4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Joanne1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 11:34

Kimmie: Lijkt me inderdaad een mooi doel, 1800! Dan kun je alsnog per dag wat afwisselen. Ondanks al het lekkere eten wat je op hebt, toch nog goed uitgekomen! En na een cheatdagje kun je er in ieder geval weer even tegenaan :D

Mara: Mijn vriendin had het zelf gebakken. Het was echt enorm lekker brood, ik vond het vergelijkbaar met zuurdesembrood. Als er interesse naar is zou ik haar het recept kunnen vragen maar het is in ieder geval gemaakt met meel en tamme kastanjes.
Wat lief dat je het eten zaterdagavond gewoon gegeten hebt, laten staan als iemand zijn best heeft gedaan is inderdaad moeilijk. Pannenkoeken heersen wel hier in het topic haha, super lekker zondags ontbijtje had je!
Klinkt in ieder geval als een heerlijke dag!

Lisanne: ik ga vanavond pas! :D maar ik ben benieuwd. Hoe zijn de muffins bevallen? Wel super leuk dat je echt de tijd had om te kunnen koken en bakken!

Tanja: Dat valt qua calorieën inderdaad erg mee, fijn dat je het kon combineren met avondeten! Ik heb me deze week voor drie lessen ingeschreven. Er zijn iedere avond lessen en je kunt je als je een abonnement neemt onbeperkt inschrijven. Omdat ik de vorige keer zo veel spierpijn had, hoop ik dat het me gaat lukken om deze week 3x te gaan maar denk dat het wel goed moet komen.
Zo te zien heb je alweer heerlijke soep op!
Succes met je examen vandaag en veel plezier daarna in de sportschool!!

__

Ook hier vandaag een echte weekenddag. Met mijn schoonfamilie op pad geweest waarbij we veel in de auto moesten zitten. Op de terugweg gingen ze langs de mac maar ik had oprecht nergens zin in dus het was niet zo moeilijk te weerstaan. Het rook alleen zo lekker in de auto daarna, dat ik wel nog twee kipnuggets op heb :+ doordat we lang onderweg waren, pas later geluncht en geen tussendoortjes meer genomen.
Later ook nog een klein rondje gefietst maar wat stond er een harde wind dus was er snel klaar mee haha.

O: stokbroodje met kruidenboter
T: 2 kipnuggets
L: boterham met pindakaas, 200 ml magere yoghurt
A: bami met saté
T: beschuitje met cottage cheese

B: halfuurtje racefiets

Klinkt als heel weinig maar ik kwam toch rond de 1600 kcal uit dus tevreden!

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 12:26

@Taifoen Succes met je toets vandaag

@m9ara Grappig om te lezen dat je de dag na je "balans" dag het gevoel had minder sterk te trainen. En fijn dat je je onderhoudsgetal gevonden lijkt te hebben nu.

@Lis_Ol Geniet van je 2 weken vrij. En wat betreft callorieën, 100 callorieën per dag extra zou geen grote toename in gewicht kunnen veroorzaken, maar kan wel voorkomen dat je verder afvalt. En af een toe eens ongezondere of vollere producten gebruiken is relatief makkelijk weer om te keren als je er toch meer van aankomt dan je had verwacht.

@Joanne1997 Ik lees vaker dat je rommelige dagen hebt/ pas laat aan bijvoorbeeld lunch toe komt. Werk jij met een dagbudget of een weekbudget? Want als je, net als ik, wat vaker rommelige dagen hebt waardoor je er aan het iend van de dag achter komt dat je eigenlijk heel weinig hebt gegeten dan kan je dat met een weekbudget makkelijker op een andere dag compenseren.

@Kimmie25501 Neem het jezelf niet te veelkwalijk dat je voor speculaas bent gegaan. Het paste makkelijk in die 1800 callorieën die je noemt, helemaal als je door buikpijn (bijna) geen avondeten hebt gegeten. En soms heb je gewoon een stuk koek nodig.

De Pilates donderdag was een beetje meh... Het was wel grappig om te doen en ik zou overwegen het vaker te doen omdat ik echt om kan vallen als ik op 1 been probeer te staan en ik het tijdens het uurtje wel echt in mijn armen en buik voelde maar ik had na afloop niet echt het gevoel me erg ingespannen te hebben en heb ook gen spierpijn ofzo gehad de volgende dag. Wel een beetje iets vaag zeurends in mijn onderrug dus al met al voorlopig nog even niet. Tot mijn buikspieren en rugspieren een betere basis hebben zodat ik mijn rug niet opnieuw naar de knoppen help denk ik.

Ik ben een beetje op zoek naar wat handig is qua callorieën per week. Ik heb 1 keer een dagdoel opgesteld toen ik begon en het lijkt me nu ik ongever 15 kilo lichter ben handig om eens opnieuw te beoordelen hoeveel ik nu eigenlijk verbruik enzo. Die online calculators zijn echt super handig, en werken allemaal gelukkig ongeveer het zelfde. Ik loop alleen een beetje vast op het activiteitsniveau want hoe schaal je jezelf nu het beste in. Ik doe een zittend beroep, maar zorg er wel voor dat ik dagelijks minstens mijn 10.000 stappen haal. Daarnaast ga ik 3 keer in de week naar de sportschool waar ik qua cardio 10 minuten warm werk met roeien en een kwartiertje uitfiets en daarbij doe ik qua krachttraining 4 sets van 12 op 4 apparaten, 4 sets van 4 tot 8 lunges per been en 4 keer zo lang mogelijk (nu ongeveer 4 keer 45 seconden) plank. Ik heb er een hekel aan om natgeregend of heel erg verwaaid op mijn werk aan te komen dus naar werk fietsen schiet er momenteel een beetje bij in.

Ik was vorige week wel redelijk tevreden over het idee van een weekbudget. In het weekend kom ik pas laat uit bed en eet ik dan ook pas rond lunchtijd mijn 1e maaltijd, dat zijn eigenlijk altijd 2 boterhammen met beleg. Ik heb afgelopen zaterdag mijn schouders een beetje opgehaald toen ik rond avondeten zag dat ik pas op een 400 kcal voor de dag zat en deeg voor 2 chocolate chip cookies uit de vriezer gehaald voor als toetje. Daardoor kwam ik uiteindelijk uit rond 1350 kcal. Zondag had ik geen zin in koken, toen heb ik een burger een frietjes besteld en de koekjes verder in de vriezer laten liggen :+ Al met al heb ik zo'n 500 kcal "over" van het weekend als ik uit zou gaan van gemiddeld 1650 kcal per dag en die kan ik dan over de week verspreid erbij gaan pakken. Eens zien of dat gaat lukken :')

Kimmie25501

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 16:52

Lisanne, zeker met jouw beroep kan ik me voorstellen dat 1900 kcal onder je onderhoud ligt. Het lijkt me inderdaad slim om even bloed te prikken, kan nooit kwaad. Geniet van je twee weken vrij.

