Cosmetische chirgurgie: Ervaringen met fillers, botox.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Heb jij cosmetische chirurgie als in; fillers/ botox ondergaan of overweeg je het?

Nee, ik overweeg het wel.
235 (23%)
Nee, ik overweeg het niet.
612 (62%)
Ja, eenmalig, ik zou het zo weer doen.
50 (5%)
Ja, eenmalig, ik zou het niet weer doen.
7 (0%)
Ja, met enige regelmaat.
77 (7%)

Totaal aantal stemmen: 981

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-25 20:54

ClaudiaHS schreef:
Elin_ schreef:
Zijn er mensen bekend met tca peeling? Ik krijg voorhoofdlijnen, maar wil eigenlijk geen botox. Zo bang dat mn wenkbrauwen plat gaan of iets :')

Daar gaat tca je niet bij helpen.
Ik heb een flesje TCA 25% staan. Zo eens in het jaar gebruik ik dat.
Je huid frist er enorm van op en het verfijnt grove poriën en kleine littekentje van bv pukkeltjes.
Als je geen botox wil zou ik eens gaan kijken voor een filler.
Dit doe ik voor de lijnen naast m'n mond.

Ja die lijnen horizontaal naast je mond? Die wil ik ook weg hebben. Waar haal je dat flesje vandaan? 8-)

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-25 21:23

Elin_ schreef:
Ja die lijnen horizontaal naast je mond? Die wil ik ook weg hebben. Waar haal je dat flesje vandaan? 8-)

Dat flesje heb ik ooit eens op ebay besteld bij een Engels bedrijf.
Het is overigens geen spulletje wat je er zo even op smeert, het is best agressief en je moet er voorzichtig mee zijn.
It burns like hell :')
Ik verdun het meestal 1 op 1 met gedemineraliseerd water en dat werkt voor mij voldoende.
Ik doe het in het najaar (vakantie), want je mag 6 weken niet in de zon en je hele gezicht gaat vervellen dus je ziet er een aantal dagen niet echt toonbaar uit :j

Popstra

Re: Cosmetische chirgurgie: Ervaringen met fillers, botox.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-25 21:37

Een peeling met een zuur moet je ook na behandelen met een base op je huid om het zuur te neutraliseren.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-25 21:42

Ik vind het wel heftig om dit soort zooi op je lichaam te smeren := Zonder professionele begeleiding zeker.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-25 19:44

Vandaag bij de plastisch chirurg geweest.
Geen wallen en geen vet, maar wel wat gecraqueleerde huid.
Oplossing is laseren.

Ik wordt gebeld om een afspraak te maken en ga het in Brugge laten doen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-25 07:22

In het kader van Black Friday Deals.. zouden jullie een red light masker kopen? Ik vraag me af of dat nuttig is?

Oh, laseren is wel goed te doen PSvanLot :j

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-25 11:21

Cer schreef:
In het kader van Black Friday Deals.. zouden jullie een red light masker kopen? Ik vraag me af of dat nuttig is?

Lauren Verster had dat laatste onderzocht en blijkt dat rood licht zeker helpt bij aanmaak collageen. Zou je even op haar insta moeten kijken

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-25 11:24

lijkt mij zo een ding dat je 3x gebruikt en dan op zolder flikkert...

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-25 11:36

Ik heb het wel aangeschaft :) ben nu herstellende van rhinoplasty en hoor ook goede dingen erover voor de zwelling

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-25 11:56

Popstra schreef:
lijkt mij zo een ding dat je 3x gebruikt en dan op zolder flikkert...

Nou ja behalve als het werkt misschien .. :D

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-25 13:35

Ik heb een RLT masker en ben zeer te spreken over de resultaten :) Het is ook in veel onafhankelijke studies onderzocht dus de wetenschappelijke basis erachter is ook echt sterk, zolang je maar een masker koopt dat de juiste effectieve golflengtes uitzendt :j

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-25 13:57

Tytonidae schreef:
Ik heb een RLT masker en ben zeer te spreken over de resultaten :) Het is ook in veel onafhankelijke studies onderzocht dus de wetenschappelijke basis erachter is ook echt sterk, zolang je maar een masker koopt dat de juiste effectieve golflengtes uitzendt :j

En welke is dat :=

Nu ik richting de 30 ga, merk ik dat ik ook ga neigen naar botox, cremes en alles wat maar helpt :') TCA op de planning, botox, maar zoek ook nog iets voor regelmatige basis om zelf bij te houden.

Dyphusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-25 19:31

Elin_ schreef:
Tytonidae schreef:

Nu ik richting de 30 ga, merk ik dat ik ook ga neigen naar botox, cremes en alles wat maar helpt :') TCA op de planning, botox, maar zoek ook nog iets voor regelmatige basis om zelf bij te houden.

Uit hoeveel maskers wil je kiezen? :D

https://goalstogetglowing.com/2021/01/1 ... ylUIrNjFZQ

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-25 22:11

Dyphusion schreef:
Elin_ schreef:

Uit hoeveel maskers wil je kiezen? :D

https://goalstogetglowing.com/2021/01/1 ... ylUIrNjFZQ

Dit is een goede post met veel nuttige informatie! Sinds deze uit 2021 komt zijn er inmiddels wel wat nieuwe modellen op de markt, waarvan ik de Currentbody Series 2 gebruik :)

Dyphusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-25 00:27

Tytonidae schreef:
Dyphusion schreef:

Dit is een goede post met veel nuttige informatie! Sinds deze uit 2021 komt zijn er inmiddels wel wat nieuwe modellen op de markt, waarvan ik de Currentbody Series 2 gebruik :)

Ik quote even letterlijk de eerste paar regels uit de post.

‘Note: This post was originally published in Jan 2021, but I frequently update it with new masks, updated research and new discount codes.

The latest update was 11/17/2025

En de daarop volgende regels

‘Although this is a LED mask comparison post, I will never be able to cover all of the masks that are out there. So the masks included are not the only ones available. But I hope that with the information in this post will empower everyone to use what you know to do your own research.’

Daarnaast denk ik dat als er een nieuw/ander topmasker op de markt komt/is, hij vast wel in de lijst zou staan.

Edit: het masker dat jij hebt staat trouwens wel kort benoemd.

‘TL;DR: If you wanted the Current Body Series 2 (with the added 1072nm and under the chin strap), but you wanted a mask that also has a red + blue light setting, then this would be a good pick for you.’

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-25 11:26

Dyphusion schreef:
Ik quote even letterlijk de eerste paar regels uit de post.

‘Note: This post was originally published in Jan 2021, but I frequently update it with new masks, updated research and new discount codes.

The latest update was 11/17/2025

En de daarop volgende regels

‘Although this is a LED mask comparison post, I will never be able to cover all of the masks that are out there. So the masks included are not the only ones available. But I hope that with the information in this post will empower everyone to use what you know to do your own research.’

Daarnaast denk ik dat als er een nieuw/ander topmasker op de markt komt/is, hij vast wel in de lijst zou staan.

Edit: het masker dat jij hebt staat trouwens wel kort benoemd.

‘TL;DR: If you wanted the Current Body Series 2 (with the added 1072nm and under the chin strap), but you wanted a mask that also has a red + blue light setting, then this would be a good pick for you.’

Oh, mijn excuses!

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-25 14:58

Cer schreef:

Er is een Vlaamse dame op social media die apotheker is met een post graduaat in cosmetische farmacie geloof ik. Ze heet the cosmetist/ Carolien. Zij onderbouwt haar adviezen met wetenschap en beveelt enkel merken aan die klinisch getest zijn. Zij heeft ooit wat aandacht besteed aan nut en onzin van die maskers. Geloof dat ze oa instagram heeft!

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-25 12:58

Raineri schreef:
Cer schreef:

Er is een Vlaamse dame op social media die apotheker is met een post graduaat in cosmetische farmacie geloof ik. Ze heet the cosmetist/ Carolien. Zij onderbouwt haar adviezen met wetenschap en beveelt enkel merken aan die klinisch getest zijn. Zij heeft ooit wat aandacht besteed aan nut en onzin van die maskers. Geloof dat ze oa instagram heeft!

Heeft ze inderdaad :). Ik volg ze
https://www.instagram.com/the_cosmetist ... c0MzIxNw==

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-25 13:37

Maar ze word wel gesponsord he. Dan roepen ze al snel dat iets goed werkt.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-25 14:32

Ja goed punt. Persoonlijk vind ik het in dit geval niet storend:
- ze deelt soms kennis zonder hier product aan te koppelen met wetenschappelijke onderbouwing vanuit haar professie als apotheker. Dit deed ze ook jaar of 2 geleden over deze maskers.
- ze beargumenteerd waarom ze samenwerkt met deze specifieke merken
- ze adverteert alleen producten als ze dit gedurende een jaar heeft gebruikt, en is hier transparant over.

