4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Joanne1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 10:57

Tanja: Dankjewel!! Ben echt zo blij met de foto’s, het was een heerlijk bosritje :D
Veel succes vandaag met je tentamen! En geniet daarna van je welverdiende rust.
Lekker lijstje had je gisteren!! En zo leuk dat je samen met je vriend kunt gaan sporten.

Kimmie: Goed dat je hier om hulp vraagt :PB :knuffel:

Mara: fulfill heb ik ook wel eens mee in m’n handen gestaan in de supermarkt, dus let me know hoe die bevalt!!
Ik weet niet zo goed waar dat gevoel vandaan komt. Iets ‘slechts’ eten kan me echt langere tijd heel slecht laten voelen. Ook kreeg ik zaterdagavond de opmerking van een nichtje van mijn vriendin dat ik echt gespierde benen en billen heb, en die opmerking triggerde me enorm om gezond te blijven eten :+ dus wellicht komt het daar ook wel vandaan..
En ik ga helemaal mee in je opmerking dat het zeer onnodig is en niet gezond dus ik ga er aan werken!
Mooie lijst heb je vandaag weer op de planning staan.

__

Gisteren heb ik me weer goed herpakt en ben ik heel tevreden over mijn lijstje!
Als eerste tussendoortje had ik een pannenkoekje die ik bij TheLeann had besteld. Deze was echt zó lekker! Maar denk ik wel eenmalig want bijna 3 euro betalen voor één pannenkoekje gaat me echt veel te ver :=

Vanavond heb ik trouwens een proefles boksen! Ik vind het echt super spannend en dan vooral de groep waar ik in terecht ga komen waarin ik waarschijnlijk niemand ken :o
Gisteravond nog gefietst en dat was wel even een drempel over haha. Kon pas om 19:00 uur gaan en het was mega donker. Maar als je dan uiteindelijk onderweg bent en warmgedraaid bent, is het echt weer het fijne gevoel!

O: 200 gram magere kwark, 20 gram havermout, 10 gram proteïnepoeder
T: 150 gram wortel, paprika, nano protein pancake
L: 2 volkorenboterhammen, kalkoenfilet
T: smart bar crunchy
A: gekookte aardappelen, spruitjes, gehaktbal, salade
T: 200 ml magere yoghurt, beschuitje met cottage cheese

B: 1 paard rijden, 60 minuten racefiets

Lis_Ol

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 14:05

Taifoen; nou bijgekomen nog niet echt haha. Was pas mijn 2e dienst van de 5, gisteravond gewerkt, vanmorgen iets gedaan via ander werk en vannacht nog een nachtdienst werken. Dus bijkomen komt vanaf t weekend dan heb ik 2 weken vrij :D
Hoe ging je tentamen?
Oeh pasta pesto! Klinkt goed!

Klopt Mara, maar heb vanmorgen mijn punten ontvangen en we hadden een mooi winstpunt :D
Jouw avond eten van vanavond klinkt ook heerlijk!

Joanne: super fijn dat je je heb weten te herpakken gister! Lijstje voor vandaag ziet er ook goed uit.
En wat goed dat je vanavond toch die proefles gaat doen! Laat je even weten hoe het was? Veel plezier en ook een beetje succes.

Hier gister ook helemaal aan mijn lijstje gehouden dus ik ben blij.
Heb maar een kort nachtje kunnen slapen, dus mn planning wordt wat vreemd aangezien ik straks ga slapen voor m’n nachtdienst :))
5.30: 150 ml optimel, b’tween reep hazelnoot.
9.15; 150 gr Griekse yoghurt met 30 gr granola
12.45: 2 witte bolletjes, 1 met grilworst en 1 met rosbief. Blikje Redbull sugarfree
14.30; 2 yoghurt biscuits bosvruchten, 100 gr witte druiven.
19.00: ovenschotel met broccoli, krieltjes, beetje pastasaus en geraspte kaas
22.45: onderweg naar werk nog een leev oerkoek en een blikje redbull sugarfree (ja heb er wel wat nodig zo’n dag als vandaag _O- )

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 20:04

Tanja, oeh dat ziet er heerlijk uit! Ik ben benieuwd wat je erover kan zeggen. Ik heb nu in ieder geval ook een personal trainer op de sportschool kunnen benaderen (heel leuk, zij zat vroeger bij mij op de middelbare school) en waarschijnlijk heb ik zaterdag een afspraak voor het aanpassen van mijn schema. Maar een beetje extra hulp is natuurlijk nooit verkeerd.
Oeh pannenkoeken! En ook al zo lekker spairerib express! :9 Gezellig om zo samen met je vriend te kunnen sporten!

Mara, lastig, zo'n mentale struggle. Mooie lijstjes!

Imay, ja! Op de ene dag focus ik mij op mijn bovenlichaam en op de andere dag focus ik mij op mijn onderlichaam. Je kunt het eventueel een tijdje proberen om te kijken of het voor jou werkt. Wat houdt je tegen? Fijn dat je tussendoor nooit echt honger hebt!

Joanne, mentaal gezien weet je nu :D Qua buikpijn nog steeds niet helemaal lekker helaas. Als ik bepaalde pillen slik, heb ik nergens last van, maar eigenlijk moest ik er mee stoppen in overleg met de huisarts. Meteen weer heel veel last van buikpijn. Nu ben ik er weer mee begonnen, maar ik vergeet ze steeds, beetje dom. Verder heb ik vandaag ook weer bloedgeprikt omdat er een leverwaarde verhoogd was en ze willen kijken of dat nog steeds zo is. Dus ik heb gelukkig over een dag of drie weer contact met de huisarts. Mijn paard heeft gelukkig geen last meer van haar hoefzweer, maar nu helaas wel weer van een onverklaarbare kreupelheid. Nu nog een week rust houden en als haar kogel dan nog steeds dikker/warmer blijft, moet ik helaas weer kreupelheidsonderzoek laten doen.
Balen van het weekend, maar nu heb je weer een goed ritme en genoeg beweging. Dus dat komt vast vanzelf wel weer goed. Oeh, ook balen van de siroop... Superfijn dat je je weer hebt weten te herpakken gisteren!