Joanne, helaas heb ik daar nooit last van :+ Ik lees idd vaker dat je rommelige dagen hebt of niet aan je lunch toekomt. Weet je ook waar dat aan ligt?

Tanja, ik wacht even af wat de huisarts daarover zegt. Dat is namelijk volgens mij best wel een heftig dieet om zomaar even in je eentje te proberen.
Dat valt qua kcal inderdaad erg mee, fijn dat je het zo met je avondeten kon combineren! Hoe is je toets vandaag gegaan?

Mara, grappig dat je het meteen merkt dat je minder hebt gegeten als je gaat trainen.

Imay, dat van de rug herken ik wel bij pilates. Ondertussen weet ik zoveel van mezelf dat ik bepaalde oefeningen toen niet meedeed. Ik begrijp best dat je daar last van kunt krijgen. Wat zegt de fysiotherapeut erover wat je moet doen met je rug qua oefeningen?

Gisteren best een prima dagje gehad. Qua planning wel iets anders uitgekomen en 's avonds per ongeluk een snoepbui gehad. Gelukkig qua kcal geen probleem.
O: magere yoghurt met druiven. (126)
T: rijstwafel. (60)
L: haring, bruin bolletje met halvarine met Limburgse cervelaat en Brabantse zult, wit puntje met krabsalade en nutella en limoen drink. (557)
T: galiameloen. (100)
A: groentesoep, boterhammen met roomboter. (602)
T: koffiekoek, kinder surprise egg, melkchocolade met hazelnoot en speculaasbrok. (304)
B: 6000 stappen en 60 minuten paard verzorgen.
Totaal kcal: 1748.

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 19:48

Tanja: hoe ging je toets vandaag?! Veel plezier ook met sporten!

Joanne; gek he dat je er soms ineens geen trek in heb.. ik vind Mac altijd lekkerder ruiken dan het smaakt haha. Veel plezier met boksen vanavond!

Imay: wauw wel knap hoor je 15 kilo eraf! Petje af!
Klinkt wel goed toch, die 500 extra voor deze week, geeft wat mee ruimte :)

Kim; fijn dat je tevreden bent over je dag gister! Ook geen last van je buik gehad?

Bloedprikken wil ik gaan doen als ik weinig tot niks ben aangekomen na mijn vakantie, mijn vriend kennende eten we iets ongezonder dus realistisch gezien moet mijn gewicht dan wel boven de 63.5 zijn na deze 2 weken. Dus even afwachten.
Mijn muffins waren goed gelukt! Wel minder zoet dan gewend, maar dat is ook omdat er geen suiker in zit :') mijn vriend vond ze dan ook echt niet lekker, dus geef er een aantal aan mijn moeder.

Ik begin trouwens nu echt aan mijn lichaam te merken dat het veranderd. Alles voelt strakker en mijn riem is tegenwoordig 2 gaatjes strakker. Dus ik ben blij :) merk ook dat ik qua eten echt sneller vol zit ook.
Vandaag ook wel een goede dag, voor vanavond nog wel wat ruimte over mocht ik nog trek krijgen na mijn laatst geplande tussendoortje.
O; 150 gr Griekse yoghurt met 1/2 banaan, een kiwi en 7 gr walnoten. 200 ml optimel.
T; blauwe bessen muffin.
L; volkoren broodje met brie, sla, jam en walnoten.
T; 1/2 banaan, 6 chocolade pepernoten :+
A; zelfgemaakte pizza met tomatensaus; champignons, rode ui, paprika, gerookte kip en wat kaas.
T; appel beignet :)

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 22:31

@Lisanne, 2050 kcal klinkt zeker realistisch! Het is even wennen inderdaad, die gezonde baksels, maar wel super handig om gezond te kunnen snoepen :D Jouw lijstje vandaag is trouwens echt heel lekker <3

@Tanja, Haha zo zie je maar dat smaken verschillen! Ik vind de pudding echt wel prima. Niet zoals echte chocopudding natuurlijk, maar wel een lekker alternatief.

@Joanne, Oeh die geur maakt het zooo verleidelijk ja, terwijl je altijd na 2 happen denkt: meh.. niet zo bijzonder :+ Twee kipnuggets was dus een goede oplossing haha. Goed dat je nog op 1600 bent uitgekomen :D

@IMAY, Wauw 15kg, wat netjes! Het is nooit verkeerd om dan weer eens kritisch naar je kcal doelen etc te kijken. Ik vind beweging met online calculators altijd moeilijk. Het is denk ik uiteindelijk het meest zinvol om te kijken hoe je lichaam op bepaalde verandering reageert. Al helpen die calculators natuurlijk wel op weg in wat voor stap je kan zetten :D

@Kimmie, Net kcal aantal inderdaad. Je kan ook niet alles in 1x perfect willen, dus dat een deel van de kcal bestond uit snoep is dan denk ik gewoon de volgende stap :D

Ik ben gestart met de medicijnen voor mijn buik. 2 dagen echt veel minder last gehad. Vandaag helaas wel weer iets, maar ik ben alsnog minder opgezwollen dan voorheen. Daardoor voel ik me ook gelijk weer blijer met mezelf :D

Vandaag iets onder planning gegeten, moet de stap naar kcal rijkere keuzes durven te maken. Dat komt nog wel!
O: Crumble van 50gr framboos, 1 peer, 40gr havermout, 10gr light boter
T: Stukje wortelcake, appel
L: 2 bruine boterhammen met kaas en tomaat, 2 volkoren crackers met cottage cheese
T: 1/2 barebells reep, btween pindakaasreep
D: Hartig kaastaartje met salade
T: 2 zelfgebakken suikervrije eierkoekjes met 10gr chocoladepasta, bastognekoek
Totaal 2186 kcal

Ik had vandaag de barebells cookies&cream, dat vond ik wel de minste tot nu toe..

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 22:42

m9ara schreef:
Ik had vandaag de barebells cookies&cream, dat vond ik wel de minste tot nu toe..

Ik vind zelf de Cashews & Caramel erg lekker. En de White chocolate & Almonds

Sneeuwvlok23

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 23:19

Hoi iedereen, ik kom me ook weer melden... Weet niet of jullie mij nog kunnen herinneren, maar afgelopen lente/zomer was ik ook begonnen met afvallen. Ik was van 83kg naar 75kg gegaan en heb zelfs even de 72kg aan weten te tikken _/-\o_ Alleen, toen liep de zomervakantie ten einde, begon uni weer en merkte ik dat ik erg last kreeg van corona en eenzaamheid. Conclusie: ik heb me weer teruggegeten naar mijn oude gewicht en al mijn werk van het afgelopen voorjaar was voor niks. Ik baal hier ontzettend van. Als ik in de spiegel kijk zie ik dat mijn gezicht weer pafferiger is geworden en mijn broeken zitten weer strakker. Ik had het hardlopen opgebouwd naar 7km kunnen volhouden (wat echt een enorme overwinning was voor mij, haha) en afgelopen week kon ik net aan een interval van 3x 5 minuten volhouden.

