2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 13:32

Uk durf t niet te typen maar wij zijn gisterenavond heel spontaan uit eten geweest...
Overdag wel goed gegeten maarja...

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 13:38

Ik ben 31 kilo afgevallen *\o/*

ik heb trouwens wel een ander ding.

Ik val dus in de week voor ik ongesteld moet worden gigantisch veel af. deze week is dat (al) -2.2 kilo. de andere weken gaat het overigens wel heel traag. soms komt er wat bij, soms wat af. maar het gaat in 1 week dan weer zooo snel. dat vind ik ergens wel weer vervelend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 13:40

Petje af, 31 kilo!!

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 13:51

Anoniem schreef:
Uk durf t niet te typen maar wij zijn gisterenavond heel spontaan uit eten geweest...
Overdag wel goed gegeten maarja...

Waarom zou je niet af en toe uit eten mogen?
Te streng is niet goed en dat hou je ook niet vol.

Wilde vanmorgen sporten maar mn jongste is ziek dus hopelijk kan ik vanavond.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 14:12

Thanks Darkchrystal :D

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 15:05

Goed zo, Ladybird!! En ik "ontplof" juist vlak voor m'n menstruatie, ben altijd zwaarder in die week.

Darkchrystal, wat Claudia ook zegt; waarom je daar rot over voelen? Afvallen betekent imo niet de hele dag op een wortel knagen, maar leren hoe je goed met eten omgaat. Dus uiteten (waar dan ook) hoort er juist bij, want ook daar moet je leren rekening mee te houden of dat nu een dag eerder, later of op de dag zelf is.
Hetzelfde geldt voor verjaardagen e.d. die verdwijnen ook niet zomaar als we op gewicht zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 15:20

Haha is ook zo. Het was eigenlijk ook een beetje met wen knipoogje bedoeld.

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 15:51

Wauw Ladybird, ontzettend knap!

Tortilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 15:51

Wow Ladybird, respect! Mag ik vragen hoe lang je daar nu mee bezig bent? En blijft dat gewicht dat je afvalt voor je ongesteldheid dan ook weg, of zit dat er na je ongesteldheid weer aan?

Puur uit interesse hoor, ik merk zelf namelijk dat ik vlak voor mijn ongesteldheid echt aan kom, en dit is er daarna dan gewoon weer af.

Nooor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 15:54

Ik vraag me af of mensen die aan hormonale anticonceptie (bv de pil) doen, hetzelfde aankomen/afvallen merken bij hun 'ongesteldheid'/stopweek?
Ik heb er zelf nooit echt op gelet, maar ben benieuwd of je dat alsnog kan merken. Ik weeg me meestal maar één keer per 2 a 3 weken, dus dan zie ik die directe link met mijn stopweek niet echt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 16:00

Blijf toch in de knoop zitten , een cirkel waar ik inzit met als klapstuk 500 gram aangekomen |o . Worstel met een beslissing over mijn poes , daardoor ga ik vreten en alles wat gewoon niet goed is .

Gelukkig is het mooi weer en had ik vanmiddag al zin om een blok om te gaan , maar het daadwerkelijk doen |o

Schaam mij de ogen uit de kop maar het gaat nu even niet ,ben zwak en zoek alleen maar excuses dat ik dit doe misschien

En dan zijn jullie zo super bezig +:)+ ,komt er weer een negatieve wind door het topic

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 16:13

Wauw, ladybird! Ik ben ook wel benieuwd hoelang je daarover hebt gedaan! En met wat voor dieet?

Rebecca :(:) niet leuk zulke dagen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 16:14

Niet schamen Rebecca,
Morgen weer een dag he!

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 16:27

Nooor_ schreef:
Ik vraag me af of mensen die aan hormonale anticonceptie (bv de pil) doen, hetzelfde aankomen/afvallen merken bij hun 'ongesteldheid'/stopweek?
Ik heb er zelf nooit echt op gelet, maar ben benieuwd of je dat alsnog kan merken. Ik weeg me meestal maar één keer per 2 a 3 weken, dus dan zie ik die directe link met mijn stopweek niet echt.

Ik gebruik de nuva-ring op dit moment, maar ook toen ik nog de pil gebruikte was ik een plofkipje. Toen woog ik me nooit echt regelmatig, maar dat merkte ik wel. Nu zie ik dus ook echt verschil op de weegschaal. Zaterdags is m'n officiële weegdag en dinsdag normaal een check of het nog goed gaat. Als je dan 1 tot 1,5kg meer weegt schrik je je de eerste keer wezenloos, kan ik je vertellen -O- Als ik me dan gewoon gedraag in die week is het er ook zo weer af.

Rebecca, het is alleen maar logisch dat je weer aan het eten slaat. Het klinkt voor mij alsof je dat normaal altijd deed. Nu is een mooie kans om dat te doorbreken denk ik. Juist omdat je nu zo met je emoties aan het vechten bent. Zoek een andere uitlaatklep ipv snoep- en snaaigoed.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 16:31

Tortilla: wat jammer dat je jezelf gaat "straffen" Probeer dat los te laten (makkelijk gezegd)
Maaltijden overslaan is niet de manier denk ik.
Succes mét je 21 dagen challenge! D-dat soort dingen werken voor mij dan weer compleet niet.

ClaudiaHs: fijn! Alle beetjes helpen

Amber15: welkom!

Lieke: beterschap!

Denisejazz; ook welkom :-)

Urosa; klopt helemaal wat je zegt. Als je gezond eet voel je je beter (Ik in ieder geval wel) en daardoor is het makkelijker gezond te blijven eten. Al moet ik eerlijk bekennen dat mijn -10 van verleden jaar er toch weer aanzitten. Dus het is niet altijd genoeg motivatie. Stom eigenlijk is dat he! Je weet dat je je beter voelt maar toch doe je het niet.

