Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Charlottemv

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 09:45

Ik ben sinds 3 dagen weer aan het integreren op werk. Elke keer helaas toch eerder weg gegaan omdat het niet ging en gisteravond ook nog een migraine aanval er bovenop gekregen. Echt fijn dat Corona virus. Ik wordt er wel een beetje gek van onderhand.

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 12:13

Heftig hoor!
Ik mocht gisteren weer voor het eerst naar buiten na bijna 3 weken. Ben zelf naar stal gereden (15 minuten) en dat was best heftig en ben een uurtje op stal geweest. Heb even uitgebreid geknuffeld met mijn paard en daarna gekeken hoe zijn verzorgster hem poetste en longeerde en daarna weer naar huis gereden. Voelde echt als een hele dag stal en thuis ook gelijk knallende hoofdpijn en verder niks meer gedaan die dag. Vannacht weer een goede 10 uur geslapen en nu nog lichtjes hoofdpijn en echt wel spierpijn. Vind het zo bizar

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 14:42

Typisch dat jullie ook migraine/hoofdpijnklachten hebben, ik namelijk ook.
Afgelopen maandag ben ik heel enthousiast weer begonnen met werken, maar na een paar uur naar huis gestuurd. Rest van de week iedere dag een uurtje of 3 gegaan (meer voor de gezelligheid) en dan lag ik weer 's middags plat met hoofdpijn. Nu gisteren ook weer wat teveel gedaan en vannacht weer wakker geworden van de hoofdpijn. Ben het zo zat, die vermoeidheid is ook niet normaal.

Mijn kat is overigens negatief getest! Verbaasd me eigenlijk wel haha.

Weet iemand als je positief getest bent, je besmettelijke symptomen verdwenen zijn maar je na een aantal weken weer koorts krijgt, of je je dan ook opnieuw moet laten testen?

Jigglemouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 19:38

Nog meer mensen met hoofdpijn klachten dus. Ik voelde me een kleine week na de positieve test weer redelijk fit. Maar sinds gisteren heb ik enorme hoofdpijn en vermoeidheidsklachten als ik iets heel simpels heb ondernomen -O- Hoorde meer mensen met deze klachten maar ik had de valse hoop dat het mij zou overslaan omdat ik me redelijk snel weer ok leek te voelen. Toch te vroeg gejuicht dus. As we speak lig ik al drie uur vermoeid op de bank met hoofdpijn na een simpele lunchafspraak.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 20:28

Ik heb juist veel minder hoofdpijn sinds Corona. Waarschijnlijk omdat ik alles wat rustiger aan doe en veel, heel veel, heb geslapen.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 23:35

Napie schreef:
Ik heb juist veel minder hoofdpijn sinds Corona. Waarschijnlijk omdat ik alles wat rustiger aan doe en veel, heel veel, heb geslapen.

Hier precies hetzelfde, maar ik krijg wel hoofdpijn als ik te veel heb gedaan. Maar dan heb ik ook meteen aanvallen dus ja :')

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 03:57

Hoe zijn bij jullie de reacties geweest op het moment dat je vertelde dat je positief getest bent?

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 09:59

Bij ons allemaal meelevend. Beterschap en kom er goed doorheen!
Ben benieuwd hoe t straks gaat als we weer meer mogen. Denk dat er dan wel afstand gehouden wordt..

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 10:16

Daphara schreef:
Hoe zijn bij jullie de reacties geweest op het moment dat je vertelde dat je positief getest bent?

Bij mij voornamelijk meelevend en bezorgd...
Op 1 stel na

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 11:09

1 vriendin belde op. “O je heb Corona. Wanneer hebben wij elkaar voor het laatst gezien?” Drie weken ervoor, op een verjaardag bij jullie en jullie namen het niet zo nauw met de regels want er moest gezoend worden wat ik weigerde.

Voor de rest gewoon bezorgt voor ons en nieuwsgierig ook. Wat ik wel grappig vond is dat mijn buurvrouw haar rolluik van de keuken ( die zit tegenover onze keuken met een brede steeg ertussen) de hele week dicht had gelaten. Dat doet ze nooit. Kan toeval zijn natuurlijk.

Ik voelde me wel heel vies en besmettelijk. Als of je een SOA heb opgelopen door hele domme onbeschermde sex. Ik kon het gewoon ook niet geloven. Vanaf het begin af aan volgen we alle regels. Alleen op het werk is dit niet mogelijk en dan heeft het toch daar rond gevlogen.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 16:31

Ik heb doorgaans voornamelijk begripvolle reacties gekregen nadat ik gisteren positief getest ben.