Ik wil hardstikke graag weer de 75kg kunnen aantikken, maar het lukt mij niet meer om echt in die flow te kunnen komen. Ik hield het de afgelopen keer super goed vol, maar toen ik mijn streefgewicht aantikte ging het op de een of andere manier weer mis..? Ik ging juist weer enorm snoepen :n

Nu ja, ik wil weer proberen hier mee te praten en hoop gemotiveerd te raken van jullie verhalen. Ik weet niet of jullie nog tips hebben voor mij of hier ook ervaringen mee hebben? Ik ben sowieso wel een enorme emotie eter, maar deze keer schrik ik gewoon van mezelf als ik zie hoeveel koekjes en chocolade ik wegwerk in een week. Ik móet wel stoppen nu van mezelf, anders gaat het echt niet de goede kant op.

Ik heb mijn dagelijkse calorieën voor de komende tijd gezet op 1550 kcal. Ik had vorige keer mijn bmr staan op 1600kcal als ik het mij goed kan herinneren. Ik wil het hardlopen ook weer gaan oppakken, of in ieder geval meer gaan wandelen, maar dit koude weer motiveert ook niet echt.

Bedankt voor het lezen van mijn klaagverhaal %)

Mijn lijstje van vandaag:
O: 2 waldkorn boterhammen, kipfilet, hummus en tomaat/komkommer
L: Boerenkool en vanille vla
A: 2 wraps met kipfilet, hummus, paprika en tomaat
T: 2 mandarijnen
B: 20 minuutjes wandelen
Ongeveer 1550 kcal

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 08:01

Van een meelezer:

Sneeuwvlok23: :knuffel: Sterkte! En, you can do this!

Ik wilde graag een spreuk delen die op mijn om-denken kalender stond:
''Er zal altijd wel iemand zijn die vindt dat je het niet waard bent. Laat die iemand niet jou zijn.''

Jullie doen het top! Ook al post ik niet echt mee, het lezen van jullie (bijlees) posts en verhalen doet me erg goed.

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 08:52

@IMAY, De cashew-caramel vond ik inderdaad ook top! De white chocolate almond heb ik nog liggen om te proberen :9 Ik ben benieuwd!

@Sneeuwvlok, Welkom terug! Je verhaal is zeker geen klaagverhaal. In tegendeel, ik denk juist voor heel veel mensen heel herkenbaar! Ik snap dat je ontzettend baalt, maar je erkent het en wil er weer mee aan de slag, dus dat is al super :)
Kan je het gemotiveerde gevoel van eerder voor jezelf nog terughalen? Weet je nog hoe het kwam dat je jezelf destijds zo goed kon motiveren en het zo goed lukte? Wellicht kun je weer terug proberen te werken naar dat gevoel :) Verder is de juiste aanpak voor iedereen anders en moet je daar denk ik je eigen weg in vinden. Voor mij helpt rigoureus met al het ongezonde stoppen bijv. goed (dan heb ik echt nog wel eens een 'terugval', maar dat hoort er gewoon bij), maar een ander gaat juist beter op afbouwen in kleine stapjes. Ik zou dus vooral goed naar jezelf luisteren :D
Ik zou daarnaast wel waken dat je niet te weinig gaat eten. Ik vind je lijstje super karig en kan me voorstellen dat je jezelf daar juist mee kwelt/honger hebt. Dat resulteert uiteindelijk juist in eetbuien. Het is beter een wat stevigere basis te hebben, die vol te houden is m.i.
Succes, het gaat je zeker lukken! +:)+

@Safiera, Wat fijn dat je die uitspraak deelt!!

Het is vandaag weer billen/benendag voor mij, wat betekent dat ik weer hoger in kcal moet gaan zitten. Ik heb een clifbar op de planning, dan wordt dat gelijk een stuk makkelijker :')
O: 2 volkoren crackers met 100gr cottage cheese en 50gr blauwe bessen
T: 2 liga muesli chocolade, 2 mandarijnen
L: 2 bruine boterhammen en 2 crackers, met oude kaas en ham
T: Cliffbar, 100gr magere kwark
D: Gegratineerde pasta met gehakt, tomatensaus, kapucijners en mozzarella
T: 200gr melkunie protein
Totaal 2350 kcal
Ik verwacht dat het vandaag wat makkelijker is aan mijn kcal te komen, gezien de cliffbar en mijn avondeten erg kcal rijk is, dus ik niet voor enorme hoeveelheden hoef te gaan :)

Joanne1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 09:51

Imay: Alleen in het weekend heb ik last van rommel dagen omdat ik dan vaak niet weet hoe de dag gaat verlopen of niet thuis ben. Ook speelt de angst mee als ik ’s avonds iets met ongezond snacken op de planning heb staan, dat ik dan overdag te veel eet. Erg lastig maar ik begin een steeds betere balans te vinden.
Jammer dat de pilates een beetje tegenviel.
Wauw wat ben je al veel gewicht kwijt! Klinkt als een goede planning zo met je weekbudget!

Kimmie: kinder surprise egg!! Die heb ik al zo lang niet meer op en die zijn zoo lekker <3
Ondanks je snoepbui wel een mooie dag weer en weer goed uitgekomen qua calorieën!

Lisanne: Wat fijn om te horen dat je lichaam merkbaar veranderd! Je hebt weer een fijn lijstje en ik hoop dat je lekker aan het genieten bent van de vakantie.

Mara: Fijn dat de medicijnen voor je buik iets lijken te doen.
Zag er ontzettend lekker uit dat kaastaartje! Zag je foto in het andere topic :9
Cookies and cream vind ik ook niet heel super van barebells. Zeker eens met Imay over de caramel cashew en ook zeker de witte chocolade!!
Fijne planning heb je voor vandaag gemaakt! De cliffbar helpt inderdaad wel om aan je kcal te komen :+ maar is zeker geen straf haha.

Sneeuwvlok: Wat een heftig verhaal. Heb je begeleiding gehad tijdens het afvallen? Ik vind het lastig om je goede tips te geven waar je ook echt iets aan gaat hebben maar ik vind het een goede stap dat je weer mee komt praten in dit topic en ik hoop dat dat je motivatie gaat geven!
Je calorieëndoel lijkt een mooi doel al lijkt je lijstje wat weinig wat misschien eerder een eetbui uitlokt.

