Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mo_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 14:39

CupCakes_ schreef:
Ik meld mij hier ook maar eens. Mijn pluizige vogelnest wordt begin oktober onder handen genomen door een kapper om te zien of er daadwerkelijk iets van slag in zit.

Maar gezien ik vrij ongeduldig ben, heb ik zelf wat geprobeerd volgens die CG methode. Waarschijnlijk doe ik nog 100 dingen verkeerd en ik moet me nog een beetje verdiepen in álle verschillende soorten merken, shampoos en producten. Voor nu heb ik het Kruidvat huismerk gepakt om überhaupt mee te beginnen. :')

Zo is het in het dagelijkse vogelnest leven
[ Afbeelding ]

Dit was na de 1e keer wassen volgens CG. Er lijkt iets in te zitten?
[ Afbeelding ]

Mooi!
Welke producten van de Kruidvat lijn ben je nu mee begonnen?

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 08:34

De power curls lijn Kruidvat
- Clarifying shampoo
- Hydrating conditioner
- Leave in Curl smoothie

Voor als nog geen gel/mousse, die moet ik nog halen. En verder ben ik nog heel erg zoekende wat voor routine werkt en wat niet.

Hoe doen jullie het trouwens op werk dagen & sport dagen? En dan met name kwa wassen, producten erin?
Ik moet op het werk mijn haar in een staart of knot, maar voorkeur knot gezien de lengte van mijn haar.

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 10:00

Als mijn haar vast moet, doe ik het meestal met een haarclip en dan zet ik het losjes vast. Als de clip er dan weer uit gaat, kwestie van wat water erop spuiten met de plantenspuit, beetje kneden, klaar.
Nou moet ik ook wel zeggen dat ik stevige krullen heb. 2c/3a.
Als ik het haar een paar dagen vast heb gehad, dan doe ik soms wat Boucleme volumegevend schuim erin.
Bovenop blijft het dan vaak wel ietwat “vlassig”, maar daar stoor ik me gewoon niet aan. :D :o
Afbeelding

Jester_

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 10:36

Als mijn haar eenmaal vast is geweest draag ik het erna moeilijk weer los tot de volgende wasbeurt haha. Soms doe ik het in een vlecht, dan kan je het wel makkelijker weer los dragen

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 10:53

Ik kan mijn haar als het vast is geweest niet ook weer los doen. Dan zit het gewoon niet meer.

Clarifying shampoo is toch alleen om je build up te verwijderen: Ik gebruik deze shampoo van Kruidvat:

https://www.kruidvat.nl/kruidvat-perfec ... hEQAvD_BwE

Conditioner

deze gebruik ik als leave in

mousse
https://www.kruidvat.nl/syoss-curl-cont ... hEQAvD_BwE

en gel
https://www.kruidvat.nl/kruidvat-curls- ... hEQAvD_BwE

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-25 11:00

Ik krijg juist weer meer krullen wanneer ik mijn haar in een knot of haarklem heb gehad. Alleen wanneer ik mijn haar in een staart heb gehad kan ik het daarna niet meer los dragen. De elastiek blijft er dan ingedrukt als het ware. Maakt niet uit welke elastiek ik ervoor gebruik.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 14:11

Hoi,

Ik probeer ook mijn krullen te activeren en dat lukt aardig :D een krullenkapper vind ik voor nu nog te duur.
Ik gebruik nu krul activator en leave in conditioner. Maar dit maakt de krullen hard, wat ik minder fijn vind.
Ik ben dus op zoek naar spul wat mijn krullen niet hard maakt, het mag er wel ‘nat’ uitzien. Ik hou niet van pluizige stro krullen :=

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 14:22

Booooo schreef:
Hoi,

Ik probeer ook mijn krullen te activeren en dat lukt aardig :D een krullenkapper vind ik voor nu nog te duur.
Ik gebruik nu krul activator en leave in conditioner. Maar dit maakt de krullen hard, wat ik minder fijn vind.
Ik ben dus op zoek naar spul wat mijn krullen niet hard maakt, het mag er wel ‘nat’ uitzien. Ik hou niet van pluizige stro krullen :=

Harde krullen kan je eruit knijpen met olie

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 16:03

Of zelfs zonder olie! Even goed scrunchen/kloppen. Je hebt ook krullenkappers die wat minder duur zijn. Ik betaal bijv 55 euro, maar dat is dan enkel knippen. Dan vertrek ik als een leeuw, maar na het wassen thuis zit het dan weer top! En een goede kapper is 80% van je krul

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 13:05

Olie schijnt juist echt slecht te zijn voor je krullen, dus dat zou ik zeker niet aanraden. Toch een andere krulroutine proberen met andere producten, het kan echt wel zonder harde krullen.

KleinBoefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 13:12

Mijn kapper raadt juist jojoba olie aan nu in de zomer. Winters gebruik ik een serum.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 13:16

Dat zal per haartype verschillen denk ik.

KleinBoefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 13:39

:j Klopt, maar ik wilde alleen aangeven dat olie niet per definitie slecht is voor krullen. Maar wat voor mijn haar werkt, hoeft zeker niet voor een ander te werken.

