Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 22:34

secricible schreef:
Oh nu snap ik je vraag beter. Dat lijkt me binnen op alle plekken die niet thuis zijn (en nog open zijn) inderdaad. Dus ook overheidsgebouwen ed

Ja ok, dat maakt zin. Ik had zoiets van, winkelen lijkt me raar want dat doe je al alleen :+
Bedankt voor de opheldering :)

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 22:41

De uitzonderingen van de winkels die in Nederland wel open mogen zijn naast de supermarkten.
Week/warenmarkten mogen ook gewoon doorgaan, tenminste de levensmiddelen verkoop op de markt. (Bron toespraak Rutte)

Schermprint van Rijksoverheid:

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 23:02

Libera schreef:
[ [url=m/VW8H7J.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vraag me niet hoe het kan, maar de suicides zijn hier dus helemaal niet toegenomen. Het is natuurlijk allemaal een drama. Maar je moet ook wel een beetje nuchter blijven hoor. En niet van die hysterische plaatjes delen.

https://www.113.nl/actueel/geen-toename ... -nederland

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 23:15

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 23:20

Kun je nagaan hoe zwaar al die onderduikers het hadden in de 2de WO. Ik moet daar vaak aan denken afgelopen maanden, want ik vind het echt niet altijd gemakkelijk dat we al zo lang niet naar Nl kunnen en ik de tweeling die bijna 1 jaar wordt maar 1x kort heb gezien en dat we toen naar Frankrijk snel moesten en dus onze vakantie hebben afgebroken vanwege de lock down die er aankwam hier. |(
Maar wij zijn natuurlijk heilig bij wat die mensen hebben meegemaakt in WO 2 en dan ook nog die dreiging.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 23:22

safina schreef:
Libera schreef:
[ [url=m/VW8H7J.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vraag me niet hoe het kan, maar de suicides zijn hier dus helemaal niet toegenomen. Het is natuurlijk allemaal een drama. Maar je moet ook wel een beetje nuchter blijven hoor. En niet van die hysterische plaatjes delen.

https://www.113.nl/actueel/geen-toename ... -nederland

Zo’n hysterisch plaatje was het anders niet, hier is het wel degelijk toegenomen. Dat dat in NL niet zo is, is alleen maar heel fijn toch... super dat er in NL wel vangnetten bestaan, zodat mensen iets meer hoop kunnen blijven houden.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 23:28

tienus63 schreef:
De uitzonderingen van de winkels die in Nederland wel open mogen zijn naast de supermarkten.
Week/warenmarkten mogen ook gewoon doorgaan, tenminste de levensmiddelen verkoop op de markt. (Bron toespraak Rutte)

[ [url=m/UCvSqk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Of met andere woorden uiteindelijk blijft 90% van de winkels open.
Ik zei zelf tegen een vriend ook van is uiteindelijk allemaal zo in elkaar verweven dat eingelijk bijna elke winkel wel een noodzakelijke winkel is doordat we uit eindelijk toch allemaal van elkaar afhankelijk zijn.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 23:35

Blussem schreef:
tienus63 schreef:

[ [url=m/UCvSqk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Of met andere woorden uiteindelijk blijft 90% van de winkels open.
Ik zei zelf tegen een vriend ook van is uiteindelijk allemaal zo in elkaar verweven dat eingelijk bijna elke winkel wel een noodzakelijke winkel is doordat we uit eindelijk toch allemaal van elkaar afhankelijk zijn.

Hoezo? In dit lijstje kan een kleding of elektronica winkel toch nooit zeggen open te mogen?

Laurie

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 23:37

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 23:38

Nagini schreef:
Wellicht wat perspectief.. voor alle Bokkers in Nederland.

In Melbourne hebben we 100+ dagen in stage 4, zware lockdown gezeten.