Safiera: Wat een mooie spreuk, die ga ik zeker onthouden! En wat leuk om te horen dat je hier altijd mee leest en het je goed doet. Je bent natuurlijk altijd welkom hier in het topic :D

__

Gisteravond weer een les gebokst en het ging weer heel goed! Het was wel ontzettend zwaar :+ Ik moet nog wat wennen omdat ik gewend ben om alleen te sporten maar de groep motiveert enorm waardoor je wel echt je grenzen verlegd.
Naast het fysieke grenzen verleggen ook mentaal m’n grens verlegd en na de les nog een praatje gemaakt met een meisje uit de les. Ook dat geeft goede moed.

Lijstje van gisteren:

O: 200 gram magere kwark, 20 gram havermout, 10 gram proteïnepoeder
T: paprika, pakje melba toast
L: 2 volkorenboterhammen kipfilet
T: smart bar
A: wortelstamp, jus, gehaktbal
T: 200 ml magere yoghurt
T: zandkoekje, cracker met kaas

B: 1 paard rijden, kwartiertje gewone fiets, 45 minuten bokszaktraining

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 10:21

Meh zijn jullie ook zo gevoelig voor aanbiedingen? Ditmaal was het rundergehakt 500 gram 1+1 gratis, dus toen ben ik daarvoor gegaan i.p.v. mijn beoogde magere rundergehakt 300 gram :wow: Maar ik ging net wel even mijn avondeten invoeren (ben helaas toch nog niet helemaal van het tellen af, bij dit soort dingen kan ik het zo slecht inschatten) en die zou op 1124 kcal uitkomen nu |( Maargoed even kijken of ik het recept kan aanpassen naar minder kcal. Op dit soort momenten ben ik toch wel blij dat ik het even invoer in MFP.

------------------------------

@joanne leuk dat het boksen zo leuk was!! Het lijkt mij ook wel tof om te proberen, maar heb het momenteel al druk genoeg in de avonden om ook nog een sport erbij te pakken.

@m9ara lekker lijstje wel, is een cliffbar zoveel kcal dan?

@safeira ik ga de spreuk net als mijn voorgangers ook onthouden. Erg mooi en helaas op veel dingen toepasbaar \/herkenbaar. Dankje voor het delen :j

@sneeuwvlok inderdaad geen klaagverhaal hoor, maar helaas erg herkenbaar. Succes en welkom!!

Mijn lijstje vandaag (wel weer geteld dus :o )
O: 0% total kwark
L: bloemkoolkoekje
A: mexicaanse ''crunchwraps''/sterren met creme fraiche :)
Totaal: 1591

Edit: na het invullen van de rest van mijn dag ga ik het avondeten niet proberen skinnier te maken. Hoewel het aantal kcal niet eerlijk verdeeld is over de dag (alles in de avond :') ) is het wel een netjes getal en ook netjes voor mij qua khd/vet/eiwit verdeling (42%/33%/25%). Dus stiekem toch blij hahah *\o/*

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 10:32

@Kimmie, ja was meer iets om over na te denken mocht je nog zoveel last houden van je buik :o

@Lisanne, dankje! Mijn toets heb ik gelukkig gehaald! Wat fijn dat je merkt dat je lichaam veranderd *\o/*

@Mara, misschien had ik te hoge verwachtingen van de pudding haha. Mooi lijstje!

@Sneeuwvlok, welkom! Wat goed dat je vorige keer zoveel afgevallen bent, dat moet deze keer dan ook lukken! Hoeveel beweeg je normaal op een dag? Misschien dat je de wandeling van 20 minuten wat kan uitbreiden. :)

@Joanne, wat goed dat je weer hebt gebokst en fijn dat het een leuke groep is! Mooi lijstje :)

@Aight, soms wel maar alleen als ik er iets aan heb. Zoals bv een extra komkommer eet ik nog wel op, maar ik zou niet weten wat ik met veel meer gehakt moet haha. Dus dan laat ik de aanbieding meestal liggen. Opzich kom je qua kcal netjes uit voor je wens, maar ik zou het niet trekken denk ik overdag :Y)

Mijn lijstje van gisteren:
O: cruesli met magere yoghurt, beschuitje met hagelslag, cappuccino, glas aardbei-appel-sinaasappelsap, glas roosvicee ferro
T: 2 pizzapunten
L: kaiserbol met smeerkaas en 2 gekookte eieren, 150 gram magere kwark
T: eiwitshake, chocolade pepernoten
A: verspakket Mexicaanse burritos
T: mandarijn, cappuccino
B: 80 min sportschool, 10.000 stappen

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 16:54

Tanja, fijn dat je toets goed ging!

Joanne, gek hè, dat je soms ineens geen trek hebt.. Oeh die geur maakt het inderdaad vaak zo verleidelijk! Terwijl vaak als je dan een hap neemt, het enorm tegenvalt. Ik vond het eigenlijk een beetje tegenvallen := De herinnering van vroeger was beter :D Fijn dat het boksen zo leuk was! En fijn ook dat het een leuke groep is!

Imay, wauw wel knap hoor, 15 kilo eraf!

Lisanne, nee gelukkig dat keer niet! 2050 kcal klinkt zeker realistisch! Wat fijn om te lezen dat je lichaam merkbaar verandert!

Sneeuwvlok, welkom terug! Heb je jezelf veel ontzegd tijdens je vorige afvalpoging? Ik denk dat het goed is om precies zo te eten als je de rest van je leven wil eten. Dus jezelf niet alles ontzeggen. Dan krijg je namelijk een beetje wat jou nu is overkomen. Ik denk dat je kcaldoel veel te laag is voor dagelijks. 1500 zou eigenlijk een minimum moeten zijn. Heb je de OP gelezen? Ik zie dat je BMR 1600 kcal is. Daar moet je zeker niet onder gaan zitten!! Reken het uit + beweging en ga daar maximaal 500 kcal onder zitten, maar NOOIT onder je BMR als doel. Als ik naar je lijstje kijk, maar je het jezelf erg moeilijk. Waarom geen tussendoortjes? En zat er nog iets bij de boerenkool of was het puur de boerenkool? Ik bedoel dit overigens zeker niet als aanval, maar puur om je te helpen!
Sterkte met hoe je je nu voelt! Wel een heel heftig verhaal. Helemaal niet erg om te klagen, juist erg herkenbaar voor iedereen denk ik!

Ik moet trouwens wel inhaken op Safiera, ik vind dat iedereen hier nu echt top bezig is!

Safiera, wat fijn dat je deze uitspraak deelt! Heel mooi, ik ga hem proberen te onthouden! Ik moet er alweer bijna om huilen (hoezo ongesteld :') ) maar dat is echt hetgeen wat ik op dit moment het moeilijkst vind aan het leven.

Mara, fijn dat de medicijnen voor je buik iets lijken te doen. Lekker lijstje! Hoeveel kcal is een cliffbar?