Lis_Ol, vervelend van zaterdagavond, wel begrijpelijk als er iets poedersuiker is gebeurd en je tegelijkertijd moe bent.

Bedankt iig allemaal voor de lieve pb's!

Gisteren was niet top. Wel net ontbeten met havermout, maar daarna ging ik naar een vriendin. Daar iets te uitgebreid geluncht (eerst een kroket, daarna nog brood en crackers) en een speculaasje op. Als avondeten weer brood en ook nog eens vier in plaats van drie. Wel heel lekker Zumba gedaan. Daarna alleen wel weer iets te veel zoet op (kruidnoten, chocola en door mijn zusje gemaakte macarons). Doordat ik het al had losgelaten, werd het niet veel beter haha. Mezelf weer gewogen en helaas weer 500 gram aangekomen. Dat is dus weer iets minder. Helaas ook geen tijd meer om naar mijn paard te gaan voor een wandeling; echt zonde dat het al zo vroeg donker is!

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 12:36

@Joanna, De fulfill reep vond ik echt super lekker! Een aanrader dus! Dat pannenkoekje klinkt ook goed, maar 3 euro is inderdaad wel aan de prijs := Al zijn barebells repen etc. ook vrij duur.
Ik kan me goed voorstellen dat zo'n compliment extra motiverend werkt! Toch belangrijk om dat figuur dan ook op een gezonde manier na te streven (en niet juist je mooie gespierde benen en billen te laten verdwijnen door te weinig te eten :oo )
Super goed dat je een boksles hebt gepland! Hoe was het?

@Lis_Ol, Gefeliciteerd met je winstpunt *\o/* Ik kan me voorstellen dat je op dit soort dagen wel wat extra energie kan gebruiken :j Heb je ook echt profijt van zo'n redbull qua energielevel? Ik hou er niet zo van, dus heb echt geeen idee.

@Kimmie, 500 gram zou ook deels een normale schommeling kunnen zijn, dus daar zou ik me niet teveel op vastpinnen :) Zo te zien heb je wel een hele gezellige dag gehad en ook lekker bewogen met Zumba! Ik vind het ook echt super balen dat het weer zo snel donker is.. De dag is voor je gevoel gelijk een stuk korter.

Hier gaat het qua eten en sporten lekker! Ik heb wel nog steeds enorm veel last van mijn buik, wat zich ook uit in enorm opgezette darmen. Daardoor word ik niet heel blij van de spiegel :+ Maar goed, ik weet rationeel gezien dat dit geen vet is. Vanochtend weer contact gehad met de dokter en we gaan wat medicijnen proberen deze keer, dus hopelijk heeft dat effect!

Vanochtend echt weer heerlijk gesport. Ik ga qua kracht echt hard vooruit (zou het aan het feit liggen dat ik meer eet?). Om goed te kunnen herstellen vandaag dus ook naar de 2200 kcal
O: 50gr havermout, 75gr kersen, 75gr magere kwark, 5gr whey, cacao
T: Smart bar crunchy, appel
L: 2 bruine boterhammen met 1/2 avocado,2 volkoren crackers met cottage cheese, 1 volkoren cracker met 1/2 plak lightlife kaas
T: 2 Liga muesli chocolade biscuits
D: 2 pitabroodjes met hummus, gehakt, paprika, wortel en granaatappelpitjes
T: 200gr Isey skyr stracciatella
Totaal 2214 kcal

Joanne1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 13:41

Lis_Ol: Gefeliciteerd met je winstpunt!! Pfoe, klinkt als erg drukke dagen voor je! Fijn dat je hierna even vrij bent en lekker uit kunt gaan rusten. Ondanks de drukte wel weer een mooi lijstje zeg! Klinkt lekker die ovenschotel :9

Kimmie: wat een pech heb je zeg, zelf nog aan het rommelen met buikpijn en met je paard zit het ook niet echt mee..
Zelfgemaakte macarons, dat klinkt te lekker om te laten liggen <3 ik loop er inderdaad ook telkens tegenaan dat het al weer zo vroeg donker is, niks aan! Ik zou me als ik jou was proberen niet al te druk te maken om de 500 gram die je bent aangekomen, kan allerlei oorzaken hebben!

Mara: Goed om te horen, dan ga ik die ook eens uitproberen!!
Vervelend dat je last van je buik blijft houden. Ik hoop voor je dat de medicijnen hun werk gaan doen.
Fijn dat het sporten zo goed gaat!! Ik denk dat het zeker te maken kan hebben met de combinatie van meer eten. Je zegt het zelf ook tegen mij, niet te weinig eten zodat je spieren niet verdwijnen :D.
Hoe zwaarder je traint, hoe meer je lijf nodig heeft om spieren op te bouwen lijkt me dan. Wanneer ga je weer vergelijkingsfoto’s maken? Ik ben erg benieuwd of je dan ook duidelijk verschil gaat zien van het meer eten in combinatie met zwaarder trainen.
Goede lijst ook weer zeg!!

__

Bedankt allemaal voor de interesse in hoe de proefles boksen me is bevallen :D! Het was eigenlijk heel leuk. Een gezellige groep (al heb ik niet echt met iemand gepraat haha :o verlegen zijn struggles :') ) en een leuke en zware training. Wil er nog even over nadenken maar ik denk dat ik me wel aan ga melden.

Gisteren uit de supermarkt een bak Melt ijs meegenomen. Had deze nog niet eerder gehad maar er zat in de hele bak maar 300 kcal, dus ik vond het het proberen wel waard.
Na het sporten als beloning wat van gegeten en het was echt zo lekker! Wilde eigenlijk heel de bak leegeten :+ maar ik kon me inhouden door de rest voor vanavond te bewaren. Het is redelijk aan de prijs (6 euro) dus vind het sonde om er maar 1x van de genieten.

