[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 17:46

:= hihi ik heb zojuist mijn eigen haar geknipt (de puntjes).
Ik knip altijd al mijn eigen pony maar nu is mijn haar lang genoeg dat ik ook de achterkant kan knippen. Ik laat het dus toch nog even lang groeien ondanks dat ik heel graag wat anders wil :)
Voordeel is dat het me nu niks kost + dat ik zelf bepaal hoeveel cm eraf gaat :P
Ik denk dat ik het van af nu gewoon elke keer zelf knip zolang ik het laat groeien en ik er nog geen ander model ik wil/laat zetten.

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 17:49

_vivi_ schreef:
:= hihi ik heb zojuist mijn eigen haar geknipt (de puntjes).
Ik knip altijd al mijn eigen pony maar nu is mijn haar lang genoeg dat ik ook de achterkant kan knippen. Ik laat het dus toch nog even lang groeien ondanks dat ik heel graag wat anders wil :)
Voordeel is dat het me nu niks kost + dat ik zelf bepaal hoeveel cm eraf gaat :P
Ik denk dat ik het van af nu gewoon elke keer zelf knip zolang ik het laat groeien en ik er nog geen ander model ik wil/laat zetten.

Dat je dat kan! Krijg je het echt mooi recht? Nou, dat zou mij niet lukken hoor :=

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 18:04

Ik knip het ook altijd zelf!
Ik haal gewoon alles naar voren en ga er dan met de schaar langs tot de dode lelijke puntjes weg zijn. Ik stijl mijn haar regelmatig en zelfs dan is het recht dus het gaat best prima. Ik draag ook extensions en hier knip ik vaak laagjes in, doe ik ook gewoon zelf.
Pony heb ik ook een keer zelf geprobeerd te creëren maar dat was niet zo'n succes :')

pien2010

Re: Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 18:37

heyy,
ik kom even binnenvallen, ik wil mijn haar dipdyen in roze, staat dat leuk bij lang, stijl, middenblond haar?

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 18:51

ivda schreef:
Heeft er iemand hier ervaring met de ombre haarkleuring van loreal ?
Ik heb lichtblond haar, zou hetd an ook werken?

Volgens mij werkt het niet zo goed op lichtblond haar. De nummer3 is voor (donker)blond naar lichtblond als ik het goed heb. Las ook op internet niet zulke goeie verhalen.
Misschien als je het langer in laat trekken?
Loreal is vanaf dinsdag in de actie bij Kruidvat trouwens :)

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 18:53

Undefined schreef:
Ik knip het ook altijd zelf!
Ik haal gewoon alles naar voren en ga er dan met de schaar langs tot de dode lelijke puntjes weg zijn. Ik stijl mijn haar regelmatig en zelfs dan is het recht dus het gaat best prima. Ik draag ook extensions en hier knip ik vaak laagjes in, doe ik ook gewoon zelf.
Pony heb ik ook een keer zelf geprobeerd te creëren maar dat was niet zo'n succes :')

Ja zo heb ik het ook gedaan! Ik stijl mijn haar ook altijd en net voor het knippen dus ook.
Ik heb eerst mijn haar verdeeld in lagen (onderaan begonnen en rest opgestoken) dan die plukken gestijld, naar voren gedaan en geknipt en zo van onder tot boven afgewerkt :)
Nu is mijn pony dus weer in model, mijn dode puntjes weg nu alleen nog mijn uitgroei bijwerken volgende week en dan heb ik weer soort van fris nieuw haar :D

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 18:56

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 18:57

Oeh poederroze, mooi <3

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 19:17

ManonWL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 20:17

Hey!

Kom even binnen.

Me haar is nu geblondeerd naar heel licht blond. Nu heb ik dat wel weer gezien en wil ik naar bruin haar.
Nu heb ik gehoord dat je het eerst rood moet verven en dan naar bruin omdat door het blonderen het rood uit me haar is gehaald?
Weten jullie of dat klopt of hoe je je haar van heel licht blond donkerder krijgt?

Klaaswoeba

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 20:18

Dan niemand een ervaring of tips voor blond haar zwart te maken met de Directions kleuring? (hoe lang het houd, of het echt mooi zwart wordt voor de eerste week, etc.)

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 20:18

Ik ben zelf in 1 keer van geblondeerd naar bruin gegaan. Mijn zusjes hebben ook lichtblond haar en hebben toen gewoon een pakje bruin gehaald en zijn nu ook bruin!

