Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 22:49

Lord of the Ring :')

Dott

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 23:08

_O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 23:10

Voor als je de lat écht hoog wil leggen haha.

Alle gekheid op een stokje, je moet wel een hoop ego hebben (én vertrouwen in je paard) om 'm zo'n naam te geven.

Alice, sorry als lachen pijn doet, maar kon het me niet laten.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 23:13

Wat dacht je van domweg: Lucky
Dat heb je nu eindelijk wel nodig ;)

Fijn dat je thuis bent :)
Sterkte met alle ellende die daar weer bij komt kijken :(:)

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-16 13:14

Lord of the ring, vind ik wel gaaf. Moet t gewoon een topper worden. :D

Ik wilde hengst eerst Lord Voldemort noemen... Maar dan moet t wel een kwaadaardig paard worden, haha.

Komen wel al hele leuke namen tegen! Vind de Franse(?) ook wel echt gaaf, maar kan Frans niet goed uitspreken. :=

Voor merrie had ik ook La vie est Belle, maarr zo heten er al een paar, dus niet origineel meer.

Vannacht eindelijk weer beetje geslapen, was zo moe. Blij van t infuus verlost te zijn.

Vandaag alleen wel vreselijk veel pijn in m'n rug. Straalt uit naar m'n benen, zenuwpijn en kan niet zitten. Weinig gevoel en kracht in m'n benen, hopelijk gaat dat morgen weer wat beter...

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 13:22

Je zult wel blij zijn om thuis te zijn, hopelijk gaat het nu alleen in een stijgende lijn.
Ik vind je echt de sterkte persoon die ik 'ken' en zal waarschijnlijk niet de enige zijn die zo denkt!!

Ik heb na mijn rugoperatie ook zeker 3 maand zenuwpijn gehad die uitstraalde naar mijn benen, kon de eerste 2 maand ook niet langer zitten dan 5 min want die zenuwpijn deed zovéél pijn. Lag de hele dag neer met alleen eruit komen voor de thuisverpleging,eten,wassen en toilet. Wat ook wel hielp is een kussen onder mijn benen en wanneer ik op mijn zij sliep een kussen voor mijn buik/borstkas zodat ik ondersteuning had. Nu is het bijna 10 maand verder en mijn gevoel begint stilaan terug te komen in mijn onderrug. :)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 13:27

Quir ik hoorde [weet niet meer van wie] dat als je op een zwemband gaat zitten,de pijn minder zou zijn. Geen idee of dat zo is,ik heb het zelf nog niet geprobeerd.Ik heb ook pijn bij zitten,en volgens de Neuroloog moest ik niet op me billen gaan zitten.Hoe dan wel? geen idee,zei die er niet bij.
Ik ken de pijn die je hebt tijdens zitten,en het gevoel dat dan minder word.
Heel veel sterkte! fijn dat je in ieder geval weer thuis bent.

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 13:34

De franse uitspraak is lespwaar niet zo moeilijk :P

Lord Voldemort :') en dan roepnaam voldie :+

Of een elven naam uit LOTR!

Fijn dat je goed hebt geslapen!
Hopelijk knapt je rug snel op!

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-16 14:58

Ik mag nergens op gaan zitten. Echt op een vlakke stoel, knieën 90 graden en voeten plat op de grond, rechte rug, enz.

Absoluut ook niet onder uit gezakt gaan zitten, wat ik wel snel doe omdat dat wat minder pijnlijk is. Maar dat moet ik dus echt proberen te voorkomen. Rug/bovenbenen in 90 graden geeft namelijk de meeste zenuwpijn/uitval/krachtverlies/gevoelloos. Verder moet ik ook heel voorzichtig in en uit bed, maar dat vergeet ik vaak... Heel slecht, maar denk er pas aan als t pijn doet. Wat t vrijwel altijd wel doet, automatisme (aangeleerd bij vorig operaties, maar nu moet t juist weer anders). :=

Lastige is dat ze twee verschillende operaties in één gedaan hebben. Bij de een is t de bedoeling snel weer voorzichtig in beweging te komen, terwijl voor een andere juist belangrijk is veel plat te liggen.

