Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 15:53

Rennie89 schreef:
Wat ik dan nu merk, als geen coronapatient maar wel alle klachten die bij Corona ook voorkomt;

Ik hoest longen uit mijn lijf
Andere; geen Corona he?
Ik ; nee negatief getest 4 x
Andere ; oh gelukkig, zou erg zijn als je Corona zou hebben
Ik; oh luchtweg infectie is beter? :')
Andere ; Corona is veel erger toch
Ik ; nou ik denk dat ik ergere klachten heb dan de gemiddelde coronapatient die een paar dagen even ziek is, ik ben al weken de longen uit mijn lijf aan het hoesten en voel mij al die tijd al poedersuiker.
Andere ; nouja je begrijpt wat ik bedoel
Ik ; ja, er heerst zo een groot stigma rond Corona dat al het andere wat je gezondheid ook kan beïnvloeden word vergeten :+

Ik snap je punt niet helemaal geloof ik.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 15:54

De aerosolen zweven in de lucht hè? Daarom worden in binnenruimtes ook mondkapjes aangeraden.

Niet dat ik vind dat je er iets aan kan doen hoor, maar het hoeft dus niet via de katten..
Hopelijk word je niet zieker dan dit Daphara!

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 16:01

IMJ schreef:
De aerosolen zweven in de lucht hè? Daarom worden in binnenruimtes ook mondkapjes aangeraden.

Niet dat ik vind dat je er iets aan kan doen hoor, maar het hoeft dus niet via de katten..
Hopelijk word je niet zieker dan dit Daphara!

Helaas, piepende ademhaling nu, mijn longen branden flink, vooral boven op mijn borst, net onder mijn sleutelbeenderen en mijn nek doet onwijs zeer.

Temperatuur is nu wel normaal 37,1 net gemeten, dus geen ondertemperatuur meer.

Hadden jullie ook totaal geen trek in eten meer?

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 16:07

:(:), dat klinkt helemaal niet fijn. Ik heb 1,5 week totaal geen eetlust gehad. Na 3 happen, met moeite, zat ik ook echt al vol.

Vandaag van half 9 tot 12.00 gewerkt en dat viel me echt tegen. Daarna ook echt even gaan liggen met flinke hoofdpijn.

wendy1987

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 16:21

Mijn vriendin heeft ook 0,0 zin in eten. Vooral omdat t niet smaakt.
En ze is erg moe. Verder gaat t wel gelukkig voor nu..

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 17:30

Ach een paar dagen minder eten ga ik wel overleven, heb voldoende vet reserves.
Vind het gewoon vreemd dat de behoefte aan eten echt helemaal weg is. Ik heb trouwens nog wel gewoon smaak grotendeels. Alleen scherp spul proef ik niet echt, ik had flink scherpe guacamole als dip gemaakt bij de rauwe groenten, was heerlijk, smaakte alleen niet scherp, terwijl er een hele peper in gegaan is. Moest van mezelf namelijk wel eten en vitamines binnen krijgen, maar ben nu een aantal uur later en nog steeds geen trek weer, terwijl ik groenten met dip normaal als tussendoortje eet.

M1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 18:12

Ik heb de eerste dagen ook amper gegeten, had echt geen trek/was steeds misselijk. Was ook niet m'n complete smaak kwijt, maar bepaalde dingen proefde ik niet. Ik proefde bijvoorbeeld ook geen munt uit muntthee en de menthol in m'n tandpasta proefde ik ook niet.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 18:23

Hier vandaag (voor het eerst) 2 uurtjes gewerkt en een afspraak gehad bij de drukker voor onze trouwkaarten...
En nu uitgeput, vriendje heeft mij om 3 uur naar bed gestuurd, die kon zien (en horen) dat ik super moe was.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 18:47

Daphara schreef:

