Make-up topic: deel 5!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Suus___

Re: Make-up topic: deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 22:31

Zou t helpen als ik laat zien wat ik heb en wat ik ermee doe?
Is een flink weer dus doe ik alleen als er iemand echt wat aan heeft

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 22:42

Niniana, ik zal eens kijken dankjewel!

Suus, daar heb ik ook wel interesse in!

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 22:47

Dat is niet heel gek hoor van marktplaats, wel enorm aso. Ze hebben het met de H&MxBalmain collectie ook gedaan, kopen iets van 100 verkopen t voor 400...

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 23:20

Hier dan meteen maar mijn vraag :o Ik wissel best vaak van haarkleur en heb het nu best oranje:

http://i68.tinypic.com/5khq50.jpg

Ik dacht zelf dat ik roze lippen nu maar even moet vermijden en rood juist wel kan gebruiken. Paars zou ook wel kunnen. Hoe denken jullie daar over? Hieronder mn 'lippenstiftjes', mis nog mn bruine superstay en mn nude lipgloss.. Ohja en 3 Primark items maar ze dragen zo lekker :')
Afbeelding
Afbeelding

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 23:37

Ik heb net donkerrood gehad en nu koper en ik draag gewoon alle lipstickkleuren hoor :D

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 23:47

Suus___ schreef:
Zou t helpen als ik laat zien wat ik heb en wat ik ermee doe?
Is een flink weer dus doe ik alleen als er iemand echt wat aan heeft

Dat zou ik echt super vinden!

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 23:49

Oke dan ga ik er van de week ff voor zitten, heb zowel budget als midden als duurdere prijsklasse dus dan zal ik t ook ff vergelijken :)

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 00:10

Suus lijkt me leuk om te lezen wat je gebruikt en waarvoor!

Ik zal het morgen eens doen

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 01:59

Suus___ schreef:
Oke dan ga ik er van de week ff voor zitten, heb zowel budget als midden als duurdere prijsklasse dus dan zal ik t ook ff vergelijken :)

Ja leuk dat je het doen, ik heb er ook wel interesse in :)

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 11:11

Ik ben bezig met een uitgebreide post over kwasten! Het kan even duren, maak het in Word en kopieer het hierin als klaar is. Hopelijk van zo'n kwaliteit dat vaker gebruikt kan worden.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 11:48

linoleum schreef:
Ik ben bezig met een uitgebreide post over kwasten! Het kan even duren, maak het in Word en kopieer het hierin als klaar is. Hopelijk van zo'n kwaliteit dat vaker gebruikt kan worden.

Ik heb het ook gedaan! Ben benieuwd naar jouw post en die van Suus, hoe jullie alles gebruiken.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 11:52

Alle kwasten bij elkaar
Afbeelding

Al mijn gezichtskwasten
Afbeelding

Alle oogkwasten
Afbeelding

Ik ben begonnen met de 3 zwarte kwasten van Zoeva en de foundation kwast van Superlooks. Hiervoor gebruikte ik mijn vingers voor foundation, wilde wel een kwast, maar wist niet of ik het fijn vond. Bij een workshop vond ik het heel fijn en dus ook de kwast aangeschaft.
De 3 van Zoeva (235, 227, 231) was mijn startpunt (227 mag ook wel duidelijk 1 van de “belangrijkste” zijn want die zit in veel sets kwasten, vandaar dat ik er nu 3 heb haha

Hierna ben ik mijn set uit gaan breiden met de bamboo set en dan afgelopen week met de en taupe set. Hieronder een lijstje met alle kwasten op volgorde zoals ze op de foto staan.

Ik heb erachter gezet waar ik ze voor gebruik, sommige gebruik ik (nog) niet.

Superlooks 11 – gebruik ik voor mijn foundation, werkt heel erg prettig.
Hema – gebruik ik om mijn bronzer aan te brengen.

128 cream cheek (zelfde als hema) gebruik ik eigenlijk nog niet, geen reden, pak eigenlijk automatisch de hema kwast (voor ik mijn Mary Lou Manizer gebruikte, pakte ik deze voor de hightlight die ik toen had)
109 face paint contour – gebruik ik om met taupekleurig poeder op mijn wangen/jukbeenderen wat te contouren. Door de smalle vorm kun je dit vrij strak/scherp aanzetten. Wil je het “losser” dan zou je ook de cream cheek kunnen gebruiken.
105 highlight – gebruik ik voor mijn Mary Lou Manizer, heel fijn en werkt door de ronde vorm heel precies.
103 defined buffer – gebruik ik niet
142 concealed buffer – gebruik ik om foundation en concealer onder mijn ogen heel precies te blenden.

