3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 18:45

Yummie, die high tea ziet er ged uit zeg!

Wij zijn net als afsluiting van de vakantie uit eten geweest bij een pannenkoeken restaurant. Gelukkig hadden ze ook pizza, vind ik net ff lekerder dan pannenkoeken.
Wel flink gewandeld ook, vanmiddag lopend de stad in geweest, zo'n 7 km gelopen.

O: 2 volkoren boterhammen met pure hagelslag
L: 2 gebakken eieren met champignons
T: kabelspek :+
A: 3/4 pizza, paar happen pannenkoek met appel

Morgen maar weer flink aan de groenten en fruit :')

Kimmie25501

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 19:07

Lekker lijstje Laura!

Vrijdag cola op met pepernoten (why??) en zaterdag na een concert een halve zak chips naar binnen gewerkt omdat ik honger had. Ik heb mijn portie voor deze week wel weer gehad _O-

Mijn lijstje van vandaag:
O: een bruin broodje met zalm en Gelders gekookte worst en een wit broodje met hagelslag en vruchtenhagel en een kop thee.
L: een kwart gerookte makreel, drie boterhammen met boterhamworst, door mijn tante gemaakte druivenjam en hagelslag en een beker melk.
T: drie stukjes worst en water.
A: twee el appelmoes, een el mayonaise, wat ketchup, twee handen friet, een enorme opscheplepel salade, een ei en een kippenpoot.
T: denk kop thee.
B: 15 minuten oefeningen.

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 21:03

Mijn weekenden zijn écht altijd drama met chips, koekjes, friet, snacks en pizza.

Lijstje van vandaag:
O/L: Italiaanse bol, met ham, kaas en tomaatjes & krentenboterham
T: Appel
T: Handje ham kaas chips (meer zat er niet meer in de zak na gisteren haha), kwart paprika
A: Chinees
T: Mini mars

Vannacht ook nog een halve pizza tonno gegeten na het stappen. Normaal gesproken probeer ik het niet te doen maar ik had zo veel honger. & ik was bob dus alleen maar aan de spa dus geen calorieën van de alcohol.

Vorige week heb ik veel salades gegeten 's avonds en merkte dat ik telkens veel energieker was, zou dat kunnen komen doordat ik minder koolhydraten binnen krijg met het avondeten?

kionasuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 09:35

Hoi mensen!! ik wil mij hier heel graag komen melden.. de afgelopen tijd is er bij mij steeds ergens een kilo'tje aangekomen en ik ben nu echt op het punt dat ik dit niet meer wil. Ik vind het vooral niet voor mezelf maar voor mn paardje erg.. Ze is dan wel sterk, maar het zijn best wat kilotjes die ze mee moet slepen... (rij meerdere paarden haha)

Wat wil ik dus? ongeveer 70-75 kg wegen, ik woog vanochtend voor het ontbijt 88... dus we hebben nog even :D
Hoe doe ik het? Ik probeer een koolhydraatarm dieet te volgen, met 2x p.w. een cheatmaaltijd, omdat ik weet het anders niet vol te houden....

Hoe ziet mijn gemiddelde dag eruit?Gisteren:

O: Griekse yogurt >10% vet + pure chocolade snippers
L: Zelfde
A: Bloemkool, rundergehakt, spek en kaas.

Verder drink ik alleen water, rivella en cristal clear..
Dit topic wil ik graag meedoen om een stok achter de deur te zetten.. gezien ik altijd een flinke mond heb maar het nooit volhou :+

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 11:08

Welkom en succes!!

Mijn weekend was vrij dramatisch :o Vrijdag feestje, zaterdag patat, gisteren pizza. Vandaag dus maar even het balansdagje inlassen die voor gisteren in de planning stond.

O; yoghurt met Cruesli Volvezel en banaan
L; roggebrood met light smeerkaas en kaas
T; mandarijnen
A; zelfgemaakte groentesoep en afbakbrood met olijfolie/balsamico dip

En heeeeeeeel veel water en thee :')

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 11:17

Succes kionasuppie! Wat is je streven qua hoeveelheid koolhydraten per dag?

Hihi, wel lekker black_kelpie

Mijn planning voor vandaag:
O: magere kwark met extreme cacao granola (oh help, nieuwe verslaving :+ ) en aardbeien
T: smart bar, kwart appel
L: volkorenwrap met kipfilet, sla, tomaat en een flinke theelepel mosterd dille dressing
A: volkorenpasta met zelfgemaakte tomaten/groentesaus en beetje geraspte parmezaan
B: sporten en ong 15000 stappen denk ik

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 11:33

Laura82 schreef:
extreme cacao granola

Wie wat waar?? :):) Dat klinkt erg lekker!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 11:40

Is van eat natural. Niet erg mager, wel erg lekker := ik gebruik maar weinig (met moeite :') ) dus dan mag t van mezelf :D

kionasuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 15:35

Heb geen streven daarvan. Dan raak ik snel net iets te obsessed :+
Ik eet alles waar minder dan 5khd per 100 gr/ml in zit..