Ging over hoe er werd gereageerd als je zei dat je Corona hebt, ik draai het om met als je zegt dat je geen Corona hebt ;) punt is dat iedereen overal vooroordelen over hebt en dat er momenteel zo een groot stigma om Corona heen hangt en alles daar om draait. Alleen men vergeet dat er ook nog iets is als normale griep etc, wat overigens niet perse minder erg is als Corona, maar veel mensen doen alsof Corona het einde van de wereld is en vergeten dat er ook nog andere zaken zijn die je gezondheid nu aan kunnen tasten. Mijn klachten worden gebagatelliseerd omdat het geen Corona is, dat is ook jammer.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 19:03

Ik denk niet dat het gaat om jouw klachten, maar om het gevaar voor henzelf. Corona heeft over het algemeen wel meer impact.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 19:23

Dit topic heet: Corona patienten op Bokt. Dit topic heet niet: Welke ziekte heb jij.

Dus ja, dan gaat het over de ziekte Corona in het topic en niet over een andere ziekte. Zover ik weet doen we hier geen wedstrijdje wie het zieligst is.

Tuurlijk is griep of een andere ziekte ook niet prettig, maar daar gaat dit topic niet om.

Dus ik vind de reactie van Rennie89 niet zo gepast. :o

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 19:42

Ik snap het punt geloof ik niet zo, vind Rennies bericht niet ongepast? Gaat toch over de reacties op ziekte tijdens coronatijd? Ik snap het wel iig.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 19:49

Ik kom mij hier ook melden.
Ik ging afgelopen vrijdagavond douchen en werd 's ochtends wakker met hele erg nek en bovenrugpijn. Het is de eerste keer dat ik zo erge last heb. Ik kan normaal best goed tegen pijn maar dit is niet te doen. Ik kan niet goed zelfstandig uit bed komen omdat zodra ik mijn nekspieren aanspan verga ik van de pijn. Ik kan mijn hoofd ook niet normaal rechtop houden. Ik moet mijn hoofd bij m'n kin ondersteunen :')

Ik dacht dat het nu wel weer weg zou zijn. Helaas is het alleen maar erger aan het worden. Vanochtend de huisarts gebeld en coronatest gedaan. Huisarts gaf aan dat ik 5 dagen moet wachten of het afzwakt of niet. Hij gaf aan dat het best corona kon zijn. Ik heb nu diclofenac meegekregen. Ik heb dit een uurtje geleden ingenomen maar voel helaas nog geen verbetering. Ik heb verder ook geen klachten en mijn temperatuur is tussen de 36 en 36,5. Ik mag ook pas naar de praktijk komen als ik geen corona heb.

Ik denk eerlijk gezegd dat ik geen corona heb, maar je weet het maar nooit...

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 19:54

Rennie89 schreef:
Daphara schreef:

Ging over hoe er werd gereageerd als je zei dat je Corona hebt, ik draai het om met als je zegt dat je geen Corona hebt ;) punt is dat iedereen overal vooroordelen over hebt en dat er momenteel zo een groot stigma om Corona heen hangt en alles daar om draait. Alleen men vergeet dat er ook nog iets is als normale griep etc, wat overigens niet perse minder erg is als Corona, maar veel mensen doen alsof Corona het einde van de wereld is en vergeten dat er ook nog andere zaken zijn die je gezondheid nu aan kunnen tasten. Mijn klachten worden gebagatelliseerd omdat het geen Corona is, dat is ook jammer.

Ik snap de toevoeging niet zo goed als ik heel eerlijk ben :o

Het gaat om corona, ik snap niet zo goed waarom je het noodzakelijk vind om het om te draaien, of waarom je het noodzakelijk vind om er een rondje verplassen van te maken.
Ik snap dat het vervelend is dat jou klachten worden gebagatelliseerd wordt, maar eerlijk? Je doet dit nou ook een beetje andersom, in je gehele verhaal vertel je dat er mensen zijn die veel zieker zijn zonder corona dan met corona.
Tenminste, zo lees ik het en dat maakt inderdaad dat ook ik jou reactie niet helemaal gepast vind.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 19:57

Rennie89 schreef:
Daphara schreef:

Je bagatelliseert corona zelf ook door te zeggen ‘dat het niet per se erger is dan een gewone griep’.

