Hardlopen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 11:11

WillemYntJee schreef:
Loopband vind ik ook vreselijk! Veert totaal niet mee en t is zo eentonig..
Horse ik zou zeker 3 tot 4 weken rust houden als je echt shin splints heb is dat zelfs aan de korte kant.
Eline ook nog gefeliciteerd met je tijd!
Hier een rustdagje vandaag :-)

Jaa ik ga pas weer lopen als ik helemaal geen pijn meer heb :)

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 11:13

Wat een mooie afstanden, tijden en prestaties leveren jullie zeg. I'm impressed :j
Sterkte voor de mensen met een blessure.
Loopband vind ik niet fijn. Het lopen in de bossen, de frisse lucht, de volgens horen fluiten, dat vind ik fijn. Bij de fysio loop ik op de band, maar ik vind het zwaarder. Komt misschien ook omdat er minder afleiding is en je alleen maar bezig bent met het lopen.

Vandaag de tweede keer hardgelopen volgens mijn hardloopschema van hardlopen.nl Ik heb dus nog niet zo'n geweldige conditie en vond het best pittig om van 1 minuut hardlopen naar 2 minuten hardlopen te gaan. (wel steeds 2 minuten rust tussendoor maar aan het eind van de 2 min . hardlopen was ik echt moe en hijgerig :D ) Volgend schema gaat al naar de 3 minuten. Voor veel van jullie waarschijnlijk kinderlijk kort, maar voor mij een hele uitdaging :=

Via de fysio ben ik vorige week doorverwezen omdat mijn meniscus meteen begint op te spelen. Mijn hardloopschoenen waren al 3 jaar oud (heb vroegah veel getraind) en heb nieuwe aangeschaft die zorgen dat ik beter afrol en niet door mijn enkels knik. Liep een stuk fijner vandaag. Verder heb ik als tip gekregen om korte pasjes te maken zodat mijn knieen minder "grote"schokken opvangen. Dit hielp echt goed, mijn knie doet echt veel minder zeer.

Veel plezier iedereen met de trainingen/wedstrijden.

sazsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 12:18

Jeetje ik zie weer echt goede prestaties voorbij komen zeg.....dat maakt mij des te meer gemotiveerd, omdat ik dat ook wil kunnen.
Vandaag les 9 gelopen, voor het eerst 5 min, aan einde van de les, zag er erg tegen op, maar het ging me toch redelijk goed af, de laatste 30 sec waren wat zwaar. Wat ik nu vooral merk, daar ik in het begin veel spierpijntjes had, dat ik nu ik wat langer achter elkaar moet lopen, vooral mijn kuiten beginnen te vervelen. Al kan ik er wel gewoon mee door lopen. Maar hoop wel dat dit op den duur wel minder gaat worden. Misschien toch nog wat meer warming up voor mijn kuiten? Of zou het een kwestie zijn van trainen?

Ik zie mezelf iig niet op een loopband lopen, kwam net langs paardjes, lammetjes en ik zag een reiger op een halve meter afstand in de sloot zitten (die me aankeek van: "wat ben jij nu aan het doen?"), zonnetje op mijn gezicht......nee daar kan de loopband niet tegen op.

Ik loop niet helemaal precies op evy haar schema trouwens, heb mijn twee dagen rust net anders liggen, zodat ik op ma-woe-vrij, kan lopen. En het weekend rust heb. Ga er vanuit dat dat geen probleem is?

renateeee_

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 12:24

Wat gaan jullie allemaal goed zeg, en wat een goede tijden! Ik zag dat er ook een hoop van jullie meedoen aan de ladies run in Rotterdam?

