Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Ik heb inderdaad geen advies gehad om thuis te blijven. Verder wordt er in heel Nederland met halve maten gemeten (basisschool kinderen die wel gewoon naar school gaan terwijl vakantie in Noord-Italie), dan ga ik geen heilig boontje zijn en 2 weken lang zorg voor mijn paard zoeken, boodschappen regelen, tentamens verzetten, vakantieuren opnemen en dergelijke.
Daarnaast, mijn vriend mág niet eens thuis blijven, moet gewoon naar werk. Dus dan kan ik braaf 2 weken thuis blijven maar gaat het via hem wel de deur uit.
mvdende schreef:En het is nog steeds geen negatief reisadvies. Dat is het pas bij rood.
Ik vraag me af wat de reisorganisaties nu gaan doen?!
Heel officieel hoeven die nog niet te annuleren en geen geld terug te geven.
Ook verzekeringen kunnen nu nog niets, het reisadvies is nog niet rood. Dus ze mogen je nu nog niets weigeren als je nu nog gaat.
Gelukkig heb ik geen reis geboekt die kant op (ga nooit op wintersport) maar anders had ik toch wel een tweestrijd gehad: 1 ik zou kijken of ik kon annuleren en mn geld terug kon krijgen of kosteloos omboeken, 2 indien dit niet mogelijk zou zijn, zou ik waarschijnlijk wel gewoon op vakantie gaan naar noord Italië. Heb het geld niet in de achtertuin groeien.
[***] schreef:Over reizen gesproken, ik zou met een vriendin naar Zuid-Korea gaan eind oktober maar nu is het dus wachten met tickets kopen omdat zij het toch allemaal wat te onzeker vind met corona. Heel irritant, want het is momenteel onmogelijk wat betreft hoe het er over een halfjaar uit ziet. Is het dan al weer voorbij, nog steeds hetzelfde of juist erger? Hopelijk dat er snel meer bekend wordt.
elnienjo schreef:In het filmpje wat nu op de NOS live blog staat wordt gezegd dat het wordt ontraden naar Italie af te reizen, maar dat het gebied niet rood verklaard is en dat annuleringsverzekeringen dan niet uit hoeven keren. Ben je mooi klaar mee dan als je een geboekte reis hebt staan. Halfzachte maatregelen ook altijd...
mvdende schreef:Dit dus.
Als ze echt willen voorkomen dat er mensen afreizen naar Italië voor bijvoorbeeld vakantie, dan moeten ze code rood gaan afgeven.
Met code rood hangt iedereen aan de telefoon bij zn reisbureau/ verzekering om de reis te annuleren.
Dan voorkom je echt dat mensen afreizen.
Nu met code oranje zeggen ze eigenlijk: wij willen niet dat je gaat, maar wij willen ons ook niet de financiële gevolgen van alle annuleringen op onze hals halen. Dus er zullen mensen zijn die het geld voor lief nemen en inderdaad gewoon niet naar Noord Italië afreizen, maar er zullen ook zat mensen tussen zitten die gewoon nog op vakantie gaan. Geld groeit nou eenmaal niet in de achtertuin.
[***] schreef:Over reizen gesproken, ik zou met een vriendin naar Zuid-Korea gaan eind oktober maar nu is het dus wachten met tickets kopen omdat zij het toch allemaal wat te onzeker vind met corona. Heel irritant, want het is momenteel onmogelijk wat betreft hoe het er over een halfjaar uit ziet. Is het dan al weer voorbij, nog steeds hetzelfde of juist erger? Hopelijk dat er snel meer bekend wordt.
elnienjo schreef:mvdende schreef:Dit dus.
Als ze echt willen voorkomen dat er mensen afreizen naar Italië voor bijvoorbeeld vakantie, dan moeten ze code rood gaan afgeven.
Met code rood hangt iedereen aan de telefoon bij zn reisbureau/ verzekering om de reis te annuleren.
Dan voorkom je echt dat mensen afreizen.
Nu met code oranje zeggen ze eigenlijk: wij willen niet dat je gaat, maar wij willen ons ook niet de financiële gevolgen van alle annuleringen op onze hals halen. Dus er zullen mensen zijn die het geld voor lief nemen en inderdaad gewoon niet naar Noord Italië afreizen, maar er zullen ook zat mensen tussen zitten die gewoon nog op vakantie gaan. Geld groeit nou eenmaal niet in de achtertuin.
En aangezien het vaak om fitte gezonde jonge (of althans niet oude) mensen gaat die gaan wintersporten, kan ik me niet voorstellen dat er veel annuleren als ze het geld niet terugkrijgen.