Wie wandelt er nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 23:05

Oje, de onderkant schept vertrouwen in de veiligheid :')

Veel plezier op jullie trip!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 07:54

Prachtig noordje!
Veel plezier in de bergen vandaag!

BeFunny

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 09:27

O heerlijk Noordje. Nu wil ik weer naar Noorwegen <3 <3

Wij hebben gister avond een klein rondje gedaan gewoon bij huis. Beetje saai
Maar wel met een mooi zonnetje.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 11:32

Saai? Nee hoor,prachtig <3 of zoals Marsman schreef:

Herinnering aan Holland

Denkend aan Holland

zie ik breede rivieren

traag door oneindig

laagland gaan,

rijen ondenkbaar

ijle populieren

als hooge pluimen

aan den einder staan;

en in de geweldige

ruimte verzonken

de boerderijen

verspreid door het land,

boomgroepen, dorpen,

geknotte torens,

kerken en olmen

in een grootsch verband.

de lucht hangt er laag

en de zon wordt er langzaam

in grijze veelkleurige

dampen gesmoord,

en in alle gewesten

wordt de stem van het water

met zijn eeuwige rampen

gevreesd en gehoord.

Misschien moet je geëmigreerd zijn om Nederland haar schoonheid te zien. Ik vind het een prachtig land en geniet van je foto's waarbij dit gedicht bij mij op kwam. :o

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 11:45

Nouja het was voor mij een saai rondje. Dagelijkse prik haha.
Nederland heeft zeker mooie gebieden. En ik vind het groene hart waar ik zit behoorlijk onder gewaardeerd. Maar moet wel toegeven dat er mooiere gebieden zijn hoor.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 11:49

BeFunny schreef:
Nederland heeft zeker mooie gebieden. En ik vind het groene hart waar ik zit behoorlijk onder gewaardeerd. Maar moet wel toegeven dat er mooiere gebieden zijn hoor.

Dat hou je altijd, de kunst is om de schoonheid te blijven zien van het bekende.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 12:19

Mooi zeg, mooi licht!

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 12:25

pien_2010 schreef:
BeFunny schreef:

Dat hou je altijd, de kunst is om de schoonheid te blijven zien van het bekende.

Ja dat is eigenlijk wel waar. Toen ik nog vaker met de camera op pad ging. Met name voor macrotjes toen zag ik de schoonheid meer. Of iig ik zag er de schoonheid in. En nu is het meer gewoon.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 12:46

Ik ben in de Drunense Duinen. Heb nu 9.5 km gelopen en ben neergestreken op een terras want de regen komt met bakken uit de hemel. Het zou nog wel droog blijven de hele dag.

En het is echt nog wel 4 km terug naar de auto ook :')

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 12:53

pien_2010 schreef:
Misschien moet je geëmigreerd zijn om Nederland haar schoonheid te zien. Ik vind het een prachtig land en geniet van je foto's waarbij dit gedicht bij mij op kwam. :o

Prachtig gedicht blijft dat.
Ik zie dat pas de laatste jaren steeds meer zo. Vroeger zag ik het echt niet, ik wilde alleen maar ver weg, want daar was het pas mooi.
Tegenwoordig zie ik veel meer, in kleine dingen ook, als een mooie boom met een mooie lucht erachter. Ook al is daar dan een snelweg op de achtergrond te zien bijvoorbeeld :)

Oeh goof, dat is pech. Gelukkig zijn de terrassen weer open. Hier onweert het er ook nog flink bij, voorzichtig hoor!

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 14:29

Genoeg aan mooie natuur in Nederland :j

Dan is 4 km nog best lang :D , ik hoop dat het weer gestopt is.
We zaten met de paarden in het bos en het begon wat te druppen, maar daar bleef het gelukkig bij.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 14:59

Nou, we hebben op ons gemak zitten lunchen. Daarna miezerde het nog wat, maar dat was prima.
In totaal 13.5 km gelopen. De labrador was he-le-maal kapot, de chihuahua liep als een Duracell-konijn door. Geen wild gezien, maar wel een prachtig en heel stil stuk gelopen. Veel variatie in omgeving ook.

Afbeelding

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 15:17

Mooi Goof die foto's en 13 km vind ik echt wel een pittig rondje. We leven in zo'n verschillende wereld _O- . Jij kan lekker een terrasje pikken. Hier is dat onmogelijk, je regent gewoon helemaal kledder nat. MAAR de andere kant is je komt zelden of nooit iemand tegen.

Ook leuk Grit rondje met de paarden <3 , fijn dat het droog bleef.

Marie_Anne schreef:
Tegenwoordig zie ik veel meer, in kleine dingen ook,
Je leuk is dat hé. Dat heb ik ook.

