[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 16:13

Ik heb de strip nu bijna op (zit nog 1 in) maar ik wil graag een dag eerder ongesteld worden. Ipv op zaterdag wil ik op vrijdag ongesteld worden. Als ik de laatste niet slik vanavond, kan dat dan en word ik dan 1 dag eerder ongesteld?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 16:14

Dat is afhankelijk van je lichaam kans is zeer groot dat die gewoon zijn gebruikelijke dag pakt.. sowieso niet een dag eerder stoppen als je gewoon een stopweek hebt gehad. Dan breng je alles in de war, is de boel minder betrouwbaar etc.

Peer_hvj

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 16:55

Als ik een dag eerder stopte werd ik ook een dag eerder ongesteld, sowieso trouwens als ik er ergens eentje vergat.
als je een dag eerder stopt en en dag eerder begint lijkt het me geen probleem, als je tovh actief bent zegmaar zal ik voor de zekerheid even de apotheek bellen

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 17:03

Stopweek mag nooit meer dan 7 dagen zijn, korter wel.

Ik zit hier trouwens met een vraagje. Ben elke weken geleden voor het laatst ongesteld geweest met een iets verkorte stopweek. Nu zit ik halverwege de strip en heb ik uit het niets in het weekend (zondag middag) een beetje bruine afscheiding en 1 klein bloed propje wat denk ik of door seks is los gekomen of gewoon ergens daar nog zat ofzo. Maar vandaag had ik weer een enkele bruinige afscheiding. Ik heb dit nog nooit eerder gehad. Voor de rest heb ik geen klachten of pijn. Zou dit een mini doorbloedinkje zijn geweest die met normale afscheiding is mee gekomen? Ik heb zowiezo al vaak last van afscheiding, maar meestal gewoon normale kleur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 17:24

Kan zomaar een doorbraakbloeding zijn ml :j

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 17:26

Ik doe altijd 6 dagen stopweek (ook een ideetje van Mars :P ) Op die manier heb ik nog een dag speling, mocht ik vergeten te beginnen en het voelt ook als een zekerheid. Zeven dagen schijnt het maximum te zijn voor een stopweek. Op de een of andere manier vind ik 6 dagen fijner. Ik ben ook maar 2 a 3 dagen ongesteld, dat scheelt ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 19:06

Oh sorry het ging bij mij niet om de stopweek maar gewoon om de normale pil die je 3 weken moet slikken. Dan las ik altijd een stopweek in en slik dan niks.
Maar dan zou het wel gewoon kunnen?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 11:19

amoj schreef:
Oh sorry het ging bij mij niet om de stopweek maar gewoon om de normale pil die je 3 weken moet slikken. Dan las ik altijd een stopweek in en slik dan niks.

Ik weet niet hoe lang je aan de pil bent?
Het word volgens mij aangeraden om pas na een jaar? door te gaan slikken.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 11:20

:?
Hier niet hoor. Mijn dokter vertelde dat het gewoon per direct al kon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 11:29

amoj schreef:

Dus je wil een dag eerder stoppen terwijl je elke keer een stopweek houdt? Zou ik niet doen.. dan speel je met de veiligheid van de pil.

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 12:08

Pfff, wat lees je toch veel nare ervaringen van de Mirena spiraal. Iemand die me even een positief verhaal kan vertellen? :') Ik moet vanmiddag en begin 'm nu toch wel te knijpen!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 12:10

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 12:14

Geen angst, aan alle anticonceptie zittten horror verhalen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 13:05

Veirl schreef:
Pfff, wat lees je toch veel nare ervaringen van de Mirena spiraal. Iemand die me even een positief verhaal kan vertellen? :') Ik moet vanmiddag en begin 'm nu toch wel te knijpen!

negatieve verhalen komen er nu eenmaal sneller op dan positieve.
Ik ben nu heel tevreden van de spiraal.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 13:54

Ik ben hartstikke tevreden!

Alleen de bijwerkingen : Pukkeltjes op mn kin, 15 dagen ongesteld zijn en tussendoor ook, en buikpijnen(Die, moet ik eerlijk zeggen, al een maand weg zijn! :D )
irriteren me...
Dus paar kleine struikelpuntjes.

verder ben ik tevreden, nergens meer aan denken(pilletje nemen bijvoorbeeld) en gewoon je neit druk hoeven maken :j

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 14:11

hier ook tevreden mirena gebruikster :)
(ik blijf t gewoon nog maar een keer herhalen haha).

zetten viel mee (het was niet leuk maar wel te handelen), pijn daarna viel reuze mee, ben niet meer ongesteld. alleen wat vaker kramp in mn baarmoeder/bekkenbodemspieren maar ook dat valt nog wel mee.
wel wat meer puistjes, vooral in mn hals/nek, en mijn haar is wat slapper/sneller vet geworden al begint dat nu volgens mij wat bij te trekken.
Verder valt het me op dat ik sinds een maand of 2 verdacht weinig (zeg maar geen) darmspasmes gehad heb. wel afgelopen week weer wat last bij het dragen van strakke broeken/leggings maar dat was meer ''gewone'' buikpijn en niet de darmspasmes die ik hiervoor jaren gehad heb. dus ik hoop echt dat dat zo blijft!

