2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 18:05

Hai allemaal.

Ik ben ooit begonnen hier mee te lezen maar ik kom niet bijgelezen dus vraag maar gewoon of ik mee mag doen met jullie?

Mijn afvalgeschiedenis in het kort:
In 2014 getrouwd maar op het pas moment bleek ik toch iets meer gegeten te hebben dan de bedoeling en niet meer in mijn jurk te passen.

Toen op basis van meer bewegen en calorieën tellen van 67 naar 59 kilo gegaan.
Begin 2015 raakte ik zwanger van onze zoon en ben ik in de laatste fase erg aangekomen. Begin 2016 weer op eten gaan letten en van 72 naar 60 gegaan.
Vlak na het behalen van mijn streefgewicht weer zwanger geraakt en zelfde verhaal.. nu geëindigd rond de 70 kilo. Hiervan vrij makkelijk 4 kilo kwijt geraakt en toen verhuisd en aan een verbouwing begonnen.

Ik denk dat mijn motivatie om op mijn eten te letten in het oude huis is blijven liggen..
Eerste weken natuurlijk super ongezond gegeten.. er was hier niet eens een keuken..

Alleen nu lukt het me gewoon niet meer op te letten. Ik grijp alles dat voor mijn neus komt en snaai bijna de hele dag. Ik zoek dus echt even motivatie en iemand die me er op aanspreekt dat ik me "misdraag".

Ik zit nu rond de 67 kilo. Mijn streefgewicht is rond de 60 kilo (ik ben 1.70m).
Mijn doel is 0.25-0.5gr per week afvallen met eens per week een weegmoment.
Ik gebruik daarvoor MFP met een doel van 1400-1500 kcal.

Ik beloof nu trouw mee te lezen, leuke recepten te delen etc.

Hopelijk ben ik nog welkom ;)

Ladybird
Moderator Algemeen

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 18:09

Welkom Elize! :D

Wat eet je zoal dan? snaaien is idd de grootste valkuil! Niet in huis halen is de beste optie :D

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 19:21

Chips, snoep, chocola maar ook gewoon eten.. totaal geen zelfbeheersing op dit moment.

Oh en cola is mijn grootste valkuil. Echt mijn verslaving en trigger.

Mijn plan is indd gewoon niet meer in huis halen, weer gaan bijhouden wat er in gaat en echt sporten.
Het is echt een cirkel waar ik inzit. Zit niet lekker in mijn vel (verbouwing, sowieso niet een te beste gezondheid) en ben moe (kleine kinderen) en dan ga ik snaaien: waardoor ik teveel eet en lichamelijk merk plus enorm van mezelf baal.

Ik moet veel meer gezonde dingen gaan halen. Wat voorheen werkte was als ik ergens trek in had een glas water drinken. Als dat niet werkte een handje tomaatjes of een stuk komkommer.

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 19:25

Het is niet normaal meer hoeveel ik eet.. Vandaag gewandeld, veel gefietst, 5K hardgelopen, paardgereden en ga zo een uur zwemmen. En ik blijf maar aankomen. Ik eet ALLES wat los en vast zit. Ik baal zo van mezelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 19:28

Bedankt mensen :* , kamp er al weken mee ondertussen en kan zo boos worden op mijzelf erom ><

Heb vorige week paar hele nette dagen gehad en het is weer mis ,paaseitjes zijn mijn valkuil momenteel en de dropjes pot bij mijn ouders(waar ik vaak te eten kom , appel als toetje zodat ik aan mijn fruit kom )

:(:) unique

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 19:59

ElizeVdS; cola zero! Heb nog steeds wel een beetje cola-verslaving, maar door cola zero hoef ik me er niet mega druk om te maken. Al drink ik het dus ook niet meer zo regelmatig. Als ik echt niet anders kan voor mijn gevoel of om mezelf te behoeden op een verjaardag ofzo. Een blikje vooraf, ik heb dan mn "verslaving" gevoed en ik kan er dan echt vanaf blijven. Koop ook alleen een blikje als ik denk het nodig te hebben.
Light vind ik heel vies maar zero is bijna dezelfde smaak.

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 20:13

Niet boos op jezelf worden Rebecca :(:) dat helpt niet, is vaak juist een motivatie om meer te gaan eten.
Zou het je helpen om vaste momenten te hebben waarop je wat mag zondigen? Dat je er naar toe kunt leven? Of een stok achter de deur/beloning?
Lastig zulke tijden! Ze horen er wel een beetje bij, je bent echt niet de enige. Maar er kan nog veel, je hebt nog een heel leven voor je waarin je kunt afvallen toch? :) Komt echt wel goed!

Wat betreft tussendoortjes, amandelen vullen enorm!