Ik hoop zelf volgende week weer een beetje te kunnen beginnen, heb geen gips om mijn arm gekregen (alleen een gigantisch lelijk litteken :+ ). Hoop dat mijn conditie nog een beetje op t zelfde niveau is, en dat ik misschien toch nog m'n doel voor de ladies run kan gaan behalen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 13:19

Bikkel hoor Renate! Ik vond de loopband ter afwisseling prima, juist ook omdat ik ongelijk belast en een loopband gewoon vlak is. Nog niet met hellingshoek gelopen. Ga binnenkort de heuveltjesmodus eens aanzetten. :))

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 14:12

@sazsie heel herkenbaar! Ik heb de laatste keer ook les 9 gelopen en ik merk dat mijn kuiten op een gegeven moment ook beginnen te zeuren, terwijl ik voor de rest niet moe ben en best door kan lopen.

Ik ben nu lekker aan het shoppen en heb al een nieuw broekje kunnen scoren voor als het wat warmer is.
Ik moet zeggen: nieuwe kleren motiveren wel :D
Morgen zitten de twee dagen rust erop en ga ik les 11 lopen. Ook heb ik al een route van 5 km uitgestippeld die ik wil gaan oefenen. Heb nog ergens in de 140 dagen voor de wedstrijd, dus tijd zat!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 14:24

*\o/* Een kleine mijlpaal gisteren, ben nu op de helft van mijn lessen van Evy voor de 10km.
Gaat echt lekker. Zit nu op afstand van 8,5km. Merk dat ik met langer lopen niet zoveel extra moeite heb,
maar de intervaltraining blijft "killing". Is vooral psychisch merkte ik. Moest gister 1 minuut op m'n hardst rennen en daarna 2 minuten heel langzaam joggen, na de derde sessie was ik echt moe, dacht dat ik weer heel langzaam mocht joggen en bijkomen, maar toen zei Evy: En nu door op je eigen tempo :(
Dat was voor mij heel zwaar, vooral tussen m'n oren...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 14:42

Oef, dat lijkt mij ook killing zeg! :oo

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 14:43

mijn sprintjes duren meestal maar 20 sec. of zo... :o -O-

Snap dat je dat killing vind ja, zo klinkt het ook! Maar fijn dat de lange afstand wel goed gaat!

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 14:47

Interval vind ik ook heeel zwaar. Al vaak gedaan maar blijft zwaar!!

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 14:54

Dames ik lees goede resultaten! Gefeliciteerd!

Horse Eigenwijsje hoop dat je snel weer pijnloos kunt lopen!

Karin Ook nog even aan het rusten. Hoop dat je snel je schoenen weer aan mag trekken, zeker nu de zon mee gaat werken.

Zo ik heb les 10 erop zitten van Evy. Het viel me vies tegen, leek wel of er beton in mijn bovenbenen zat. Maar uiteindelijk nog niet eens zo heel slecht gelopen 5,5 km en daar heb ik iets meer dan 30 min over gedaan.

Ik loop ook op een loopband. Hebben we aangeschaft zodat we aan de gang kunnen blijven. Met kids is het toch allemaal net iets lastiger. Nu kan ik me lekker uitleven als ze in bed liggen. Op die manier houden we de boel mooi draaiende. Ik vond het in het begin killing, maar het gaat me nu steeds beter af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 15:06

Handig Egnie! Ik heb echt het geld niet om er zelf een aan te schaffen maar gelukkig heb ik een variabel rooster en dus genoeg tijd om te sporten :)

Freeconnect

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 15:12

BM: dat lijkt mij ook pittig. Ik heb zeker het voornemen om over 2 weken het vervolg van Evy 5-10 km te gaan.
Adviseren de mensen met ervaring dit direct achter Evy 0-5 km te doen of voorlopig een paar weken lekker het rondje van 5 km te blijven doen? Geen idee wat handig is.
Egnie: net tempo!
Op de loopband van fysio 2 x getraind maar loop -tig x liever buiten. Ik kan binnen maar moeilijk mijn warmte kwijt en vindt het ook saai. Net genoten van de lammetjes, bomen die bloeien en de wind om de oren. Les 25 ging redelijk, snelheid was wat minder.Moe maar voldaan, nu eerst even douchen.