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 14:12

oh trouwens, over dat inkorten van een pilstrip: volgens mij mag dat niet zomaar..
niet als je elke maand braaf een stopweek houdt.
volgens mij mag je niet minder dan 21 pillen achter elkaar slikken en ook niet een stopweek van langer dan 7 dagen houden.
ofja, het ''mag'' wel, maar dan is ie minder betrouwbaar als anticonceptie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 14:13

Ik heb eigenlijk helemaal geen last van een pil vergeten oid.. ligt gewoon altijd naast mijn tandenborstel. En als ik een keer naar hotel ga, of ergens logeer gaat de tandenborstel mee en pak ik de pil automatisch ook mee :+

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 14:15

Vind het al met al toch enge dingen die spiraaltjes.
Vooral omdat ze vaak de bijwerkingen die er van kunnen komen niet erkennen omdat het zogenaamd niet kan.
Zijn volgens mij heel veel vrouwen die dankzij de anticonceptie depressieve klachten en libidoverlies hebben.
Ik had ook het libido van en vrieskist na 5 dagen Nuvaring, normaal is dat wel anders.. :+

Pil vergeten is volgens mij gewoon een kwestie van ergens neerleggen zodat je het niet vergeet.
Ik heb een aantal maanden 8 keer per dag medicijnen geslikt zonder timer of niets.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 14:37

Ik ben een tijd geleden gestopt met de pil (al zo'n jaar/anderhalf denk ik) omdat ik bij de gedachten al heel misselijk werd en dan moest ik hem nog innemen :+ Dit zat tussen mijn oren volgens de dokter, nou prima..maar dat heeft niks opgelost. Uiteindelijk zonder overleg gewoon ermee opgehouden, ging lange tijd goed. Tot een maand of 2/3 terug vanaf begin tot 2 dagen daarna vreselijk veel buikpijn, constant.

Ik zit er nu aan te denken om te gaan voor anticonceptiepleisters (in overleg met huisarts natuurlijk) en ik vroeg me af hoe dit bevalt bij sommige.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 16:49

Eindelijk na 3 maanden ongesteld geworden. Pff wat een pijn. Maar ik wilde dit even laten weten, aangezien mijn andere berichten dat het zolang weg bleef ;)

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 18:02

Nou, hij zit erin hoor. :Y)

Ik vond het erin zitten op zich wel meevallen. Behalve toen 'ie m'n baarmoedermond vastpakte, au! Dat was even niet zo leuk. Maar voor ik het wist zat 'ie erin.
Alleen een paar minuten later werd ik ineens heel warm, begon te zweten en werd duizelig en misselijk. Toen moest ik wel even gaan liggen. Kreeg er ook enorme krampen bij.
Dit is langzaam weggezakt en nu heb ik alleen nog krampen, die afentoe langskomen... Ik ben benieuwd hoe het nu verder gaat...

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 19:35

Veirl schreef:
Nou, hij zit erin hoor. :Y)

Ik vond het erin zitten op zich wel meevallen. Behalve toen 'ie m'n baarmoedermond vastpakte, au! Dat was even niet zo leuk. Maar voor ik het wist zat 'ie erin.
Alleen een paar minuten later werd ik ineens heel warm, begon te zweten en werd duizelig en misselijk. Toen moest ik wel even gaan liggen. Kreeg er ook enorme krampen bij.
Dit is langzaam weggezakt en nu heb ik alleen nog krampen, die afentoe langskomen... Ik ben benieuwd hoe het nu verder gaat...

Ik word echt zenuwachtig van dit topic, ik mag na mijn volgende menstruatie..
Is het de bedoeling dat je wacht tot je helemaal bent gestopt met nabloeden voor het zetten overigens?
Ik vind het een beetje lastig eigenlijk..

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 20:03

Ik moet tijdens mijn menstruatie, is het makkelijker zetten ofzo..

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 20:17

Ik moest ook tijdens mijn menstruatie, omdat het (ik weet even niet meer wat precies) het dan meer open staat.