Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
afbmchek schreef:Met mij gaat het momenteel weer erg slecht. Ik heb vandaag mijn derde gesprek gehad met de praktijkondersteuner maar ik hou (on)bewust gewoon gigantisch veel achter. Ik wil het telkens zeggen maar mijn lichaam houdt me gewoon volledig tegen. Vandaag er eindelijk voor uit gekomen dat ik op de basisschool altijd verschrikkelijk gepest ben waar 10 minuten hyperventileren, trillen en huilen op volgde. Ik heb toch het idee dat dit een stuk dieper zit dan wat ik eerst dacht. Dat de scheiding een druppel was die een emmer die al aardig vol zat over liet lopen en dat ik het voor mezelf als het ware allemaal daar maar op afschuif. Ik heb gewoon echt het gevoel dat ik me nooit beter zal voelen.
SwitchShadow schreef:Ik heb ook nogal last van overdracht verschijnselen. Zie een soort ideale moeder in m'n psych.
Ben er zelf bewust van dat ik dat doe omdat ik dat gewoon mis in mijn leven. (Dus kan ik mooi aan werken om te leren accepteren dat ik dat nooit krijg.) Maar dat zorgt er dan ook voor dat ik heel bang ben voor loslaten. Dat is erg dubbel.
_Jorine schreef:SwitchShadow schreef:Ik heb ook nogal last van overdracht verschijnselen. Zie een soort ideale moeder in m'n psych.
Ben er zelf bewust van dat ik dat doe omdat ik dat gewoon mis in mijn leven. (Dus kan ik mooi aan werken om te leren accepteren dat ik dat nooit krijg.) Maar dat zorgt er dan ook voor dat ik heel bang ben voor loslaten. Dat is erg dubbel.
Zooooo herkenbaar dit, en zo frustrerend om te voelen inderdaad. Ik heb dit bij veel hulpverleners, een in het bijzonder. En dat terwijl ik een ontzettend lieve moeder heb. Volgens mijn psych komt het doordat ik vroeger niet de liefde en aandacht heb gehad die ik nodig had, omdat mijn broertje het meer nodig had. Tenminste, hij liet zijn angsten merken, ik had onzichtbare angsten en durfde mijn ouders niet extra tot last te zijn door 'moeilijk' te doen..
_Jorine schreef:Echt heel lastig vind ik dat, overdrachtgevoelens. Ik durf het ook niet te bespreken.
_Jorine schreef:Ja dat is zo, maar ik vind de drempel zo hoog. Ik ben bang dat mijn psychologe me een idioot vindt, met al mijn gezeur.
_Jorine schreef:Ja dat is zo, maar ik vind de drempel zo hoog. Ik ben bang dat mijn psychologe me een idioot vindt, met al mijn gezeur.
Vandaag gaat het niet zo goed met me. Vandaag was de laatste sessie van mijn therapiegroep, maar ik denk dat ik niet zonder ze kan. Ik wéét wel dat ik het kan, maar toch voelt het zo.. Het was zo'n vreselijk fijne therapiegroep (we waren maar met zijn tweeën en dat maakte het juist zo prettig) en ik heb er heel veel aan gehad.
Joolien schreef:_Jorine schreef:Ja dat is zo, maar ik vind de drempel zo hoog. Ik ben bang dat mijn psychologe me een idioot vindt, met al mijn gezeur.
Vandaag gaat het niet zo goed met me. Vandaag was de laatste sessie van mijn therapiegroep, maar ik denk dat ik niet zonder ze kan. Ik wéét wel dat ik het kan, maar toch voelt het zo.. Het was zo'n vreselijk fijne therapiegroep (we waren maar met zijn tweeën en dat maakte het juist zo prettig) en ik heb er heel veel aan gehad.
Gefeliciteerd, nu mag je zwemmen zonder bandjes, fietsen zonder zijwieltjes. Op je bek gaan zul je, maar nu weet je hoe je weer overeind kunt krabbelen, anders laten ze je daar niet los![]()
_Jorine schreef:Leuk Purny!
Nouja Jolien, het is niet dat ze me 'durven loslaten', de module is gewoon afgelopen.. en op mijn bek gaan kan eigenlijk niet met het probleem waarvoor ik die therapie had, dan ben ik weer zooo terug bij af..
Phen schreef:Jorine, vervelen dat de therapiegroep afgelopen is maar je bent wel weer een stap dichterbij! Ik zou niet weten hoe je je nu zou voelen want ik zit zelf niet in een therapiegroep.
Vorige week ging het gelukkig goed met mij! Maar die week daarvoor en deze week zijn weer erg slechte weken. Ik voel mij zo belabberd van de angst, ik kan gewoon niks meer. Krijg geen hap door m'n keel, ben alleen maar aan het overgeven en slaap kort en gespannen en daardoor ben ik echt heel erg moe. Tot nu toe ben ik wel gewoon naar school en stage geweest, helaas kan ik niks uitvoeren omdat ik zo ongelofelijk afwezig ben (gelukkig hebben ze hier wel begrip voor). Het is zo moeilijk om iedere keer er weer op uit te gaan, dat je op de heenweg denkt; ik kan nog terug! ik kan nog terug! Vanochtend stond ik echt op het punt om het op te geven en thuis te blijven, uiteindelijk wel gegaan maar toch word mijn gevoel niet beter.
Ik ben gewoon echt ten einde raad. Misschien moet ik medicijnen gaan proberen? Maar ik weet het niet.