Verstandig afvallen voor Jo-jo'ers deel5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Toess

Re: Verstandig afvallen voor Jo-jo'ers deel5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 08:11

Goedemorgen!

Ik heb vanochtend gewogen en ben helaas niks afgevallen. Nu heb ik de laatste 2 weken ook nauwelijks gesport, dus we gaan er weer keihard tegenaan. Vanmiddag ff Zumba, morgen joggen, donderdag joggen, vrijdag Zumba.

Mijn dag vandaag:
O: Kopjes groene thee, 3 vk bh; appelstroop + jam light
T: 2 Kopjes koffie, plakje vk ontbijtkoek
L: 3 Vk bh; kipfilet + jam light
T: Peer, water
A: Gekookte aardappelen, spinazie en kipfilet
T: Kommetje magere yoghurt met aardbeien
T: 4 Kopjes groene thee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 08:51

Marije: Wat stoer dat je je navelpiercing laat zetten. Ik heb hem ook laten zetten bij het bereiken van mijn streefgewicht. Ik zie dat je in nijmegen woont, waar ga je hem laten zetten?

brennie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 09:58

Hoi allemaal,

Na het feestweekend en gister nog taart en een hoop chocola, toch een kilo afgevallen!
Even snel globaal bijgelezen, maar moet weer aan de studie, donderdag hopenlijk mn allerlaatste tentamen ooit dus moet daar me daar echt even op gaan concentreren. Daarna heb ik weer tijd om op alles te reageren :o

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 10:15

Bokkiej, super joh! Je bent echt helemaal blij, is wel te merken uit je berichten! Lekker gevoel geeft dat hè!?!

Ik lees dat veel een weekendje hebben gezondigd. Moet kunnen!

Ik heb het idee dat ik ook weer wat kwijt ben, maar ik mag me niet meer wegen. :o Weegschaal is verstopt en ik heb me nu alweer 2 weken niet gewogen. Moet zeggen dat dat wel een verademing is. Ben toch wat minder met die kilo's bezig, maar meer met het sporten en gezond eten.

Gisteravond moest ik voor het eerst 10 min. achter elkaar rennen. Dacht dat haal ik nooit, maar na een tijdje keek ik maar eens naar m'n stopwatch, was ik al 13 min. bezig! :oo en nog niet moe. Echt, ik vond dat zo geweldig. Heb zomaar ruim 2 km achter elkaar kunnen joggen. Had ik paar weken geleden nog niet kunnen denken. En was ook lekker voldaan toen ik weer thuiskwam. Daarvoor trouwens nog naar de sportschool geweest, ging ook al lekker. En later op de avond nog paard wezen wassen.

Schema van vandaag:
O: 2 20+kaas tosti's
T: -
L: bakje kwark en cruesli (geen magere kwark, ga mezelf niet helemaal pesten)
T: ?
A: ovenfrites met erwten
*weer hardlopen en daarna paardrijden*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 10:18

Duke, om even op je eigen advies terug te komen :) Let jij wel op je rustdagen? Ik heb altijd begrepen dat je bij hardlopen minstens 1 dag moet rusten tussendoor, ivm de belasting van je knieen, enkels, enz..
Verder wel fijn dat je je niet kan wegen! Je man heeft hem goed verstopt dus! :P

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 11:03

Ja, ik weet 't, maar is beetje raar gekomen. :o

Ik wilde 2 keer per week gaan hardlopen. Had dus schema ingevuld op MyAsics.nl en had 4 keuzedagen ingevuld. Ik dacht dat je dat dan nog wel kon aangeven, maar hij plande gelijk dus 4 keer hardlopen in. En aangezien ik nogal fanatiek ben als ik ergens aan begin, ben ik dat maar gaan volhouden. Dus zit ik een paar keer achter elkaar. Maar ik ga nog maar zo kort (15 minuutjes), dat ik me niet kan voorstellen dat dat nu zoveel uitmaakt. Pas als ik op een half uur hardlopen zit, wil ik naar 2 keer per week gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 11:07

Ja maar ook al is het maar 15 minuten, je bent wel een beginner (toch? :o ) qua hardlopen, je spieren, pezen en alles zijn niet gewend aan hardlopen, daarom ook altijd een opbouwschema.. Wat toch een hele andere (zwaardere!) belasting is dan paardrijden, wandelen, fitness, enz.