Aight, ik gelukkig niet! Net zoals ik ook drie bakjes hummus had kunnen kopen voor 5 euro, maar wat heb ik nu aan drie bakjes? :') IK heb er al moeite mee om er eentje binnen de houdbaarheidsdatum op te eten!

Gisteren me ongeveer wel aan mijn planning kunnen houden. Eigenlijk had ik geen tussendoortje in de ochtend gepland, maar na mijn tentamen had ik toch iets meer honger dan ik dacht. Daarom een koekje gegeten. 's Middags juist helemaal geen honger, daarom toen geen tussendoortjes gehad. Ook mijn bakje kwark 's avonds ingeruild voor per ongeluk iets te veel lekkers. We hebben veel te veel lekkere dingen in huis nu :') Mijn moeder had trouwens per ongeluk halfvolle chocomel gekocht in plaats van zonder suiker, dus die drink ik nu alsnog. Anders is het zonde.
's Middags veel geleerd, 's ochtends dus een tentamen gehad.
O: magere kwark met kiwi, rozijnen, melkchocolade, kokosschaafsel, lijnzaad, kaneel, musli en noten. (500)
T: reep. (125)
L: twee sneetjes donkerbruin brood, 1 met hummus en avocado + cherrytomaatjes, 1 met kaas en halvarine. (481)
A: volkoren pasta met cherrytomaatjes, knoflookolie, parmezaanse kaas en veldsla. (504)
T: halfvolle chocomel, kruidnoten, toffifee en witte chocola. (323)
B: fietsen naar station en weer terug en 's avonds zumba.
D: water en thee.
Totaal kcal: 1933.

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 19:50

@Kim, hoe ging je tentamen? Mooi lijstje :)

Mijn lijstje voor vandaag:
O: cruesli met magere yoghurt
L: restje van gisteren (verspakket Mexicaanse burrito), koffie-eiwitshake
T: smaakhuis
T: 150 gram magere kwark
A: wokgroente, biefstukpuntjes, woksaus en rijst, glas halfvolle melk met nesquick poeder
T: 150 gram magere kwark, appel
B: 15.000 stappen

Ik heb 2 nieuwe doelstellingen opgesteld: op vastere tijden eten en mijn stappendoel minderen. Soms doe ik maar gewoon wat qua eten en dan zit er bv. ruim 5 uur tussen ontbijt en lunch. Dus ik wil proberen wat strikter (tussendoortjes) te eten. Ik hoop dat dat ook scheelt qua energie. En daarnaast ga ik weer even mindere qua stappen. Ik heb mijn doel nu op 7.000 stappen gezet. Ik ben de laatste week toch weer wat aan het kwakkelen met mijn heup, ik wil te snel.
Tevreden over vandaag :)

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 20:25

Mara; wat fijn om te lezen dat je medicijnen aan kijken te slaan en je ook blijer met jezelf bent! Hoop dat de last van gisteravond niet heeft doorgezet.
Ik zag jouw hartige kaas taartje in het show jouw maaltijd topic! Zag er heerlijk uit! Wat zat er precies in/op?

Sneeuwvlok; welkom terug! En wat vervelend om te lezen dat je zo van jezelf baalt! Ook ik vind het lastig om ‘tips’ te geven omdat voor iedereen iets anders werkt, maar vind eerlijk gezegd 1500 erg weinig, denk dat de stap wat groot is om geen eetbui uit te lokken.. misschien iets hoger beginnen en dan langzaam afbouwen naar die 15/1600?

Safeira; wat lief je berichtje :)

Joanne; he wat leuk dat het boksen goed beviel! Knap van je hoor dat je de stap heb gezet, topper!

Aight: haha ligt eraan wat voor aanbieding het is. En netjes binnen je doel, al zou ik vergaan van de honger zo weinig eet momenten op een dag.

Kim; haha herkenbaar, hier ook super veel lekkere dingen in huis (oké zelf gekocht :+ ) maar tot nu toe val ik bijna elke avond in slaap waardoor ik niet snoep _O-
Net lijstje hoor! Hoe was je tentamen gegaan?

Tanja; top van je tentamen! Snel terug dan toch?!
Nette lijstjes en mooie doelen, wel vervelend dat je heup begint te zeuren.

Hier een mindere dag, en dan minder in de zin van te weinig gegeten.. moest me vanmorgen laten testen, en erna gelijk begonnen met het verwijderen en vernieuwen van het dak van de schuur. Hierdoor schoot het eten erbij in...
Ik zit nu pas op 1500 kcal, en moet mijn kwark die hierbij al bij gerekend is nog gaan eten.
Misschien laat ik het erbij, morgen gaan we eten bestellen en hoop het dan een beetje te compenseren.
O: 150 gr Griekse yoghurt met een kiwi en 15 gr ongezouten noten. 200 ml optimel.
T; blikje redbull sugarfree.
L: 2 yoghurt biscuits.
T: kitkat chuncky white
A; pasta frittata met spekjes.
T: 200 gr stracciatella kwark.

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 09:51

@Joanne, Wat fijn dat het boksen je zo goed bevalt en je ook nu al contacten hebt gemaakt met groepsgenoten! Het lijkt me ook gewoon een heerlijke sport om even stoom af te blazen/je hoofd leeg te maken na een werkdag. Wel minder nieuws voor jou denk ik na gisteren, de bokslessen mogen denk ik niet meer doorgaan?

@Aight, Ik ben af en toe gevoelig voor aanbiedingen haha. Ik probeer het over het algemeen in mijn voordeel te gebruiken, dus niet extra kopen, maar bewust maaltijden invullen met aanbiedingen. Ik moet wel zeggen dat er toch regelmatig alsnog iets in mijn mandje beland wat ik anders niet had gekocht :+ Het kcal-arme ijs is bijv. weer in de aanbieding...
Je avondeten klinkt interessant haha, wat is het precies? Heb je overdag geen honger gehad?
De Clifbar is overigens ongeveer 265 kcal..

@Taifoen, Wat goed dat je zo bewust bezig bent met doelen stellen. Het klinkt voor mij als 2 goede dingen om na te streven en daarnaast ook haalbaar! Succes :D

@Kimmie, Je planning wat aanpassen op waar je op dat moment behoefte aan hebt is denk ik juist alleen maar goed, zodat je later geen cravings krijgt :D Lastig zoveel lekkers in huis, maar je komt alsnog netjes uit qua kcal :D Hoe ging je tentamen?

@Lisanne, Het was een mix van camembert, blauwe kaas en emmentaler met creme fraiche light en melk. Lekker zondig :Y) Vervelend dat je jezelf moest laten testen, heb je veel klachten? Ik kan me voorstellen dat eten er op zo'n dag soms wat inschiet. Vanavond dus jezelf niet inhouden en lekker genieten!