Lijstje van gisteren:

T: paprika, 150 gram wortel
L: 2 volkorenboterhammen, kalkoenfilet
T: evergreen krenten
A: roerbakgroente, rijst, vegetarische kipstukjes
T: 200 ml magere yoghurt
T: halve bak melt ijs

B: 45 minuten bokszaktraining, 15 minuten gewone fiets

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 18:42

@Mara, het sporten ging wel goed! We waren in zijn sportschool, dus een andere sportschool is altijd weer even wennen. Wat fijn dat je merkt dat je qua kracht haar vooruit ga! Ik merk dat nu ook echt, een heerlijk gevoel. Mooie lijstjes weer zeg!

@Joanne, jammer dat dat pannenkoekje zo duur is. Fijn dat je boks les goed beviel! Ik ga dat Melt ijs ook een keer proberen dan :D

@Lis_Ol, gefeliciteerd met je winstpunt! Mijn tentamen ging redelijk. Het is een tentamen voor een honoursprogramma, die zijn altijd wel pittig. Deze ging over ECG leer. Hoop dat ik hem gehaald heb!

@Kim, fijn dat je een personal trainer hebt kunnen benaderen en grappig dat je haar al kent! Ik ga morgen er even naar kijken :)
------------------------------
Mijn lijstje van gisteren:
O: groene smoothie (banaan, mango, spinazie, melk en kwark), bruin bolletje met cranberry pathe, cappuccino
L: 2 wentelteefjes van bruine boterhammen met jam
T: 2 cracotte’s met cranberry pathe
T: bakje chips
A: restje smoorvlees
T: magere yoghurt met cruesli
B: 15 min fietsen, 5000 stappen

Mijn lijstje voor vandaag:
O: smaakhuis
L: verse pompoen-wortel soep met 1 kaiserbol met smeerkaas, glas verse sinaasappelsap, cappuccino
T: cappuccino, stukje chocolade
A: Thaise kip curry
T: kiwi, magere kwark
B: 60 min fietsen, 60 min sportschool, 10.000 stappen

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 19:37

Kim; jeetje wat balen ook nog is van je paard erbij! Dat kan je er niet bij gebruiken als je zelf ook niet echt lekker in je vel zit.
Jammer van de 500 gram, kan een moment opname zijn en anders is het ook nog wel te overzien toch :)

Mara: meestal is dat energielevel voor even haha. Maar ik vind het erg genoeg ook gewoon heel lekker.
Vervelend dat je zo’n last blijft houden van je buik! Ik hoop dat de medicijnen gaan helpen. Top dat het sporten zo lekker gaat! Begin je beetje te wennen aan de verhoging van calorieën?

Joanne; goed dat je bent gegaan en de boks les goed beviel! Lekker lijstje en geniet nog van je ijs vanavond!

Taifoen; klinkt al pittig (ik heb die lessen allemaal nooit gehad haha). Binnen welke termijn krijg je de uitslag?
Lekkere lijstjes!

Bedankt voor de felicitaties van ons winstpunt. Ben er ook erg blij mee, de bevestiging dat onze trainingen de afgelopen maand goed is geweest :)
Hier weer een goede dag (tot nu toe haha) had al een week of 2 trek in tosti’s, dus vannacht lekker samen met m’n collega tosti’s gegeten haha.

Mijn lijstje van vandaag;
1.00: 100 gr witte druiven
4.00; 2 kaas tosti’s met wat ketchup
8.45; 500 ml optimel drink, 2 volkoren crackers, 1 met grilworst en 1 met cervelaat.
15.30: 2 pannenkoeken, 1 met appel en rozijnen en 1 met wat stroop.
A: ( ik moet nog koken :Y) ) zoete aardappel, paprika, pompoen, champignons en rode ui uit de oven met een beetje geraspte kaas en Italiaanse kruiden, kip schnitzel.
T; zakje snack a Jacks (30 gr ) paprika smaak

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 10:46

Mijn planning voor vandaag;
O; 150 gr Griekse yoghurt met 1/2 (grote) appel, 15 gr müsli, kaneel en 200 ml optimel drink.
T: eierkoek met een laagje milka chocopasta.
L: 2 kleine pannenkoeken; 1 met appel/rozijen, 1 met stroop.
T; banaan
A; stamppot boerenkool met 1/4 rookworst en jus <3
T; denk nog wel een schaaltje chips :)

M’n weegschaal gaf vanmorgen 63.3 aan.. dat is best weinig vind ik. Na morgen 2 weken vakantie dus zal iets minder op mijn eten letten en dan komt er vast ook wel iets aan :')

Joanne1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 11:20

Tanja: Lekkere lijstjes heb je weer! En je bent weer erg actief bezig zo te zien, echt top.
Wentelteefjes heb ik echt al lang niet meer op, je brengt me op een goed idee :D

Lis_Ol: Dat is echt zo’n fijn gevoel, als hard trainen beloond wordt!
Oeh heerlijk die nachtelijke tosti’s haha. Is dat de witte boterham met pindakaas collega? :+
Ik zag de foto van je avondeten voorbij komen in het show jouw maaltijd topic, en het zag er ontzettend lekker uit!
Boerenkool stamp!! Daar is het echt weer voor <3

__

Ondanks dat ik op dit moment bijna niet de trap af kan lopen, niet wil lachen door de buikspierpijn en mijn armen liever omlaag blijven -O- :') heb ik toch besloten om me aan te melden voor het boksen! :D mijn abonnement gaat vanaf maandag in.

Ook erg tevreden over mijn lijst van gisteren! Moest zelf voor mijn avondeten zorgen en dat geeft me overdag veel rust waardoor ik iets extra’s ‘durf’ te eten omdat ik mijn volledige dag dan al in kan delen. In de ochtend al lekker een rondje gefietst, blij mee want later op de dag heeft het alleen nog maar geregend.

T: 100 gram wortel, paprika, pakje lu crackertjes
L: 2 volkorenboterhammen kalkoenfilet, 1 volkorenboterham met 25 gram cottage cheese
T: barebells reep
A: salade met oa. Kipfilet, komkommer, mais en een klein beetje mozzarella
T: halve bak melt ijs
T: digestive biscuitje (tegen oma zeg je geen nee :+)

B: 60 minuten racefiets

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 11:47

Hallo allemaal, ik reageer hier bijna niet meer omdat ik het bijhouden van kcal bíjna heb losgelaten. Maar lees nog wel trouw mee :) Even een korte bijleespost :)

@joanne oooh superleuk boksen!! En nog steeds aan het fietsen, vind je dat niet eng met natter wegdek/wind enzo?