Denk belangrijk scherp te zijn. Maar geen problemen met opvolgen van haar adviezen mits ze zo transparant blijft. Heb haar wel eens wat gevraagd en toen heeft ze vrij snel onderbouwt met linkjes naar onderzoeken. Daar had ik zeker wat aan.

Wat mij betreft prima dat ze wat haalt uit haar online verdiensten. Ik luister liever naar haar of een dermatoloog, dan een ander online persoon. Ze roept dus eigenlijk nooit zomaar dat iets goed werkt :D

Op basis van haar kennis recentelijk mijn routine wat aangepast.

Maar goed, wil niet teveel off topic gaan

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 17:52

Ik blaas dit topic even nieuw leven in: mijn go-to arts is namelijk van de Juvederm lipfiller afgestapt en gebruikt nu een Zuid-Koreaans merk genaamd Starfiller waar ik te weinig informatie over kan vinden. Dit vind ik erg jammer, want ik was tevreden over zijn injectietechniek, maar durf het niet aan met deze vrij onbekende filler. Nu ben ik op zoek naar een goede arts die werkt met Juvederm(het liefst met lidocaïne) - heeft iemand hier aanraders? Ik ben woonachtig in omgeving Tilburg, maar ben bereid het hele land door te rijden voor een goede arts! :)

nathalie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 18:20

Ik meld mij hier ook!

Afgelopen jaar ben ik veel afgevallen(17 kg)

En ben zo ongelukkig als ik mijn gezicht zie
Ingevallen wallen,vermoeide blik, mijn wangen lijken wel iets te hangen

Dus nu heb ik 4 februari een gesprek bij faceland in Amersfoort om te kijken of ze iets voor me kunnen doen en of ik er een goed gevoel bij heb.

Zijn er mensen die ervaring hebben met Faceland?

En met gezicht fillers/botox na het afvallen?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 19:29

Tytonidae schreef:
Ik blaas dit topic even nieuw leven in: mijn go-to arts is namelijk van de Juvederm lipfiller afgestapt en gebruikt nu een Zuid-Koreaans merk genaamd Starfiller waar ik te weinig informatie over kan vinden. Dit vind ik erg jammer, want ik was tevreden over zijn injectietechniek, maar durf het niet aan met deze vrij onbekende filler. Nu ben ik op zoek naar een goede arts die werkt met Juvederm(het liefst met lidocaïne) - heeft iemand hier aanraders? Ik ben woonachtig in omgeving Tilburg, maar ben bereid het hele land door te rijden voor een goede arts! :)

Bij Faceland werken ze met Juvederm dus daar kan je naar kijken. Niet elke arts trouwens dus dat moet je even kijken. Thomas Ramakers is een goede, misschien kan je bij hem kijken?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 19:33

nathalie25 schreef:
Ik meld mij hier ook!

Afgelopen jaar ben ik veel afgevallen(17 kg)

En ben zo ongelukkig als ik mijn gezicht zie
Ingevallen wallen,vermoeide blik, mijn wangen lijken wel iets te hangen

Dus nu heb ik 4 februari een gesprek bij faceland in Amersfoort om te kijken of ze iets voor me kunnen doen en of ik er een goed gevoel bij heb.

Zijn er mensen die ervaring hebben met Faceland?

En met gezicht fillers/botox na het afvallen?

Ja, ervaring met faceland. En ja fillers kunnen zeker volume toevoegen na het afvallen. Enige is dat het wel beperkt is natuurlijk in resultaat. Als jouw huid heel slap is dan kunnen fillers dat nooit volledig fiksen.
En trek voor een full face behandeling toch maar wat geld uit. Je bent zo 1000 euro kwijt en dan heb je echt niet veel gedaan. Als je huid echt heel slap is kan je beter even doorsparen voor een facelift. Fillers zijn heel duur en niet blijvend.

nathalie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 19:37

Maar een facelift is absoluut niet wat ik nu wil..

Ik wil nog niks blijvend en/of een operatie , laat ik 4 februari maar even eerst op gesprek gaan