Mijn collega’s, vrienden en familie leven allemaal mee, mijn moeder moet sowieso in thuisisolatie, omdat we langer dan 15 minuten binnen 1,5 meter van elkaar zijn geweest toen we afgelopen woensdag naar het ziekenhuis gingen voor onderzoek en operatieplanning.

Maar van enkele stalgenootjes toch wat rot reacties gehad, omdat ik op stal ben geweest in de dagen voordat ik positief getest werd. Andere stalgenootjes zijn gelukkig wel heel begripvol en springen bij in de verzorging van mijn paard.

Ik heb verder geen klachten.
Ik heb me laten testen omdat ik bericht kreeg dat ik in contact was geweest met iemand die Corona blijkt te hebben, ik sta op een wachtlijst voor een operatie aan mijn heup en dat kan niet doorgaan als ik opgeroepen wordt en dan positief ben.
Het contact was 3 dagen voordat zij klachten kreeg, maar ik wilde het zekere voor het onzekere nemen en me toch laten testen. Had ook niet verwacht dat het positief zou uitvallen, omdat we goed afstand bewaard hadden toen zij hier op bezoek was.

Maar ze heeft met mijn katten en kittens geknuffeld en we vermoeden dat het via hun vacht toch is overgedragen.

Het is balen, maar ik voel me kip lekker in vergelijking met de maagontsteking die ik een paar weken terug had. Mijn temperatuur schommelt tussen de 35,8 en 36,4 dus absoluut geen koorts. Net had ik voor het eerst het idee van “hey mijn neus lijkt wat dicht te trekken” maar dat is nu alweer over.

Het kan zijn dat ik er heel vroeg bij ben en niet besmettelijk was in de dagen voordat ik getest ben, daar hopen we dan maar op.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 17:03

Op 1 na lieve reacties. Die ene vond het nodig om te appen dat mijn man en ik het er zelf naar gemaakt hebben want we gingen maar "overal en nergens" heen. Wat best meeviel, en daar waar we heen waren gegaan hielden we ons steeds aan de toen geldende maatregelen. Sowieso de afstand houden wij ons goed aan. Ja, we hebben toen het kon en mocht de plaatselijke horeca gesteund met diverse bezoeken, maar daar hebben we het waarschijnlijk niet opgelopen. Vermoedelijk is de begravenis van mijn oma de boosdoener geweest.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 17:30

De 1e keer veel verbazing en drukte aan de voordeur, bloemen, eten etcetera. Maar wel veel vragen of ik niet besmettelijk was. Was toen okk nog heel erg vooraan met de besmetting.
Tweede keer: van je werk zeker.....

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 17:34

Ik snap dat schuld geven niet zo goed, ik begrijp dat het een stukje zelfbescherming van die mensen is, maar het valt voor mij wel onder victim blaming.

Alsof je alleen Corona kunt krijgen als je iets verkeerd gedaan hebt?

M1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 17:37

Hier gemengde reacties, gedoe met werk omdat daar meerdere besmettingen waren. Ik ben tijdens mijn vakantie positief getest dus bewust stil gehouden, toen ze het wisten wel lief. Echter heb ik nu wat last van de nasleep en zijn ze allemaal weer bang dat ik ze nu alsnog aansteek ofzo terwijl ik wel 24u klachtenvrij geweest ben.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 18:37

Daphara schreef:
Ik snap dat schuld geven niet zo goed, ik begrijp dat het een stukje zelfbescherming van die mensen is, maar het valt voor mij wel onder victim blaming.

Vond het ook op zijn zachtst gezegd nogal merkwaardig. Kwam juist van iemand die zich niet zo goed aan de regels hield. Beetje vingertje wijzen. Bah!

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 19:53

Ik vind schuld geven ook niet terecht. Sommige mensen doen heel erg hun best.
Ik heb echter wel moeite met de vele mensen (imo) die de maatregelen structureel negeren.
Ik vermijd daarom veel meer dan ik volgens de regels zou moeten, maar ik kan niet rekenen op de verantwoordelijkheid van anderen, dus een andere optie heb ik niet. Daarbij denk ik dat de regels misschien niet volledig voldoen. Anderhalve meter afstand is mogelijk onvoldoende (daar zijn artsen niet helemaal over uit)

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 20:53

fohadie schreef:
Daphara schreef:

Vond het ook op zijn zachtst gezegd nogal merkwaardig. Kwam juist van iemand die zich niet zo goed aan de regels hield. Beetje vingertje wijzen. Bah!

