Ik heb het geluk dat ik al iemands mama ben, ik heb een geweldige dochter van 5 jaar. nouja, laatst zegt ze tegen me, oh mama je hebt een baby in je buik, ik zeg haha hoezo? nou je buik is dik... En bedankt hahaha XD
Toen ik zwanger werd van haar had ik geen kinderwens, ik weet nu dat dit voornamelijk was vanwege de slechte relatie waar ik mijzelf toen in bevond (en ik was pas 23)
nu ik de mooiste liefste knapste leukste vent van Nederland en omtrek heb gevonden denk ik daar wel anders over.
Ik wilde ook altijd voor mijn 30ste mama zijn. Tenminste dat was toen ik kinderen toch wel leuk begon te vinden. Maar goed als je niet eerder iemand tegen komt waar je kinderen mee wilt en als het dan ook nog eens moeizaam gaat. Dan is het echt niet erg als het na 30 is. Nou is mijn zoontje wel voor mijn 30ste geboren, maar nr 2 komt echt een maand nadat ik 31 ben geworden.
Ik heb ook altijd jong mama willen worden, maar voor mijn 30e gaat niet meer lukken. Soms lastig en soms kan ik er goed mee omgaan
Linnie050
Geplaatst: 26-01-17 19:50
Ik beval in mei en word in juli 35 jaar. Ik had het ook liever vroeger gewild maar mijn vriend en ik hebben elkaar ook wat later ontmoet. Als alles goed mag gaan en het wordt geen keizersnee hoop ik ook dat we snel weer het traject in kunnen gaan. Aan de andere kant wil ik ook echt genieten van onze kleine. Wil je dan weer die stress in? Soms is dat moeilijk en dubbel. En moeten we hiermee niet tevreden zijn? We hebben nog cryo's.... Je wilt ook geen hele oude moeder zijn. Is ook niet leuk voor kinderen. Al voel ik mij helemaal geen 34 jaar!
Ik wil geen hoop ontnemen, maar wij zijn incl pauzes nu 3 jaar bezig voor een tweede, en daardoor stressvoller voor mij vooral. Vooral het niet willen lukken, en de afspraken combineren met werk en kind. En toch blijven we er voor gaan (icsi)
Jojoju
Geplaatst: 27-01-17 10:43
Wij hebben een goed ei! Maandag de inseminatie en ik krijg pregnylinjecties in plaats van de vaginale bolletjes of gel
Nu blijkt alleen dat de apotheek het niet kan leveren misschien moet ik het in Rotterdam ophalen
Het is toch opgelost ze hadden wel pregnyl met 5000 eenheden. Daar moet ik dan een klein beetje van nemen zodat ik 1500 eenheden heb.
cobiie
Geplaatst: 27-01-17 12:14
wiebke schreef:
Het is toch opgelost ze hadden wel pregnyl met 5000 eenheden. Daar moet ik dan een klein beetje van nemen zodat ik 1500 eenheden heb.
Top, kijk je uit met het breken van het flesje, de eerste keer wist ik splinters in mijn hand te krijgen terwijl het met het "oefenen" in het ziekenhuis wel prima ging.
Retlaw daar hebben wij het ook kver gehad of een 2e gaat nooit lukken. Je hebt nooit zekerheid. Vandaar dat wij ook soms denken moeten we als alles goed mag blijven gaan niet tevreden zijn. Maar als je het niet probeert weet je het ook niet.
Wat een goed nieuws Wiebke! Nou lekker ontspannen en hoop dat alles goed gaat.
Wat had je nou eerst dan als medicatie? Je hoeft nu ook niks te combineren.
Ik was bijna 28 toen m'n zoon werd geboren, bij nr 2 ben ik 35. Vriend is 2jr ouder. Wat mij betreft gaan we gelijk door voor nr 3, maar vriend is wel echt klaar nu. En misschien is het ook de angsten niet meer waard en moet je tevreden zijn met 2
Ik ben ondertussen met een 'alternatieve' methode bezig. Op bezoek geweest bij osteopaat. Die zegt dat mijn hormoonbanen verstoord zijn (deels door mezelf en deels door de behandelingen). Hij wil de verschillende delen van mijn lichaam weer met elkaar laten 'communiceren' want nu is er volgens hem weinig kans op een doorgaande zwangerschap...
Ik weet het niet wat ik er allemaal van moet denken. De ene moment denk ik 'hokus pokus'. Mensen ten einde raad zijn makkelijk om geld uit hun zakken te kloppen (53 euro per bezoekje ) Anderzijds zijn er veel positieve verhalen (hij heeft +15 jaar ervaring) en huisdokter zegt ook dat het zeker waar kan zijn wat hij zegt.
Hebben jullie hier ervaring mee???
