Gastric bypass

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eleadoras
Berichten: 482
Geregistreerd: 27-01-15

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 20:35

Ik heb gelukkig nog even want ik ben er nog niet helemaal over uit. Zouden jullie voor 100% je zo weer laten opereren? (Als je terug in de tijd kon)

En ook benieuwd hoe lang jullie na de operatie uit de running zijn geweest? (Qua weer kunnen werken)

fokfanaat

Berichten: 20221
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 20:41

Jahoor, geen moment spijt gehad.
Ik was wel nog een aantal weken moe en slap, verder weinig klachten.

sans6

Berichten: 7896
Geregistreerd: 12-05-04
Woonplaats: Winkel

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 20:49

Zeker weten! 4 jaar verder en geen momen spijt gehad, mijn leven is écht rijker geworden en die paar ongemakjes zijn het meer dan waard

pipo

Berichten: 8233
Geregistreerd: 25-03-11

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 05:48

Ondanks alle problemen zou ik het zo weer doen.
Ben na bijna een jaar nog steeds uit de running. Maar hopelijk binnenkort omscholen.

Match

Berichten: 442
Geregistreerd: 10-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 15:46

Ik heb net dit topic gevonden en fijn te lezen hoe jullie erin staan en het allemaal ervaren.
Zelf ga ik volgende week beginnen met het voortraject via NOK Nieuwegein en wordt ik medio augustus geopereerd. Super spannend allemaal, maar ik moet zeggen dat ik er ook veel zin in heb.

Waar ik ook benieuwd naar ben; hebben jullie paard(en). En dan vooral toen jullie nog te zwaar waren? Zijn jullie blijven rijden?

Ik heb een onwijs leuke, lieve draver en ik ben afgelopen september gestopt met rijden, want ik vond het niet meer eerlijk tegenover hem. Het was een heel moeilijke beslissing, maar hierdoor ben ik deze operatie wel gaan overwegen en gaan kijken naar de mogelijkheden.
Soms heb ik het best moeilijk, want paardrijden vind ik echt het leukste wat er is in het leven. En dan vooral samen met het paard leuke dingen doen. Uiteraard kan ik die ook nog steeds doen nu ik niet meer rijd, maar het is toch anders.
Afgelopen maanden veel grondwerk dingen gedaan en geleerd. Heel leuk hoor, maar samen met mijn paard door de bossen rijden vind ik het ultieme genieten :)

fokfanaat

Berichten: 20221
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 16:10

spannend Match, fijn dat je data hebt!

ik heb jaaaren niet gereden om mijn gewicht, wel nog altijd paarden gehad, maar veulentjes gefokt.

Nu kan het weer!

Match

Berichten: 442
Geregistreerd: 10-05-05

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 17:19

Wat super fijn fokfanaat dat je weer kan rijden

fokfanaat

Berichten: 20221
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 17:28

doe het nog niet zoveel hoor, merk dat ik minder fanatiek ben en er niet genoeg tijd voor vrijmaak, dus ik heb mijn rijpaard ook maar gedekt. Maar van de zomer toch wat fijne ritten gemaakt

danaderese

Berichten: 524
Geregistreerd: 28-10-08
Woonplaats: tussen steenokkerzeel en kampenhout

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 17:44

Ik reed nog tot net voor mijn operatie. Maar als ik het nu bekijk was dat misschien niet eerlijk tegen over mijn paard. Rij nu met meer zin en gevoel vind ik.

