Afvallen 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

san4nie

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 22:26

Welkom imre. Heb een poosje terug jouw blog gelezen. :) Erg interessant was dat.

Zoete trek na het avondeten heb ik ook wel eens. Soms neem ik dan een glas ranja of een stuk fruit. Soms een toetje.
(Vandaag een stuk brownie cookie. ;( )

Had een rot dag. Super druk met studie, nare situatie op werk, schouder die nog niet meewerkt, huishouden wat blijft liggen, paard doe ik veel te weinig mee. Dus vanmiddag ook al een stuk brownie en teveel notenmix. Gelukkig vanavond wel normaal gegeten en nog wat extra bewogen vandaag.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 22:30

@Sandra, zwemmen misschien een optie? Ben je in beweging en is misschien wat minder belastend voor je rug dan de meeste andere sporten.

@Imre, ik heb savonds vanaf het avondeten zin in van alles, voornamelijk chips, cake, taart.
Uit zelfbescherming haal ik dat soort dingen niet in huis, zo is het natuurlijk het makkelijkste om van af te blijven. Eerder ging ik wel eens 's avonds na het eten naar de supermarkt om bijvoorbeeld chocoladepepernoten te halen, maar nu we aan het afvallen zijn doe ik dat niet meer.

Afgelopen zaterdag had ik vrienden op visite en had ik een cake gebakken. Wel een stukje gehad, en wat was hij lekker. De volgende dag naar mijn ouders op visite en direct de cake mee genomen en aan hun gegeven. Net als de lekker brosse brownies van verkade uit het boodschappen pakket.

Boodschappen doen vind ik vooral een grote uitdaging. De verleiding is enorm als ik bijvoorbeeld bij de bakker op de markt ben.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 10:39

Mijn vriend doet dat ook. Als die ergens zin in heeft gaat ie het ophalen en komt dan vaak ook nog met extra's thuis. Chips, chocola, nootjes... En als hij dat naast me zit te eten kan ik er niet af blijven. Waar ik als ik het niet zie zelf prima kan bedenken 'oh ik heb zin in chocola, maar jammer dan' lukt dat niet als het zo dichtbij is. En als ik eenmaal aan het eten ben moet het ook op of leeg. := Mijn vriend wil ook afvallen, maar moet nog een knop omzetten. := En ik moet wat meer discipline opbrengen. :o

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 10:59

Wij zijn samen aan het afvallen, dat werkt echt een stuk beter. Als hij elke avond naast mij op de bank aan het eten zou zijn, zou het voor mij ook veel lastiger zijn om niet te snoepen savonds.

Hij heeft denk ik wel eerder zijn streefgewicht gehaald, ik ben benieuwd hoe het dan verder gaat lopen. Ik moet dan zelf sterk genoeg zijn om door te gaan alleen.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 11:36

Soms ben ik blij dat ik ver uit het dorp woon :') supermarkt is 10minuten met de auto dus da's al snel teveel moeite om even wat lekkers te halen. Woon wel nog thuis dus we hebben een grote voorraadkast waar altijd iets lekkers in ligt, dat is dan wel weer jammer :+

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 12:04

Ik woon midden in een dorp. Met Lidl en Jumbo op 600 meter van ons huis. :))

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 12:11

Zwemmen doe ik meerdere keren per week, zondag toen rugpijn begon half uur gezwommen omdat ik dacht dat het vanuit mijn spieren komt, maandag lukte maar 20 minuten en toen al teveel pijn dus dinsdag en woensdag maar overgeslagen. Wel fijn dat alle kasten nu weer uitgesopt en opgeruimd zijn en schuur opgeruimd is dus is toch ergens goed voor geweest. Vanmorgen half uur gezwommen en toen maar gestopt omdat ik het begon te voelen maar zit wel verbetering in.

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 19:02

Mijn vriend eet ook zoveel maar komt niet aan. Ik snoep soms wel maar als ik een koek eet neem ik een halve en hij de rest + een hele :o

Gewicht is een aantal dagen hetzelfde maar we gaan rustig door, 430 kcal verbrand in de sportschool vandaag met traplopen dus kan iets meer eten.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 09:07

_Cindy schreef:
Mijn vriend eet ook zoveel maar komt niet aan. Ik snoep soms wel maar als ik een koek eet neem ik een halve en hij de rest + een hele :o

Gewicht is een aantal dagen hetzelfde maar we gaan rustig door, 430 kcal verbrand in de sportschool vandaag met traplopen dus kan iets meer eten.

Wat lijkt mij dat heerlijk als je alles kan eten *D

-1,3 vanmorgen!

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 21:31

Hier wil t niet zo. Ik heb last van ijzer en vit D tekort. Begin van t jaar voelde ik mij eindelijk fitter maar opeens werd ik weer extreem moe, bleek dat mn waardes weer waren gedaald. Ik waag weer een poging als ik fit ben.

