Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

denbine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 14:39

Maanlicht schreef:
_sharonnn schreef:
Ik zou graag m'n maaltijden voorgekauwd krijgen zeg maar (leuke woordspeling) maar wat is een goed boek/dieet? Iemand die lijstjes verzint, dat heb ik nodig, ik heb de neiging om veel te weinig te eten, waarna ik vreetbuien krijg en zo kom ik niet aan en val ik niet af. Ben even de draad kwijt. Mag ook via pb uiteraard :)

Ik zou het eigenlijk niet weten, behalve Sonja Bakker.
Lijkt me trouwens echt super leuk om dat als werk te gaan doen :D

Jep Sonja heeft "voorgekauwde " menu's
Nog lekker ook ;)
Ik heb een boek liggen, wil best wat inscannen voor je

Travellust

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 14:40

Een Sonja boek heeft ze vast nog wel liggen, aangezien haar vriend ook eens aan de Sonja ging...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 14:49

Jammer dat Sonja niet zo heel goede diëten heeft.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 14:52

Sonja boeken zijn wel voorgekauwd maar je moet veel weggooien en het zijn een beetje gekke keuzes vind ik.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 14:54

Het is ook niet mijn voorkeur.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 14:56

Kayleigh_ schreef:
Ik heb Farjen d'r ontbijt bekeken en zo groot vind ik dat niet. Haar volledige dag is helemaal niet zoveel kcal volgens mij.

Mijn oats/Brinta is ook droog gewogen. 70 gram + 400 ml melk + 15 gram honing. 425 kcal.

Ik doelde ook niet op de energiewaarde hoor, die geloof ik meteen. En daarin is iedereen wat mij betreft ook vrij. Ik zie er weinig in om mensen daarop aan te spreken in dit topic. Hooguit tips geven bij vragen e.d.

Maanlicht schreef:
Janine1990 schreef:
Dat getal kan je toch niet serieus nemen... Echt heel raar...
Batterij van je weegschaal bijna leeg?
2 kilo is praktisch onmogelijk... Staat volgens mij ongeveer voor 14.000 kcal teveel...

Het staat er toch echt.
Misschien dat het morgen al minder is, maar ik schommel altijd ontzettend.
Heb geen 14.000 kcal teveel binnen gekregen uiteraard, maar afgelopen dagen wel veel te veel vet eten gehad (pizza, hamburger, enchilada, chips, stokbrood met brie etc.).

Ik ga er elke dag twee keer op staan :')
Meteen achter elkaar... Wil nog wel eens een paar ons schelen...

Maar even aankijken wat er na een dag of twee netjes eten gebeurt dan? Als ik een dag of twee veel te veel vet heb gehad, kan ik trouwens zomaar een stuk lichter zijn. Werkt goed voor de stoelgang... :Y)

Daarover gesproken, door de spanning van het weekend, gaat dat allemaal wel oké?

xNavatu schreef:
Ik ga naar Orlando (Florida) Lisanne! Pretpark paradijs <3 Die spicy falafel balletjes klinken goed!

Zal wel een groot deel vocht zijn Maanlicht. Ik was vorige week ook in 1x 3 kilo zwaarder, inmiddels is dat er weer af + een extra kilo.

Haha Janine misschien maar beter dat je weegschaal weg is want dat loopt zo'n vaart niet.. sterker nog het komt vaak voor dat je ietsje zwaarder bent als je spierpijn hebt omdat je spieren dan extra vocht vast kunnen houden :P

Je hebt gelijk denk ik :Y) Maar vanavond paardrijden, dus morgen zal het niet veel beter zijn :')

Wat boeken met recepten betreft, is Mieke Kosters iets? Zag iets van haar laatste boek van XL tot S ofzo? Met maaltijden, moet erg lekker zijn. Niet volgens een bepaald stramien overigens hoor... Gewoon lekker eten en verstandige keuzes maken.

_Caitlinnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 14:56

Ik heb ook sonja gedaan. . Samen met mn moeder en zijn met zn tweeën en het was inderdaad echt verspilling .. zo zonde ..

Ik denk wel als je het met eeN gezin doet dat het kan :)
Maar weinig mensen doen dat ...

Ik zit nu op -6 :D

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 15:43

Spanning van het weekend is aardig weg aan het trekken, ik had gister nog een flinke nasleep maar nu gaat het eigenlijk best goed. Ben alleen erg moe en steeds zin in comfort food haha!

JuliaKamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 16:07

Mijn lijstje voor vandaag!
O: griekse yoghurt met speltvlokken en frambozen
T: appel
L: 4 spelt bh, 2 met runderrookvlees, 1 met komijnekaas, 1 met kipkerriesalade (huisgemaakt :9 )
T: misschien een banaan
A: 'gebakken quinoa' met roerbak groenten, stukjes kipfilet, wat spekjes en een eetlepel sojasaus
Kcal 1450, koolhydraten 158g, vet 50g, eiwit 86g
B: misschien mn paard nog even trainen, maar eerst zien hoever ik met mn leerwerk kom -O- (als ik ga rijden neem ik daarvoor nog een extra tussendoortje)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 16:10

Maanlicht schreef:
Spanning van het weekend is aardig weg aan het trekken, ik had gister nog een flinke nasleep maar nu gaat het eigenlijk best goed. Ben alleen erg moe en steeds zin in comfort food haha!

Oooh maar comfortfood is ook awesome! FTW _/-\o_

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 17:38

Comfort food is het beste haha!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 18:03

Ik ben ook geen fan van sonja bakker. Vind het weinig in calorieën en teveel weggooien

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 18:04

Farjen schreef:
Gepland lijstje voor vandaag:
O: roosvicee ferro met glas fruitsap, 200 gr skyr met granenkoek en 2 lepels eiwitpoeder, thee
T: vezelrijke kwarktaart, speculaasje
L: 3 sneden liefde en passie roggebrood met kaas
T: 3 paaseitjes }>
A: ? groentencurry met vegetarische kaaskoek

Wat grappig dat mijn ontbijt van gisteren zoveel "discussie" bracht :+ Ik ben gestopt na die 20gr havermout omdat ik gewoon weg niet lekker vond maar wel nog honger.
Op dagen dat ik de vroege shift heb op het werk is mijn ontbijt + 500 kcal en dan nog een tussendoortje rond de 200 kcal. (Zoiets zoals vandaag) sta dan ook op om 4u45 en mag/kan pas middagpauze nemen om 14u, dus ik heb best wel iets stevigs nodig of ik haal de middagpauze nooit :+
Op dagen dat ik maar om 13u30 begint werken, heb ik een heel pover ontbijt (vaak gewoon een granenkoek ) want de tijd tussen ontbijt en middageten is maar een 3 tal uur
Maar ik zit op dagen zonder beweging normaal rond de 1600 kcal, wanneer ik sport eet ik meer, en ik eet standaard 1 keer in de week friet :D dus ik denk niet dat ik mezelf uithonger en te weinig eet

Over dat vol gevoel, dan bedoel ik niet het vol gevoel dat je erna nog uren buikpijn hebt :+ maar ik heb nooit het gevoel van ik heb genoeg gegeten als ik een normale portie eet, lijk wel een bodemloos vat :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 18:19

Dilan93 schreef:
Ik ben ook geen fan van sonja bakker. Vind het weinig in calorieën en teveel weggooien

Ik was ooit 16 en woog toen 86 kilo, ook al was ik toen al net zo lang, het was minder mooi dan nu denk ik. Nouja, ik heb ook geen foto's meer van toen geloof ik :P
Maargoed, ik ging dus aan de Sonja Bakker, want dat was helemaal hip en happening op dat moment. Ik kreeg van m'n buurvrouw (waar ik heel veel was vanwege de paarden) het boek voor volwassenen. De eerste dag best wel veel trek. Ik fietste in die tijd 25km enkele reis naar school (dus 50km per dag), maar buurvrouw zei dat ik gewoon veel moest drinken en het dan wel goed kwam. De tweede dag ging ik 's avonds ook nog paardrijden. En de volgende dag lag ik hartstikke ziek op bed. :+ Veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel te weinig gegeten natuurlijk... Helemaal voor een 16-jarige.

Farjen schreef:
Over dat vol gevoel, dan bedoel ik niet het vol gevoel dat je erna nog uren buikpijn hebt :+ maar ik heb nooit het gevoel van ik heb genoeg gegeten als ik een normale portie eet, lijk wel een bodemloos vat :+

Paaseitjes <3
Daarin ben ik een bodemloos vat! DIE ZAK ZAL LEEGG!!! }:) }:)

Hetzelfde eigenlijk met chips en snoepjes los in een zak (zoals bijvoorbeeld TumTum).

Maar nooit met eten of koek enzo. Ik heb gelukkig altijd wel een gevoel van: "zo is het genoeg"
Maar als het lekker is kan er aaaaltijd wel wat bij :D

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 18:33

Ik heb sonja bakker toen op mn 14e gevolgd. Viel er heel snel mee af ja, maar idd veel te weinig eten.

Ik heb net mn avondeten en appel op. Eens zien hoe lang het duurt voor ik weer honger heb :+

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 19:46

Ik ben geen sonja fan..... Daarvoor hou ik teveel van eten denk ik. Ik krijg gewoon een week schema van de consulente. Niet alles is mijn ding maar geef er dan mijn eigen draai aan. Als ik er aan denk zal ik als ik thuis ben eens een foto van maken.

grijzemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 20:24

Ook ik meld me hier, ik ben begonnen met koolhydraatarm eten. Ik moet mijn weg er nog even in zien te vinden merk ik maar dat komt vast goed. Ik kan me normaal echt suf eten in brood en koekjes, dus ik hoop dat dit gaat helpen om af te vallen.
Zijn er meerdere mensen die dit doen ? En hebben jullie resultaat?

