Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kiwipitje

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 15:11

Mijn god serieus hardlopen in een spijkerbroek? :=

Ik ben nu aan het taperen voor de marathon.. gek altijd. Je loopt ineens zó veel minder. Loop vanavond bij een wedstrijd mee. 4 km op marathon tempo (oftewel rete traag voor een 4 km) en dan vrijdag weer 6 km, zondag 10 km. Begin het nu echt weer spannend te vinden :))

Visitor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 15:12

Haha, nou als je kan hardlopen in spijkerbroek, dan kan ik zeker rennen in rijlegging! Ik ga denk ik maar gewoon eens kijken naar de stofjes.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 15:20

Ik denk wel dat Sintara de enige is in dit topic die in een spijkerbroek kan hardlopen Visitor haha, dus een hele goede meetlat is dat niet :+
Maar inderdaad even stofjes checken, en voelen, en proberen, vaak voel je zelf al wel of het lekker zal lopen en aan het materiaal zie je of het ademend is :)

Visitor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 15:25

Nee, ik heb zelf ook nog nooit in spijkerbroek gerend, maar deze ervaring van Sintara helpt wel bij out of the box denken!

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 15:26

ik zou het gewoon proberen hoor visitor!
En wat is er nou gek aan een spijkerbroek?
Als ik van de zomer toevallig een jurkje aanheb, zie ik me er ook nog wel voor aan om daarin te gaan hardlopen. Is dat beter? grapje :P

Maar ik loop geen marathons hé. 2x per week loop ik nog geen 5 km en dan ben ik hooguit een half uur bezig. En dan 1x per week ga ik verder, langste afstand is tot nog toe 8,5 km :).

@ Anne_bento, bedankt voor de tip! Ik had niet verwacht dan mn onderbenen ook gevaar liepen op schaven en gedoe.. Toch nog even verder denken dan..

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 15:31

Jaa soms moet je bijvoorbeeld tijgeren door modder met alle van die nare kleine steentjes, dan ben je blij als je goed bedekt bent! :j maar je ziet ze ook wel met blote benen en/of bloot bovenlichaam, sommigen maakt het niet zoveel uit als ze open liggen. Een vriend van me liep vorig jaar in korte broek, ondanks mijn advies, en die had een goede brandplek op zijn onderbeen van de monkey hang, die heeft er nog steeds een goed litteken van.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 15:45

Ik heb al mijn obstacle runs gedaan in een capri (dus broek tot net onder de knie). Zo'n zwarte van Leontien van het kruidvat, omdat ik het anders zonde vond van mijn goede loopbroeken. Was prima te doen, ook met tijgeren. Blauwe plekken krijg je toch wel.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 15:48

Het is inderdaad niet voor blauwe plekken, maar voor het geval je je huid open haalt, naast dat je er nare littekens aan overhoudt komt er ook allemaal vuil in tijdens de loop. Maar wisselt zeker per run hoor, bij sommigen is het echt niet zo nodig, ik neem altijd het zekere voor het onzekere maar ieder z'n ding :D

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 15:55

En dan nog biedt het geen zekerheid hoor. Ik mocht na m'n laatste obstaclerun een tetanusinjectie halen -:)

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 16:01

Als je soms de sloten ziet (ruikt) waar je doorheen moet, kan ook niet gezond zijn... :wow:
Maar inderdaad, het bied allemaal geen zekerheid.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 16:07

anne_bento schreef:
Als je soms de sloten ziet (ruikt) waar je doorheen moet, kan ook niet gezond zijn... :wow:

Je moet de sloot ook niet leegdrinken Anne... :Y)

Ik heb nu ff wat gegoogeld en een seamless sportbroek gekocht voor nog geen tien euro bij de Lidl online. Het beloofd de wereld en dat zal het heus niet doen, maar ik ben wel benieuwd. Zodra hij binnen is zal ik hem eens testen.
Straks ga ik gewoon met mn spijkerbroekkie hoor! Zit al af te tellen op kantoor!

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 16:23

Oh paardrijden doe ik ook rustig in een spijkerbroek, maar hardlopen kan ik me wel héél lastig voorstellen, dat is toch ontzettend zwaar en stug :wow: Paardrijden doe ik daarentegen wél in hardloopschoenen :+

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 16:37

Sintara schreef:
anne_bento schreef:

Je moet de sloot ook niet leegdrinken Anne... :Y)

Ik heb nu ff wat gegoogeld en een seamless sportbroek gekocht voor nog geen tien euro bij de Lidl online. Het beloofd de wereld en dat zal het heus niet doen, maar ik ben wel benieuwd. Zodra hij binnen is zal ik hem eens testen.
Straks ga ik gewoon met mn spijkerbroekkie hoor! Zit al af te tellen op kantoor!