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 09:38

_Cindy schreef:

Hier hetzelfde, we grappen wel eens dat hij een lintworm heeft (hij is extreem slank).
Gisteren een lekkere valentijnswandeling gemaakt van 11 km.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 13:44

Heerlijk. :+:

Ik ben ondertussen weer een stuk terug gevallen in de revalidatie en zodoende mijn calorie inname weer op 1500 kcal gezet. Als ik amper kan bewegen hoef ik ook niet veel te eten. :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-20 13:31

Vanmorgen weegmoment. Gelijk gebleven qua gewicht, 0,1% bodyfat minder ,maar broekriem zit wel weer een gat strakker *\o/*

Anniekskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 14:32

Super ladymadonna! Zo zie je maar weer dat kg niet altijd alles zeggen!

Hier net lasagne gemaakt, met mijn kha eten is pasta eigenlijk helemaal niet zo goed, maar heb er bijna 1,5 kg groenten inzitten en half volkoren lasagnebladen mag ik best een keer zondigen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 19:06

Wie wil mag mij PB-en, dan plaats ik vanavond weer een lijstje.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 20:49

Mag ik ook meedoen?

Ben afgelopen week al begonnen met het bijhouden van calorieën in MFP en lukt aardig om onder mijn aantal te blijven.
Heb mijn FitBit uit het stof getrokken en houd bij hoeveel stappen ik zet, wil proberen om minimaal 10k per dag te halen. (Is makkelijk sls ik kan paardrijden, maar het regent nu steeds :') )

Verder wil ik er bij gaan bewegen, rennen en calisthenics. Heb een hele fijne Youtube video gevonden voor beginners calisthenics en een online schema om het rennen makkelijk op te bouwen dmv intervals...

Vandaag was dag 1, nu motivatie vinden om het morgen weer te doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 22:49

Welkom Libera! Bij mij helpt de activity tracker wel enorm om voldoende te bewegen op een dag :j

Nou, een erg summier lijstje vandaag... Ik hoop dat dat volgende week anders is, anders vind ik het een beetje onzinnig om het nog te plaatsen.
Afbeelding

Maar voor degenen die er wel in staan, lekker bezig!! *\o/*
Afbeelding

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 23:10

Goed bezig allemaal! :):)

Ik was vorig weekend een paar dagen weg en had de week ervoor niet zo heel best, zegmaarsuperslecht, gegeten, wat ook de reden was waarom ik hier mee kwam praten. De weegschaal was genadeloos. -O- Deze week was beter! Maar het kan nog wel wat strakker qua hoeveelheden, dus ik ga maar weer caloriën bijhouden.

Omdat ik de loopband nog niet durf was ik op zoek naar een makkelijke workout die ik thuis kan doen. Iets voor bejaarden ofzo, heel basic. Maar ik zit net op www.darebee.com te kijken en volgens mij kan ik best een setje oefeningen samenstellen waarbij ik mijn heup niet teveel hoef te belasten. Morgenavond beginnen!

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 23:31

Ik heb de afgelopen tijd niet gewogen. Gisteren en vandaag was ronduit ongezond.
Vanaf morgen weer gezonde keuzes maken en dan volgende week doe ik weer mee met het lijstje :)

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 23:36

Welkom Liberia!

Imre, anders iets van yoga ofzo? In ieder geval rustig bewegen.

Bedankt weer voor het lijstje. Ik had een goede week, dat is gelukkig ook terug te zien (-0.6). Alleen vandaag niet, maar komende week er weer vol voor gaan.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-20 23:45

Op een loopband kan je ook gewoon wandelen he :j

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 23:54

Dat is ook precies waarom ik een loopband heb, om te wandelen, maar dat bleek afgelopen week absoluut nog geen goed plan, helaas. Wil zo graag weer opbouwen. Buiten wandelen gaat gelukkig wel goed, maar met dit weer vind ik de loopband fijner.

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 08:31

Hier helaas weer flink wat aangekomen, daarom ook niet ingestuurd voor het lijstje, door hele week amper wat te kunnen met mijn lichaam weer verkeerd gaan eten. Hopelijk gaat het vanaf nu weer de goede kant op

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 09:21

Welkom libera!

Wat betreft het lijstje, volgens mij sturen we alleen wat op als het goed gaat. Had ik zelf wel tenminste. De anderen uit het lijstje gaan wel echt lekker zeg!

Ik ben vroeg en het is mooi weer. Zometeen maar even naar school wandelen vanaf het station denk ik. Niet dat in de stad wandelen echt leuk is, maar wel goed voor me.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 11:14

Goed bezig ons! Bedankt Renee. :)