Vandaag Myfitnesspall ingevuld, staat er: als alle dagen zoals vandaag zijn, zou je over 5 weken 60,1 kg wegen. Zal vast niet letterlijk zo zijn, maar wel een leuke motivatie :D Da's namelijk wel in de buurt van mijn streven al pin ik me niet helemaal vast op een gewicht. Als ik tevreden ben met mijn lichaam, is het goed.

Edit: bedenk me dat mijn oude gewicht van een aantal jaar geleden er nog in staat. Ach ja, in ieder geval leuk streven :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 21:59

Ik drink eigenlijk alleen water, thee, jus en 1 tot 2 kopjes koffie per dag.
Toch vind ik t af en toe lekker als m’n water wen smaakje heeft en nam dan roosvicee maar eh, daar zit best wat in.
Wat is een goed alternatief?
Neem t misschien maar 4 glazen per week hoor maar toch..
( oh en ook 1 flesje Rose per week).

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 22:04

Ik had een aantal weken terug Cool Bear ranja gekocht :r
Zou alleen stevia bevatten maar man man wat smaakt dat chemisch.
Je kan ook zelf fruit toevoegen aan te water en dit een nacht laten staan met zo'n filter maar zelf nooit geprobeerd.
Heb nu een fles ranja 0% suiker van de Aldi meegenomen.
Zitten wel zoetstoffen in maar smaakt iig niet zo goor.
Ik drink eigenlijk alleen maar koffie zonder suiker haha.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 22:18

Anoniem schreef:
Toch vind ik t af en toe lekker als m’n water wen smaakje heeft en nam dan roosvicee maar eh, daar zit best wat in.

Slimpie :j dat neem ik zelf ook best wel regelmatig :)
Zit niet zoveel in als in rosvicee.

https://www.ah.nl/producten/product/wi1 ... gredienten

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 22:25

Water met wat takjes munt en eventueel een schijfje limoen vind ik erg lekker! Of met wat bosvruchten, zo'n doosje uit het vriesvak in de super, ideaal!

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 22:33

Anoniem schreef:

Weet niet hoeveel jus je drinkt maar is ook behoorlijk wat calorieën

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 22:36

Misschien een flesje per week? ( pak). En dat vaak ook niet..

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 23:08

Ik drink regelmatig crystal clear, zowel de prik als prikloze versie, cola light zonder cafeïne (mag niet veel cafeïne), maar ook spa rood met een smaakje vind ik lekker!

En oh ja de siroop van grrrr naam even kwijt. Groene dop geen toegevoegde suikers ook laag in calorieën.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 23:13

Ik ben echt een pietlut met cola. Alleen de echte Coca cola of als ik desperate ben Pepsi. Max light of zero lust ik niet. Gewoon niet meer kopen is het slimste..

Ik ben dol op vanille karamel thee van Lipton.

Pas trouwens op met dingen waar Stevia in zit. Vaak zit daar een hulpstofje in dat niet zo goed voor je is. Kwam ik helaas pas achter nadat ik onder het motto van suikervrij een zakje suikervrije kleine drop leeg monsterde.. geloof me.. niet doen, buik volledig van slag

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 23:42

Ik drink alleen water, andere dingen vind ik zonde van de kcal en te zoet

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 23:48

Ik drink water, thee en 1a 2 bekers melk op een dag. Meestal is 1 van die bekers melk ontbijt met havermout (en een suikerklontje)

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 08:14

Ik leef op water thee en af en toe een glas melk. Eens in de maand mag ik een glas alcohol.

Sinds gister eindelijk onder de 90 kg!
Heeft even geduurd omdat ik een korte dieet pauze had ingelast om te zien of ik op gewicht kon blijven ipv aankomen.
Ook dat ging mij goed af. 1 maand lang stabiel op de 90 kg gebleven. Wel opgelet uiteraard maar de teugels iets laten vieren om in paarden termen te blijven.
Paar keer uit eten geweest en wat gesnoept met mate.
Iets minder gesport mede door slecht weer.
Ik ben helemaal niet ontevreden met het resultaat!

Nu gaan we weer knallen, want het weer wordt weer aangenamer. Lekker fietsen naar het werk en voor de plezier.
Doel staat op 85 kg in Juni.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 09:29

Goed bezig Jorika! Fijn dat je dit kan handhaven. Mooi doel heb je ook!

Ik had eigenlijk gezegd 9 maanden na de geboorte van onze dochter terug op gewicht te willen zijn. Was super onderweg maar door mijn terugval ineens niet meer realistisch.

Ik zou dan 25 april op 62 willen zitten. Dus in iets meer dan een maand rond de 4-5 kilo -O-

Anyhow vandaag vol goede moed begonnen.. zag de fles cola staan maar en pakte braaf thee. IPV niet ontbijten een tosti in het apparaat liggen die ik zonder saus pak.
Straks met zoonlief naar peutergym (ook meteen heen en terug lopen.. al is dat maar iets van 500m).
En als ik het red vanavond een les salsa aerobics meepakken. Nadeel is alleen dat we nog in de verbouwing zitten en geen badkamer hebben dus ik niet te hard het zweet in moet gaan :')

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 09:45

haha Elize, lekker aan de kraan poedelen kan ook :-)

Jammer van je 'terugval' maar komt vast goed?!