Mlies; snap je genante gevoel maar lijkt me niet nodig hoor :-)

Ladybird: wauw! Gefeliciteerd!! Heel erg knap!

Darkcrystal: maar je moet toch gewoon uit eten kunnen! Keus is dan aan jou om er voluit voor te gaan of om bewuste keuzes te maken
Etentjes horen bij het leven! Lekker van genieten hoor! Je kunt je leven niet stopzetten omdat je asg wilt vallen (lief bedoeld natuurlijk)

Rebecca; niet negatief over jezelf zijn hoor. Je kunt niet altijd 100% ervoor gaan. Geef jezelf wat speelruimte ! En veel sterkte met de kat!

Ik heb voor vanavond weer een lekker nieuw recept uitgezocht met veel groentes. Als ik oplet met eten eet ik veel lekkerder en gevarieerder en niet uit pakjes. Heel grappig.
Morgen voor controle terug naar de kliniek met mijn pony en daar ben ik wel gespannen door. Probeer het niet als vreet- excuus te zien. Gaat goed tot nu toe :-)

Tortilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 16:42

Ach Rebecca, we zijn hier ook voor de steun, niet alleen voor de positieve verhalen... Sterkte met je beslissing omtrent de kat, en morgen is er weer een dag.

IngridM, wat leuk dat je dan veel lekkerder eet! maakt het een stuk beter vol te houden.
En je hebt helemaal gelijk, maaltijden overslaan is niet de manier.

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 17:09

Succes morgen IngridM! Hopelijk valt het allemaal mee.
Ik herken het wel dat je veel lekkerder eet nu! Niet meer het standaard aardappels, groenten, vlees. Echt leuk om dingen uit te proberen.

Houden jullie er ook rekening mee dat je ontbijt het grootst is en je avondeten het kleinst? Ik krijg vaak 's avonds trek en dat zijn dan van die snaaimomentjes..
Vandaag gaat het heel goed, ben al sinds gisteren misselijk, dus geen problemen met teveel willen eten :+

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 17:45

Tortilla schreef:
Wow Ladybird, respect! Mag ik vragen hoe lang je daar nu mee bezig bent? En blijft dat gewicht dat je afvalt voor je ongesteldheid dan ook weg, of zit dat er na je ongesteldheid weer aan?

Puur uit interesse hoor, ik merk zelf namelijk dat ik vlak voor mijn ongesteldheid echt aan kom, en dit is er daarna dan gewoon weer af.

ik ben bezig sinds week 26 van vorig jaar. ik ben dus 37 weken bezig :D

Meestal blijft dit gewicht er wel af. soms komt er half kilo'tje bij, maar dat heeft meer te maken met dat ik dan vind dat ik zooooveel ben afgevallen in een week dat ik ietsje meer eet. omdat ik het teveel vind :')

Klinkt heel dom, ik weet het :=

Nooor_ schreef:

ik dus wel, ik val altijd als een gek af voor ik ongesteld moet worden.
Laatst bijgewerkt door Ladybird op 12-03-18 17:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Tortilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 17:46

Wat nemen jullie zoal als tussendoortjes? Merk dat ik nu toch wel trek heb, maar heb op het moment geen komkommer/paprika/tomaatjes in huis helaas. Zo een beker water erachteraan gooien, dat zal ook wel wat helpen.

Nooor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 17:48

Tortilla schreef:
Wat nemen jullie zoal als tussendoortjes? Merk dat ik nu toch wel trek heb, maar heb op het moment geen komkommer/paprika/tomaatjes in huis helaas. Zo een beker water erachteraan gooien, dat zal ook wel wat helpen.

Rijst of maiswafels vind ik fijn,
Voor naar school mueslirepen, etc.
Als ik nog wat kcal over heb een bakje kroepoek oid :Y)

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 17:50

Knuffel rebecca! ik zit ook wel eens in een negatieve spiraal! en meestal kom ik dan helemaaal niet in dit topic :=

tortilla, Bolletje heeft tegenwoordig Havermoutrepen! super lekker! 106kcal en ze vullen goed :D verder soms een fruitsmoothie, of gewoon een klein! stukje chocola, als het binnen mn calorieen past. ook wel eens een vitalucrakker met ham

Tortilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 17:53

Oeh die havermoutrepen klinken goed! Ik ga voor nu maar even op zoek naar een rijstwafel, en als we die niet hebben wordt het maar gewoon een boterham.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 17:54

Ligt er een beetje aan hoeveel calorieën ik over heb wat voor tussendoortje ik neem.
Ik vind augurken lekker ook. Of soms een eierkoek maar dat is al aardig wat calorieën.

Ook neem ik regelmatig een 25 gram gemengde noten, ongebrand en zonder zout. Aardig wat calorieën maar super gezond!
Stukje fruit ook lekker.

Bedankt vóór de havermout reep tip. Ga eens kijken.

Ladybird; snel gegaan die kilo's! Knap hoor

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 17:57

Tortilla schreef:
Oeh die havermoutrepen klinken goed! Ik ga voor nu maar even op zoek naar een rijstwafel, en als we die niet hebben wordt het maar gewoon een boterham.

Ze zijn alleen te krijgen bij de AH volgens mij

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 18:02

Tortilla schreef:

Banaan, rijstewafels, of ander fruit. Ben sowieso gek op fruit, maak vaak van restjes een smoothie ofzo :).
Of worteltjes, een zakje worteltjes!