232 classic shader – gebruik ik voor mijn ooglid (behalve als ik een smokey maak)
227 soft definer (lichte kleuren) hiermee breng ik lichte kleuren aan, of als ik een lichtere ooglook heb om te blenden
317 wing liner – gebruikte ik voor mijn wenkbrauwen

235 contour shader – gebruik ik voor mijn buitenste ooghoek, om daar wat grover een donkere kleur aan te brengen.
227 soft definer (donkere kleuren) gebruik ik nu voornamelijk voor donkere looks te blenden
231 luxe petit crease – gebruik ik om in mijn crease kleuren aan te brengen.

228 luxe crease – nog niet gebruikt
322 brow line – gebruik ik voor mijn wenkbrauwen
230 luxe pencil – gebruik ik om onder mijn ogen oogschaduw aan te brengen (bijv icm een potloodje)
238 luxe precise shader – paar keer nu gebruikt om onder mijn ogen nog wat preciezer te werken
317 wing liner – niet gebruikt
227 soft definer – niet gebruikt

Hema classic eye shadow – gebrruik ik om onder mijn ogen af te poederen.
Essence smokey – gebruik ik om donkere kleuren in mijn crease aan te brengen, maar is mijn favoriete kwast om bij een smokey het oogpotloodlijntje te blenden met oogschaduw.
Urban Decay shadow – gebruik ik niet veel meer, maar als ik ‘m gebruik dan om highlight op mijn wenkbrauwbot/ooghoek aan te brengen.

Ik heb een aantal favoriete kwasten, die ik echt niet zou willen missen. Een aantal vind ik heerlijk om te gebruiken, maar op vakantie bijv zou ik die thuis kunnen laten.

Mijn favoriete kwasten zijn voor mijn gezicht:
Foundation van Superlooks
128 cream cheek (of die van de hema) deze kan voor contouren, blush beide gebruikt worden, kan ook door elkaar.
105 highlight
142 concealed buffer

Mijn favoriete kwasten zijn voor mijn ogen:
227 soft definer om te blenden
231 luxe petit crease, blendt ook al heel fijn
232 classic shader, om kleuren voor een niet smokey aan te brengen
322 brow line, voor de wenkbrauwen
230 luxe pencil en Essence crease/smokey kwastje, kunnen beide voor precies werken in de crease, blenden van een potloodlijnje op en onder het oog. De 230 van Zoeva is net wat kleiner, dus vooral onder het oog werkt die fijner.

Als ik een smokey maak dan blend ik eerst uit met het Essence kwastje, dan in de crease of met hetzelfde kwastje, of met 231, aangevuld met 227 om nog een kleur richting wenkbrauw aan te brengen en daarmee alles te blenden. Onder mijn oog werk ik dan met het 230 om het oogpotloodlijntje te blenden.

Maak ik een niet smokey look, dan begin ik met de 232 classic shader, dan de 231 luxe petit crease en 235 contour shader. Eventueel voor extra diepte met 230 luxe pencil/Essence kwastje in mijn buitenste ooghoek wat donkerder aanzetten. Alles blenden met de 227. Highlighten meestal met de Urban Decay kwast, maar pak daar vaak ook wat anders voor.

Wenkbrauwen doe ik altijd eerst contouren met een potloodje en dan invullen met de 322 browline.
Afpoederen onder mijn ogen met het Hema oogschaduwkwastje.

Mijn gezicht start ik met de superlooks foundation kwast, dan start ik met mijn ogen. Hierna met de 142 concealed buffer concealer/highlighter (vaak mijn YSL Touche Eclat) aanbrengen.
Dan met de 109 face paint contour mijn jukbeenderen/wangen contouren en met de Hema/128 cream cheak blush/bronzer aanbrengen.
Dan poeder ik het geheel af met een hema poederkwast (niet op de foto)
Highlighten doe ik met de 105 highlight.