Met manlief een 3 km rondje gedaan en dat was ook wel de max voor hem. Maar het was mooi en zo gezellig. Ik had de route een stuk vooruit verkend, om te kijken of het door liep of doodlopend en opeens hoorde ik zo'n bizar geluid. Ik kon het totaal niet plaatsen. Dus helemaal door gelopen totdat ik opeens een groep melk!! koeien tegenkwam, een prachtig soort om te zien, die allemaal van die grote bellen om hun nek hadden (les cloches→ ik weet niet of het NL woord goed gebruikt is). Het leek wel een weiland uit Zwitserland, ongekend. Filmpje is mislukt, want je hoort de bellen niet.
Dus ik terug gelopen want wilde dat toch wel mijn man laten zien, die ook niet wist wat hij zag. Hier zijn normaliter echt alleen maar Limousin vlees koeien.
Toen duidelijk was, dat het klaar was voor manlief zijn we terug gegaan en hebben we nog een stuk met ons autootje (107) binnendoor gereden langs allerlei gehuchtjes op zoek naar mooie wandelpaden voor mij. Hier loopt vaak iets dood wat als wandelpad staat op de kaart, en net zo vaak kun je een rondje doen terwijl het als doodlopend weergegeven staat.
Komen we ergens in de middle no were aan, in een piepklein gehuchtje, staat er een piep klein zeer oud vrouwtje helemaal in het zwart, met felle argwanende oogjes naar ons te kijken hoe wij met la petite voiture aangereden komen vanaf het wandelpad _O- Omdat we paar keer een route hadden die dood liep, kwamen we er 3 keer langs en als een standbeeld bleef ze "op wacht" naar ons te kijken en de laatste keer stond er een gebocheld oud mannetje naast→ ook al zo'n kleintje. Wij hadden hier wel lol over. Of zoals manlief zei: "als er nooit iemand langs komt, dan is dit ook wel heel erg heftig wat wij doen" _O-

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 15:22

Ah dat klinkt als een leuk avontuur zo! Ik houd er tijdens vakanties ook zo van om de kleinste weggetjes te pakken, ook onverhard als dat nog net lukt met de auto, en dan maar te zien waar we uit komen. Soms rijd ik me dan klem in een doodlopend dorpje, soms sta ik ineens voor een ruïne van iets en soms rijd je ineens en een ruig stuk natuur ofzo. Super is dat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 15:50

pien_2010 schreef:
Komen we ergens in de middle no were aan, in een piepklein gehuchtje, staat er een piep klein zeer oud vrouwtje helemaal in het zwart, met felle argwanende oogjes naar ons te kijken hoe wij met la petite voiture aangereden komen vanaf het wandelpad _O- Omdat we paar keer een route hadden die dood liep, kwamen we er 3 keer langs en als een standbeeld bleef ze "op wacht" naar ons te kijken en de laatste keer stond er een gebocheld oud mannetje naast→ ook al zo'n kleintje. Wij hadden hier wel lol over. Of zoals manlief zei: "als er nooit iemand langs komt, dan is dit ook wel heel erg heftig wat wij doen" _O-

Heel verdacht _O-

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 16:28

:') die hebben weer wat om over te praten.
Of ze zijn hartstikke hip en jullie signalement staat nu in buurt-app ter waarschuwing.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 17:01

Hahaha. Ik heb beeld bij dat gebochelte oude stelletje :D :')

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 18:45

Grit schreef:
:') die hebben weer wat om over te praten.
Of ze zijn hartstikke hip en jullie signalement staat nu in buurt-app ter waarschuwing.

Jullie allemaal zijn grappig :j . Manlief zei vanavond dat hij ongelooflijk grappig had gevonden, dat ik de 1ste keer uit open raam vriendelijk zei:"bonjour", de 2de keer vriendelijk glimlachte, en de 3de keer vriendelijk zwaaide. Ze gaf geen enkele sjoegum en bleef daar maar heel streng en zwart staan. _O-

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 11:34

Wat een prachtige foto's komen er weer voorbij. Vooral die met de waterval zijn me echt bijgebleven! <3
Vakantiegevoel!

Wij hebben gisteren gewandeld in de Kennemerduinen. Een wandelroute van 6 km met wat klimmetjes en veel mul zand.
Weer was niet top, maar was toch fijn.
Daarna bij een strandtent in Bloemendaal aan Zee nog wat gedronken.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 11:34

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 13:33

Toch wel leuk om weer een terrasje te kunnen pakken bij je wandeling.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 14:32

Zeker weten, maakt het extra leuk. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 16:18

Dat ziet er goed uit Mandyy, ik vind de Kennemer duinen altijd mooi.

Ik heb vandaag lekker in het Amsterdamse Bos gewandeld. Ze hebben daar veel last van de eikenprocessierups, maar gelukkig heeft het gisteren flink geregend en waaide het vandaag eigenlijk nauwelijks. Dit is volgens mij een nest:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Even langs de geitenboerderij:
Afbeelding

Afbeelding

winnie03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 16:38

Goof schreef:
Jemig, wat is het prachtig. Echt, voor mij zijn dat dus vakantiefoto's,maar jij woont daar gewoon. Ik wil dat ook.
Waar woon je precies? En hoe ben je er terecht gekomen en wat doe je daar?

Hahah voor mij voelt het ook nog steeds wel als vakantie foto's hoor, ik zit sinds september in Cambrils en blijf elke dag nog ontdekken. Ik kreeg vorig jaar de kans geboden om hier als sportpsycholoog bij een project uit Saoudi Arabië te gaan werken. Waanzinnige kans natuurlijk en ik wilde al heel lang weg uit NL dus een droom die werkelijkheid werd! <3 Van korte duur echter want ben deze droombaan ook helaas weer verloren door Covid afgelopen maand :')

Wat een waanzinnige foto's Noordje, ik ben zo verliefd op Noorwegen <3 Ik vind Spanje echt prachtig maar het haalt het niet bij Noorwegen voor mij!

Ik moest enorm lachen om je verhaal Pien_2010, die vrouw vertelt nu waarschijnlijk nog steeds aan iedereen over jullie petite voiture. Hoogtepunt van haar 2020 :')

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 20:31

Wat jammer Winniee. Moet/ga je nu weer terug naar Nederland?

Hier zitten de bossen/eiken vol met de processierups. Wat een plaag is dat -O-