Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hyawatta

Re: Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 21:02

BENANGELIQUE klinkt zeker heel pittig.
Lijkt me idd ook fijn zo'n led vest maar heb aardig wat reflectie en verlichting en loop denk ik toch meer overdag.

Ik hoop dat ik het morgen nog ff red om een rondje te gaan.

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 08:09

Benangelique, je gaat weer als een speer joh! Die dip heb je wel achter je gelaten! Al 35 zegt ze haha. 4:04 is echt heel snel!

Daan ,wat super interessant die opleiding! Heb je ook een baan in die richting of is het meer voor “erbij”. Oh lees het al! Beroepsmatig zou wel gaaf zijn als dat lukt!
Volgens mij heb jij het echt snel warm haha. Hier net andersom. Vraag me af wat ik met vorst allemaal aanmoet haha. Netjes die 10 in dezelfde snelheid! Was ook al aardig rap toch!

Hyawatta wat goed dat je zo weinig last hebt! Heeft de rust je toch erg goed gedaan. ☺

Noisy alweer wat fitter?

Nelleke wat lijkt me dat lastig om het lopen te combineren met je werk. Kan me voorstellen dat al dat vliegen een aanslag is op je lijf.

Femke balen dat je nog wel last hebt van je schenen. Maar met rustig opbouwen komt dat vast goed.

Bienotje weer fijn gelopen!

Png, toffe set heb je besteld! Mooie afstand die 12!

Robijntjah balen van je dip, maar nu de stijgende lijn!

Hmm misschien toch eens gaan nadenken over zo’n led-vest. Je hebt ze ook met lampje om de weg goed te kunnen zien zag ik. Merk dat het me wel een beetje tegenstaat om in het pikkedonker de weg op te gaan. En om nou in de woonwijk rondjes te gaan lopen is ook niet echt motiverend.

Nou ipv maandag ben ik gister pas weer geweest. Ging gelukkig wel fijn! Lekker rustig, maar wel mooie 9.5 km. Morgen een ladiesrun van 5. (en dan heb ik braaf weer m’n 2x per week gehad haha)

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 08:16

Viel me gister nog op hoe weinig je zichtbaar bent met alleen wat lampjes op je armen. Reed zelf in de auto maar je ziet ze gewoon echt niet heel goed. Denk dat het als hardloper wel belangrijk is om te beseffen.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 08:21

Sue_ schreef:
Viel me gister nog op hoe weinig je zichtbaar bent met alleen wat lampjes op je armen. Reed zelf in de auto maar je ziet ze gewoon echt niet heel goed. Denk dat het als hardloper wel belangrijk is om te beseffen.

Ja naast die lampjes is een goed reflecterend hesje of goed reflecterende kleding (maar dan niet enkel een paar reflectie strips) wel een must. Woon zelf in het buitengebied en schrik vaak in de auto maar ook op de fiets van hardlopers die ineens uit het niets opdoemen. Ben daardoor zelf ook wel extra voorzichtig. Niet alleen als het donker is maar ook net als afgelopen week met de mist in de ochtend. En ik kies ook wel bewust verkeersveilige routes om te lopen als het donker is.
Vanavond veilig op de baan, heb ik in ieder geval voldoende licht en van het verkeer geen last. Hoef ik alleen rekening te houden met niet oplettende en onverwachts overstekende pubers.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 08:58

Ik heb gisteren bij de hema van die led dingen voor mijn schoenen gekocht, volgens mij zie je die wel goed in het donker. Zo'n vest lijkt me niet lekker zitten en aangezien ik het ook al zo snel warm heb...

Sue succes met de ladiesrun!

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 09:07

Je ziet ze wel goed hoor, maar alsnog is het grootste gedeelte van je lijf niet verlicht.

Benangelique, welk vest heb jij?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 10:16

http://www.led-vest.nl/product/led-vest-hardloopvest/

dit is het vest wat ik heb. compleet aan te passen, super licht en totaal niet warm. Ik merk echt niet dat ik m draag. vaak staan de lampjes nog lang en breed aan als ik al op de bank zit :+
bij ons op de club loopt een heel deel hiermee en een deel met kleine bandjes en strips. Wij zijn echt heel goed zichtbaar, dat kan je van de bandjes idd niet zeggen.

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 10:23

Top, thanx!

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 23:39

Ladiesrun was wel grappig maar de organisatie verliep nog niet heel fantastisch haha. 20 minuten later begonnen en ipv 10 minuten tussen de 2,5km en 5km, werd het plots 1 minuut.

Deel van de route heel krap dus werd een stuk lopen haha.

Ach wel leuke run gehad, geen toptijd helaas.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 09:13

SUE jammer dat het zo door elkaar liep, het is iig leuk geweest.

BENANGELIQUE dat zijn idd wel mooie ledvesten en ook niet duur.

Ik ga straks weer ff een rondje lopen.

17 november alsnog naar de orthopeed, heb toch weer wat last, na het lopen niet meer last dan de rest van de dag dus ga het wel weer proberen straks.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 10:01

Benanqelique dat lijkt me inderdaad nog wel een prima vest om mee te lopen.

Sue haha wel een beetje knullige organisatie inderdaad, maar leuk dat je het hebt gedaan toch!

Hyawatta jammer dat je toch weer last hebt, verstandig om naar de orthopeed te gaan.

