Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daan_O

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 08:54

Mooie plaatjes zag ik voorbij komen!

En hardlopen in een paardrijbroek of spijkerbroek?! Moet er nu sowieso niet aan denken in een lange broek te lopen.

Kiwipitje welke marathon ga jij lopen?

Alvast heel veel succes voor de dames die aankomende zondag in Enschede gaan lopen!!

Ik heb na de marathon niet meer gelopen, oeps! Komt er steeds niet van en ik vind het lekker even niet de "verplichting" te hebben die ik gevoelsmatig eerst wel had vanwege de marathon. Maar morgen ga ik echt een rondje rennen. En zondag misschien een 5km wedstrijdje haha.

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 08:55

Heb je gisteren serieus in die warmte een uur met spijkerbroek hardgelopen :oo Het was al warm om gewoon een spijkerbroek aan te hebben. Wel fijn dat je lekker getraind hebt iig!

Sportbroeken van Lidl zijn inderdaad doorschijnend.

Yonker ik zou inderdaad wachten totdat je echt 30 minuten kunnen lopen en dan rustig wat tempowisselingen in gaan bouwen. Echte intervaltraining zou ik mee wachten totdat je, zoals Greetje ook zegt, 60 minuten kunt lopen.
Je hebt natuurlijk verschillende soorten interval. Die van 80-100m kunnen wat harden dan die van 5 minuten. Het is net wat je wilt en wat je doel is.

Spannend Kiwi! Ga je de marathon in Enschede lopen?

Ik heb gisteren en vanmorgen 7 km voor het werk gelopen (in mijn korte broek :P ) Heerlijk met dit mooie weer! 's morgens is het nog lekker fris. Vanavond mijn racefiets afstoffen en de eerste kilometers maken *\o/*

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 10:12

Yonker schreef:
Hoe trainen jullie op tempo? Ik loop nog erg sloom maar ben nog opbouwende naar de 30 min, doe t rustig aan want wil geen blessures :) nu loop ik echt erg sloom maar is t nu echt zo dat de uithouding eerst belangrijk is en dat het tempo wel komt?

Ja! Maar tempo komt door hard werken en gedisciplineerd doortrainen. Naarmate je langer en verder kunt lopen gaat je tempo op de kortere afstanden vaak ook wat omhoog.

Dikke week rust na de marathon is prima toch Daan? Nu vooral doen waar je zin in hebt, mag ook wel na een periode van een schema-regime. Zo voelt het voor mij tenminste :)).
Laatst bijgewerkt door Noeps op 19-04-18 10:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 10:16

Thanks voor jullie antwoorden, dan ga ik gewoon lekker door met mijn uithouding trainen :D Gaat gelukkig al steeds beter :)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 10:43

Zo hier ook rondje gedaan 9km erbij en bijna meer gelopen dan vorige maand en iig meer dan de vorige zwangerschap *\o/*
Snel typen en dan naar werk

@yonker eigenlijk voor iedereen verschillend wat Noeps zegt kan ik me niet in vinden.
Als je altijd op het zelfde tempo traint, blijf je dat lopen en wordt dat je comfortabele zone.
Dus stel je loopt 5 en traint door naar de 10km wil dat niet zeggen dat als je dat kunt, ook een ronde van 5km sneller kan doen want je kunt inmiddels 2x zo lang.

Wat Greetje zegt klopt wel eerst werken aan je uithouding en daarna werken aan tempo verschillen.
Dus bv je traint eerst naar 5km zonder lopen vervolgens train je naar 7km en dan kun je bv tempo blokkken doen.

Dus 3km hardlopen en daarna 2km intervallen en weer bv 1km uitlopen.

Maar elke lichaam is anders, ik heb geen talent voor lopen en maakt niks uit of ik 5-10-15-20 km loop is bij mij altijd even zwaar.
Behalve nu ....nu heb ik maar een doel niet teveel uitdijen, zwanger zijn is leuk tenminste ik vind dat maar ik wil wel mooi zwanger zijn :D

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 11:18

Ik heb vandaag weer lekker een rondje gelopen, voordat de hitte begon (alsnog in een short en een topje gerend want oh wat was het al warm) lekker een rondje van 5 km in 29:32 met een hoogte/stijging van 48 M.

Was echt een lekker rondje

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 11:49

Hardlopen in een spijkerbroek lijkt mij ook niet ideaal... Paardrijden is idd wel prima :)

Tita ik ben ook wel benieuwd hoe dat eruit ziet! Kan me voorstellen dat je het er zelf niet heel aantrekkelijk uit vindt zien maar ik heb respect voor je hoor, dat je nog zo loopt met je zwangerschap!

Yonker, idd zou ik eerst uitbouwen totdat je 30 min aan één stuk kan lopen en vervolgens beginnen met kleine stukjes versnellen tijdens het lopen

Daan, helemaal niet erg toch om even een pauze te hebben van het lopen! Dan ben je straks misschien weer extra gemotiveerd :)

Ik stond vanochtend ook om 6.30 buiten om even een rondje te lopen, heerlijk hardloopweer was het <3

Roos04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 11:51

Mijn eerste 5 km hardlopend. In 32 min en 6 sec. *\o/* In januari kon ik amper 30 seconden hardlopen, dus ik ben best trots op mezelf!