Even ander vraagje
Zit thuis met een flinke griep. De long variant niet de buik variant. Maar desondanks geen zin om te eten of te drinken. Normaal 2l no problem . Nu pff met moeite 1.5 en moet ik echt forceren. Eten het zelfde. Nergens zin in. Ontbijt, lunch en diner gaat er wel beetje in omdat mijn ouders dan ook eten. Tussendoor bijna niets. Ben ook al goed 2kg kwijt. Waar ik vroeger zou zeggen yay 2kg heb ik nu zoiets van Ai
Iemand tips? Kippensoep ga ik van over m'n nek is geen optie :+

pipo

Berichten: 8233
Geregistreerd: 25-03-11

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 18:18

Match, succes alvast.
Ik zat ook in Nieuwegein.
Maar waarom geen sulky er achter plakken?
Zoooo heerlijk om met een sulky op pad te gaan.
Ik heb nu geen paarden meer. Mis t wel, maar durf het niet aan en daarnaast hou ik van dikbillen en die willen ze hier in het westen niet. Vroeger eigen boerderij… overstap naar pension is ook erg moeilijk voor mij. Wie weet ooit als ik later groot ben :+

Danaderese, soep van bv erwten, linzen of bonen ect. Eiwitrijk. Sterkte.

Eleadoras
Berichten: 482
Geregistreerd: 27-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 19:25

Match schreef:
Ik heb net dit topic gevonden en fijn te lezen hoe jullie erin staan en het allemaal ervaren.
Zelf ga ik volgende week beginnen met het voortraject via NOK Nieuwegein en wordt ik medio augustus geopereerd. Super spannend allemaal, maar ik moet zeggen dat ik er ook veel zin in heb.

Waar ik ook benieuwd naar ben; hebben jullie paard(en). En dan vooral toen jullie nog te zwaar waren? Zijn jullie blijven rijden?

Ik heb een onwijs leuke, lieve draver en ik ben afgelopen september gestopt met rijden, want ik vond het niet meer eerlijk tegenover hem. Het was een heel moeilijke beslissing, maar hierdoor ben ik deze operatie wel gaan overwegen en gaan kijken naar de mogelijkheden.
Soms heb ik het best moeilijk, want paardrijden vind ik echt het leukste wat er is in het leven. En dan vooral samen met het paard leuke dingen doen. Uiteraard kan ik die ook nog steeds doen nu ik niet meer rijd, maar het is toch anders.
Afgelopen maanden veel grondwerk dingen gedaan en geleerd. Heel leuk hoor, maar samen met mijn paard door de bossen rijden vind ik het ultieme genieten :)


Wat goed! Wanneer heb jij je screening gehad?

Match

Berichten: 442
Geregistreerd: 10-05-05

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 19:49

In november. Daarna heb ik nog vrijwillig een traject gevolgd bij Antonius ziekenhuis in Utrecht. Groepssessies over zelfcontrole.

Wendy_Komen

Berichten: 6340
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 21:14

Ik ben toen ook gestopt met rijden, en gestart met mennen! Zo toch lekker bezig kunnen blijven. Ondertussen genoeg afgevallen om weer te kunnen rijden!

Gaat hier echt super! Ondertussen bijna 40 kilo afgevallen! En van het weekend naar een attractiepark geweest, en gewoon zonder problemen in de achtbaan en andere attracties geweest!! Echt een ontzettend overwinning voor mezelf!!

pipo

Berichten: 8233
Geregistreerd: 25-03-11

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 21:19

Wendy wat geweldig!!!!

Eleadoras
Berichten: 482
Geregistreerd: 27-01-15

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 09:19

Heel gaaf Wendy! Ik ben ook gek op achtbanen, kan niet wachten.. *\o/*

Is er misschien iemand met ervaring met Weightworks in Amersfoort? Ik zie veel positieve verhalen langskomen op facebook.

BarbaravdW

Berichten: 965
Geregistreerd: 31-07-11

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 10:10

Ik heb mijn haflinger 11 jaar geleden gekocht om mee te gaan mennen, nooit met het idee om te gaan rijden want tja, veel en veel te zwaar. Inmiddels 45 kilo kwijt (hmm ten opzichte van het gewicht dat ik bij de aanschaf van mijn paardje had, eerder 65 denk ik), al weer bijna 2 jaar aan het lessen op de manege en mijn paardje staat as we speak op een trainingsstal om ingereden te worden.