Ergens vind ik t eng, omdat ik weet dat m'n rug niet meer stabiel is. Onder andere door de afwijking in mijn onder rug, discopathie, enz. Nooit echt last van gehad, maar kans is nu wel groot. Mja gewoon voorzichtig aan verder gaan, komt wel goed en anders zetten ze mijn rug maar vast. Problemen met m'n rug had ik sowieso wel gekregen. Mijn rug zo'n 10 jaar terug ook al gebroken gehad (zelfde hoogte en 1 hoger). Nu alleen waarschijnlijk sneller.

In bed heb ik inderdaad voeteneind iets omhoog als ik op m'n rug lig, maar dat is vrij pijnlijk. Lig liever op m'n (linker)zij en dan knieën iets opgetrokken.

Flowerbomb

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 15:39

Misschien een heel domme vraag maar waaron krijg je geen brace ter ondersteuning van je rug?

Pastis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 15:41

Ben zoooo blij voor je dat je weer thuis bent! Doe maar lekker rustig aan! Ik hoop gewoon dat alles snel beter gaat! Wat ben je toch een topper!
*wel balen dan mijn kaart te laat is* :')

Bijna veulentjestijd. Ben benieuwd hoe dat kleine dondertje er gaat uitzien, en welke naam. Weer iets om naar uit te kijken.
Mijn kleine meid heeft ook iets gemaakt voor jou, maar hoe ik dat ter plekke krijg zonder dat het sneuvelt is een andere vraag. Daarmee dus per foto, is bijna even goed!

Afbeelding

Flowerbomb

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 15:53

Wow! Gouden manen!

Pastis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 16:15

Ahja Flowerbomb, het zou dan ook 'n eenhoorn moeten voorstellen. Ze heeft inspiratie opgedaan bij mijn paard. Hoef vast niet te vertellen wat 'n lelijkerd dat is :=

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-16 17:58

Ahh wat super leuk en lief! <3 <3
Dankjewel!

Brace heeft niet zoveel nut, omdat ik de stabiliteit in m'n rug zelf kwijt ben en dit ook niet meer verbeterd, er is niets meer om vast te groeien zeg maar.

Mijn wervel bogen van L5 waren al stuk, waardoor die wervel van s1 afschuift. Nu is er nog meer weg waardoor het nog makkelijker zal verschuiven. Ik zal van de week eens kijken of ik foto kan maken van mijn eigen rug op scans van voor de operatie. Daar is t wel duidelijk op te zien.

Afbeelding

Dit is wat er gebeurd (middelste plaatje is zoals t was voor de operatie). Hier is de wervel boog afgebroken (wat bij mij op l5 al zo was) nu zijn er wervel bogen verwijderd. Hierbij gaat een brace oid dus niet werken. Alleen heel voorzichtig zijn en spieren sterker maken.

Of vast zetten:
Afbeelding
Maar voorlopig nog even niet. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 22:01

L'espoir fait vivre spreek je uit als lespwaar fè/fei vievre. Ongeveer :+

Er bestaan banaankussens om tussen je benen te leggen als je slaapt. Die zijn redelijk lang en kan je ook nog gebruiken als steun onder je bovenlichaam. Gevoelloosheid in benen komt me bekend voor... Heb aantal jaar terug een bekkenbreuk gehad met fikse schade aan de iliopsoas. Sindsdien heb ik regelmatig gevoelsverlies in mijn benen en voeten. Alsof de boel slaapt. Kan dus daar vandaan komen...

Lord of the Ring is gewoon een naam voor een veulen met een gigantisch ego 8-) Je kan er ook Lord of the Dance van maken.

Flowerbomb

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 22:19

Maar zou een brace je tijdelijk niet iets 'steun' geven bij het uit bed komen enzo. Zodat je wonden iets kunnen helen en je spieren niet ineens nu alles op moeten vangen?

igor001

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 23:12

Wat lief van je dochter Pastis! En gouden manen, dat moet wel het gouden veulen zijn Zilvana.