J508

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 15:24

CarovdG: ik heb zelf een tijdje mijn rondje gedaan waar ik naartoe had gewerkt met het opbouw schema (geen Evy, na mijn eerste schema kon ik 15 min hardlopen, 5 minuten wandelen, en dan weer 30 minuten hardlopen), en toen dat soepel en lekker ging ben ik gaan uitbouwen naar 10 km aan een stuk met het volgende schema. Mijn vriend doet het wel met Evy en die is net vorige week overgestapt naar de 5-10 km schema en hij heeft een weekje even hetzelfde gedaan voor hij door ging met het volgende schema. Volgens mij geeft Evy dat ook aan toch? Dat eerst die 5 km lekker moet gaan en dan pas door naar het volgende schema?

Ook ik loop liever buiten. Toen ik net begon vond ik binnen wel prima, maar zodra de stukken rennen langer werden vond ik het saai worden binnen. En inderdaad veel warmer, buiten krijg je toch nog een beetje een briesje en veel meer frisse lucht.

MoonfightJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 16:13

Merken jullie verschil kwa snelheid op zandwegen of asfalt? Loop normaal op zand maar vandaag op asfalt. Normaal heb ik ongeveer 8,5 km/u en nu 9,2 km/u. Of zou ik gewoon een goede dag gehad hebben?

Freeconnect

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 16:37

J508: Evy geeft het wel aan maar ben benieuwd naar de ervaringen van de mensen die al verder zijn. Ik zou graag de 5 km eerst "gewoon" makkelijker kunnen lopen in liefst in een hoger tempo.
Moonfight: ik loop alleen nog maar op asfalt. Ik merk zeker als ik moe wordt dat mijn balans nog bagger is, eerst maar zorgen dat ik op de been blijf :D

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 18:24

Moonfight, ja, ik merk daar wel duidelijk verschil in. Ik loop regelmatig op zand, maar dat blijft toch lastiger dan vlak asfalt, komt best wel op je enkels aan soms (en lekker struikelen over boomstronken). Maar ik geniet er wel erg van om lekker door het bos te banjeren, dus als ik moet kiezen, dan wissel ik het het liefst een beetje af.

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 22:06

Caro, ik heb ook 2 weken de 5 km gerend, omdat ik niet het gevoel had dat ik zomaar 5 km kon lopen. Bleef gewoon best wel pittig voelen. Heb toen steeds geprobeerd om die 5km sneller te lopen (had voor mijzelf een streven om onder de 30 minuten te blijven) en toen dat lukte ben ik verder gegaan met Evy 5-10km
en dat gaat vanaf het begin best lekker (op die interval na dan, maar dat is maar 4km ploeteren, dus dat blijft te overzien). Dus ik denk dat het er vooral aan ligt hoe voor jou 5km lopen voelt. Gaat je dat makkelijk af dan kun je gewoon meteen door met de volgende Evy training.

Heb net nieuwe schoenen gekocht. Kreeg op de langere afstanden wat last van mijn rechter knieband.
Ik bleek op de film erg ver door mijn rechterenkel te zakken (ben zeer flexibel in mijn enkels), wat dus steeds door mijn knie gecorrigeerd moest worden. Heb nu schoenen met een speciale zool waardoor dit doorzakken erg vermindert wordt. Krijg morgen mijn eerste looptraining en doe ze dan voor het eerst aan (heb vandaag rustdag). Kan haast niet wachten, ben als een kind zo blij! Voelt een beetje soft, maar het motiveert me echt weer. Ik was eigenlijk aan het sparen voor een springzadel, maar bedacht me dat ik veel vaker hardloop dan dat ik spring, dus nu hier maar m'n geld aan uitgegeven (had toch nog lang niet genoeg gespaard voor een zadel :+ )

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 22:09

BusyMissy schreef:
Caro, ik heb ook 2 weken de 5 km gerend, omdat ik niet het gevoel had dat ik zomaar 5 km kon lopen. Bleef gewoon best wel pittig voelen. Heb toen steeds geprobeerd om die 5km sneller te lopen (had voor mijzelf een streven om onder de 30 minuten te blijven) en toen dat lukte ben ik verder gegaan met Evy 5-10km
en dat gaat vanaf het begin best lekker (op die interval na dan, maar dat is maar 4km ploeteren, dus dat blijft te overzien). Dus ik denk dat het er vooral aan ligt hoe voor jou 5km lopen voelt. Gaat je dat makkelijk af dan kun je gewoon meteen door met de volgende Evy training.