Laatst was ik naar de bioscoop; vroeger vond ik dat altijd wel leuk (jeej film kijken) maar ook niet helemaal comfy (stomme stoelen, last van rug enzo). Dat blijkt met minder kilos en minder brede billen toch ook een ander verhaal; mijn tas paste naast mij op de zitting! Zo leven andere mensen dus altijd.... dat dingen makkelijk passen, dat je niet door tuinstoelen zakt en áls je dan door een tuinstoel zakt, ligt het aan de gammele stoel en niet aan jouw gewicht...

Devil_ina

Berichten: 771
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: In een dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 12:42

Wat leuk dat er weer wat leven in het topic zit. :)

8 april ben ik goedgekeurd bij de anesthesist.

Nog beter nieuws gekregen net. :):)

9 mei mag ik onder het mes. **\O/**

Yes eindelijk is het zover!

25 april moet ik met het predieet beginnen.

fokfanaat

Berichten: 20221
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 12:47

Toppie, dat gaat snel! lekekr vooruitzicht, ben ej van de zomer al veel kilo's kwijt.

Ik ben goedgekeurd voor een borst verkleining/lift, maar grote wachtrij, zal nog wel even duren.

Devil_ina

Berichten: 771
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: In een dorp

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 12:50

Oh wat fijn ff dat je bent goedgekeurd :D

Hopelijk gaat dat voor jou ook snel gebeuren.

Dat is het enige waar ik tegenop zie, dat mijn mooie kleine D is 2 hangende theezakjes veranderd. :+

pipo

Berichten: 8233
Geregistreerd: 25-03-11

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 14:13

Hee dat zijn mooie berichten.

Ik mag de 28 ste naar Rotterdam voor een 2 e mening. Verwacht er niet te veel van, maar we zien wel.

biggirl

Berichten: 1380
Geregistreerd: 02-10-13
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 16:05

Hier gaat het ook super!

Hang op dit moment even stil op de 101 kom van de 145 af maar het zou voor mij echt een mijlpaal zijn om onder die 100 te komen *\o/*

pipo

Berichten: 8233
Geregistreerd: 25-03-11

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 17:25

Biggirl, volhouden hoor. Stilstaan duurt soms een eeuwigheid!! Ik heb 3 maanden stilgestaan… kon wel janken… dacht echt, is dit alles???
Maar toch weer verder gezakt. Je kan het!!

Eleadoras
Berichten: 482
Geregistreerd: 27-01-15

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 09:50

Ik heb 5 mei en 13 mei afspraken staan voor de screening. Best spannend.. Maar ik heb wel het gevoel er klaar voor te zijn. Ik baal zo van mijn lichaam en alle beperkingen die het met zich meebrengt.

Rosemarin

Berichten: 884
Geregistreerd: 16-05-10
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 13:00

Hier ook even een kleine update van mijn kant! Door de diëtiste en psycholoog goedgekeurd, morgen bloed laten trekken en dan nog even een bel afspraak met de verpleegkundige maandag. Als dit ook weer akkoord is wordt de afspraak met de chirurg ingepland :) Begint nu aardig in de buurt te komen allemaal!

@Devil_ina Spanned hoor! Success met de voorbereiding.
@Eleadoras Precies dit heb ik ook! De ongemakken beginnen nu toch wel zwaar te wegen. Woordgrap niet opzettelijk :') Ik ben met pasen in Noorwegen geweest en merk toch dat zo lang in de auto zo oncomfortabel wordt. Gewoon lichamelijk je verrot voelen met al die pijntjes

Match

Berichten: 442
Geregistreerd: 10-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 13:20

Eleadoras schreef:
Ik heb 5 mei en 13 mei afspraken staan voor de screening. Best spannend.. Maar ik heb wel het gevoel er klaar voor te zijn. Ik baal zo van mijn lichaam en alle beperkingen die het met zich meebrengt.

Hé wat goed. Komt nu steeds dichterbij :D