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 20:27

Ik heb ondertussen mijn haar laten dipdyen, het is niet helemaal zoals op de foto uitgevallen, maar ik ben er blij mee. :D

ManonWL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 20:30

Oke ik ga het wel proberen. Neem wel wat reserve mee voor het geval dat haha

lovelynutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 20:34

@manon

Zelf bij de kapper ondanks haar protest ook geen rood eronder (wilde die warme gloed er niet in hebben) en is prima gegaan, mocht het wat groen uitvallen dan een keertje tomatenpuree/ketschup erin.

Ik was licht-middenblond en verf erin gaf middenbruin nu en paar maanden later is het lichtbruin geworden (wat de bedoeling ook was).

ManonWL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 20:42

Oke bedankt voor de handige tip!

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 20:48

Manon, ik weet niet hoe lang je haar is, maar ik zou wel 2 pakjes gebruiken als ik jou was. Ook omdat het dan beter pakt. Zei mijn kapper tenminste toen ik van lichtblond naar lichtbruin ging :)

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 21:08

Stoof schreef:
Ik heb ondertussen mijn haar laten dipdyen, het is niet helemaal zoals op de foto uitgevallen, maar ik ben er blij mee. :D

Foto? :D

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 21:14

Hoihoi, ik kom ook even binnenvallen zoals velen :').
Blondeer nu al een paar jaar mijn haar, 3/4 geloof ik, maar nu begint mijn hoofdhuid te protesteren. Heel veel jeuk, irritatie's en blijf maar krabben. Bij het krabben komen dus ook stukjes korst ofzoiets mee :'). Lekker vies dus. Nu ben ik alleen erg bang voor het terugverven omdat ik al zo lang blondeer. Verhalen dat het groen wordt, ik bibber er van. Dip Dye vind ik gaaf, zou ik ook nog wel willen (met overgang erin natuurlijk). Maar hoe los ik de rest op?
Las net dat het gewoon kan door eerst naar rood te gaan bij de kapper? Hoe zit dit? Want mij is door de kapperszaken verteld dat ik 300 euro mag uittellen voor het terugverven omdat het meerdere keren moet voordat het pakt..

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 21:26

300 euro? Willen ze er puur goud in smeren ofzo?
Hoe licht is je haar nu?
Ik ben van rood, naar lichtblond (met veel blonderen) naar midden bruin gegaan.
Lichtblond naar bruin ging met 1 rode voorpigmentatie (om groen te voorkomen) en er over heen een bruine verf (geen idee hoe donker).
Pakte bij mij wel iets beter dan bij de meeste mensen geloof ik.
Ik had verwacht op z'n hoogst lichtbruin, en op z'n slechts donkerblond te worden. Maar t was echt wel bruin. Mooi bruin ook.
Heb volgens mij wel ergens foto's geplaatst hier maar t is al een paar maanden geleden, kan wel kijken of ik ze nog een keer opnieuw kan plaatsen

crystal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 21:32

In blond haar zit geen pigment.
Je moet er eerst pigment in brengen als je het donkerder gaat kleuren.
Het ligt eraan hoe licht je bent en hoe donker je wilt.
Dit kan zijn van "oranje" tot " rood" . Bij de kapper zijn dit puur pigmenten en dit is geen verf.

Het zorgt ervoor dat je haar niet mat wordt, groen dus. Dat de kleur langer blijft zitten.

Daarna gaat de kleur erover die je wilt. Wil je totaal geen rood dat is geen probleem, je haar kan gewoon bruin geverfd worden zonder dat het rood wordt.

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 21:34

Geen ideee... Vond het ook absurde prijzen.
Mijn haar is nu ongeveer dit; klik.
Deze foto is van een klein jaar geleden. Ben de linker.

Maar als je eerst naar 1 rode voorpigmentatie gaat? Hoe komt dat eruit te zien?

Hoelang zit er tussen met het rood verven tot het bruin? En kan het direct bruin geverfd worden ja?

crystal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 21:37

De donkere kleur gaat er gelijk overheen. Dus je zal maar voor een paar minuten "rood" zijn haha

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 21:39

Haha oke ja want ben liever niet rood :=
Dus dit pakt wel in een keer volgens jullie?

crystal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 21:42

Jup , ik zelf heb altijd goede ervaringen .
Ik zou het wel bij een goede kapsalon laten doen.
En je haren wassen met een goede kleurshampoo. ( geen supermarktshampoo)