Ik ben benieuwd of jullie hier wat aan hebben!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 11:53

Ik ben okk wel benieuwd Suus en Linoleum!

Ik heb vandaag mijn rode lippen gewoon lekker naar school. :D ga straks direct een lippenceel halen want opbrengen was weer een 10-jarenplan :')
Afbeelding

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 12:48

Thanks Michelle!! Heb hier zeker wat aan :D Al ben ik denk ik wat te lui om oogschaduw aan te brengen met allemaal verschillende kwasten voor de verschillende delen :+

Maar voor een mooie feest make upje is het natuurlijk wel leuk om te proberen!

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 12:59

Monster_tos schreef:
Thanks Michelle!! Heb hier zeker wat aan :D Al ben ik denk ik wat te lui om oogschaduw aan te brengen met allemaal verschillende kwasten voor de verschillende delen :+

Maar voor een mooie feest make upje is het natuurlijk wel leuk om te proberen!

Naar mijn idee geldt voor alles dat je moet doen wat bij jou past!
Ik heb jaren met 3 kwastjes gedaan, met 1 lukt ne echt niet, omdat het me dan niet echt lukt om echt wat gedetailleerd te werken met een uitgebreidere look, maar gewoon een dagelijks simpel kleurtje moet gewoon lukken hoor!

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 15:03

Met al die kwasten, ben ik ook wel zeer benieuwd naar al jullie looks! Ik gebruik echt super weinig kwasten (ondanks dat ik er in mijn visagie koffer wel genoeg heb, maar niet voor privé gebruik). Meeste kwasten die ik voor persoonlijk gebruik gebruik zijn van de Hema en daar krijg ik prima looks mee. Heb er zelfs een paar van de Hema in mijn kwasten set voor het werk bijzitten.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 15:08

De kwasten met witte steel van de Hema vind ik prima.. Die met zwarte steel vind ik vaak te hard.

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 15:09

Witte of grijze steel idd, van de Hema, zijn prima :j

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 15:19

Jeetje Michelle je hebt goed je best gedaan, dankjewel!

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 16:14

Wauw michel! Good job :D
Dan hoef ik niet alles uit te leggen beetje dubbelop :=
Elkee, wat gebruik je voor merken voor je werk?

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 16:16

Wow uitgebreide uitleg zeg! Ik heb maar 1 kwast voor mn matterende poeder en blusher, en foundation doe ik met een sponsje. Al wil ik iets anders voor mn foundation ivm hygiëne.

Mijn rode lippen mochten ook weer mee naar school vandaag :) Als ik weer geld heb ga ik een goede rode lipstick kopen, merk met deze dat je toch gauw de binnenste rand van je mond weer terug krijgt en valt niet heel mooi bij te werken..

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 16:21

Heeft iemand van jullie ervaring hebben met permanente eyeliner?
Ik overweeg het te gaan doen en vroeg me af of jullie tips en ideeën hebben?

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 16:33

elkee schreef:
Met al die kwasten, ben ik ook wel zeer benieuwd naar al jullie looks! Ik gebruik echt super weinig kwasten (ondanks dat ik er in mijn visagie koffer wel genoeg heb, maar niet voor privé gebruik). Meeste kwasten die ik voor persoonlijk gebruik gebruik zijn van de Hema en daar krijg ik prima looks mee. Heb er zelfs een paar van de Hema in mijn kwasten set voor het werk bijzitten.

Ik krijg het vaak heel slecht op de foto. Heb wel iets van mijn bruiloft waar je het enigszins ziet denk ik, maar geen mega close up.
Afgelopen weekend 2 verschillende looks gemaakt voor beide fotoshoots, als daar wat tussen zit zal ik het posten.

Dit is allemaal wel dezelfde look :D Mocht iemand willen weten wat ik precies heb gebruikt geef je maar een gil!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 16:33

Penselen ben ik even kwijt welk merk die zijn. Heb ik als complete set gekocht via mijn toenmalige opleiding (zijn haar eigen merk penselen). Ik gebruik aan make up voor werk o.a. Kryolan, make up studio, Nee make up Milano, Sleek, Karaja. Ik zal er gerust nog wat vergeten!

Merlesophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 17:42

Hallo, kom even binnenvallen met een vraag als dat mag :D
Ik ben op zoek naar een goede foundation voor een hele hele lichte huid. Weet iemand misschien iets?