[Info] Piercings, deel 18!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xtessax83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 12:59

xZiva_ schreef:
als ik een vochtbultje heb doe ik een wattenstaafje nat maken, en daar een druppeltje tea tree olie op (dus eigenlijk lichtjes verdunt.) dit doe ik dan elke avond voor het slapen. na een paar keer is hij droog en valt hij er als korstje af

Mmh misschien moet ik dit ook maar is proberen dan.
Ik heb eigenlijk geen last van mijn helix ( heb hem sinds eind april ) maar ik heb wel kleine ( vocht ? ) bultjes. Ze zijn wel wat rood lijkt het. Aan de achterkant heb ik een keer perrongeluk mijn helix verdraaid en ja toen begon het te bloeden. Geen pijn gelukkig maar gewoon het idee dat het niet helemaal goed is :\

Heb het netjes schoongemaakt in het begin met zeezout, na een tijdje begon dit te prikken dus ben ik hiervan afgestapt en maak het iedere avond onder de douche een beetje schoon.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 20:49

Bij mij helpt tea tree olie niet voor vochtbultjes. Ze zijn ook niet heel groot, maar zitten wel aan de voor en achterkant van mijn nogsteeds zere dubbele helix :+ ben nu weer bezig met zeezouten :)

Ben er mee naar een andere piercer gegaan en die zei dat het ook niet verstandig is ze beide tegelijk te laten zetten.
Ja nu zitten ze er al in :')

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 21:13

Tea tree hielp bij mij ook niet idd... nou is dat ook echt superranzig in je mond kan ik je vertellen :))

Ik heb trouwens sinds vandaag eeeeindelijk een gouden ringetje in mijn septum, niet meer die lelijke retainer waarmee die gepiercet was <3
Afbeelding
(sorry voor de grote foto haha!)

Binnenkort komen hopelijk mijn nieuwe nosescrew en end voor mijn medusa binnen, goud geanodiseerd titanium met een turquoise steentje. Ga een beetje voor deze look:
Afbeelding

prugelpiet

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 21:44

Gaaf zeg!

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 21:46

prugelpiet schreef:
Bij mij helpt tea tree olie niet voor vochtbultjes. Ze zijn ook niet heel groot, maar zitten wel aan de voor en achterkant van mijn nogsteeds zere dubbele helix :+ ben nu weer bezig met zeezouten :)

Ben er mee naar een andere piercer gegaan en die zei dat het ook niet verstandig is ze beide tegelijk te laten zetten.
Ja nu zitten ze er al in :')

We hadden het over vochtbultjes en de volgende ochtend had ik een vochtbultje bij mijn neuspiercing, dit keer niet de binnenkant maar nee, buiten! Balen joh, mijn balletje werd er bijna in opgeslurpt, gelijk tea tree olie gepakt (puur op een wattenstaafje doe ik t) en ja hoor.. nu 2 dagen laten is hij zo goed als verdwenen... ik zweer echt bij dat spul _O_

Edit, in de spoiler een foto, niet schrikken, is niet vies is alleen zo dichtbij :')

Had eigenlijk ook een start foto moeten maken hij was zo huge ;( ik heb overigens geen vieze vette huid oid maar net mijn gezicht ingesmeerd met mijn nacht olie :))

Spoiler:
Afbeelding

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 15:20

Dat valt mij wel meer op dat al zou je bij 20 verschillende piercingshops binnen lopen je evenveel verschillende adviezen krijgt.
Je weet niet zo goed meer wat je nou wel en niet moet geloven.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 18:03

Klopt, is ook verwarrend... Aan de andere kant werkt bij iedereen weer iets anders goed en geen lichaam reageert hetzelfde natuurlijk.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 21:06

Dat is ook zo, en zelfs je eigen lichaam kan de ene keer anders reageren als de andere keer.
Ik heb een beetje warme oorlellen, ze zijn niet ontstoken ofzo denk dat ze gewoon heel hard aan het werk zijn om te herstellen

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 08:45

Daar heb je inderdaad gelijk ik. Mijn advies: gewoon het advies aannemen waar jij je het fijnst bij voelt en denkt dat bij jouw situatie het beste past ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 18:42