@lis_ol wat is voor jou een fijn gewicht om op te zitten? Wel knap dat je zo ver bent!

@taifoen ooooh lekker wel een kopje soep tussen de middag!

@m9ara als je zoveel last van je buik hebt ligt het dan niet aan een milde allergie ergens voor?

@kimmie één dag ongezonder eten kan je geen 500 gram aankomen hoor. Daarvoor zou je 3500 kcal bovenop je verbruik moeten eten! Helpt het voor jou om een globale weekplanning te maken en te bekijken welke momenten je ''snacks'' mag toestaan?

-------------------------------------------------------

Hier gaat het met ups en downs, maar de hulp van de diëtiste helpt wel daarbij. Ik begon 2 september op 73 kg en gisteren was dit 70,8 kg. Dus langzaam maar gestaag daalt het :) Het mocht van mij wel iets sneller, maar ik heb tegelijkertijd niet het gevoel dat ik anders aan het eten ben (dus kleine veranderingen doen wel iets). Stapje voor stapje zullen we maar zeggen :)

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 18:54

Lis_Ol, gefeliciteerd met je winstpunt! *\o/* Gelukkig valt het inderdaad wel mee. Dat is echt zo'n fijn gevoel, als hard trainen beloond wordt! Wat was ooit je streefgewicht?

Mara, goed om te horen, misschien ga ik die ook wel testen! Wat vervelend dat je nog steeds zo'n last van je buik hebt! I feel you :')

Joanne, jammer dat het pannenkoekje zo duur is. Goed dat je bent gegaan en dat de boksles goed beviel!

Tanja, voel geen druk hoor! Doe maar als je er zin in hebt. Klinkt pittig! Lekkere lijstjes heb je weer! Lekker hoor, een kopje soep tussen de middag!

Aight, dat is misschien wel een goede tip. Ik eet eigenlijk iedere dag wel wat lekkers, maar misschien is het inderdaad beter om dat wat minder te doen en wat meer te reguleren.

Gisteren me bijna helemaal aan mijn planning kunnen houden. Alleen per ongeluk vlak voor het avondeten een muffin gehaald op het station, waardoor mijn avondeten en tussendoortje daarna mis gingen |o
Ik mocht eindelijk weer een keer fysiek naar school. Dat was wel even wennen en daarna was ik ook echt kapot.
O: havermoutpap met halfvolle melk en een peer. (275)
T: volkoren cracker met philadelphia. (60)
L: een beetje rijst met veldsla, chiazaad, cherrytomaatjes, bosuitje, courgette, noten en een beetje yoghurt, een kiwi. (496)
T: volkoren cracker met philadelphia. (60)
T: red velvet muffin en chocolademuffin (gedeeld met vriendin). (538)
T: suikerbrood. (287)
B: helaas kon ik vanwege school niet meer naar mijn paard en ook niet naar de sportschool :(
D: veel water.
Totaal kcal: 1717.

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 19:02

Een bijleespost houden jullie nog van me tegoed. Ik ben hier nu alleen om even te klagen over spierpijn en hoe volgeboekt de sportschool is :')

Ik had vorige week een intake met een fysiotherapeut die verbonden is aan Fit4Free en heb gister onder begeleiding van hem getraint. Het isee is om dit eens in de 2 weken te doen om zowel mijn vorm tijdens oefeningen als mijn trainingsschema in zijn algemeen goed in de gaten te houden. Ik heb doelen en in wil niks in mijn lichaam slopen terwijl ik probeer mijn gezondheid te verbeteren zegmaar. Ik kan jullie zeggen dat het een effectieve dag was gister. Ik heb spierpijn op plekken waar ik de afgelopen 4 keer zelf trainen geen last van heb gehad dus ik moet wel andere spieren aanspreken nu. En ik ga nog suggesties voor extra oefeningen/apparaten krijgen zodat ik af en toe wat af kan wisselen in wat ik doe als ik 3 keer in de week ga trainen.

En toen ik vandaaag zoeiets had van "Ik heb te veel energie deze week, ik wil een extra keer trainen" en een weekenddag een uurtje wilde boeken zat nu al het hele weekend vol. Ik heb voor vanavond nu een les pilates geboekt, geen idee wat ik er van ga vinden want ik heb dit nog nooit gedaan, en maar meteen voor volgende week 3 avonden een uurtje geboekt. En dan eerder in de week al beslissen of ik een 4e dag wil gaan...

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 19:04

@Lis_Ol, binnen nu en 3 weken! Maar ik hoop iets eerder, want de herkansing is over 3 weken haha. We zijn nog maar met 10 man, dus dat moet vast wel wat sneller lukken :) geniet van je vakantie!!

@Joanne, spierpijn kan zoooo erg zijn haha.

@Aight, fijn dat je wat verandering op de weegschaal ziet en de diëtist je helpt!

@Kim, ik heb je een pb gestuurd over het sporten! Verder denk ik dat het belangrijk is dat je wel gewoon avond eet, ookal wijk je misschien wat af qua planning met bv. een muffin. Desnoods eet je bv. een half bord 's avonds. Hoop niet dat je zo compenseert of jezelf straft. Als je een dag qua kcal iets hoger zit, is het niet gelijk zo dat je er van aankomt. Misschien moet je het wat breder trekken dan per dag kijken? Je hebt genoeg dagen met veel beweging en dan zit je ook rond de 1600-1700 kcal. Avondeten is ook belangrijk :)

O: 3 mini broodjes (partymix AH) met (pinda)kaas, cappuccino
L: verse zoete aardappel-paprika soep, 3 mini broodjes met smeerkaas
T: magere kwark, cappuccino
A: biefstuk met aardappelpartjes en salade
T: ijs
B: 7000 stappen, lekker rustig dagje :D

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 11:12

@Joanne, Ik heb rond 20 november weer vergelijkingsfoto's op de planning staan. Echter denk ik dat ik het een weekje opschuif i.v.m. de maandelijkse periode en dus misschien een vertekend beeld :+
Fijn dat de boksles zo goed is bevallen en wat leuk dat je een abonnement gaat nemen! Jezelf mengen in de groep komt later wel, ik kijk ook altijd eerst graag de kat uit de boom :D

@Taifoen, Goede lijstjes heb je zeg! Hoe goed vult zo'n smoothie bij jou in de ochtend?