Fijn Jorika dat dat gelukt is! Nu weer verder?
Oh ja, je schrijft dat het aangenaam weer wordt maar ik hoorde gisteren dat het toch weer even gaat vriezen en kans op sneeuw. Hopen dat het maar kort is!

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 09:57

Goeiemorgen!

ontbeten met 3 vitalu crackers en 3 plakjes ham :D ik ben toch iemand die dan 2 weken lang hetzelfde eet, en daarna toch maar gewoon weer wat anders pakt _O- dan ben ik het zat ofzo. haha

Hebben jullie trouwens ook dat je omgeving nu je gewicht gaat proberen te raden omdat je zoveel afgevallen bent? _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 10:01

Nooor_ schreef:
Ik vraag me af of mensen die aan hormonale anticonceptie (bv de pil) doen, hetzelfde aankomen/afvallen merken bij hun 'ongesteldheid'/stopweek?
Ik heb er zelf nooit echt op gelet, maar ben benieuwd of je dat alsnog kan merken. Ik weeg me meestal maar één keer per 2 a 3 weken, dus dan zie ik die directe link met mijn stopweek niet echt.

Heel erg. Ik heb altijd een paar dagen tussen het stoppen met de pil en het daadwerkelijke ongesteld worden (ik slik hem vaak door dus heb niet echt een interne klok wat dat betreft) en ik zwel in die periode echt op als een ballon. Dikke enkels, dikke vingers, hou vocht vast als een malle en heb zelfs een paar keer gehad dat mijn bh's niet meer goed pasten. Als ik ongesteld ben laat ik dat allemaal los en dan val ik ook makkelijk een paar kilo af in een keer. Heel frustrerend maar ik probeer het nu maar een beetje in te calculeren, als mijn buik wat dikker lijkt ofzo en ik weet dat ik ongesteld moet worden.

ElizeVdS: ik snap de frustratie ergens wel maar de obsessie met zo snel mogelijk een perfecte post-baby body vind ik altijd zo maf. Je hebt 9 maanden een kind gedragen en er daarna eentje op de wereld gezet joh, je mag je lichaam best wat tijd geven om daarvan te herstellen :D Wie weet kom je straks wel weer van dat plateau af en raak je zo twee kilo kwijt in een week, you never know.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 12:52

Ladybird: *\o/* knap hoor!!

Nooor_: ik heb zelf de prikpil en merk dus niks :Y)

Rebecca: kop op! 500 gram is nog goed te overzien om het tij weer te keren, hopelijk lukt het je ondanks de omstandigheden, anders versterkt het elkaar waarschijnlijk weer negatief :(:)

IngridM: ach, we blijven mensen die vallen en opstaan, ik was 2 jaar geleden ook afgevallen tot 58 KG (te dun voor wat bij mij past) En ben daarna ook weer aangekomen. Ben nu wel beter en gelijkmatiger aan het afvallen, vorige keer ging het echt een kilo per week, en daarbij heel streng met goed/slecht eten en ook echt honger gekend, nou dat hou je dan niet vol. 2 jaar van moeten herstellen (relatie tot eten), en nu val ik wat langzamer af maar wel veel duurzamer, merk ik nu al aan mijn lijf. Die honger heb ik nu niet bijvoorbeeld. Wat speelt er met je pony? Hopelijk valt het mee :(:)

Amber15: bij mij is trouwens het avondeten wel de grootste maaltijd! 's ochtends heb ik vaak ook niet zo'n trek.

Tortilla: tussendoortjes doe ik niet echt aan, heb nu gewoon 3 maaltijden. Vroeger ging ik voor wortels, paprika, bleekselderij of een stuk fruit.

Welkom Elize! Ik vind je vrij streng voor jezelf :o Beste heftige en zware periode ook dit in je leven. En elke keer netjes weer afgevallen na de zwangerschappen en 67 is al geen verkeerd gewicht bij je lengte dus mag je best liever voor jezelf zijn om die laatste kilootjes eraf te krijgen!

Unique6: vervelend zeg :(:)

jorika1986: lekker bezig en knap gedaan *\o/*

Vandaag voel ik me gelukkig weer wat beter, dus ga vanmiddag wel even wat krachttraining doen!

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 13:13

Ik maak mijn eigen smaak water.
Met citrussen of gewoon fruit of kruiden heerlijk is dat

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 13:55

urosa schreef:
IngridM: Wat speelt er met je pony? Hopelijk valt het mee :(:)

2 tussenpees blessures en een forse botcyste. Straks controle pezen, zijn nu half jaar onderweg. Mogen gelukkig alweer lekker draven en galopje.

Botcyste wordt nog een dingetje......

Succes met je kracht training!