Herkenbaar.

Denk dat het voorkomt uit hun eigen angst. Dat je het toch vanuit (bijna) niets opeens kan oplopen. Dat ze zich zelf proberen aan te praten dat zij t echt wel goed doen en nee die heeft t alleen maar gekregen omdat hij/zij zo fout deed.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 22:07

Daphara schreef:
Ik heb doorgaans voornamelijk begripvolle reacties gekregen nadat ik gisteren positief getest ben.

Mijn collega’s, vrienden en familie leven allemaal mee, mijn moeder moet sowieso in thuisisolatie, omdat we langer dan 15 minuten binnen 1,5 meter van elkaar zijn geweest toen we afgelopen woensdag naar het ziekenhuis gingen voor onderzoek en operatieplanning.

Maar van enkele stalgenootjes toch wat rot reacties gehad, omdat ik op stal ben geweest in de dagen voordat ik positief getest werd. Andere stalgenootjes zijn gelukkig wel heel begripvol en springen bij in de verzorging van mijn paard.

Ik heb me laten testen omdat ik bericht kreeg dat ik in contact was geweest met iemand die Corona blijkt te hebben, ik sta op een wachtlijst voor een operatie aan mijn heup en dat kan niet doorgaan als ik opgeroepen wordt en dan positief ben.
Het contact was 3 dagen voordat zij klachten kreeg, maar ik wilde het zekere voor het onzekere nemen en me toch laten testen. Had ook niet verwacht dat het positief zou uitvallen, omdat we goed afstand bewaard hadden toen zij hier op bezoek was.

Maar ze heeft met mijn katten en kittens geknuffeld en we vermoeden dat het via hun vacht toch is overgedragen.

Het is balen, maar ik voel me kip lekker in vergelijking met de maagontsteking die ik een paar weken terug had. Mijn temperatuur schommelt tussen de 35,8 en 36,4 dus absoluut geen koorts. Net had ik voor het eerst het idee van “hey mijn neus lijkt wat dicht te trekken” maar dat is nu alweer over.

Het kan zijn dat ik er heel vroeg bij ben en niet besmettelijk was in de dagen voordat ik getest ben, daar hopen we dan maar op.

Zo dat is balen
Ik fok honden en vond het pas met een nest ook niet helemaal fijn dat mensen aan de pups zaten
Maar ja moest wel
Toch kun je ook bij afstand houden besmet worden
Had je veel ventilatie?

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 00:54

tokedri schreef:
Daphara schreef:

Zo dat is balen
Ik fok honden en vond het pas met een nest ook niet helemaal fijn dat mensen aan de pups zaten
Maar ja moest wel
Toch kun je ook bij afstand houden besmet worden
Had je veel ventilatie?

Ja, had een kiepraam in de woonkamer op een kier open staan, deur naar de serre op een kier (zodat de katten er doorheen konden) en de achterdeur gewoon open. Ik heb een afgezet te tuin, dus de volwassenen konen buitenspelen.

Thuis alles goed schoongemaakt, bezoek op de bank, salontafel van 1 m2 tussen ons in rondom de salontafel is 50-60 cm loop ruimte, dus we zaten bijna 3 meter uit elkaar.
Zal eens een foto van mijn woonkamer erbij zoeken...

Afbeelding

Oude foto, heb inmiddels een andere vloer, maar de indeling is hetzelfde.
Bezoek zat op de bank voor het raam in het midden van de foto, ik zat op de hocker rechtsvoor op de foto.
Bezoek is alleen bij binnenkomst wat korter langs mij heen gelopen, omdat ik bij de deur moest blijven staan als kattenwacht i.v.m. een stelletje nieuwsgierige katten die dol zijn op bezoek (dat volgt op het geluid van de deurbel) en het ook een uitdaging vinden om dan naar buiten proberen te glippen.

Toen bezoek vertrok heb ik haar zelf de deur naar de hal en naar buiten open laten doen en ben ik op gepaste afstand er achteraan gelopen, de katten lagen toen allemaal toch tevreden te slapen.

Op de WC had ik een pak hygiënische doekjes liggen en het bezoek verzocht alles na gebruik daar even mee af te nemen.