@Lis_Ol, Ik begin inderdaad te wennen aan de verhoging in kcal! Ik probeer af en toe ook wel een dagje te minderen, zodat ik dat ook gewend blijf. Vandaag heb ik bijv. een rustdag en wil ik wat minder eten. Oeh tosti's zijn ook zo lekker!! Herinnert me dat ik nog steeds een tosti-ijzer wil kopen haha! Je zit gemiddeld genomen toch wat laag in kcal lijkt het als je af blijft vallen? Een vakantie komt dan extra op het goede moment :D Heb je nog leuke plannen?

@Aight, Ik ben in ieder geval getest op lactose en gluten en dat was het niet. Verder kunnen we niet echt een patroon ontdekken in het soort voedingsmiddelen waar ik op reageer. Omdat ik altijd erg goed bijhoud wat ik eet kan ik dit goed analyseren. Wie weet dat ik ooit het fodmap dieet nog ga proberen.
Wat een toppresatie dat het je gelukt is van het kcal tellen af te stappen en wat kilo's te verliezen! Je bent echt op de goede weg dus. Super joh!

@Kimmie, Ik heb nu medicijnen gehad, wellicht dezelfde als jij noemde, die wel werken? Ik ga vanaf vandaag starten dus erg benieuwd! Ik kan me voorstellen dat weer fysiek naar school gaan veel energie kost. Moe = lastiger om gezonde keuzes te maken, dus ik vind die muffin helemaal niet zo gek. Ik ga mee met de eerder gegeven tip, het is beter om daaarna toch nog een klein bordje avondeten te nemen in plaats van 100% te willen compenseren, zodat je je lichaam ook nog voed in plaats van vult. Dan denk ik dat je daarna ook meer verzadigd bent, ondanks dat je al wel vol dacht te zitten van de muffin :)

@IMAY, Het klinkt alsof trainen met deze fysiotherapeut een hele goede zet is dus :D Het is een heerlijk gevoel als je het idee hebt echt lekker getraind te hebben. Hoe was pilates uiteindelijk?

Ik had gisteren een beetje een gekke dag, omdat het het afscheid van een collega was. Daarom naar kantoor geweest en samen geluncht op 1,5e meter afstand. Er waren eigenlijk niet echt keuzes, voor iedereen lag dezelfde lunch klaar. Hierdoor een wat mindere dag gehad, in de zin van, keuzes die ik normaal door de week niet zou nemen. Alsnog wel prima bij mijn kcal doel uitgekomen:
O: Wortel-havermouttaartje
T: Stukje gezonde bananen-chocoladecake
L: Smoothie, pistoletje gezond, worstenbroodje, stroopwafel
T: Smart bar crunchy
D: Geroosterde bloemkool, limabonen, tomaat, walnoot, pesto
T: 125gr magere kwark
Totaal 2155 kcal

Vandaag heb ik een rustdag qua sporten en minder ik ook weer even een dagje in kcal, om hieraan gewend te blijven.
O: 250gr magere kwark met 100gr frambozen en 15gr whey crispy
T: Stukje gezonde frambozencake, mandarijn, appel
L: 2 bruine boterhammen en 1 cracker met oude kaas en kipfilet
T: Smart bar crunchy
D: Peterselierijst met aubergine/kikkererwten/granaatappelpitjes in tomatensaus
T: Melkunie protein pudding
Totaal 1724 kcal

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 12:13

Joanne; hahaha nee dit was een andere collega. Maar over het algemeen zijn bijna al mijn collega’s wel in voor lekker eten _O-
Wat goed dat je je heb opgegeven voor de bokslessen! En lekker lijstje had je, netjes hoor!

Aight: fijn dat de ondersteuning van de diëtiste wel helpt, en er een daling te zien is :)

Kim; wel lekkere muffins haha. Maar netjes opgelost toch op deze manier :) maar zoals Taifoen (ik mis jouw echte naam :)) )ook zegt, avondeten overslaan moet je niet te vaak doen. Dan maar een kleiner portie of later op de avond.

Taifoen; oef altijd dat lange wachten, werd daar altijd zo onrustig van! Lekker lijstje!

Mara; dat zou je zeggen, maar ik zit gemiddeld rond de 1900 kcal per dag.. dus je zou zeggen dat ik daarmee wel op gewicht zou blijven. Verder ophoging vind ik eng; want ik wil ook niet aankomen :+
Vakantie, nog geen idee haha. Beetje klussen en denk met de paarden wat dagjes weg. Iig een beetje bijkomen van de afgelopen tijd; maar vanavond moet ik eerst nog werken..
Lekkere lijstjes! En vandaag compenseert weer mooi met gister zo :)

Voor de rest; mijn doel was 65.0, daar zit ik al een tijdje op/rond, maar nu dus nog iets minder..

Mijn lijstje voor vandaag;
O: 150 gr Griekse yoghurt met 1/2 appel, müsli, kaneel en 200 ml optimel.
T: stukje gevulde speculaas
L: 2 witte bolletjes, 1 met pindakaas en 1 met cervelaat.
T: banaan
A; 80 gr (ongekookt afgewogen) volkoren pennen met formaggio pasta saus met sperziebonen en een uitje.
T: eierkoek met milka chocopasta en een leev oerkoek brownie :)
Laatst bijgewerkt door Lis_Ol op 30-10-20 12:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Joanne1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 12:41

Aight: leuk dat je weer eens laat horen hoe het nu met je gaat! Wat ontzettend knap dat je het kcal tellen bijna helemaal los hebt kunnen laten. Echt veel respect dat je dat kunt. En je bent echt het bewijs dat kleine veranderingen ook al verschil kunnen maken. Het gaat dan misschien niet zo snel als je zou willen, maar het lijkt me wel goed vol te houden omdat je je niet heel erg aan hoeft te passen qua eten.
Nat wegdek en wind vind ik nog wel te doen maar ik vind het vooral vervelend als het al donker is. Hoop dat ik in de winter nog wel wat mooie tochtjes kan blijven maken maar in ieder geval een stuk minder dan in de zomer.