Fijn dat je weer lekker hebt kunnen slapen Alice! Dat vastzetten van de wervels geeft toch ook enorm veel beperkingen? Met bukken enzo en klappen opvangen (zoals met paardrijden)? Brrr lekker uit proberen te stellen. Je hebt al zoveel overwonnen, misschien valt het straks allemaal wel mee qua rug klachten. Buikspieren kunnen ook veel over nemen.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-16 17:11

Oh dat moet ik nog wel kunnen uit spreken. Vind de betekenis in ieder geval wel heel mooi. KWPN mag alleen maar 20 letter(teken)s hebben, ik weet niet of spaties mee tellen? Er komen namelijk nog 3 letters achter te staan. Als spaties niet mee tellen kan t precies (als ik goed tel :+ ), weet iemand dat?

Inderdaad alsof alles slaapt, zo doof en gevoelloos. Krachtverlies ook, maar twijfel of t echt daadwerkelijk krachtverlies is of t gevoel van zeg maar. Als je benen slapen voelt dat namelijk ook zo, alsof je geen kracht in je benen hebt.

Ik weet niet of een brace of iets dergelijks kan helpen, kan t de neurochirurg vragen. Mag in ieder geval nog geen fysiotherapie of iets. Heb leefregels (zoals hoe overeind komen, houding, enz) mee gekregen en mag verder nog geen oefeningen of iets dergelijks doen. Pas over zes weken en na de controle.

Grootste probleem voor nu is echt t zitten. Liggen en lopen gaat vrij goed, niet pijnloos maar wel goed te doen. Op t moment extreme hernia klachten, waarschijnlijk door t hersenvocht. Als dat niet beter wordt maar even bij chirurg aankloppen.

Wonden genezen op m'n rug wel goed, onderste stuk blijft wat rood. Wonden op mijn hoofd doen weer t zelfde als de vorige keer. Zijn wel dicht, maar veel korsten. Vorige keer duurde het ruim zeven weken voor t de goede kant op ging. Hopelijk nu wel wat sneller...

Vast zetten geeft inderdaad heel veel beperking in beweging, zeker omdat t in m'n onder rug is en daar de meeste beweging mogelijk is. Hopelijk is vast zetten niet nodig, maar dat is gewoon afwachten. Hopelijk kunnen mijn spieren het zelf goed aan. Ik weet ook niet of ik zo kan/mag paard rijden, ik hoop t wel... Tijdelijk niet rijden (al is t alweer 2,5 jaar) kan ik nog wel mee leven, maar nooit meer rijden... Echt niet, nooit.

Gouden manen, als dat de voorboden is dat het veulen een prachtig vosje mag worden! <3
Ik heb vannacht gedroomd van t veulen. Haha. :')
Het was een vos met vier hoge witte benen, grote witte bles en witte vlek onder de buik. Een merrie. Nou dat mag t zeker worden! <3
Dan is t hoe dan ook een blijvertje!

Ben zo nieuwsgierig naar t kleine ding. Beetje ongeduldig maar, hihi

Verder vandaag beetje beroerde dag. Voel me wat ziek, veel pijn en gewoon niet lekker. Had ik in t ziekenhuis ook af en toe een dag zo, dus hopelijk morgen weer wat beter.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 17:12

Dikke knuf voor je, hopelijk trekken de hernia klachten iig een beetje weg.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 20:00

Hoe gaat het nu met je Quir? gaat het weer wat beter met je?

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 20:06

I am Quirious too!

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 20:31

_KiMbErLeY_ schreef:
I am Quirious too!

:j

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 20:50

Ik houd d'r niet van als Alice stil is, hopelijk ligt ze lekker te tukken en maken wij ons druk om niets.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 00:30

:(:) slaap lekker Alice.
Morgen weer een betere dag hoop ik.
Ik vind je echt een topper!

Flowerbomb

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 16:09

Tis nu wel erg lang stil :(