Ik merk dat ik toch vaak wat wissel van eetplanning door de dag heen nu ik meer kcal eet, terwijl ik me normaal erg netjes hield aan wat ik had bedacht. Ik kan dus ook beter achteraf lijstjes gaan posten. Gisteren is het uiteindelijk dit geworden:
O: 2 volkoren crackers met 100gr cottage cheese en 50gr diepvriesfruit
T: Liga muesli chocolade biscuits, 2 mandarijnen
L: 2 Bruine boterhammen, 1 met een ei, 1/2 plak lightlife kaas en chilisaus, 1 met 1 plak lightlife kaas. 1 crackers met 1/2 plak lightlife kaas, 1/2e witte boterham met pure chocoladepasta, 1 bastognekoek (lekker een bij elkaar geraapte lunch :') )
T: 1/2 clifbar, 150gr magere kwark
D: Pasta met tomatensaus, kapucijners, mozzarella en parmezaan (het vlees vertrouwde ik niet helemaal meer, dus maar weggelaten..)
T: 275gr magere kwark met 15gr amandelen, 8gr pure chocolade, 1 bastognekoek verkruimeld
Totaal 2305 kcal

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 11:16

@kimmie hopelijk ging je tentamen goed! Stevig ontbijt heb je gehad zeg!

@taifoen goed dat je je doelen bijstelt en kijkt naar wat haalbaar is!

@lis_ol wat is je kcal doel normaal?

@m9ara het is een grote wrap met vulling en die vouw je dan over een kleine wrap heen uit de oven. Dan krijg je een soort pakketjes.

Honger heb ik zeker niet gehad gisteren, mijn lunch is trouwens een stuk vullender dan het aantal kcal doen vermoeden haha :')

O: 0% kwark
L: 1 crunchdingetje
A: dumplings en 2 speciaalbiertjes
Kcal: geen idee :') Maar gok uit te komen rond de 1800

foto's van mijn rare eten gisteren in een spoiler :')
Spoiler:
Afbeelding
Afbeelding

Joanne1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 11:35

Aight: Ik ben gelukkig niet zo aanbieding-gevoelig haha. En zeker niet voor dingen die ik eigenlijk niet nodig heb. Maar gehakt zou je bijvoorbeeld wel in kunnen vriezen?
Ik vind je lijstje overdag wel erg weinig, heb je geen enorme honger?

Tanja: lekker lijstje! Hoe gaat het trainen in de sportschool? :D
Je doelstellingen klinken erg goed en realistisch! 7.000 stappen op een dag is ook al best behoorlijk en zeker als je last krijgt van je heup. Goed dat je naar je lichaam luistert!

Kimmie: helemaal mee eens dat dit zo’n fijn topic is! Hangt echt een gezellige sfeer.
Hoe is je tentamen gegaan? Je ontbijt klonk als een goed gevulde kwark, lekker hoor!

Lisanne: wat oliebol dat je je moest laten testen! Heb je klachten of ben je met een besmet persoon in contact geweest? Balen dat je een mindere dag had. Hopelijk lukt het je om vandaag wat te compenseren!

Mara: Ze hadden het er gisteren inderdaad over maar ze dachten dat het waarschijnlijk door kon gaan. De lessen zijn nu buiten en je sport in een groep maar toch allemaal individueel. Nog even afwachten maar ik hoop dat het door kan blijven gaan!
Goed dat je in ieder geval flexibel kunt zijn! Niets mis met af en toe een beetje van de planning af wijken!

__

Gisteravond weer een lesje mee gebokst en vanmorgen alweer een ronde gefietst. Was koud maar wel heel lekker! Mijn lijf geeft nu wel aan dat het even genoeg geweest is dus vanavond maar lekker uitrusten.
De groep waar in ik gister gesport heb, was wel weer een leuke groep! Alleen had ik dit keer niet echt iemand om mee te kletsen en dan kan ik zelf echt helemaal dichtslaan en ging ik uiteindelijk met een enorm eenzaam gevoel naar huis. Erg vervelend en ik weet ook niet zo goed wat ik er aan kan doen. Vol goede moed op naar de volgende keer!

Lijstje van gisteren:

O: 200 gram magere kwark, 20 gram havermout, 10 gram whey
T: paprika, evergreen krenten
L: 2 volkorenboterhammen, 1 met kaas, 1 met kipfilet
A: mie, kool gehakt champignons.
T: 25 gram ongezouten cashewnoten

B: 45 minuten bokszaktraining, kwartiertje gewone fiets.

Sneeuwvlok23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 12:16

@Safiera, bedankt voor je berichtje! Mooie spreuk, positief over mezelf denken vind ik soms erg lastig. Maar ik weet nog hoe trots ik op mezelf was toen ik mijn doel had behaald, dus ik denk dat als ik weer goed bezig ben met afvallen, ik dat gevoel vanzelf weer zal terug krijgen.

@m9ara, ik ben maandag echt weer begonnen met op mijn eten letten en tot nu toe heb ik het allemaal goed volgehouden. Ik heb geen hongergevoel en merk dat het me best makkelijk afgaat. Ik hoop idd dat ik dit kan volhouden! In het voorjaar zat ik veel beter in mijn vel, dus ik denk dat het daarmee te maken had dat ik het beter kon volhouden. Ik woon nog thuis, dus al het ongezonde eten uit huis bannen zal ik niet iedereen blij mee maken, haha. Maar ik heb er nu minder behoefte aan, dus wie weet is de knop al omgegaan. Ik hoop het zo! Mijn lijstje van maandag was idd een beetje karig. Ik heb mijn kcal nu opgeschroefd naar 1600 en ben tussendoortjes gaan inplannen! Dankjewel :)

@Joanne1997, dankje! Ik had geen begeleiding met het afvallen en heb het allemaal zelf gedaan. Het afvallen zelf ging goed, maar het op gewicht blijven en wat ik at bijhouden ging gewoon helemaal goed. Op de een of andere manier had ik zodra ik mijn streefgewicht had bereikt, zoiets van “Super, nu mag ik weer gaan snoepen!”. Alleen zat er deze keer geen rem op het snoepen… Schrok er best wel van met hoe ik bezig was, maar kon er op de een of andere manier niet mee stoppen? Ik weet niet echt of dat iets is waarvoor ik hulp moet zoeken bij een professional, maar weet nu wel dat dit niet nog een keer mag gaan gebeuren… Super trouwens dat je bezig bent met (kick?)boksen! Groepssport is idd weer even wennen als je alleen maar gewend bent aan solo, maar het is denk ik wel iets dat je extra motiveert om bezig te blijven! :D

@aight, dankje! Ik weet dat mijn lijstje van maandag ook best schraal was, maar is die van jou ook niet iets weinig? Of skip je de tussendoortjes omdat dat hoort bij het soort dieet dat je volgt?