Ik gun het je van harte dat je het niet krijgt.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 19:57

Ik snap het op zich wel, het is vervelend als je een andere ziekte hebt/je op een andere manier heel ziek voelt, maar mensen je het idee geven dat het allemaal wel mee valt zolang het geen Corona is. Alleen is hier binnen het topic dat misschien niet de beste plek om te posten. Het is sowieso geen spelletje wie het 'ziekst' is, en hier hebben we 'gewoon' allemaal Corona.

Voor degenen die weer helemaal aan het werk zijn: hoe hebben jullie dit opgebouwd en in hoeveel tijd? Ik wil zo graag maar merk dat ik eigenlijk te lang op mijn werk blijf waardoor ik dan later een te grote terugslag heb... weet gewoon niet goed hoe het aan te pakken.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 20:38

Helderder, moet jij naar je werk toe of werkt jij thuis?

Ik ben 4 weken terug begonnen met een uurtje per dag. De week daarop zou ik 2x1 uur werken per dag. Echter ging dat niet goed waardoor ik halverwege de week terug ging naar 2x3 kwartier.
Sinds vandaag werk ik weer 2x1 uur en nu lijkt het goed te gaan.
Het is vooral luisteren naar je eigen lichaam en mijn voordeel is dat ik vanuit huis werk, dus heb ik een slechte dag kan ik op bed ook nog werken :j

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 21:08

Sheran schreef:
Ik snap het punt geloof ik niet zo, vind Rennies bericht niet ongepast? Gaat toch over de reacties op ziekte tijdens coronatijd? Ik snap het wel iig.

Gelukkig dat het dan niet volledig aan mij ligt :o ik heb juist alle begrip voor mensen met angst of die voorzichtig zijn, ik heb een contact beroep wat ook tijdens de eerste piek gewoon door moest gaan en er zijn veel dingen waar je rekening mee moet houden. Maar omdat ik 4 x negatief ben getest (wat ik overigens echt niet voor mijn plezier doe maar juist uit voorzorg) en wat op veel mensen dan overkomt dat ik mij aanstel omdat ik géén Corona heb. Ik werd van het kastje naar de muur gestuurd op werk, de ene dutymanager die zei dat ik ondanks het hoesten en verhoging door negatieve test gewoon ingezet kon worden, dus ik oplossingen zoeken zodat ik passanten en collega’s kan mijden omdat iedereen zich onprettig voelt als ik aan het hoesten ben, dus ik zoek oplossingen om iedereen tevreden te houden. Nou gisteren nog een dutymanager gesproken en de situatie uitgelegd en verteld welke oplossing ik evt had en die heeft mij alsnog volledig ziek gezet wat achteraf ook misschien het beste is zodat ik wellicht toch van die nare hoest, verhoging, hoofdpijn etc af kan komen. Maar het punt is dus omdat ik geen Corona heb, word er door een gedeelte heel nonchalant mee omgegaan en een ander gedeelte neemt het wel serieus. Het is gewoon een vervelende tijd voor iedereen.

Edit; Mij hoor je juist nergens Corona bagataliseren, juist niet, neem het erg serieus, maar dat betekent niet dat Corona erger is dan een flinke griep of een keel ontsteking . Het is vooral de angst en het stigma om Corona heen op het moment waardoor iedereen denkt dat Corona hebben per definitie een ramp is, niet denkende aan dat andere ziektes ook gewoon erg vervelend zijn, zij het niet minder of juist meer. Iedereen heeft zijn eigen symptomen en klachten en ben blij dat de mensen in mijn omgeving die wel positief getest zijn allemaal vrij snel weer herstelde en weer konden werken. Voor een ideetje, degene die tegelijk met mij ziek was die wel positief was, die is nu alweer 2 weken aan het werk zonder klachten. Wat alleen maar fijn is.

Hoewel ik wellicht geen Corona heb word ik er elke dag mee geconfronteerd dat ik mijzelf moet verantwoorden als ik ergens ben en de longen uit mijn lijf hoest. Ik draag ook gewoon overal mondkapjes om andere mensen op hun gemak te stellen.
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 16-11-20 21:19, in het totaal 1 keer bewerkt

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 21:19

Ik ben ontzettend kort ademig bij inspanning. Ik had 26e positief getest, verder geen klachten meer maar zodra ik wat wandel, trap loop of iets dergelijks heb ik echt zuurstof te kort...

