[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 13:07

Tegenwoordig is dat inderdaad 500p :j

callum: klinkt als een goed plan en 2kg per maand is zeker haalbaar.

denice

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 13:27

Ik heb het gedrufd en weeg nu maarliefsr 12 kg meer als een jaar geleden. Echt niet leuk en bizar hoe makkelijk dat eraan komt. Ik ga nu naar mn paarden fietsen, dat is bijna 2 uur in totaal dus ik start mn dieet goed! Ik heb echt megaveel motivatie, ik hoop dat die blijft. Fijn ook dat dit topic druk bezocht is.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 13:29

Zo he 2 uur naar je paarden fietsen! succes Denice!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 13:30

2 Uur fietsen is inderdaad een heel goed begin!
Jammer dat het tegen viel op de weegschaal, hopelijk kun je er over een tijdje weer met een glimlach op staan :j

denice

Jaja, heb toch vrij van werk, zit in het onderwijs, dus ik heb tot maandag om thuis te komen haha

Blon_D

Mandarijn12 schreef:
Ok, dus verder eet je dan groenten en zo? Fruit? Wat nog meer?

Ja ik eet wel gewoon groente en fruit en daarnaast mijn vega burger ivm een anders mogelijk B12 tekort :+ Verder geen tussendoortjes oid. Ik ben geen tussendoortjes mens ik vergeet die dingen altijd. Frisdrank enkel in het weekend verder appeldiksap zo dun mogelijk aangemaakt en op de sportschool water. Ik ben eerst begonnen met het afwegen van dingen als aardapels en spagetti etc. Hier at ik te veel van en sinds ik dit weeg heb ik daar al geen problemen meer mee en merk ik wel dat ik ben afgevallen. Nu wil ik verder doorzetten en om mijzelf een stok achter de deur te geven en te zorgen dat ik wel ontbijt en middageten eet ga ik daar de shakes voor nemen. Ik vind brood niet zo lekker namelijk :+ Ik mag ook rijstewafels *\o/*

Ik ga dit de hele maand volhouden en dan kijk ik verder :D

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 13:31

@Blon_D Ik wil ook gaan beginnen met groente/aardappels/rijst afwegen, heb jij misschien een handig lijstje hoeveel je precies afweegt om op te eten?
Ik kan op internet geen duidelijk lijstje vinden, hoeveel verantwoord is.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 13:34

Ik dacht dat het met pasta's iets van 30 of 40 gram droog gewicht was? :) Weet het niet zeker, meende dat ik het eens ergens had gelezen.

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 13:35

SteffiiY schreef:
@Blon_D Ik wil ook gaan beginnen met groente/aardappels/rijst afwegen, heb jij misschien een handig lijstje hoeveel je precies afweegt om op te eten?
Ik kan op internet geen duidelijk lijstje vinden, hoeveel verantwoord is.

Ik heb de 100 200 100 regel waar ik mij aan vast houd.
75-100 gram van aardappels spaggeti rijst oid.
200 gram groente
100 gram vlees

Uiteindelijk bouw ik de aardappels spaggeti etc af tot (droog) 75 gram maar als ik dit meteen doe rommelt mijn maag snachts zo hard dat ik geen oog dicht doe :+

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 13:38

Hanidg lijstje Blon_D :j
Zelf eet ik ook ongeveer die hoeveelheden, mocht je nu minder aardappels etc willen eten dan kun je in plaats daarvan misschien meer groenten opscheppen? Daar zit minder in :)

bonnie1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 13:40

ik lees soms al wel eens mee (beetje rare zin)
maar ik lijn zelf niet, wat vinden julli zou ik nog wta kunnen missen ben 1.69m lang en weeg 54 kilo.
ik sta ook open voor kritiek hoor

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 13:43

Bonnie dat lijkt me niet verstandig je weegt al vrij weinig voor je lengte.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 13:44