Het leek een beetje op jullie huidige restricties.. behalve dat we niet verder dan 5 km van huis mochten, avondklok om 8 uur, mondkapjesplicht overal, 0 mensen in huis mochten en je een vergunning nodig had om te mogen werken... en heel veel sectoren mochten niet werken, waaronder mijn eigen bedrijf in honden training.
Scholen hebben dit jaar in totaal 19 weken online learning gedaan, en als leerkracht zelf was dat heel zwaar.

Er lagen overigens zware boetes op ook.
Verder dan 5 km van huis zonder vergunning $1600.
Geen mondkapje: $300
Bedrijf dat werkte zonder toestemming of breken van corona regels? $10000
Mensen op bezoek? $1600 per persoon in je huis.

Maar na 3 maanden dikke oliebol, zijn we nu al 49 dagen met 0 corona cases in de hele staat Victoria.

Lockdowns en mondkapjes helpen. Maar dat wil niet zeggen dat het makkelijk was.
Ik hoop dat de nummers naar beneden gaan, zodat iedereen straks weer familie kan zien. Of je nu in NL of Australie woont.. want ik zal mn familie nog een hele tijd niet kunnen zien op deze manier.

Dank voor het delen van je ervaringen Nagini! Plaatst de lockdown in NL in perspectief (maar geeft ook weer hoe laat er hier pas actie wordt ondernomen)

De rest moet ik nog bijlezen...

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 23:40

...en dan nu weer een vrolijker bericht.
Omdat kerst ondanks eventueel ruimere beperkingen nog steeds een drama is, heeft de gemeente het budget voor kerstversiering en ´viering andere bestemmingen gegeven. Vooral sociale steun maar ook een feestelijk initiatief. Een competitie met (haast symbolische) geldprijzen voor de kerstversiering van gevel, balkon.
De mensen hebben dit met zóveel enthousiasme en verrassende creativiteit opgepakt dat de beoordeling twee dagen extra in beslag gaat nemen :j +:)+

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 23:47

Astorga schreef:
Dank voor het delen van je ervaringen Nagini! Plaatst de lockdown in NL in perspectief (maar geeft ook weer hoe laat er hier pas actie wordt ondernomen)

Jeetje, dejavu... Alwéér.

In álle landen is het balanceren tussen twee slechten geweest sinds maart. In sommigen met wat meer gewicht op volksgezondheid, anderen op economische activiteit.

NL zat aan de tweede kant.

Het is echter nog steeds te vroeg, veel te vroeg om een balans op te maken, áls die al ooit op te maken gaat zijn.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 23:56

Huertecilla schreef:
...en dan nu weer een vrolijker bericht.
Omdat kerst ondanks eventueel ruimere beperkingen nog steeds een drama is, heeft de gemeente het budget voor kerstversiering en ´viering andere bestemmingen gegeven. Vooral sociale steun maar ook een feestelijk initiatief. Een competitie met (haast symbolische) geldprijzen voor de kerstversiering van gevel, balkon.
De mensen hebben dit met zóveel enthousiasme en verrassende creativiteit opgepakt dat de beoordeling twee dagen extra in beslag gaat nemen :j +:)+

Waarschijnlijk gesponsord door Europa, en verder zie ik niet hoe milieuvervuilende lampjes in een boom waar mensen voor gaan reizen een goed idee is?

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 23:57

Huertecilla schreef:
Astorga schreef:

Jeetje, dejavu... Alwéér.

In álle landen is het balanceren tussen twee slechten geweest sinds maart. In sommigen met wat meer gewicht op volksgezondheid, anderen op economische activiteit.

NL zat aan de tweede kant.

Het is echter nog steeds te vroeg, veel te vroeg om een balans op te maken, áls die al ooit op te maken gaat zijn.