Kimmie: Wat balen van die muffin want je was die dag erg goed op weg! Ik ga wel met de rest mee dat je beter nog wat gezond avondeten bij had kunnen eten.

Imay: Klinkt als een super goede stap, het trainen onder begeleiding van een fysiotherapeut! En zo te merken ook erg effectief aangezien je al je spieren voelt :D
En wat balen dat de sportschool allemaal al volgeboekt zit. Hoe is de les pilates je bevallen? Dit wil ik ook altijd al eens gaan doen!

Tanj: zoete aardappel-paprika soep <3 dat klinkt echt ontzettend lekker :9
Verder een mooi lijstje en fijn dat je een rustige dag hebt gehad!

Mara: Ik begrijp wel dat je een vervelend gevoel had over je dag door die lunch. Goed dat je het toch gewoon gegeten hebt en mee afscheid hebt genomen van je collega. Uiteindelijk kwam je alsnog mooi uit qua kcal! Hopelijk heb je er toch een beetje van kunnen genieten.
Fijne planning voor vandaag en geniet van je rustdag!

Lis_Ol: haha, lastig van die collega’s die altijd lekker eten mee nemen := maar ook wel weer erg gezellig!
Succes met werken vanavond en daarna lekker genieten! Lijkt me een gekke tijd om nu vakantie te hebben, al vermaken mensen met paarden zich toch altijd wel :D
Mooie planning voor vandaag!!

__

Gisteren weer een beetje de mist in gegaan in de avond, in de zin van niets meer gegeten. Kwam thuis van de les en was zo moe dat ik bijna meteen naar bed ben gegaan en er niet eens meer aan gedacht heb nog iets te eten. Al ga ik dat dit weekend vast wel weer ergens inhalen.

O: 200 gram magere kwark, 20 gram havermout, 10 gram whey
T: evergreen krenten, 100 gram wortel
L: 2 volkorenboterhammen runderrookvlees
A: gekookte aardappelen, jus, brocolli, kipschnitzel, salade

B: uur les met paard

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 11:59

@Imay, pilates vond ik wel grappig! Deed me een beetje denken aan yoga, maar dan met oefeningen waar je niet zo lenig voor hoeft te zijn haha. Ik moet er ook echt op letten dat ik de sportschool van te voren in boek, de komende dagen zijn al allemaal vol. Maar tot nu toe gaat het goed en sport ik ongeveer 4x per week! Fijn dat het effectief was om met de fysiotherapeut te sporten! :)

@Mara, ik vind zo’n smoothie niet echt vullend, maar ik heb ’s ochtends sowieso niet echt honger. Alleen vind ik het wel belangrijk om wat te eten voor mijn energie niveau. Maar hij zal wel vullend worden met bv. havermout en eiwitpoeder, weet alleen niet of het echt beter wordt daarvan. Vanille eiwitpoeder heeft natuurlijk wel een (typische) smaak opzich. Werk je normaal thuis? Wel leuk dan om je collega’s weer te zien!

@Lis_ol, mijn naam is Tanja! Waarschijnlijk is 1900 kcal dus nog te weinig in vergelijking tot de hoeveelheid die je beweegt. Misschien dat je het gewoon rustig kan ophogen met 100 kcal en dan kijken hoe je lichaam erop reageert. Ik denk niet dat je bang hoeft te zijn om wat op te hogen, snap dat het gek voelt. Maar als je nu met 1900 nog steeds afvalt, moet je meer eten om gelijk te blijven. Maar eerst lekker genieten van je vakantie! Leuk om met de paarden op stap te gaan :D

@Joanne, de soep was erg lekker! Ik ben fan van de soeppakketten (vers) van de AH, jumbo, lidl etc. Super makkelijk en je hebt snel een soep met verse groente op tafel! En ze hebben verschillende soorten dus je kan ook nog eens afwisselen *\o/*
-----------------------------
Mijn lijstje van gisteren:
O: magere yoghurt met cruesli, cappuccino
T: eiwitshake
L: 2 bruine pistoletjes met chorizo en komkommer
T: magere kwark
A: aardappelpartjes met salade en een vega mckroket
T: stukje appeltaart
B: 60 min sportschool, 18.500 stappen

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 19:24

Makkelijk bijlezen :P

O: bakkersbol volkoren met pindakaas en een halve banaan
L: bakkersbol met kaas, smaakhuis
T: oreo eiwitshake
A: 4 pannenkoeken met fruit en stroop
T: protein chocolade kwark (ben benieuwd!)
B: 1 uur sportschool, 40 min (elektrisch) fietsen, 10.000 stappen

Ik zit nu echt in een lekker ritme van 4x per week naar de sportschool! Blij mee :)

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 20:52

Joanne, spierpijn kan zo erg zijn :D

Aight, fijn dat je wat resultaat op de weegschaal ziet en dat de diëtiste je zo goed helpt! Leuk ook dat je weer eens iets van je laat horen. Natuurlijk mag je ook meepraten als je geen kcal telt.

Tanja, je pb was heel interessant en gaat me zeker helpen! Jullie kennen me hier al iets te goed geloof ik :o Normaal heb ik dat niet zo erg, maar dit keer werd ik inderdaad weer heel boos op mezelf dat ik van mijn planning afgeweken was. Ik zat ook wel redelijk vol erna, maar het was niet echt een hele handige actie inderdaad.
Goede lijstjes heb je zeg! Oef dat lange wachten is zo zuur, ik herken je gevoel helemaal! Zoete aardappel-paprika soep :9

Mara, zou zomaar kunnen. Ik heb in ieder geval onthouden dat die van mij mijn darmen tot rust brengen. Ik begrijp wel dat je een vervelend gevoel had over je dag vanwege je lunch.