Ik had trouwens hetzelfde bij die site.. Ik klikte alle dagen aan waarop ik zou kunnen en omdat je eerst aangeeft dat je 2 of 3 x per week wil, dacht ik dat ie zelf wel zou kiezen uit die dagen. Beetje vaag aan die site dus..

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 11:09

Duke schreef:
Ja, ik weet 't, maar is beetje raar gekomen. :o

Ik wilde 2 keer per week gaan hardlopen. Had dus schema ingevuld op MyAsics.nl en had 4 keuzedagen ingevuld. Ik dacht dat je dat dan nog wel kon aangeven, maar hij plande gelijk dus 4 keer hardlopen in. En aangezien ik nogal fanatiek ben als ik ergens aan begin, ben ik dat maar gaan volhouden. Dus zit ik een paar keer achter elkaar. Maar ik ga nog maar zo kort (15 minuutjes), dat ik me niet kan voorstellen dat dat nu zoveel uitmaakt. Pas als ik op een half uur hardlopen zit, wil ik naar 2 keer per week gaan.

Misschien gewoon je schema'tje aanpassen ;). Je logica klopt niet helemaal... je kan veel beter nu telkens een rustdag invoegen, en vanaf dat je je basisconditie hebt en je lichaam is aangepast op het lopen kan je wel eens twee dagen achter elkaar gaan. Punt is dat nu je lichaam veel meer tijd nodig heeft om te herstellen. Als je al enkele maanden aan het lopen bent, heeft je lichaam niet meer zoveel tijd nodig om te recupereren.. Van een kwartiertje lopen als startende loper heeft je lichaam veel meer last, dan van drie kwartier lopen als je al een jaar aan het lopen bent.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 11:34

Jullie hebben ook allemaal gelijk. Maar punt is, dat ik alleen deze dagen kan hardlopen. En ik ben nu al 4 weken bezig. Dan zou ik een dag eruit moeten halen, om zo op om de dag uit te komen. Maar ik sport de andere dagen. Ik had vorige week al geschreven dat ik misschien meer dagen moet in plannen waarin ik niets aan sport doe... want die zijn er nu niet echt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 11:38

Volgens mij ligt het aan de verdeling. Want volgens mij kan je best de ene dag hardlopen en de andere dag fitnessen en weer een andere dag paardrijden. Maar dat zou je eens kunnen vragen op je sportschool? Misschien kunnen die een schema voor je maken bijvoorbeeld?

Naar mijn idee kan paardrijden best iedere dag, het is zo'n totaal andere belasting dan fitness en hardlopen..

Dus dan zou je kunnen doen ma/woe/vrijdag hardlopen, di/do fitness en in het weekend alleen paardrijden ofzo..

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 11:51

Ja, alleen ik heb ook nog een gezin en een man... en die wil ik ook nog de nodige aandacht geven. Bovendien moet ik minstens 3 keer per week naar de sportschool (schema), paardrijden momenteel minstens 4 keer (wedstrijdseizoen) en hardlopen zit nu ook 4 keer in de planning... Maar ik weet 't... volgens mij sla ik door... Ik denk dat ik het hardlopen serieus anders moet aanpakken dan. Zo ziet het er momenteel uit:

Zaterdag: fietsen, paardrijden en uitmesten
Zondag: paardrijden en vanaf deze week wedstrijd (hele dag) (tot deze week hardlopen, maar laat ik nu vallen ivm de wedstrijden)
Maandag: fitness en hardlopen
Dinsdag: hardlopen en paardrijden
Woensdag: fitness en paardrijden
Donderdag: fitness
Vrijdag: hardlopen en eventueel paardrijden

Dus even een beetje moeilijk om dit goed te verdelen...
Op dinsdag kan ik niet naar fitness, want te laat thuis ivm de openingstijden van de sportschool. Anders zou ik hardlopen en fitness met woensdag en dinsdag ruilen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 11:52