Sorry? Doe ik iets verkeerd?
Het viel mij op dat Australië meer actie onderneemt op een fractie van de gevallen waarmee NL nu geconfronteerd wordt. Mag dat niet?
Een eerste balans opmaken kunnen we idd pas over een jaar op z'n vroegst

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 00:00

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 00:04

Sizzle schreef:
Waarschuwing voor mensen die een anti-virus masker van het merk Viral Protect in bezit hebben:

Bepaalde chargen worden teruggeroepen vanwege zeer giftigen chemicalien.

https://www.20min.ch/story/dringender-r ... 9166437901

De fabrikant roept op zijn eigen site niets terug, of nog niet, dus klopt dat wel?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 00:06

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 00:06

pien_2010 schreef:
Kun je nagaan hoe zwaar al die onderduikers het hadden in de 2de WO. Ik moet daar vaak aan denken afgelopen maanden, want ik vind het echt niet altijd gemakkelijk dat we al zo lang niet naar Nl kunnen en ik de tweeling die bijna 1 jaar wordt maar 1x kort heb gezien en dat we toen naar Frankrijk snel moesten en dus onze vakantie hebben afgebroken vanwege de lock down die er aankwam hier. |(
Maar wij zijn natuurlijk heilig bij wat die mensen hebben meegemaakt in WO 2 en dan ook nog die dreiging.

Dat zat ik laatst ook te denken. Dan hebben wij het goed met Netflix en open supermarkten.

Sterkte voor alle ondernemers/niet medische contactberoepen/winkeleigenaren hier!

Ik ben benieuwd of mijn officisls 21plus examen morgen door kan gaan op een (coronaproof) examenlocatie.? Morgen maar even bellen anders, hoe kan ik het anders weten?

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 00:13

Sizzle schreef:
Het staat echt op heel veel sites dus het lijkt me wel ja.

https://www.produktwarnung.eu/2020/12/0 ... 7983526523

Ik zie op deze site een update van vier dagen geleden. Ik ga mijn Duits hier niet voor bijspijkeren, maar volgens mij valt het allemaal wel mee en was er wel wat meer ruchtbaarheid op de eigen site aan gegeven als het echt een drama was?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 00:17

Tja, Müller zelf dan.
https://www.mueller.de/aktuelles/rueckrufe/

Maar of je het wel of niet gelooft kan mij weinig boeien :roll:
Het is nou eenmaal een Duits merk, die schrijven in het Duits. Er zijn hier echter best wat bokkers denk ik die bij Müller kopen.
Ik geef enkel door wat ik op meerdere plaatsen inmiddels gezien heb. Ik werk niet bij Müller of zo.

Die stof is giftig want het kan zuurstof transport blokkeren. Het gaat om een vervuiling tijdens de productie.

Het is niet aan mij of iemand iets wil met die informatie, ik heb ze zelf niet dus mij betreft het niet.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 15-12-20 00:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 00:19

Dat is niet heel fraai, maar ook slecht dat het dan zo verdekt op hun eigen site staat. Bij ons wordt iets toch open en bloot terug geroepen doorgaans.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 09:02

Bij de "anderen " waaronder de Duitsers ook hoor. Alleen bij dit bedrijf niet.

Volgens mij wilde Sizzle gewoon even mensen waarschuwen....

Ben trouwens benieuwd hoe het met de paardensport verder gaat nu.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 09:11

Ik maak mij ook een beetje zorgen over het aantal suïcide gevallen. Zoals eerder gedeeld namen de meldingen bij 113 al toe maar ook een kennis bij het ggz sprak het al uit. December en januari zijn al pittige maanden voor mensen met struggles, ik denk dat er op dat gebied hele verdrietige cijfers gaan komen na de lock down.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 09:14

Tijdens de eerste lockdown, bleken die cijfers juist lager dan normaal. Heel gek maar deskundigen dachten dat het saamhorigheidsgevoel er misschien mee te maken had, iedereen zat in hetzelfde schuitje, zoiets.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 09:16

Gisteravond zei Hugo de Jonge dat de scholen sluiten omdat de ouders niet thuiswerken en er dus teveel gereisd wordt..

Vind ik best triest eigenlijk