Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Debbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 08:11

Jolienn schreef:
Oke, ik twijfel nu een beetje aan de geloofwaardigheid van mfp. Gisteren 300 gram aardbeien gegeten en hij geeft aan dat ik geen vitamine c binnen heb gekregen. Als ik op voedingscentrum en andere sites kijk, staat daar juist op dat aardbeien er bomvol mee zitten. Beetje vreemd toch? Hebben jullie ook wel eens zoiets gehad?

Heb ik ook wel eens gehad ja. Mfp heeft niet altijd alle voedingswaarden bij producten. Zo moest ik een keer mijn natriuminname bijhouden, maar volgens mpf had ik amper wat binnengekregen.

Edit: zo weinig dat het niet echt realistisch was

_Yasmine_

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 09:14

niet alle producten op mfp hebben alle waardes ingevuld :j Je met eigenlijk voor het selecteren kijken of alles is ingevuld of allen calorieën.

Goedemorgen dames!

Hier nog flinke spierpijn van paardrijden maandag, was evven pittig aan het werk gezet haha! hopen dat het weer iets opknapt, dan loop ik het er misschien uit vanmiddag.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 09:21

Ik ga zo lekker naar de sportschool. Eerst nog even wakker worden in het zonnetje :D

WenMLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 09:24

Goedemorgen :)
Mijn benen kunnen niet meer van de squats :+ maar straks weer bij dat paardje kijken en rijden, heel veel zin in! Zit nu aan een portie griekse yoghurt met muesli, heerlijk, haha!

Emperorxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 09:48

hoi hoi,

Ik meld mij hier ook!
Ik ben 20 jaar, 97.6 kilo en 1.79m

Ik ben onlangs van 104.5 kilo naar 95 kilo gegaan, ondertussen schommelt het heel erg maar ik ga gewoon door!

Zometeen paardrijden en straks lekker sporten :):) :):)

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 09:50

Je hebt er dus al 10kg af, knap hoor!

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 09:52

Welkom Emperor!! 10kg is al een begin!! Goed hoor :D

Hier gisterenavond niet zo braaf geweest maar we gaan vandaag gewoon verder!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 10:26

Jolienn schreef:
Oke, ik twijfel nu een beetje aan de geloofwaardigheid van mfp. Gisteren 300 gram aardbeien gegeten en hij geeft aan dat ik geen vitamine c binnen heb gekregen. Als ik op voedingscentrum en andere sites kijk, staat daar juist op dat aardbeien er bomvol mee zitten. Beetje vreemd toch? Hebben jullie ook wel eens zoiets gehad?

Dat komt omdat iedereen voedingsmiddelen kan toevoegen. Veel amateurs vullen dan alleen kcal en macro's in. Daarom moet je het product aanklikken en kijken of het volledig is alvorens je hem toevoegt aan je lijst.

Tegenwoordig worden wel steeds meer voedingsmiddelen gekeurd en als het klopt staat er een groen vinkje bij.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 10:32

Ik gebruik die app ook, en je moet inderdaad heel goed kijken, ik vind het product scannen tot nu toe nog het meest fijn dan kom ik vaak de meest complete voedingswaarden tegen.
Het groene vinkje dat jij noemt Kayleigh heb ik nog niet gezien..

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 10:44

Eulogy schreef:
Ja klopt, heb ze nu via dit topic van een bokker gekregen. :D
Nou ja omdat dat natuurlijk wel gewoon stelen is, eigenlijk :')
Citaat:

Ik zit echt in een dip nu ik niet kan sporten :+

Ach dat gebeurd toch met alles :')

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 12:08

_Yasmine_ schreef:
niet alle producten op mfp hebben alle waardes ingevuld :j Je met eigenlijk voor het selecteren kijken of alles is ingevuld of allen calorieën.

dit dus :) daarom voer ik vaak zelf producten in.

@ Emperorxx welkom, goed dat je er al bijna 10 af hebt! Hoeveel wil je nog afvallen?

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 12:09

Ahh bedankt dames :-) Ga ik even kijken of ik de verpakking nog heb. Scan eigenlijk alles maar dacht aardbei is aardbei, niet dus, haha. Goed om te weten!

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 12:26

Ik heb net mijn eerste pakket van de body&fit shop binnen :D! Die smartbar was zo lekker :+: Net een bounty. Zou zo de hele doos leeg kunnen eten :')..

Mijn lijstje:
O: banaan + volkoren cracker met kipfilet &roomboter
T: Smart bar coconut
L: 2 boterhammen kipfilet/kaas + 1 volkoren cracker pindapasta
T: sinaasappel
A: tortilla-wrap pizza :+: gezeefde tomaten, champignons en paprika, beetje kaas en wat grillham
T: magere kwark met 1 theelepel honing

B: 1,5 uur fitness

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 12:28

Die smart bars ga ik de volgende keer ook mee bestellen!