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 22:25

joyce_eddy schreef:
Ik ben ontzettend kort ademig bij inspanning. Ik had 26e positief getest, verder geen klachten meer maar zodra ik wat wandel, trap loop of iets dergelijks heb ik echt zuurstof te kort...

Herkenbaar. Vriendje en ik liepen van de auto naar de drukkerij toe en ik liep steeds verder achter hem, naar adem happen etc... echt niet leuk

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 22:37

Rennie89 schreef:
Edit; Mij hoor je juist nergens Corona bagataliseren, juist niet, neem het erg serieus, maar dat betekent niet dat Corona erger is dan een flinke griep of een keel ontsteking .

En daarmee bagataliseer je het dus wel, zie je zelf niet dat jij jezelf meteen tegen spreekt?
Corona is wel degelijk erger dan een flinke griep of keelontsteking, misschien niet voor een enkeling, maar zeker gemiddeld genomen wel.

Rennie89 schreef:
nou ik denk dat ik ergere klachten heb dan de gemiddelde coronapatient die een paar dagen even ziek is, ik ben al weken de longen uit mijn lijf aan het hoesten en voel mij al die tijd al poedersuiker.

En dat jij vind dat jou klachten erger zijn dan die van iemand met Corona vind ik echt heel ongevoelig overkomen in dit topic. Als je een beetje je best had gedaan om hier mee te lezen, had je ook gelezen dat er veel mensen zijn die weken later nog klachten hebben.

Vervelend voor jou dat jij al langere tijd ergens last van hebt, maar je opmerkingen in dit topic zijn imo totaal misplaatst, ongevoelig en ongepast.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 22:54

Daphara.. ik heb het gelukkig niet gehad maar hoor wel die klachten van patiënten..

En ook dat lang kortademig zijn..

Toch is het echt heel grillig.. bij de 1 nauwelijks wat.. de ander zoals jij nare klachten en sommigen worden zo ontzettend ziek!

Laat dat vaccin maar vlug komen..
Laatst bijgewerkt door IMJ op 16-11-20 22:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 22:54

Mijn oma heeft ook corona gekregen, ze is inderdaad maar kort ziek geweest, van test tot overlijden was precies een week, net zoals 12 van de 24 medebewoners op haar afdeling, waarvan er tevens nog 6 stervende zijn. Dat je het afdoet als een ziekte gelijk aan griep slaat gewoon nergens op, van de griep gaat niet driekwart van een afdeling dood.

Ik vind het heel vervelend voor je dat je hoest, maar het is volstrekt logisch dat het mensen afschrikt. Dat deed het ook al pre-corona. Daarnaast, als je koorts hebt blijf je toch sowieso thuis, waarom meld je je dan niet gewoon ziek?

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 22:57

Ja op dag 5 tot 7 schijnt echt het kantelpunt te liggen..

Gecondoleerd badeendje.. verdrietig

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 23:05

Daphara, jij betrekt alles persoonlijk op jou. Ik zeg dat Corona niet erger is dan griep, ik zeg ook niet dat griep erger is dan Corona. Dit is klacht en mensgebonden. Ik zeg heel duidelijk dat de mensen in mijn omgeving die positief getest zijn erg snel hersteld waren en geen ernstige klachten hadden, mij hoor je niet zeggen dat dit voor iedereen geld en al helemaal niet voor de mensen hier op bokt ;) de ene griep is niet de andere griep en dit geld ook voor Corona etc.

Maar jij bevestigd inderdaad waar ik de afgelopen weken heel veel last van heb, namelijk dat mijn ziektebeeld niks voorstelt en dat ik pas mag “klagen” als ik echt Corona heb. Althans, zo komen jouw berichten op mij over, dus mocht ik het mis hebben, wat ik hoop, excuus daarvoor.

Ik verlaat dit topic, beterschap voor iedereen en hopelijk voelt iedereen zich zelf weer snel fit genoeg :)