@Kimmie, thanks! Nee, ik had me niet veel ontzegd. Ik kon in het weekend een lekkere koek of stuk taart prima inpassen en liep ook niet met een hongergevoel rond. Ik heb idd mijn kcal doel naar 1600 verplaatst, dus zit nu op mijn BMR. Je lunch ziet er trouwens goed en lekker uit! Houd dat vol (:

@Lis_Ol, dankje! Heb idd mijn kcal omhoog gezet. Tot nu toe gaat het prima met de 1600kcal en heb ik geen hongergevoel oid. Dus tot nu toe gaat het goed en anders is het idd wel een goed idee om iets omhoog te zetten als ik wel honger ga krijgen.

Mijn lijstje van gisteren ben ik best tevreden mee:
O: 2 boterhammen waldkorn met kipfilet, hummus en tomaat/komkommer. 2 cracots met jam en 1 appel
T: snack a jack BBQ
L: rijstwafels en cracots met kipfilet, kaas, hummus en tomaat en komkommer
T: banaan
A: worteltjesstampot en griekse yoghurt met muesli als toetje
T: wat mango en perzik
B: interval hardlopen
Ongeveer 1600 kcal

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 17:20

@Lisanne, zeker snel! Het was een gesprek dus je hoorde gelijk of je het gehaald had of niet. Heb verder nog geen cijfer, maar vind dat ook niet zo belangrijk als het maar een voldoende is :P

@Joanne, het trainen in de sportschool gaat echt goed! Ik heb nu een heerlijk ritme van ongeveer 4x per week. En ik begin nu ook te merken dat ik sterker word! Helaas hebben wij best een grote sportschool (dus veel leden) en mogen er maar 30 mensen per uur in. Dus het wordt nu steeds lastiger om een plekje te vinden. Was dit nu je laatste boksles voorlopig? Wel balen dat je je zo eenzaam voelde na de les :(

@Mara, dankjewel! Mooi lijstje en lekker zeg een bastognekoek door de kwark. Goed idee :9

@Sneeuwlok, mooi lijstje! Je kan nog best veel eten met 1600 kcal op deze manier :)

Mijn lijstje voor vandaag:
O: magere yoghurt met cruesli
T: meergranen tortilla met kaas, cappuccino
L: 250 gram magere kwark
T: meergranen tortilla met smeerkaas en een gekookt ei, 2 mandarijnen
A: verspakket Indiaanse curry madras
T: 2 bolletjes schepijs
B: 20 min fietsen, 60 min sportschool, 9.000-10.000 stappen

Ik ga vandaag iets boven mijn stappendoel komen, maar ik heb vandaag weinig last van mijn heup, dus dan is het niet zo erg. Wel netjes gegeten vandaag, genoeg tussendoortjes gegeten! Dus ik ben voor nu tevreden :D

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 17:51

Tanja, maandag ging het best goed, in ieder geval een voldoende. Gisteren ging het super, heb zelf een 10 gehaald :D Was een toetsplan wat we moesten maken en daarna een eindgesprek. De docent zei dat ze in haar hele Fontys carrière nog nooit een 10 had gegeven, dus ik ben natuurlijk supertrots.
Top van je tentamen! Wat goed dat je zo bewust bezig bent met doelen stellen. Super ook dat je kijkt naar wat haalbaar is! Lekker lijstje!

Mara, fijn om te horen dat je blijer met jezelf bent!

Aight, ik vrees dat je jezelf wel wat verkijkt op de kcal. In 0% kwark zit echt helemaal niks. Ik vraag me erg af of je het gaat redden met je lunch en avondeten. Wat zegt je diëtiste erover hoe je het moet aanpakken? Ik mis namelijk fruit, groente en zuivel. Ik denk dus dat het wel belangrijk is dat je de juiste keuzes leert maken. Pak bijvoorbeeld bij je kwark in ieder geval fruit, maar misschien ook wat muesli.

Lisanne, wat poedersuiker dat je je moest laten testen!

Sneeuwvlok, ah goed dat je omhoog bent gegaan! Ik zou je wel aanraden op dagen dat je sport nog iets hoger te gaan zitten. Je moet je lichaam natuurlijk wel genoeg blijven voeden. Mooi lijstje!

Gisteren had ik een gewoon dagje. Ook wel tevreden.
O: kwark met kiwi, melkchocolade, kokossnippers, lijnzaad, basis muesli, notenmix ongezouten, kaneel en rozijnen, ontbijtkoek. (612)
L: twee boterhammen met hummus, avocado en cherrytomaatjes en halvarine met jonge kaas en komkommer. (489)
T: ontbijtkoek (moest op) (77)
T: galiameloen. (100)
A: zuurkool met een speklapje. (461)
T: pepernoten, hupke anijs met roomboter en suiker, toffifee. (296)
B: 7000 stappen, 50 minuten fietsen en 30 minuten fitness.
Totaal kcal: 2036.

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 20:56

Mara: heb je een idee hoe het komt dat je meer wisselt qua eten? Opzich is achteraf delen ook geen probleem toch?
Vind jouw lunch wel creatief zo, vol afwisseling _O-

Aight; toen ik nog volop wou afvallen, 1580. Daarna opgehoogd naar 1760 en toen omhoog gezet naar 2050 maar zit meestal rond de 1900.

Joanne; lekker bezig met bewegen! En wat vervelend voor je dat je dan met een eenzaam gevoel naar huis gaat.. ben blij te lezen dat je er positief in staat voor de volgende keer! Lekker lijstje!

Lekker lijstje sneeuwvlok!

Snap dat je tevreden bent met je lijstje Tanja! Ziet er netjes uit! En die van Kim ook!
Lekker bezig meiden!

Mijn test is negatief! Er waren inderdaad patiënten geweest op werk die positief getest zijn en aangezien we morgen op vakantie gaan wou ik geen risico nemen. Maar ik kan met een gerust hart weg!

Gisteravond nog wat chippies van mijn vriend mee gepikt, dus uiteindelijk nog op 1858 kcal uitgekomen :)
Vanavond eten besteld, ik ontplof _O-
O; 150 gr Griekse yoghurt met 1/2 banaan, 8 gr walnoten, 1/2 theelepel honing, 200 ml optimel
T; blauwe bessen/chocolade muffin.
L: 2 kaiserbroodjes, 1 met grilworst en 1 met magere filet americain.
A; broodje hamburger met ei, bacon, kaas en sla, wat patat met mayo.
T: 200 gr stracciatella kwark.

Hiermee kom ik (ongeveer) uit op 2111 volgens mfp. En ik zit nogmaals onwijs vol _O-
Gelukkig wel veel bewogen vandaag, dus compenseert voor mijn gevoel wel weer.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 11:17

@sneeuwvlok netjes lijstje inderdaad!

@kimmie oehhh lekkere dingen op je lijstje hoor!