Ik heb goed nieuws gekregen vandaag :D Mag eindelijk weer gaan opbouwen met sporten. Moet rustig aan doen maar kan er in ieder geval wat meer vaart achter zetten!

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 12:30

Vind je die smartbar niet droog? :P Ik heb ze ook, in veel verschillende smaken. Aan het begin vond ik t ook wel lekker maar daarna ging het me een beetje tegen staan dat ze een beetje droog zijn. Nu heb ik die kleine repen van 45 gr en weer andere smaken geprobeerd en die vind ik nu wel weer lekker.
Volgens mij moet ik gewoon heel veel wisselen met smaken en komt het dan goed :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 12:31

Ik vond die smart bars lekker maar vind ze nu echt niet meer te vreten. :') echt ziekelijk zoet.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 12:39

Hij was wel een beetje droog ja. Tenminste, de eerste happen was die nog smeuig & daarna werd het iets minder, maar stond mij niet tegen. Vind ze wel wat aan de zoete kant, heb nu de kokosnoot variant, iedereen is laaiend enthousiast over de strawberry white bar, maar die lijkt mij echt onwijs zoet.
Afwisseling is sowieso belangrijk voor mij. En deels is het gewenning natuurlijk.. In het begin kreeg ik echt geen shakes weg, vond ze niet te pruimen. Zeker niet met smerige klontjes poeder er nog in :+ Nu gaat het eigenlijk wel :D

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 12:45

Zoet? :+ Ik vind dat helemaal niet eigenlijk haha. Die strawberry white bar vind ik dan weer wel lekker. Ik heb nu vanilla almond, die is ook lekker.

Shakes met stukjes vind ik ook super vies :'). Ik gooi ze tegenwoordig in de blender, dan zijn al die stukjes er tenminste uit. Van shakes heb ik zo'n variety pack van body&fit, dan heb je 10 verschillende smaken. Dat is ook wel ideaal :)

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-15 13:48

Nog inspiratie voor avondeten? :D

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 14:44

Zoek ik ook nog Sharon :+

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 14:45

Dames, de smart bars zijn niet de beste keus. Er zit veel vet in naar verhouding en ook het koolhydratengehalte is hoog, zeker voor een tussendoortje. Mijn personal trainer wees mij hierop, dus komt uit betrouwbare bron.

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 15:08

Ik ben me er van bewust dat dit niet de beste keuze is. Ik neem ze ook eigenlijk vooral als ik naar school ga en ik laat vertrek. Dan neem ik liever een smartbar dan iets anders kant en klaars :)
Dagelijks is wellicht geen goed idee, dan zijn die shakes beter.

Xjewillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 15:21

mijn lijstje voor vandaag:

O: 4 eiwitten gebakken met kruiden
T: 8 aardbijen
L:1 banaan en 150 ml yoghurt
T: 4 dropjes & 100 gr blauwe bessen
A: kip kerrie met rijst

morgen zal m'n lijstje er iets minder goed uit zien omdat ik een dagje
naar Amsterdam ga met mijn moeder, zal proberen gezond te lunchen
en dineren. Dus als iemand nog gezonde eet tentjes weet, graag !

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 15:37

Romeo2007 schreef:
Dames, de smart bars zijn niet de beste keus. Er zit veel vet in naar verhouding en ook het koolhydratengehalte is hoog, zeker voor een tussendoortje. Mijn personal trainer wees mij hierop, dus komt uit betrouwbare bron.

Dank. Ik eet smartbars alleen na/voor een work-out of als 'gezonder' tussendoortje. :)

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 16:11

Romeo2007 schreef:

Iets genuanceerder kan ook wel :Y)

Wanneer is een smartbar niet de beste keus? Als je opzoek bent naar een natuurlijk product misschien of een product als vervanging voor dierlijk eiwit bij je avondmaaltijd. Maar er is in principe met geen enkel voedingsmiddel iets 'mis'. De ene past misschien alleen beter in je eetpatroon dan de ander. Ik eet met alle liefde van de wereld (bijna) elke dag een smartbar en dat heeft me echt geen windeieren gelegd :) Je moet alleen die 156 kcal - 12 gram koolhydraten - 6 gram vet - 15 gram eiwitten wel in je dag inplannen.

En dat persoon X iets zegt en het daardoor meteen betrouwbaar is zegt ook vrij weinig. Wie is je personal trainer? Welke opleidingen heeft hij/zij gedaan? Hoeveel wetenschappelijke onderzoeken leest hij? Wanneer is hij voor het laatst bijgeschoold? Waarop is het 'een smartbar is niet de beste keus' gebaseerd? Geldt dit volgens hem alleen voor jou of voor de hele wereld?