Nee, dat lijkt me absoluut niet verstandig bonnie.
Je hebt een prima gewicht bij je lengte en als 1998 staat voor je geboortejaar dan ben je nog volop in de groei. Dus niet gaan lijnen, wél lekker gezond eten, volkorenbrood, fruit etc. Dat heeft een lichaam in de groei volop nodig :j

bonnie1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 13:45

okee bedankt voor julli mening

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 13:45

Mars schreef:
Hanidg lijstje Blon_D :j
Zelf eet ik ook ongeveer die hoeveelheden, mocht je nu minder aardappels etc willen eten dan kun je in plaats daarvan misschien meer groenten opscheppen? Daar zit minder in :)

Klopt ja, het probleem is alleen dat ik met groente eten toch nog wel moeite heb waardoor meer eten nog niet echt lukt. Aardappels vind ik vies dus die laat ik altijd liggen :+ Ag en je moet jezelf afentoe gewoon een keer iets gunnen dat je lekker vind. Anders is het een levenslange oorlog die je met jezelf voert. Gewoon je best blijven doen en onthouden dat je het voor jezelf doet en niet voor anderen :j

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 13:47

Dat laatste is zeker waar, heb je helemaal gelijk in :j
Zo hebben mn vriend en ik één keer in de week patatdag en halen we iets lekkers bij de snackbar voor avondeten. Dat lusten we nu eenmaal heel graag en dat maakt t makkelijker om de rest van de week de verleidingen te weerstaan :)

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 13:59

Ik ga iedere dag rond de 1700 gezonde kcal zitten, met mn sporten erbij val je dan ook vlot af vind ik.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 14:20

Mars schreef:
Dat laatste is zeker waar, heb je helemaal gelijk in :j
Zo hebben mn vriend en ik één keer in de week patatdag en halen we iets lekkers bij de snackbar voor avondeten. Dat lusten we nu eenmaal heel graag en dat maakt t makkelijker om de rest van de week de verleidingen te weerstaan :)

Zo doen wij dat ook! Zaterdag is vaak patatdag en als we geen zin hebben in patat eten we op die dag pizza of pannenkoek. Het is zeg maar een zondig dagje :) En soms nog iets lekkers in de avond.

nOukjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 14:26

Een heel gezond, gelukkig en liefdevol jaar voor iedereen gewenst :D!

Vanaf de kerst tot gisteren heb ik niet zo goed op mijn eten gelet. Wel op de hoeveelheden, maar niet op wat ik pakte. Heb dan ook echt genoten van een heerlijke wafel en een lekkere oliebol :D. Vanmorgen toch op de weegschaal durven te gaan staan en ben niks bijgekomen of afgevallen. Valt me dus alles mee! Vanaf vandaag weer lekker gezond aan de slag en hopelijk kan ik dan nog +/- 15 kilo kwijt raken dit jaar!

Misschien ga ik hiervoor ook wel een zondig dagje inschakelen. Vind het nu vaak moeilijk om de hele week gezond te eten, misschien kan ik met die zondig dag de week wat beter volhouden en me zo verheugen op wat lekkers op de dag dat ik het mag.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 14:34

Een zondig dagje is inderdaad misschien wel een goed idee. Misschien dat wij dat ook wel inlassen, dan geniet je er des te meer van denk ik.

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 14:38

Zondig dagje doe ik ook. Op zondag dan mag mijn zoontje kiezen wat we eten en das meestal patat pannenkoeken of tosti

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 14:46

Wij hebben ook de zondag als zondig-dag :D
Meestal wordt het dan patat of een andere P :j

Het helpt echt om te kunnen weerstaan aan lekkere dingen als je kunt denken 'nee, ik neem nu geen chocola/chips/whatever, maar nog ... dagen en dan eten we weer een lekker patatje'.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 14:49

Ja inderdaad, wij hebben vaak op Zaterdag zo'n dag, dan eten we meestal patatjes, en ik kan me daar echt de heel week op verheugen :D

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 15:51

Wow, alweer pagina's bij.
Tsja, ik heb niet echt wat te melden of zo.
Of nou ja, toch wel, ben erg streng voor mezelf maar dat moet wel na oud & nieuw. :')
Nou succes iedereen.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 15:53

Bij ons is vrijdag de zondig dag, zonder zo'n dagje zou ik het ook moeilijk volhouden denk ik!