Voor de tweede ronde drinken heb ik schone koffiebekers gepakt. In plaats van koeken had ik toffee’s en chocolade (individueel verpakt) op het eigen schoteltje van het bezoek gelegd.

Na het vertrek heb ik met afwas handschoenen alle bekers naar de keuken gebracht en in de afwasmachine geruimd, die ook meteen aangezet. Alles afgenomen, met name salontafel, deuren en handgrepen.

Dus het moet echt via de vacht van de katjes zijn gegaan, het is niet te doen om toekomstig katten personeel niet toe te staan om eerst langs te komen om kennis te maken met hun nieuwe huisgenootje, voordat ze definitief beslissen en aanbetalen.

En ik kan ook mijn katten niet verbieden om bij bezoek in de buurt te komen. Ik dacht ook dat ik de maatregelen netjes opvolgde (het voelde zelfs wat overdreven), maar liever te veel dan te weinig rekening houden met de tijd waarin we leven.

Het heeft deze keer alleen niet geholpen.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 01:43

O wauw
Je hebt er alles aan gedaan
Zou je het niet ergens anders opgelopen kunne hebben?
Heb je helemaal geen klachten?

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 03:26

tokedri schreef:
O wauw
Je hebt er alles aan gedaan
Zou je het niet ergens anders opgelopen kunne hebben?
Heb je helemaal geen klachten?

Nee, ik kan het bijna niet ergens anders opgelopen hebben, dit waren namelijk zo’n beetje de eerste mensen die ik in na 10 dagen thuisisolatie van dichtbij zag. Had een ruime week ervoor een maagontsteking gehad en flink aan het overgegeven geweest een paar dagen lang. Dus heel slap en een rauwe keel. Ik had me even voor het bezoek laten testen en toen die test negatief was het kittenbezoek door laten gaan.

Opzich best banketstaaf dat zo’n beetje de eerste persoon die ik zie na 10 dagen thuisisolatie, een paar dagen later Corona blijkt te hebben. De enige andere mogelijkheid is dat ik het afgelopen woensdag in het ziekenhuis heb opgelopen. Op het werk hebben we een heel streng coronaprotocol (heb het protocol zelf geschreven) en ik werk in een lab. Mijn collega en ik zijn zelden gelijktijdig op het lab en als we wel gelijktijdig daar zijn, hebben we de nodige persoonlijke beschermende middelen aan. Er zijn loop routes, overal hangt desinfectie, we doen alle meetings via Teams, zelfs de ISO audit afgelopen vrijdag is via Teams gedaan. Dus ik verwacht niet dat ik het via het werk heb opgelopen.

Wat betreft klachten is het nu denk ik toch begonnen. Vanavond een gevoel van een strakke band onder mijn oksels en over mijn borst heen gekregen. Echt benauwd kan ik het niet noemen, hoewel diep inademen een wat branderig gevoel geeft hoog in mijn longen, onder “de band” zeg maar.
Ik heb vanaf dat ik positief getest was mijn temperatuur thuis ook in de gaten gehouden en die doet gek.
Normaal begin in de dag op 36,3 en eindig ik op 36,8 dat weet ik, omdat we een temperatuur scanners hebben op verschillende punten in ons bedrijf en je daardoor regelmatig je temp meet.

Na de positieve uitslag zaterdag zat ik nog op 36,8 maar sinds die tijd werd die alleen maar lager en lager. Vanmorgen werd ik wakker op 35,7 en aan het einde van de middag zat ik nog maar op 34,8 graden. Ik heb een dubbel check gedaan met de rectale thermometer, en het klopte gewoon, dus toch maar even met de huisartsenpost gebeld.

Omdat ik toen verder geen klachten had was het advies om het gewoon in de gaten te houden en wat vaker een warme douche te nemen.
Na het douchen zat ik inderdaad weer op 36,2 graden.
Later vanavond zakte dat weer naar 35,1 en toen maar weer onder de douche gesprongen om het weer boven de 36 graden te krijgen.

Nergens lees ik dat onder temperatuur bij Corona hoort, ik heb het ook niet koud, zit niet te klappertanden, verwarming staat gewoon standaard op 19 graden in huis en ik heb het aangenaam, ondanks de lagere lichaamstemperatuur.

Zo gek dit, maar vind het zelf ook wel weer interessant. Nu lekker weer gaan slapen, ik zal voor de zekerheid even een extra deken op bed gooien, want zit alweer onder de 36 graden en heb geen zin om mijn bed uit te komen om weer te gaan douchen.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 10:28

fohadie schreef:
Daphara schreef:

Heel herkenbaar, bij mij was het ook zo'n stel.

