Ik mag nergens op gaan zitten. Echt op een vlakke stoel, knieën 90 graden en voeten plat op de grond, rechte rug, enz.
Absoluut ook niet onder uit gezakt gaan zitten, wat ik wel snel doe omdat dat wat minder pijnlijk is. Maar dat moet ik dus echt proberen te voorkomen. Rug/bovenbenen in 90 graden geeft namelijk de meeste zenuwpijn/uitval/krachtverlies/gevoelloos. Verder moet ik ook heel voorzichtig in en uit bed, maar dat vergeet ik vaak... Heel slecht, maar denk er pas aan als t pijn doet. Wat t vrijwel altijd wel doet, automatisme (aangeleerd bij vorig operaties, maar nu moet t juist weer anders).
Lastige is dat ze twee verschillende operaties in één gedaan hebben. Bij de een is t de bedoeling snel weer voorzichtig in beweging te komen, terwijl voor een andere juist belangrijk is veel plat te liggen.
Ergens vind ik t eng, omdat ik weet dat m'n rug niet meer stabiel is. Onder andere door de afwijking in mijn onder rug, discopathie, enz. Nooit echt last van gehad, maar kans is nu wel groot. Mja gewoon voorzichtig aan verder gaan, komt wel goed en anders zetten ze mijn rug maar vast. Problemen met m'n rug had ik sowieso wel gekregen. Mijn rug zo'n 10 jaar terug ook al gebroken gehad (zelfde hoogte en 1 hoger). Nu alleen waarschijnlijk sneller.
In bed heb ik inderdaad voeteneind iets omhoog als ik op m'n rug lig, maar dat is vrij pijnlijk. Lig liever op m'n (linker)zij en dan knieën iets opgetrokken.