Caro, ik heb ook 2 weken de 5 km gerend, omdat ik niet het gevoel had dat ik zomaar 5 km kon lopen. Bleef gewoon best wel pittig voelen. Heb toen steeds geprobeerd om die 5km sneller te lopen (had voor mijzelf een streven om onder de 30 minuten te blijven) en toen dat lukte ben ik verder gegaan met Evy 5-10km
en dat gaat vanaf het begin best lekker (op die interval na dan, maar dat is maar 4km ploeteren, dus dat blijft te overzien). Dus ik denk dat het er vooral aan ligt hoe voor jou 5km lopen voelt. Gaat je dat makkelijk af dan kun je gewoon meteen door met de volgende Evy training.
Heb net nieuwe schoenen gekocht. Kreeg op de langere afstanden wat last van mijn rechter knieband.
Ik bleek op de film erg ver door mijn rechterenkel te zakken (ben zeer flexibel in mijn enkels), wat dus steeds door mijn knie gecorrigeerd moest worden. Heb nu schoenen met een speciale zool waardoor dit doorzakken erg vermindert wordt. Krijg morgen mijn eerste looptraining en doe ze dan voor het eerst aan (heb vandaag rustdag). Kan haast niet wachten, ben als een kind zo blij! Voelt een beetje soft, maar het motiveert me echt weer. Ik was eigenlijk aan het sparen voor een springzadel, maar bedacht me dat ik veel vaker hardloop dan dat ik spring, dus nu hier maar m'n geld aan uitgegeven (had toch nog lang niet genoeg gespaard voor een zadel

)