Ik heb ook iets gedaan wat sterk afgeraden wordt. Het begint met een s en eindigt op terilon. :') Als het bitchen te erg wordt doe ik dat 1 of 2 keer en dat werkt gewoon altijd voor mij. Niet dat ik het mensen aanraad, maar ik ken mijn oren toch het beste denk ik. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 18:45

Bizzybijtje schreef:
Ik heb ook iets gedaan wat sterk afgeraden wordt. Het begint met een s en eindigt op terilon. :') Als het bitchen te erg wordt doe ik dat 1 of 2 keer en dat werkt gewoon altijd voor mij. Niet dat ik het mensen aanraad, maar ik ken mijn oren toch het beste denk ik. :)

Ligt er wel een beetje aan denk ik. Ik heb uiteindelijk ook wat sterilon gebruikt op mijn neuspiercing, toen ik vochtbultjes kreeg. Maar niet op een verse kraakbeenpiercing, dat is echt rammend slecht.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 19:06

Bizzybijtje schreef:

Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat ook gebruik hoor, vroeger was dat heel normaal als er net gaatjes geschoten waren.

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 21:43

Heb mijn piercings nu ruim een jaar en voor het eerst durfde ik het aan om 1 te verwisselen *\o/*

Had in mijn helix nog steeds een achterlijk lang staafje (andere helix wel gelijk een kort staafje, zelfde piercer >;) )

Nu een korter staafje en wat groter balletje, wat een verademing! Zeker met slapen.

Mijn blauwe combi :D Afbeelding

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 22:25

Ooh leuk kleurtje!!

white_flame

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 22:28

Mooi dat blauwwww

Hierbij mn nieuwe set
Afbeelding

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 03:48

Oeh dat blauw is mooi mijn favo kleur <3

Heb ook sterilon paar keer gebruikt toen het ging onsteken want water met zeezout werkte niet voor mij. Sindsdien is mijn piercing heel mooi rustig ook geen vochtbultjes.

Als ik terug ben van vakantie ga ik ook nieuwe piercing bestellen dan mag ik voor het eerst wisselen zal ook wel een stuk beter slapen dan.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 18:04

Voor ontstoken oorpiercings kan Sterilon vaak uitkomst bieden. Maar gebruik het AUB niet bij piercings elders op het lichaam, daar is het echt niet geschikt voor.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 18:34

Mijn neus loopt te kloten.. Helemaal rood en dik :( Morgen 1e schooldag! Helppppp D:
Straks even zoutbadje maken

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 18:39

Heb het idd gewoon alleen gebruikt toen het ontstoken was, verder word het alleen schoongespoeld onder de douche doe er niks meer aan en dus ook nergens last meer van. in begin braaf zeezout oplossing gedaan maar dat werkte dus blijkbaar niet.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 15:27

Waarom passen bioflex labrets me niet terwijl ze wel 1,2mm zijn? Had pas een bioflex gekocht met zo'n stukje dat je in het staafje moet prikken, even foto ter verduidelijking.
Afbeelding

Maar op een of andere manier passen die niet :( Hebben jullie dat ook of ben ik de enige?

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 15:31

Kunnen 3 redenen achter zitten:
extern schroefdraad is een tikkeltje smaller aan het puntje
bioplast/flex is wat stroever dan rvs/titanium
zwelling waardoor het gat (tijdelijk0 krimpt

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 15:37

lor1_1984 schreef:
Kunnen 3 redenen achter zitten:
extern schroefdraad is een tikkeltje smaller aan het puntje
bioplast/flex is wat stroever dan rvs/titanium
zwelling waardoor het gat (tijdelijk0 krimpt

Heb echt geen idee, zwelling denk ik niet aangezien het nu echt genezen is en heb er al heel lang geen last meer van.. Dus denk de bovenste 2 :/

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 16:29

Ik heb dat ook! Moet altijd een iets langere bestellen.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 16:32

Bij mij is het probleem dat ik hem er al niet in krijg

LisanneeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 23:36

Ik heb een vraagje. Ik verlies nog steeds af en toe mijn bovenste balletje van mijn forward helix. En die van mijn tragus blijft gewoon zitten. Terwijl de maten gewoon kloppen van beiden.... zat nu te overwegen dat als ie volledig genezen te kiezen voor intern schoefdraad. Omdat ik dan naar mijn idee de balletjes minder snel verlies. Iemand ervaring met intern schoefdraad?