Niet? Ik dacht dat dat juist de bedoeling was :')
Ben benieuwd of je het straks ook fijner vind in sportbroek of dat spijkerbroek je voorkeur blijft hebben haha.

Ik zit ook af te tellen om van kantoor weg te kunnen!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 16:40

Die sportbroeken van de lidl zijn vaak nogal doorschijnend is mijn ervaring, maar ach dan hebben de mannen ook wat te zien :')

Tetanusinjectie heb ik een jaar of vijf geleden gehad toen ik naar Mozambique ging, dus ben voorlopig wel beschermd :)

Plien waarom heb je je naam veranderd?

Hardlopen in een spijkerbroek lijkt me afschuwelijk, bloedheet. Hoe krijg je dat ding uit na het lopen? Bij mij zou je de schaar erin moeten zetten denk ik..

Ik heb vrij vandaag, heerlijk. Zo de bbq lekker aan.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 16:51

@ SV Kan me geen reet schelen, als ik eraan denk zal ik wel een extra mooie onderbroek aandoen :+
Hoe ik mn spijkerbroek uitdoe? Jeetje wat een vraag. Knoop los, rits los, ene been eruit, andere been eruit.. :p Ik zweet heel gelijkmatig, dus wordt nooit nat.
Zelfs toen ik in Azië was, heb ik met 40+ graden nog in een spijkerbroek gelopen in de vietcong tunnels en als bescherming tegen de mugjes in de jungle enzo.. Geen zweetplek te vinden, alleen als je heeul goed kijkt, zie je inimini drupjes ontstaan en weer verdampen :j

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 16:58

Jeetje handig! Ik zweet al na 100 meter hardlopen zo ongeveer.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 17:33

Ik hoef niet eens te beginnen met hardlopen :') in dit weer hoef ik alleen maar stil te zitten en ik zweet al.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 18:33

Haha hier ook, zit zwetend op het balkon :+

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 21:59

Haiiii

Net thuis rondje van 3km in 20 min maar voelde maar raar allemaal.

Ik heb hier vol verbazing gelezen over hardlopen in spijkerbroek....getsie niet ademend, plakkerig en warm.
Rijleggings kan ik me niet voorstellen dat dat zelfde materiaal is want als ik ga paardrijden in hardloopbroek rij ik me open. En als ik ga hardlopen in dunne rijbroek ga ik dood van de hitte.

Broeken tob ik niet meer mee heb 2merken asics en Odlo.

@doubtless is echt gevalletje zee-koe .....lijkt wel buik waar ga je met dat meisje naar toe ik ben iid zwanger 30 weekjes nu

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 07:07

Ohja, was me even niet bijgebleven :D krijg je er wel eens vragen/ commentaar op?

prutsmuts gisteren meegelopen met een jaarlijks event. 8 km in een tempo can 6:06. Wilde na de 10 van zondag rustig beginnen, maar had op t einde niet genoeg over om nog bij te zetten, want het was toch best warm :D :')

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 07:51

Hoe trainen jullie op tempo? Ik loop nog erg sloom maar ben nog opbouwende naar de 30 min, doe t rustig aan want wil geen blessures :) nu loop ik echt erg sloom maar is t nu echt zo dat de uithouding eerst belangrijk is en dat het tempo wel komt?

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 07:58

Yonker uithoudingsvermogen is als aller eerste het belangrijkste en als je dan een basis hebt gericht werken aan het tempo. Maar vanzelf komt dat tempo niet hoor. Daar moet je dan echt in investeren. Natuurlijk als je je loopjes altijd blijft doen zal je aanvankelijk wel vorderingen maken maar dat stagneert dan wel snel.
Ik zou eerst de duur uitbreiden naar de 60min en dan gericht op tempo gaan trainen. En als je bij de 30min bent alvast een klein beginnetje maken door af en toe een training met korte versnellingen in te lassen of tijdens een korte training (na inlopen!) het tempo ietsje op te voeren.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 08:04

Ik denk ik kleine stapjes en zal al blij zijn als ik 30min haal. Mijn doel is 5km in 30min en daarna zie ik wel. :)
Ik train nu eerst op 30min en ga daarna dan denk ik aan tempo werken. Dus zeg maar bijv straks 5 min wat harder en daarna gewoon wat rustiger? Ik ga het iig eens proberen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 08:17

Denk dan meer aan 80-100 meter versnellen, en dat een aantal keer herhalen, de rest loop je dan op comfortabel tempo.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 08:41

Gisteren heb ik netjes een uur hardgelopen/ getraind, heuveltjes gedaan in het bos. En daarna heb ik een beetje veel wijntjes gedronken op een terras. Heeeerlijk!