Ik heb gisteren een rondje 8km door het bos gedaan. Nog 2 weken en dan wil ik voor het eerst een 8km wedstrijd gaan lopen, benieuwd hoe dat me af gaat.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 11:33

het is echt een heel fijn vest en je bent onwijs goed zichtbaar. ideaal!

ik heb afgelopen zaterdag meegedaan aan de Ride and Run in Ermelo. 11k in 1:09:17. Vond ik echt heel netjes, want het was loodzwaar met al die mulle ruiterpaden. Dat ben ik als asfalt-loper echt niet gewend :+
Het heeft me wel gegrepen; wat is de natuur prachtig! heb me gelijk ingeschreven voor 3 trails: 1 van 10k, 1 van 18k en eind maart een 20k...

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 11:39

DAAN Lekker bezig!!

BENANGELIQUE ook, nette tijd neer gezet!!

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 19:14

:wave: Afgelopen weken braaf alle 122 pagina's doorgelezen en nu eindelijk bij het punt dat ik mezelf kan komen melden. :')
Ik loop op het moment stage in Engeland en merkte dat ik erg weinig het huis uit kwam dus ben ik eind augustus begonnen met hardlopen. Vaker geprobeerd maar altijd gefaald maar nu met zo laag mogelijke verwachtingen toch al twee maanden in ieder geval 1x in de week aan het rennen.
Grootste probleem wat ik wel tegen kom op het moment is dat het erg slecht verlicht is hier en er heel veel heuvels zijn die me echt kapot maken dus mijn routes zijn een beetje beperkt. Nog even kijken hoe ik dat voor de winter leuk ga houden.
Verlichting is hier dus ook zeker een punt. Rende gister nog bijna tegen een andere hardloper aan die me tegemoet kwam _O-

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 21:04

Oeps hihihi. Dan is t echt héél donker!

Wij gisteren heuveltraining gehad; trap op en trap af waarbij de trap op steeds sneller moest. Daarna nog 1800 meter op 5k wedstrijdtempo. Ik was kapot!

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 21:33

Daan je gaat die 8km vast als een speer!

Wow strakke tijd met de Ride en Run Benangelique! En die heuveltraining klinkt wel killing!

Alice welkom! Netjes dat je het al zo'n mooie periode volhoudt! Verlichting kan ik me voorstellen daar. Hier op het platteland is het al drama.

Ik kan je in ieder geval het vest van Benangelique aanraden. Net een rondje van 10 gedaan en kreeg alleen maar commentaar dat ik zo goed zichtbaar was. Met als toppunt een auto aan de overkant vd straat die toeterde en de jongeman in kwestie sarcastisch riep: "Ik zie je niet". haha.

Maar het rondje ging fijn! Lekker comfortabel begonnen en steeds iets meer versneld. Tijd 58.33.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 21:58

Goed bezig allemaal!

Ride and run staat hier ook nog op m'n verlanglijstje.

Gisteren weer iets opgebouwd in tempo en weer geen last van m'n scheen dus hopelijk zaterdag een km erbij!

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 10:15

Haha benangelique gelijk voor 3 trails ingeschreven, leuk!

Alice welkom!

Sue fijn dat het vest zo goed opvalt.

Robijntjah lekker hoor weer een km er bij zonder last.

Ik heb na zondag niet meer gelopen en kan morgen pas weer, oeps! Vorige week ook maar 2x gelopen. Beetje druk met werk, studie en mijn paard waarmee ik weer kan opbouwen. Baal nu wel een beetje...

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 10:16

Ach twee keer is toch ook mooi! En even rust kan ook nooit kwaad! Maar begrijp je gevoel! :)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 10:55

hahaha sue, wen maar aan het commentaar! wij liepen dinsdag met 15 man in deze hesjes, hebben echt veel mensen er over gehoord hihihi.
je gaat snel zeg, 10k in zo'n nette tijd! in die tijd loop ik mezelf toch wel kapot hoor!

fijn robijn, lekker opbouwen nu dus

daan, soms is gedwongen rust best goed juist. ben je bekend met het concept sportrusten?

ik ga vanavond op tempo slak (hartslagzone d3) 13k lopen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 10:59

Ik loop nu heel bewust maar 2 x. Volgende week weer 3 x proberen maar anders zou ik m'n scheen weer stuk lopen nu gok ik.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 23:19

Zo. Weer 13.3k in de benen. Wel echt zuur. Stootte vanmiddag echt keihard mijn bovenbeen, precies op de spier. Werd er gewoon naar van. Zit nu helemaal een bult op de spier en is mooi blauw. Voelde tijdens het lopen gewoon wat beurs, maar nu doet t PIJN!

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 12:18

benangelique schreef:
Zo. Weer 13.3k in de benen. Wel echt zuur. Stootte vanmiddag echt keihard mijn bovenbeen, precies op de spier. Werd er gewoon naar van. Zit nu helemaal een bult op de spier en is mooi blauw. Voelde tijdens het lopen gewoon wat beurs, maar nu doet t PIJN!

Ai dat klinkt flink pijnlijk, erg balen wel!

Vergeleken met jullie ben ik wel echt waardeloos hoor qua motivatie. Als ik 2x in de week ga dan ben ik tevreden en dan stop ik ook nog meestal na 20 minuten omdat ik het wel weer genoeg vind haha _O-

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 14:25

Hihihi ik ben verslaafd. Word onrustig als ik niet 3x per week kan lopen

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 15:00

Auww klinkt pijnlijk benangelique! Wel lekker stuk gelopen!

Alice gaat er om dat je er plezier in hebt!

Ik merk dat ik wel iets minder verslaafd ben dan toen het nog lekker zonnig was :') Maar daarom ook wel goed om wedstrijdjes te plannen, blijf ik lekker gemotiveerd.
Net een intervaltraining gedaan, ging lekker :)