Heb net nieuwe schoenen gekocht. Kreeg op de langere afstanden wat last van mijn rechter knieband.
Ik bleek op de film erg ver door mijn rechterenkel te zakken (ben zeer flexibel in mijn enkels), wat dus steeds door mijn knie gecorrigeerd moest worden. Heb nu schoenen met een speciale zool waardoor dit doorzakken erg vermindert wordt. Krijg morgen mijn eerste looptraining en doe ze dan voor het eerst aan (heb vandaag rustdag). Kan haast niet wachten, ben als een kind zo blij! Voelt een beetje soft, maar het motiveert me echt weer. Ik was eigenlijk aan het sparen voor een springzadel, maar bedacht me dat ik veel vaker hardloop dan dat ik spring, dus nu hier maar m'n geld aan uitgegeven (had toch nog lang niet genoeg gespaard voor een zadel :+ )

Ik had op de film precies het zelfde maar dan met mijn linkerenkel. Verschillende schoenen moest ik testen en de schoenen waar ik dat het minst had waren het best, helaas waren dat de lelijkste schoenen haha! Wel gekocht hoor maakt me niet zo heel veel uit :D

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 22:10

Welke schoenen heb je gekocht BusyMissy?

Ooit hoop ik ook zulke afstanden te kunnen gaan lopen.

Als jullie in de ochtend hardlopen, hoe doen jullie dat dan met eten?
Ik ontbijt nooit meteen als ik wakker ben, gaat altijd wel een uurtje overheen. Maar ik weet dan niet zo goed hoeveel en wat ik het beste kan eten voordat ik ga sporten. Ontbijt en sporten ligt dan vrij dicht tegen elkaar aan.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 22:27

Gewoon wat dingen proberen, je merkt dan wel wat het beste gaat.
Ik neem dan een licht ontbijt en eet als ik terug ben nog wat.
Havermout is me te zwaar voor het lopen, een smoothie vind ik ook noet fijn, maar kwark met fruit gaat prima. Cruesli ook, maar dat eet ik niet meer ivm de suikers.
Gelukkig heb ik niet snel last van m'n eten na het lopen, ik kan ook rustig binnen een uur na een warme maaltijd gaan lopen, maar nu eet ik ook geen grote porties...

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 22:39

Ik moet altijd minstens 2 uur wachten nadat ik heb gegeten, best vervelend!
Ik heb besloten dat ik morgen gewoon 5 km ga lopen op eigen gevoel, ipv les 10.
Ben gewoon erg nieuwsgierig hoe lang ik er over doe!

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 06:38

Ik kan maar heel weinig eten als ik ga sporten, een beetje kwark gaat nog wel, of een koekreep, maar veel meer moet het niet worden. Het best loop ik op een totaal lege maag, maar dan knort-ie soms wel hinderlijk, en na het sporten val ik dan echt van de graat, dus dat is ook weer niet fijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 06:42

Ik zweer bij een banaan voor het lopen. :j

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 11:27

Haha, dat had ik gister ook Horse_xx er kwamen zulke intens lelijke schoenen voorbij met het passen, dat ik echt hoopte dat die niet het beste zouden corrigeren :)) .
Maar gelukkig viel het paar wat het beste zat wel mee. Zijn wel blits: fluoriscerend geel met donkergrijze, zilveren en paarse accenten.

Ik heb Brooks schoenen gekocht Gooya. ik had er nog nooit van gehoord, maar het schijnt een merk te zijn dat alleen maar hardloopschoenen maakt. Ze hebben een hele speciale dempende zool (het voelt op de stenen nu net alsof ik op gras loop) en dan daarbij nog stabilisatoren die ik voor mijn voet nodig heb in de zool. ik ga ze vanavond uitproberen, ben benieuwd!