Voor allen die een kleine beeb hebben of verwachten!!!! SUPER en vooral geniet ervan Voor allen die net als ik nog aan het wachten zijn... Veel moed en sterkte. Hebben we tonnen van nodig, niet waar??? om dit door te komen! Dikke knuffel aan jullie allemaal!!! x
Op de facebook groepen waar ik lid van ben zijn veel mensen bij een osteopaat of bij accupunctuur.
Je kan het altijd proberen! Ik lees helaas ook veel dat nederlandse ziekenhuizen niet veel verder kijken als een behandeling steeds niet lukt. En volgens mij in duitsland dat ze veel meer onderzoeken doen. Ik vind dat erg jammer dat nederland nog zo achter loopt.
Krijg je niks vergoed? Ben je aanvullend verzekerd?
Blijf in vertrouwen! Misschien kunnen ontspanningsoefeningen je helpen om soms wat te ontspannen en bij te komen. Heel veel sterkte!
Bij osteopaten heb ik altijd zoiets baat het niet dan schaad het ook niet. Ben met Morgan er ook geweest toen hij baby was omdat hij flinke reflux had en een beetje een voorkeurshouding. Hij lag altijd te genieten daar.
Jojoju
Geplaatst: 31-01-17 10:34
Ik heb geen ervaring met een osteopaat.. wel weet ik dat mijn eigen hormonen plat worden gelegd door de decapeptyl dus wat voor nut zou het hebben om die 'op orde' te krijgen? Ze mogen toch niks doen
We hebben inderdaad veel hoop en moed nodig, dat kunnen de verse mama's ons geven, Bedankt daarvoor!
Wiebke, heel veel succes weer deze ronde. Mijn duimen draaien voor je.
Gribeltje, vervelend dat het allemaal nog niet wil. En de Osteo, ik ga er al een paar jaar naar toe vanwege een auto ongeval. Mijn lijf voelt daarna vaak wel fijner (op de eerste dag na, die kan beurs voelen). Ook met de kinderwens ben ik geweest en toen gaf ze aan dat mijn beken helemaal vast zat en daardoor (alles staat met elkaar in verbinding) mijn darmen en baarmoeder ook. Na die behandeling was ik direct zwanger. Nu is dat helaas een miskraam geworden, maar ik ben afgelopen september en oktober weer geweest en weer kort erna zwanger. Of het ermee te maken heeft, geen idee, maar het kan zeker geen kwaad. Heeft de Osteo je nog gezegd wat je aan de verstoring kunt doen? Want soms krijg je wel eens voedingsadviezen mee.
050206051012
Geplaatst: 31-01-17 11:05
Osteopaat heeft wonderen verricht bij mijn zoon, zijn nekwervels waren uit het verband getrokken door de vacuümpomp bij z'n geboorte, het stabiliseren heeft hem goed geholpen. Ben zelf vorig jaar een aantal keer voor een shiatsu massage geweest, net na de bbz, het heeft m'n lijf goed geholpen. Of het ook heeft gezorgd voor de huidige zwangerschap weet ik natuurlijk niet (ik denk dat de HSG test daar vooral dikke vinger in de pap heeft gehad).
Wiebke, zoooo spannend! Ik duim voor je en wacht (on)geduldig af!
beetje offtopic maar damn! voor iemand die nooit ergens last van had, vorig jaar dikke longontsteking, blaasontsteking, vaak verkouden.dit jaar keelontsteking en flink grieperig, de ontsteking is naar boven "gekropen" nu heb ik midden oor ontsteking. Echt verschrikkelijk.
ergste pijn ooit. Dat gevoel als je per ongeluk te ver gaat met je wattenstaafje tegen je trommelvlies aan?! dat! maar dan blijvend. ontsteking drukt van binnenuit constant tegen je trommelvlies aan.
en dat is zeldzaam bij volwassenen, dus de huisarts schrok enorm, want 1 oor is dus fiks ontstoken, en mijn andere begint ook al. twee nachten niet kunnen slapen van de pijn.
goede nieuws is dat ze er eigenlijk nooit wat aan doen en je uit laten zieken, maar ik kreeg toch wel een kuurtje mee, merk ook dat het tegen mijn evenwichtsorgaan zit, ben soms echt duizelig, wazig etc. gisteren toch even op mijn paard gezeten, maar dat wou ook niet echt (goh! )
nouja, wou het gewoon even kwijt. Zo verschrikkelijk pijnlijk
Wat vervelend lieve schat! Lijkt me vreselijk, het enige wat ik ooit heb gehad is een gescheurd trommelvlies. Dat kwam door luchtdruk verschil in het vliegtuig en duiken vlak daarna. Maar zo'n ontsteking lijkt me echt niet fijn! Heb je pijnstillers?
Hier is het rustig..we wachten af en hopen er het beste van! Ik ben erg blij met mijn pregnyl in plaats van whatever er in mijn vagina moest
Vanmiddag had ik voor mijn man een stukje karbonade in de magnetron gedaan... man! De lucht die daar vanaf kwam * om te kotsen *