Imay, het klinkt alsof trainen met de fysiotherapeut een hele goede zet is voor je :D Pilates is leuk! Ik merkte wel dat het minder zwaar was dan ik van tevoren had gedacht. Misschien kwam dat ook wel doordat ik bepaalde oefeningen helaas niet kon uitvoeren vanwege mijn rugproblemen.

Lis_Ol, hahaha lastig idd collega's die allemaal lekker eten meenemen :+ Wat is jouw echte naam trouwens? Praat makkelijker haha!

Oh ja, voor alle lieve pb's uit dit topic, woensdagochtend heb ik een afspraak bij de huisarts en ze lieten me weten dat ik altijd de huisartsenpost mag bellen als ik het echt niet meer trek. Dus dat is gelukkig heel fijn, ondanks dat ik denk dat laatste niet nodig te hebben.

Verder ging het gisteren redelijk goed. Tot 's middags, waar ik een enorme buikpijnaanval kreeg weer. Redelijk vervelend, want daardoor heb ik geen avondeten op. Alleen 's avonds laat kreeg ik natuurlijk honger, waardoor ik toen de verkeerde keuzes heb gemaakt helaas.
O: schaaltje magere yoghurt met frambozen vers + plakje ontbijtkoek. (192)
T: appel. (72)
T: plakje ontbijtkoek. (77)
L: 2 volkoren crackers met halvarine en vruchtenhagel (oeps, dat laatste was niet de bedoeling), 1 Limburgse cervelaat, 2 kaas komkommerschijven. Stukje komkommer, beker optimel en cup a soup kip. (615)
T: druiven. (66)
T: hapje granenreep. (24)
T: chocola. (107)
A: wit puntje met zalm en krabsalade. (91)
T: speculaasbrok. (185)
B: groepsles op de sportschool geskipt, in plaats daarvan vandaag gefitnesst, wel mijn paard verzorgd.
Totaal kcal: 1429.

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 23:58

Joanne; hoe is het met je spierpijn?

Tanja :D : ja daar heb je gelijk in, maar heb ook wel is dagen boven de 2000 gehad de afgelopen periode waarmee ik dus ook afviel. Heb met een vriendin afgesproken de vakantie te zien wat er gebeurt, mocht ik dan nog afvallen als mijn structuur wat wegvalt (en wss meer snoepen, vriendlief kennende...) dat ik ff bloed ga prikken.
Fijn dat je t ritme van sporten goed te pakken heb, lekkere lijstjes!

Kim: mijn naam is Lisanne :Y)
Vervelend van je buikpijn aanval! Hoe is het daar nu mee?
Bedoel je verkeerde keuzes gemaakt in het snoepen ipv een maaltijd? Vind het snaaien nog best mee vallen als je zo’n grote maaltijd heb overgeslagen :+

Hier een gek dagje, had eigenlijk weinig tot geen trek.
Dus bewust wat calorierijke keuzes gemaakt om zo toch een beetje hoger uit te komen (1863 in totaal vandaag..) maar moest mezelf beetje dwingen om te eten. Daardoor ook geen tussendoortjes op (slecht, i know)
O: 150 gr Griekse yoghurt met 30 gr granola, 200 ml optimel.
L: kaasbroodje en een worstenbroodje
A: 200 gr aardappelgratin, broccoli met een roomsausje en een entrecote :)
T: 150 gr chocolade brownie ijs

Morgen ga ik ‘gezonde’ muffins maken met blauwe bessen en chocolade. Ben heel benieuwd

Joanne1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 10:07

Tanja: goed idee dus die verse soep pakketten, ga ik zeker eens proberen!
Hoe bevalt de vega mc kroket? Ik wil die echt graag gaan proberen maar weet niet of ik het de kcal waard vind.
Wauw goed dat je nu 4x in de week naar de sportschool gaat!
Hoe maak je jouw oreo eiwitshake? :D

Kimmie: dapper dat je naar de huisarts gaat, veel succes!
Balen weer van de buikpijn. Misschien dat je de volgende keer avonden apart kunt laten staan zodat je niet later op de avond alsnog honger krijgt? Al vind ik dat je de 'schade' best beperkt hebt weten te houden :+

Lisanne: ik zal je voortaan ook bij je naam noemen als je dat goed vindt :D
Spierpijn is helemaal weg! Morgen ga ik weer dus ben benieuwd hoe lang ik spierpijn vrij ga blijven :=
Oeh lekker dagje had je gisteren!
Ik ben erg benieuwd hoe de muffins gaan lukken, hou ons op de hoogte :D

____

Vrijdag heb ik nog een goede dag gehad en gisteren eigenlijk ook wel redelijk voor een weekenddag. Heb in ieder geval weer even bijgegeten wat ik van de week te kort kwam haha.

O: boterham met pindakaas, beschuitje met kaas
T: 200ml halfvolle chocolademelk, nobo sprits
L: 3 sneetjes homemade kastanjebrood
T: 2 rijstwafels
A: pokebowl :9
T: bakje zoute popcorn

B: 60 minuten gewone fiets

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 11:29

Joanne, fijn dat je spierpijn voor nu helemaal weg is! Er stond in principe nog wel avondeten, alleen ik durfde het niet aan eerst, omdat ik bang was dat het erger zou worden als ik iets at. Rond 21 uur had ik alleen geen trek meer in warm eten, maar wel in eten hahaha.

Lisanne, goed dat ik nu je naam weet! Mijn buikpijnaanval is nu gelukkig weer weg. Meestal krijg ik die zo rond een uur of vijf. Tot ver in de avond. Heel naar. Ja klopt. Ik had beter gezonde keuzes kunnen maken in plaats van die speculaasbrok.

Tanja, goede tip trouwens nog van die soeppakketten. Ga ik ook eens proberen!