-----------------

Ik heb n.a.v. jullie comments even het eten ingevoerd wat ik heb gegeten (bepaalde dingen weeg ik sowieso altijd af om een inschatting te maken)
O: 0% kwark (92 kcal)
L: mexicaanse ster met creme fraiche (583)
A: 7 garnalen dumplings en 7 gehaktdumplings met ketjapsaus gebakken in wokolie (709)
T: 3 biertjes uiteindelijk (555)
Totaal: 1939 kcal. Die biertjes tikten toch wat meer aan. Maar ze waren het waard :) De rest van het lijstje is voor mijn gevoel echt niet mager hoor. Wat aan de lage khd kant, maar overall best netjes verdeeld khd 37%, vet 36% en eiwit 27%.

Vandaag een rustig dagje:
O: 0% kwark
T: mango
L: mexicaanse ster haha
A: leftover dumplings + chinese tomatensoep
B: halfuur wandelen en uur fitness rondje

Ik ben het wel met jullie (en de diëtist) eens dat ik meer fruit moet eten :o

Joanne1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 12:13

Sneeuwvlok: Knap dat je de eerste keer zonder begeleiding zo veel bent afgevallen. Op gewicht blijven is misschien nog wel moeilijker dan afvallen. Wellicht zou een diëtist je kunnen begeleiden hierin. Ik zou het namelijk heel erg voor je vinden als je er weer zo hard voor gewerkt hebt, je doel bereikt en dan later weer terugvalt.
Ik vind je lijstje van gisteren erg netjes!

Tanja: Super dat je progressie merkt in de sportschool! Wel balen dat het lastig is om een plekje te vinden. Maar vast ook wel een hele opluchting dat sportscholen überhaupt nog open mogen blijven!
Ik heb me Zaterdag weer ingeschreven voor een les, mits het dan nog door mag gaan.
Lekker lijstje! Jij weet lekkere dingen altijd zo netjes te doseren en in te passen in je lijstje!
Fijn dat je vandaag weinig last van je heup gehad hebt.

Kimmie: Wauw gefeliciteerd met het behalen van een 10! Beter kan niet haha.
Fijn dat je tevreden bent over je dag!

Lisanne: Woehoe, fijn dat je test negatief is! Wellicht heb ik er over heen gelezen :o maar waar ga je naar toe op vakantie? Veel plezier in ieder geval!!
En heerlijk, die vakantielijstjes :D

Aight: Dat ziet er al beter uit! Misschien zou je ’s ochtends fruit door je kwark kunnen eten om wat meer fruit te eten?

__

Hier gisteren weer tevreden over mijn dag! Had wel wat honger aan het einde van de dag dus maar aan toe gegeven want er was flink ruimte voor. Had dit wel liever verdeeld over de dag maar toch wel tevreden zo.

O: 200 gram magere kwark, 20 gram havermout, 10 gram whey
T: barebells milkshake
L: 2 volkorenboterhammen, kipfilet
T: smart bar crunchy
A: notenburger, gebakken aardappeltjes, brocolli, salade
T: cracker met kaas, beschuitje met hagelslag, zandkoekje

B: 70 minuten racefiets, 30 minuten gewone fiets

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 12:17

@Aight, Oeh die lunch klinkt interessant en ziet er inderdaad ook vullend genoeg uit. Je zit qua kcal inderdaad netjes. Fruit eten heb ik mezelf ook echt moeten aanwennen. Eerder vond ik het ook echt niet lekker, maar went toch :)

@Joanne, Oeh inderdaad duimen dat het door kan blijven gaan dan ja! Balen dat je met een vervelend gevoel naar huis ging. Het is echt niet gek dat je de eerste paar keer niet super veel contact hebt toch? Helemaal niet als je eigenlijk vooral individueel sport. De vorige keer had je al een praatje gemaakt, dus dan is het toch helemaal goed :D
Goed dat je naar je lichaam luistert en even wat rust hebt gepakt! En complimenten voor je lijstjes, ik heb het idee dat het zeker weten vooruit gaat! In de zin van, zorgen dat je genoeg eet! :D

@Sneeuwvlok, Het klinkt alsof je het goede pad weer hebt gevonden! :D Het is soms inderdaad echt even een knop die om moet. Waar dat eerst 10x niet lukt, zonder aanwijsbare reden, kan je het gelukkig soms opeens te pakken hebben! Ik kan me voorstellen dat je niet je hele huishouden kan dwingen om alleen nog maar gezond te eten :') Je lijstje ziet er goed uit en zo lijkt het me inderdaad goed vol te houden :)

@Tanja, Je lijstje ziet er inderdaad goed uit! Je brengt me op ideeën, wrap met kaas even in de oven :~

@Kimmie, Jouw ontbijt klinkt echt zo enorm lekker <3 Misschien volgende week ook eens wat meer in huis halen om mijn kwark mee aan te kleden!

@Lisanne, Ik denk toch omdat de druk er voor mezelf wat af is, omdat ik meer ruimte over heb. In die zin is het ook niet erg, omdat ik me gewoon goed aan mijn doelen kan houden. Zowel qua kcal als qua eiwitten.
Erg he, hoe snel je vol kan zitten van een wat grotere maaltijd als je het niet meer gewend bent :Y) Hopelijk was het het helemaal waard! Waar vertrekken jullie naartoe vandaag? Veel plezier in ieder geval!

Hier gaat het nog steeds lekker, morgen weer weegdag om te kijken hoe mijn lichaam zich ontwikkelt. Ik heb al wel mijn omtrek en vetpercentage gemeten, dit doe ik maar heel af en toe, en dit is niet meer geworden ondanks het stijgen in kcal. Ondanks dat mijn doel natuurlijk lichtjes bulken is, voelt dat toch erg fijn :+

Mijn lijstje van gisteren:
O: 45gr havermout, 75gr kersen, 75gr magere kwark, 8gr whey, cacao
T: Smart bar crunchy, 100gr peer, 1/2 mandarijn
L: Bonenmix in tomatensaus met een gepocheerd ei uit de oven, 2 volkorenboterhammen met 1 plak lightlife kaas, 200gr magere kwark met 16gr pure chocolade en een verkruimelde bastognekoek (ja ik ontplofte weer voor mijn gevoel..)
T: 2 crackers met blauwe kaas, 1/2 clifbar
D: Harissa aardappeltjes met tahinidressing, honing-soja champignons, broccoli
T: 200gr Isey Skyr
Totaal 2312 kcal
Ik zit vooral in de middag erg vol. Dus ik moet leren al meer te durven eten tijdens mijn ontbijt/de ochtend om mijn kcal doel te kunnen halen. Ik heb toch de neiging de controle te proberen te houden door wat ruimte over te willen houden voor later op de dag, ook al weet ik al dat het eigenlijk niet nodig is.