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 15:40

Waarom ik het vooral vroeg, is omdat je als je echt laag gaat zitten, 20-30 gram max per dag, je na een aatal dagen in ketose komt. Als je dan een cheatmaaltijd neemt, ga je weer uit ketose en heeft je lichaam weer even nodig om daar weer in te komen. Ikzelf kreeg met het in ketose gaan last van hoofdpijn en meecht niet lekker voelen, als je dat steeds opnieuw moet doen is dat geen pretje. Is natuurlijk voor iedereen anders, je hoeft er geen last van te hebben, maar wel iets om even in de gaten te houden.

_Caitlinnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 16:44

O: 160 gr magere kwark + 150 gr vanille joghurt 0% vet + 80 gr aardbeien + 100 gr verse ananas
L: Wrap met rundercarpaccio, pijnboompitten, beetje kaas en komkommer
A: Rode kool met 3 kleine aardappeltjes + Light jus + boomstam

Ik ga zometeen ook nog sporten dus neem nog een banaan mee voor daarna :)

kionasuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 16:45

Laura82 schreef:
Waarom ik het vooral vroeg, is omdat je als je echt laag gaat zitten, 20-30 gram max per dag, je na een aatal dagen in ketose komt. Als je dan een cheatmaaltijd neemt, ga je weer uit ketose en heeft je lichaam weer even nodig om daar weer in te komen. Ikzelf kreeg met het in ketose gaan last van hoofdpijn en meecht niet lekker voelen, als je dat steeds opnieuw moet doen is dat geen pretje. Is natuurlijk voor iedereen anders, je hoeft er geen last van te hebben, maar wel iets om even in de gaten te houden.

Nee, eerst ga ik minderen. Dan misschien wel echt tellen maar voor nu werkt dit prima :D
Dankjewel voor je uitleg! :)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 17:26

Mocht je nog inspiratie zoeken, er is een topic over koolhydraatarm in voedertijd :D

Mn lichaam is beetje in de war van wintertijd, steeds te vroeg honger. Daardoor extra tussendoortje (2 mandarijnen) gehad, maar die kon ik prima hebben nog. Hopelijk went t weer snel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 18:42

Laura82 schreef:
Is van eat natural. Niet erg mager, wel erg lekker := ik gebruik maar weinig (met moeite :') ) dus dan mag t van mezelf :D

Is het lekker ja? Mijn moeder heeft het ook gehaald (en hebben het in de kast staan) maar heb er nog niks van gegeten haha. Vult het ook beetje goed?

Tijdens m'n week rome was ik 0,5 afgevallen. Helaas zit er weer +1kg aan door alle stress, uitstapjes e.d. Op dit moment ben ik niet alles aan het bijhouden in mfp omdat ik het daar gewoon weer even te druk voor heb, maaar alle tussendoortjes doe ik niet meer en drink ook weer meer water/thee. Gezond broodbeleg en ook vooral minder grote porties. Na deze week ga ik weer wat strenger voor mezelf zijn en weer terug sporten (want dat heb ik ook laten verslonzen.)

O: Griekse magere yoghurt gemengd met alpro kersen, 1 cracker met kaas en een mini krentenbol (yoghurt was niet zoveel)
T: Mini krentenbol en graanreep
L: 2 boterhammen met gerookte ham
T: Krokante graanreep (ander soort)
A: Salade, worteltjes, kip en wat aardappelkroketjes
B: 40 min fietsen

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 19:39

Ik eet het meervoor de lekker dan voor de vulling, maar ik kan er (in combinatie met high protein kwark) ongeveer net zo lang op voort dan op een kom havermout.

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 20:59

Ik heb echt een dramatisch weekend gehad want ik was/ben ongesteld en ik heb het qua hormonen nog nooit zo erg meegemaakt als deze keer :') Echt een emotionele ramp, ik ben geloof ik 2-3x in tranen uitgebarsten om niks, ruzie met mijn vriend, retechagerijnig en stemmingswisselingen. Ik ben blij als het weer voorbij is :+ Daarnaast ook veel te ongezond gegeten: friet, gisteren high tea dan, 's avonds chips, broodjes voor ontbijt, warme chocomel met slagroom..

Dus net boodschappen gedaan en mijn groentewraps, falafel en gezonde tussendoortjes weer gehaald :') Hup, aan de slag!