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 21:19

Hoi dames,

Ik had zondag een regelrechte ramp dag qua eten, zak chips als lunch, koekjes bij de thee en knakworstjes op brood als avondeten...het weer was rot en ik had een goed boek, geenzin in koken...

Gister dus maar weer ns normaal gedaan...
O bbh kipfilet en beschuitje hagelslag
L drie bbh kipfilet en leverworst
T banaan
A sperziebonen, ovenfrites en filetlapje
T beschuitje hagelslag
B 40 min fietsen, stalklusjes

Vandaag
O boterham kipfilet en beschuitje hagelslag
L havermout met melk en een banaan
T handje popcorn
A andijvie, gekookte aardappel en stukje rookworst
T boterham met gekookt ei
40 min fietsen..
Morgen nog een dagje balansen en dan kijken wat de restschade nog is...

Maanlicht, kop op hoor, 2 kg kan echt niet!
Janine, wat is jouw streefgewicht eigenlijk? Je bent bijna net zo lang als ik... ;)

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 22:01

grijzemuis schreef:
Ook ik meld me hier, ik ben begonnen met koolhydraatarm eten. Ik moet mijn weg er nog even in zien te vinden merk ik maar dat komt vast goed. Ik kan me normaal echt suf eten in brood en koekjes, dus ik hoop dat dit gaat helpen om af te vallen.
Zijn er meerdere mensen die dit doen ? En hebben jullie resultaat?

Ik doe geen koolhydraatarm, word ik heel flauw van :)

denbine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 22:10

Grijzemuis succes! Ik heb na mijn zwangerschap een klh arm dieet gedaan. Werkte goed voor het afvallen, maar op lange termijn was t voor mij niet de juiste weg

Mijn lijstje voor vandaag

O: 1volkcracker slankie 20+ , 1 volkcracker appelstroop

T: jus de orange

L: sla spekjes tomaat komkommer paprika feta

D: spruitjes, kipfilet, aardappelpuree

T: optimel Griekse yoghurt

Voor vandaag ca1300kcal

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 22:13

mijn favoriete 'dieet' is het de SAS levensstijl.

Sonja en sport, staan voor mij in het woordenboek als tegenstelling.
Geen onderscheid tussen verzadigd en onverzadigde vetten.. vet moet je gewoon mijden.
geen onderscheid tussen complexe een eenvoudige koolhydraten..
de weekmenu's bevatten ontzettend veel geraffineerde producten.
Ik vind het meer een soort uithongeringsdieet, waarbij je zelf ook nog eens niet hoeft na te denken over voedsel patroon en levensstijl, waardoor je vrijwel niet blijvend afvalt..

de mensen die ik ken die tijdens het hoogtepunt met dat dieet bezig waren, zijn nu vooral nog zwaarder dan voorheen. immers je moet ooit stoppen met een dieet? en dan?

--

o: 2 droge volkorenboterhammen met een boerenomelet
l: groene salade met wat gerookte kip
t: wasa cracker sesam met kaas
t: 200 gram galiameloen
a: aardappels, brocoli, stukje tilapiafilet

b: nauwelijks, ben weer redelijk opgeknapt (heeft niet echt doorgezet, blijkbaar wat aan het kwakkelen), maar nog wat laag in energie.. alleen een buitenritje gemaakt om even wat frisse lucht op te snuiven.

morgen: dagje sauna *\o/*

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 22:19

Wat is bbh?

grijzemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 22:23

Dilan93 en denbine hadden jullie een bepaald boek waar jullie recepten uithaalden? Of zocht je dingen op via het Internet? Ik heb al een beetje gelezen over jasper alblast en paleo. Ik ben helemaal geen keukenprinses maar zal ook voor mijn man en zoontje natuurlijk een fatsoenlijke maaltijd neer moeten zetten. Dus ik wil eigenlijk "normale" kost en dan voor hun er rijst of aardappelen bij doen.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 22:28

Grijzemuis, misschien kan je in dit topic ideeën opdoen?
[VT] Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Heb het ook even toegepast en de kilo's gingen er snel af, maar als ik dan weer eens een "normale" portie koolhydraten at, had ik super veel buikpijn en in combinatie met het (normaal dan :+ ) vele sporten voelde ik me ook flauw. Ik probeer nog steeds minder koolhydraten te eten dan vroeger, maar niet echt mee bezig

oeh sauna leuk :D

Verder ben ik *\o/* want heb eigenlijk na weken paardlief nog eens opgezadeld :D en ook anderhalf uur stevig doorgewandeld met de hond, dus ik hoop niet dat ik morgen spierpijn heb :P

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 22:31