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 13:47

En als je olie gebruikt heb je maar een paar druppels nodig. Mensen gebruiken snel te veel, dan wordt je haar vies en vet. Net genoeg gebruiken om de cast eruit te knijpen (en dat kan ook zonder olie).

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 14:06

Olie en water gaat niet samen, terwijl je met krullen juist het vocht in je haar wil hebben
Als je dan teveel olie gebruikt stoot je het water juist af, wat zorgt voor extra pluis en droger haar :j

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 15:19

het blijft een traject met hobbels :D
Ik heb al heel veel producten en merken geprobeerd in de loop der jaren. En denk je dan je routine te hebben gevonden, dan kan het best zijn dat het na een tijdje niet meer werkt :D
Kan zelf bijna een webshop beginnen ;)
Ik zit op FB in meerdere groepen, ook internationale groepen. Da's ook leuk, daar komen dan toch soms merken voorbij die hier niet bekend/niet verkrijgbaar of soms wel eenvoudig verkrijgbaar zijn maar vreemd genoeg onbekend. Zo probeer ik nu een combi van merken Sun Bum en The Doux, beide kende ik nog niet maar is nu wel mijn favoriete combinatie

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-25 08:55

Morning {:}
Ik meld me ook! Ben er na 49 jaar m’n haar mishandelen achter gekomen dat ik geen stijl haar heb. Beetje slag dacht ik altijd. Tot ik naar de krullen kapper ging _O-

Ik vind het veel veel heel veel werk, maar ben wel blij. Alleen: hoe dragen jullie je haar onder een cap? Na twee paarden bosritten rijden vinden mijn waves het niet zo leuk meer.

Even ter illustratie: voor en na bij de kapper (was nog zonder knippen, want ik schrok me rot en durfde het knippen niet aan).
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vier dagen later terug gegaan en wel laten knippen.
Afbeelding
Afbeelding

Inmiddels krijg ik (3 weken later) steeds meer krul.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-25 09:07

Wat een verschil, heel mooi. Ik draag mijn haar in een staart onder de cap en style mijn haar na het douchen zodat die krul er weer in valt.

Hier gisteren mijn haar anders laten knippen naast de curlsys methode en ik had gelijk al meer krullen bovenop. Kapper stijlt het anders dan ik dus ik ga het zo wassen en op mijn manier stylen. Heel benieuwd hoe het er dan uit ziet.

KleinBoefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-25 10:12

Wauw mooi resultaat zeg! Wat een verschil! Met jouw vraag kan ik niet echt helpen, want ik rijd (bijna) niet. En die keer dat ik rijd doe ik het ook in een staart en dan met het douchen weer stylen. Maar ik begrijp dat dit niet handig is als je bijvoorbeeld dagelijks rijdt.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-25 12:02

Wat prachtig olympia!

Ik denk dat ik mijn haar zou vlechten bij bosritten en het dragen van een cap. Of een knot.

En dan daarna even ondersteboven los schudden evt wat opfrissen met droogshampoo.

Maar ik draag zelf al jaren geen cap. Wellicht heeft je kapper nog tips.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-25 12:23

Mijn haar nu met de nieuwe kapsel;
Afbeelding

Omdat ik Ierse krullen heb blijft se bovenkant nog steeds zonder krul. Weten jullie een manier om daar toch krul te activeren? Permanent of jetting wil ik liever niet doen.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-25 12:36

Ik ben een meelezer en sta steeds weer versteld van de verschillen "voor" en "na".

Hoe vogelen jullie de juiste spullen uit, die je nodig hebt. Ik moet er niet aan denken om steeds vanalles te moeten proberen.

En als iemand een goede krullenkapper regio West-Friesland (nh) weet...

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-25 13:14

Je kan een proefmonster pakket nemen en daarmee uitproberen.
Ik heb losse producten gekocht en ben gaan kijken wat werkte en dat steeds meer verfijnd. Maar ik heb het idee dat er nog meer krul uit mijn haar te halen valt. Ben alleen al aardig op weg vergeleken met waar ik begon.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-25 13:59

Dank allemaal :-)

Ja dus toch gewoon staart en daarna weer nattig maken en de krul erin frummelen. Elke keer wassen na het rijden wordt ‘m inderdaad niet. Kapster zei om de dag wassen als je ‘in de paarden zit’. Ook vanwege stof en zand enzo.

Qua spullen probeer ik maar wat haha. Alles wel CG. Zoveel mogelijk in ieder geval. Verbaas me wel over wat er allemaal in gaat. Leave in, curl activator gel, strong hold gel en soms paar druppen olie. Ben vooral blij dat er weer veel meer kleur in m’n haar zit.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 06:43

Wat doet een ander kapsel toch veel met de ochtendroutine merk ik. Waar ik eerder niks met mijn haar kon de dagen na het wassen. Hoef nu ik alleen maar wat leave in, water spray in mijn haar te doen, wat gel erbij en kneden.

Ik ga dit topic nog even weer helemaal naar met de producten. Misschien dat ik toch een switch daarin ga maken om mijn krullen meer te activeren.