Lijstje van vandaag, ik had training vanuit mijn werk, dus lunch was vanuit het bedrijf geregeld

O: 250 gram Granaatappelyoghurt
T: Sultana bosvruchten
L: Wit pistoletje met kipkerriesalade en rucola en wit pistoletje met filet americain
T: Warme chocomel (uit zo'n koffieautomaat, zonder slagroom :+ )
A: Risotto van zo'n Knorr pak.
T: Mss nog 2 maiswafels, echt mijn nieuwe verslaving :9

Nooor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 00:08

Vandaag ongezond gegeten en dus nu honger omdat ik mijn calorieën te vroeg aan chocola heb verspild :Y)

O: Rice krispies
T: cup a coup, chocolade
L: Boterhammen
T: pruimen
A: broodje bij Hema
T: gebakken kikkererwten

Het afvallen wil nog niet heel hard, sinds het begin ongeveer een halve kilo afgevallen (in twee weken)
Laten we hopen op slow but steady, dan vind ik het geen al te groot probleem :D
Het was geen hele gezonde dag, dus morgen lekker veel groenten kopen en koken voor de vitamientjes

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 09:31

Ik heb vanmorgen om 7 uur een omelet staan bakken :+ Ik noem het maar gemotiveerd :')
Plan voor vandaag:
O: havermout met halfvolle melk en kokos
T: 2 mandarijnen
L: omelet van 2 eieren met Italiaanse roerbakmix en champignons, kom soep
T: appel
A: weet ik nog niet, eet bij mn moeder

Merk echt dat ik het rustig aan moet doen qua sporten, heb al best weer wat last van gisteren. Vanavond dus even niets, morgen fysio, en dan donderdag een stuk wandelen met een vriendin. Hopelijk gaat die rug snel weer beter, want ik ben het nu alweer zat.

kionasuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 18:12

Zoo vandaag weer iets nieuws geprobeerd... eerst oopsies gemaakt, finaal mislukt maar wel lekker :')
Daarna pannekoekjes gemaakt, met ei en mascarpone, vlees en sla erbij en klaar!
gister een echte Treatday... heeeeel slecht... daarom ook laat ontbeten en weinig gelunched

O: Griekse yogurt met pure chocolade
M: 2 Oopsies & stuk komkommer
A: Eiwitpannekoek met shoarmavlees en sla
Toetje: Kipreepjes 5x

B: Vanavond ga ik nog even dik een uur zwemmen *\o/*

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 11:20

1 november..!
Which means, nieuwe maand, nieuwe kansen.
29 oktober deadline gehad en 3 oktober tentamen & assesment. Daar nog even flink voor knallen en dan weer eens sporten SERIEUS in mijn planning toepassen.
Wil voor kerst wel nog wat kilootjes kwijt (>5? Is dat een soort van haalbaar?) dus daar ga ik maar eens wat voor doen.

Die high tea zag er echt heerlijk uit trouwens! :o

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 11:22

Voor kerstmis is 5kg zeker wel realistisch :j
Denk trouwens dat ik een sportschool heb gevonden die me aanspreekt. Nu nog vriendinnetje die opschiet met antwoorden over proefles :')

kionasuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 11:28

Vandaag word niet geweldig Ben k bang... Teefje bevallen van pups en wil ze op moment nog niet aannemen.. Stress en al vanaf 1 uur vannacht wakker... Kop koffie achter de kiezen.. Oeps

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 11:30

5 kilo kan best haalbaar zijn als je er echt voor gaat en redelijk makkelijk afvalt zonder te crashen.
Voor mij is het niet haalbaar omdat ik gewoon erg langzaam afval, als ik erg mn best doe val ik max 0.5 kg per week af, en als ik ff een dag doorsla en teveel snoep is die halve kg ook meteen weer teniet gedaan. Vind t meestal wel prima, maar merk dat ik er nu weer wat moeite mee heb, ben al zo ontzettend lang bezig en ik ben er gewoon moe van. Nou was ik vanmorgen wel opeens weer wat lichter, dus nu weer beetje goede moed. Nu doorzetten!

Planning voor vandaag:
O: magere kwark met granola
T: mandarijn
L: waldkornbol met geitenkaas en sla
T: appel met kaneel
A: zuurkool stamppot met halve speklap :9

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 11:36

Wat balen Laura, snap dat je dr klaar mee bent dan.
Hoe lang ben je al bezig?

Ik val gelukkig nog steeds best snel af :)

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 11:38

Hmm ik wil wel meedoen in je 5 kg strijd, ik ben de afgelopen tijd nagenoeg niks afgevallen, dus dat gaan we maar even omzetten. Vandaag beetje hangover, maar je bent een #fitgirl of je bent het niet :')

O: thee en water
L: bloemkoolpannenkoekjes (halve bloemkool, 1 ei, ui, broodkruim en 30 gram kaas)
T: high protein yoghurt
A: risotto met 1/4 courgette, 1/2 paprika, 100 gram champignons en 150 gram varkensblokjes
T: mandarijn

B: 3 km lopen