Ja was ook maar een voorbeeld, vind het al knap dat je nu zoveel sport met een gezin! :D

Toen ik nog paardreed vond ik het wel genoeg om 1x per weke te fitnessen :P

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 12:39

Ik denk dat ik (ook n.a.v. de berichten hier) vanavond het hardlopen skip. Ik ga in plaats daarvan op de fiets naar stal, lekker met paardje aan de slag (proeven van de wedstrijd a.s. zondag zijn bekend en nogal pittig := ) en dan weer terugfietsen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 12:47

Ik vind het wel knap hoe jij met schema's omgaat! Je houdt je er gewoon aan! Ik ben heel goed in schema's opstellen en bedenken, net als voor mijn studie kan ik heel goed planningen maken.... Alleen de uitvoering......... Daar gaat het eea nog wel eens mis :+
Ik ben er veelste flexibel in, komt het vandaag niet, dan morgen wel ;)

Wat rij je eigenlijk voor wedstrijden?

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 13:18

Zo jullie hebben al wat gekletst vandaag:D

Marije wat gaaf van je navelpiercing! Ik wil t ook maar ik vind mijn buik nog te veel :O en ben bang voor naalden!!

Anna Jelly: Balen dat je niet was afgevallen!! Ik had ook een weegmoment en was niet afgevallen!

Duke rij je ook dressuur?

Ik heb ook vrijdag/zat/zon wedstrijden :O Echt druk weekend en het wordt echt super warm! Arme ik:P

Verder kan ik vandaag mijn nieuwe laarzen halen :D

En mijn lijstje voor vandaag:

o: 2 vk broodjes met achterham
t: sultana
m: 4 vk tostie met 30+ kaas en ham

Verder weet ik het nog niet omdat ik zo dus mijn laarzen ga halen en niet weet hoelaat ik terug ben!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 13:28

O ja mijn schema :P
O: brinta en een glas sinaasappelsap
T: 2 mandarijntjes (zijn nu eindelijk op, waren niet erg lekker meer)
L: 2 bruine pistoletjes. 1 met 30+ komijnenkaas en 1 met kruidenkaas en komkommer
T: ?
A: Rundervink, aardappelen en wortelen
T: Yoghurt

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 14:01

Nop, ik rijd western. :D

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 14:05

O gaaf! Dat lijkt me echt een keer leuk om te doen :D

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 14:11

annika_s schreef:
O gaaf! Dat lijkt me echt een keer leuk om te doen :D

'een keer leuk om te doen'? >;) It's a way of life! :D Dat doe je niet voor 'een keer'. :P :+ Nee, zonder gekheid, je kan op verschillende westernmaneges proeflessen nemen om eens kennis te maken met de western. ;)

Ik wil niet anders. In ieder geval geen springen of dressuur. :n Niet aan mij besteed. :o

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 14:15

@Marije, gaaf een navelpiercing :D
@Anna Jelly wat balen zeg :(
@Duke gaaf western :D Ik heb het een paar keer gedaan, moest erg wennen want ben dat echt niet gewend.

Mijn lijstje komt vandaag nog :D

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 14:16

Haha! Ik heb eigenlijk nog niet een manage bij ons in de buurt gehoord die dat echt doet :+ Hoewel misschien wennekers! Maarja ik dennk niet echt dat ik mijn paard ooit kan veranderen in een westernpaard :Y)

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 14:19

Je kan er altijd een westernzadel op leggen :P

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 14:24

annika_s schreef:
Haha! Ik heb eigenlijk nog niet een manage bij ons in de buurt gehoord die dat echt doet :+ Hoewel misschien wennekers! Maarja ik dennk niet echt dat ik mijn paard ooit kan veranderen in een westernpaard :Y)

Ik heb de 11de wedstrijd bij Wennekers! :P

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 14:25

juudii5 schreef:

Een westernzadel op een paard leggen, maakt nog geen western. >;) :P

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 14:26

Duke schreef:
juudii5 schreef:

Een westernzadel op een paard leggen, maakt nog geen western. >;) :P