Ik dacht ook slim te zijn om in de ochtend al te gaan, vanwege de warmte, maar het was alsnog enorm warm.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 13:00

Nee nee komen geen foto's

Heb wel buikfoto voor en halverwege gemaakt en je ziet dat ie dan groter is dus op de 9km is ie nog groter

Wel sfeerplaatjes

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 13:08

Ik meld me ook! In maart 2016 begonnen en met behulp van oa hardlopen behoorlijk veel afgevallen.
Mijn hoogtepunt was een obstacle run weekend met 14 km over 2 dagen. Super gaaf!

Eind vorig jaar een beetje noodgedwongen moeten stoppen omdat afvallen echt te hard ging dus even gekozen voor stabiliteit in gewicht. Dat is goed gelukt en nu wil ik gaan voor die laatste paar kg´s er af op een gezonde en verantwoorde manier :D

Dus gisteren naar mijn paard (2,5 km van mijn huis) en terug gelopen, heenweg ging soepel, terugweg iets minder :+

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 15:40

Goed bezig allemaal hoor!

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 17:27

Goed bezig Roos, je eerste 5k! :D
Hier is het ook ein-de-lijk weer voor shorts, zooo fijn om niet elke 200 meter je tights op te moeten trekken :’)
Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 18:06

Hoe maak je zo'n foto van jezelf? Leg je je telefoon dan ergens neer ofzo? Heerlijk hè, lopen in korte broek.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 18:17

Deze heeft bij toeval mijn vriend gemaakt, maar vaak leg ik m’n telefoon op een prullenbak, bankje, paaltje etc etc en maak ik een filmpje van mezelf. Goed voor loop analyse en om daarna ‘n foto op instagram te zetten :+
Afbeelding

Afbeelding

Roos04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 18:21

Leuk, zulke foto's. Dat ga ik ook eens proberen! :+ Die eerste is echt prachtig!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 20:55

Ok ik ben heel blond, dat zijn dus stills uit een filmpje? Hoe doe je dat? :o?
Lijkt me ook leuk om te proberen.

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 21:21

Ik zag een aantal pagina's terug nog wat berichtjes over mijn gezondheid: mijn longen zijn prima en ijzer, bloedsuikerspiegel en schildklier en dergelijke ook. Ik heb nog een vervolg afspraak met de HA staan dus ik ben wel van plan om het verder uit te zoeken :) Bedankt voor het meedenken.

Ik zag ook nog iets over hardlopen in een spijkerbroek? Hoe dan? :wow: Dat lijkt me echt abnormaal warm. Ik heb het in een korte broek al onwijs warm :)

Mooie foto's ook! Lekker bezig allemaal!

Morgen is de 7km singelloop die ik moet gaan lopen. Heb net nog even een kwartiertje gelopen als laatste voorbereiding. Ben benieuwd :D

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 22:04

Supervixen schreef:
Ok ik ben heel blond, dat zijn dus stills uit een filmpje? Hoe doe je dat? :o?
Lijkt me ook leuk om te proberen.

Ja klopt! Ik pauzeer het filmpje op m’n telefoon en dan maak ik een screenshot. Op je iphone doe je dat door de home knop en de aan/uit tegelijk in te drukken :)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 06:25

Bedankt! Ik ga het binnenkort ook even proberen :)

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 08:54

Wat hebben jullie een leuke foto’s en mooie omgeving!

Het is al warm zeg! Net eindelijk weer een rondje gelopen. 6km in 31min, gaat me wel eens makkelijker af. Maar ik vond het ook al zooo warm!

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 14:48

Handig die filmpjes! Hoe zet jij je telefoon goed neer dat hij kan filmen? Die van mij valt al snel om :P

Lekker dat je weer hebt gelopen Daan, hoe vond je het? Ik heb vandaag rond twaalf uur een rondje gelopen, toen was het flink warm. Tijdens het lopen had ik er eigenlijk weinig last van, dan heb je een windje en heb door het bos gelopen in de schaduw. Toen ik stopte steeg alle hitte ineens naar mijn hoofd en was even heel oncomfortabel, dus nog wat blijven wandelen. Het duurde daarna wel echt een uur voordat mijn gezicht weer terug naar zijn normale kleur was....

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 10:08

Vanochtend vroeg even warming- up gedaan, 3,5 km gelopen in 20 minuten en daarna stukje gewandeld (totaal ong. 5 km). Thuis nog 15 minuten krachttraining/ oefeningetjes gedaan.
Het ging echt heel lekker! De eerste 2km zat ik op 5:30 min/km. Dat kon ik helaas niet het hele rondje volhouden, maar dat komt nog wel.

Qua tempo kom ik al lekker naar dat van de jongens toe ^^

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 17:34

Vandaag 5 km gelopen in 25.52. Wilde eigen met een pace van 5 min/km lopen, maar door enthousiasme eerste km in 4.52 en daarna helaas wat vertraging.

Fijn Sinatra!
De rest nog gelopen met dit heerlijke maar warme weer? {:}

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 17:48

Vandaag niet gelopen, morgen de 10 in Enschede.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 18:13

Morgen de halve in Enschede.. zie tegen de warmte op.