Gisteren had ik lekker een cheatday. Ik heb trouwens ook mijn BMR weer eens berekend: ik zit nu op 1475 kcal. Met beweging erbij verbruik ik dagelijks 2286 kcal, dus ik denk dat mijn doel van 1800 best oké is. Misschien nog ietsje minder proberen voor een tijdje.
O: magere yoghurt met frambozen vers, ontbijtkoek met halvarine. (194)
L: drie boterhammen met Brabantse zult en jonge kaas met komkommer, spelteierkoek met halvarine. (567)
T: Bossche bol. (254)
A: mezzi rigatoni met boerenkool, ricotta en runderworstjes. (622)
T: nacho cheese en honey roasted. (282)
B: 7000 stappen en 60 minuten fitness.
Totaal kcal: 1919.

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 13:12

@Lisanne, Helemaal als je geen volledig zittend beroep hebt kan ik me wel voorstellen dat 1900kcal onder onderhoud is. Ik zou inderdaad je vakantie lekker even aankijken en anders met kleine stapjes wat ophogen. Als je dit in kleine stappen doet kom je ook niet ineens veel aan :D
Geniet van je vakantie!! Heerlijk om niet teveel te plannen en inderdaad lekker even bij te kunnen komen!

@Joanne, Dat ‘probleem’ heb ik ook steeds vaker. Moe thuiskomen en dan helemaaaal geen zin meer hebben om bij te eten wat ik nog mis (terwijl ik normaal toch echt graag zoveel mogelijk aan het eten ben :+ ). Goed dat je het weer hebt kunnen compenseren! Kastanjebrood klinkt goed zeg, wat is het precies?

@Tanja, Ik werk inderdaad voornamelijk thuis! Dus het was leuk om weer eens bij elkaar te zijn Had je de melkunie chocolade pudding? Hoe vond je het?

@Kimmie, Wat goed dat je de huisarts gebeld hebt en fijn dat je woensdag terecht kan! Dat idee geeft vast ook al wat houvast.
Wat betreft kcal denk ik inderdaad dat rond de 1800 dan super is! Ik zou niet minder proberen in het begin, omdat je het jezelf dan misschien te moeilijk maakt en daardoor een eetbui krijgt :)

Hier gaat het ook goed! Vrijdag dus wat lager in kcal (grappig want ik had zaterdagochtend met trainen een slechte dag, ik vraag me af of dit dus direct effect heeft). Gisteren bij het broertje van mijn vriend gegeten voor zijn verjaardag en die had echt reuzenporties gemaakt. Alles laten staan vind ik niet leuk voor hem, dus ik ging echt megavol naar huis. Die twee dagen heffen elkaar dus gelijk op haha.

Vandaag op de planning:
O: American pancakes met kwark en aardbeien
T: 250gr magere kwark met 15gr whey crispy, 8gr pure chocolade, 6gr whey
L: Tomatensoep, pistolet met 1 plak lightlife kaas
D: We bestellen wat met een bevriend stel: 3 wijntjes, brood met boter, steak tartare, ossenhaas met aardappelgratin
Totaal 2434, echte weekenddag dus, dat trek ik door de week weer recht :)

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 15:53

Joanne; haha ja dat mag hoor! Hoe is je boks les vandaag gegaan?
Fijn dat je goede dagen heb t weekend :)
De muffins haal ik net uit de oven, dus moet ze nog proberen!

Kim: net lijstje hoor! Zeker voor een cheatday!

Mara; nee klopt, ik heb een vrij actief beroep met veel lopen. En daarnaast mn hond en paarden waar ik veel beweging door heb. Maar volgens mfp moet ik 2050 eten om gelijk te blijven, dus denk dat ik die kant op moet gaan..
Geniet van vandaag! Klinkt allemaal erg lekker!

Hier een kook en bak dag :') stoofpeertjes staan op en ga zo het stoofvlees op zetten, muffins komen net uit de oven. Lekker dagje zo :)

O; 150 gr Griekse yoghurt met een kiwi en 15 gr walnoten. 200 ml optimel.
T; stuk gevulde speculaas.
L; afbak stokbroodje met rosbief en magere filet americain.
T: low carb muffin met pure chocolade en blauwe bessen.
A; 3 stoofpeertjes met 200 gr draadjesvlees; 200 gr aardappelpuree.
T; 150 gr 3 chocolade ijs.

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 22:56

@Kim, wat vervelend dat je zoveel last hebt van je buik. Misschien eens het fodmap dieet proberen? Mogelijk geeft dat je wat meer duidelijkheid. Ik denk dat 1800 kcal ook een goed doel is. Maar het is ook belangrijk hoe je daarbij voelt en of je genoeg energie hebt.

@Lisanne, lijkt me een slim plan om dan even bloed te prikken inderdaad, kan nooit kwaad. Wel goed dat je calorierijke keuze hebt gemaakt om toch nog wat binnen te krijgen! Lekker zo’n kook en bak dag! Was alles goed gelukt? :)

@Joanne, ik vond de vega mckroket lekker! Ik proefde niet echt veel verschil met de normale, maar het is ook wel weer een tijdje geleden dat ik die heb gegeten. Ik vond hem qua kcal eigenlijk heel erg mee vallen (328 kcal). Met een portie aardappelpartjes en een salade was het gewoon een normaal avondmaal. Veel plezier morgen met boksen! Ga je 1x per week?

@Mara, ik vond de pudding niet voor herhaling vatbaar. Mijn vriend had de karamel-zeezout en die hebben we maar weggegooid. Ik heb de chocolade opgegeten (want 20 gram eiwitten), maar vond het niet echt naar chocolade of wat anders lekkers smaken :')
---------------
O: 2 pannenkoeken met fruit en stroop, cappuccino
T: ananas
L: verse broccoli-spinazie soep, gekookt ei, bruin pistoletje met chorizo, glas halfvolle melk
A: aardappeltjes, kip en salade
T: 100 gram vlaflip
B: 6500 stappen, 60 min (elektrische) fiets

Morgen heb ik mijn laatste toets voor de minor kinderverpleegkunde. Dan ben ik al op 1/4e van mijn afstudeer jaar! Na de toets ga ik weer naar de sportschool *\o/*