Ik heb iedereen met wie ik contact heb gehad meteen ingelicht toen ik een vermoeden had. Toen ik het definitief wist heb ik de mensen ingelicht met wie ik normaal wel veel contact heb maar geen contact mee heb gehad in de besmettelijke fase (die zoveel dagen voor je het zeker weet periode).

De eerste reactie van 2 van deze mensen (een koppel) was: Nou ik vind het wel heel vervelend dat je dit nu pas meld, ik ben in de tussentijd bij je schoonouders langs geweest (waar ik in die 10 dagen voor je ziek wordt wel geweest ben) straks wordt ik ziek en dan komt dat omdat jij mij hebt aangestoken.

Dat vond ik al heel ongepast.
Maar nog ongepaster was de roddels die ze gingen verspreiden. Gezamenlijke vrienden gingen ze bellen om te vertellen dat ik ziek was en dat dit mijn eigen schuld was. Dat ze mijn schoonfamilie moesten mijden want die waren ook allemaal dragers, en dat niemand van ons zich aan de regels hield, omdat ik nog steeds gewoon aan het werk was en buiten kwam en uit eten ging en hetzelfde gold voor de mensen om mij heen...

Zo vals, want ik kon nog niet eens zelfstandig een glas water van de tafel naast mij pakken, dus ik ben sowieso niet buiten geweest (ik ga nu mijn 7de week in en ben wel buiten wezen wandelen maar ben nog niet onder de mensen geweest zoals een supermarkt oid) mijn schoonouders zaten wel in quarantaine, vanwege direct contact met mij. Maar mijn partner heeft nooit klachten gehad (en is ook meerdere malen negatief getest) en die heeft wel contact gehad met zijn zus. Maar omdat hij geen klachten had hoefde zij niet in quarantaine (dit hebben we nog nagevraagd).

Dus allemaal heel vals en als je mensen daarop aanspreekt dan hebben ze allemaal niks gedaan he :n
Wat wel knap is dat je het kan herkennen, want een van de mensen die ze gebeld hebben zat bij mijn schoonzus die op dat moment mij aan de telefoon had, dus ik heb gehoord wat ze gezegd hebben. Tot zover dus een vriendschap. Ikkeikkeikke en roddelen vinden we zo leuk. Dat heeft mij echt enorm gekwetst. Vooral omdat ik mij juist enorm aan de regels heb gehouden en zij totaal niet (naar Griekenland in de zomer op vakantie gaan, geen quarantaine er na nemen, mensen knuffelen, zoenen, feestjes geven, etc etc etc )

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 11:40

Fijn he, zulke roddels... Not!

Ik vind sowieso dat er een nare sfeer hangt: iedereen let op elkaar en als iemand vindt dat jij je niet aan de regels houdt, zal degene je wel even laten weten wat hij/zij er van vindt. Of idd niet direct aan jou, maar wel achter je rug om. En mocht je dan toch Corona krijgen dan is het: ja, zie je wel! Eigen schuld dikke bult!

Ik krijg steeds meer het vermoeden dat er nog een andere factor is wat Corona overbrengt maar wat nog niet goed onderzocht is. Er zijn in mijn ogen teveel mensen met Corona die zich naar eigen zeggen wel aan de maatregelen hebben gehouden. In sommige andere landen hoef je maar 1 meter afstand te houden, in Nederland 1,5m. Zal er dan toch nog iets anders zijn dan aerosolen?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 15:28

Wat ik dan nu merk, als geen coronapatient maar wel alle klachten die bij Corona ook voorkomt;

Ik hoest longen uit mijn lijf
Andere; geen Corona he?
Ik ; nee negatief getest 4 x
Andere ; oh gelukkig, zou erg zijn als je Corona zou hebben
Ik; oh luchtweg infectie is beter? :')
Andere ; Corona is veel erger toch
Ik ; nou ik denk dat ik ergere klachten heb dan de gemiddelde coronapatient die een paar dagen even ziek is, ik ben al weken de longen uit mijn lijf aan het hoesten en voel mij al die tijd al poedersuiker.
Andere ; nouja je begrijpt wat ik bedoel
Ik ; ja, er heerst zo een groot stigma rond Corona dat al het andere wat je gezondheid ook kan beïnvloeden word vergeten :+