Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

hyawatta

Re: Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 18:33

Heb jij beter weer gehad dan ik daan haha. Hier alleen bewolking en regen gehad haha.

Tot nu toe gelukkig nog steeds geen last. Laat nu voorlopig ook maar wat meer tijd ertussen voordat ik ga lopen. Nou ga ik zondag of maandag weer.

Wat leuk dat je met die opleiding bent begonnen, lijkt me interessant

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 21:49

Dipperdedip benangelique, das niet zo mooi. Wel lekker gelopen ondanks de dip las ik?

Ik heb nog niet gelopen. Ik voelde me niet fit deze week. Keelpijn en wat flauw. Woensdag nog wel even een uurtje Polefitness gedaan. De rust heeft wel goed gedaan want m'n rauwe keel is vandaag gelukkig weg.
Eigenlijk wilde ik vanavond even gaan maar dat had ik op moeten passen dat ik niet van straat spoelde, dus maar even overgeslagen haha.
Morgen maar weer opnieuw proberen

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 07:53

Stil hier! Jullie zijn toch niet allemaal gestopt nu de zomer voorbij is :P

Ik had gisteren willen lopen maar besloot spontaan de stallen eens goed schoon te maken, uitspuiten etc dus daar lekker mee bezig geweest. Vanavond weer lopen :)

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 08:34

Nou ik kom ook weer even onder een steen vandaan. :+

Daan, jij en moeite met jezelf van de bank halen? Ben je ziek? :') Fijn dat je daarna wel lekker hebt gelopen. Cool trouwens dat je die opleiding bent gestart! Echt heel gaaf. Wil je er ook wat mee gaan doen in de toekomst of is het puur voor jezelf?

Hyawatta, 5km is best pittig als je aan het opbouwen bent. Heb je geen last meer?

Benangelique, waarom heb je een dip? Wel goed dat je je eigen tempo ook kan voelen en niet alleen kan meten.

Heb mijn trainingen weer lekker opgepakt en ben weer zo goed als op het oude niveau gelukkig. Rennen gaat ook lekker alleen ik merk dat ik het tijdens mijn werkdagen echt lastig vind. Gisteren las ik ook nog een artikeltje dat ik na het vliegen beter niet binnen 2u kan gaan hardlopen (ivm verhoogde druk op je aderen door de cabinedruk en dus kans op spataderen of trombose) dus dan wordt het op vroege diensten voor mij bijna niet meer haalbaar.

Afgelopen werkweek ook niet gerend maar wel bergbeklommen. De rest van de week spierpijn gehad dus vond het wel even goed. :+

Femke_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 08:47

_Nelleke_ dat lijkt me inderdaad lastig, als je na het vliegen niks kunt doen. En voor je diensten een rondje rennen is ook niet mogelijk?

Daan_O stallen uitmesten is ook een prima workout ;)

Hier gaat het wel redelijk. Ik heb nog steeds last van mijn schenen maar ik train lekker door op de 3.5km. Ik ga pas uitbreiden als ik geen last meer heb. Gister gelopen en het ging best goed, ookal was de eerste kilometer een ware struggle...

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 08:49

Ik heb gefaald haha. Na woensdag nog niet weer geweest. Vanavond maar weer een rondje. :)

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 08:49

Op de vroege diensten moet ik om 05u beginnen. Ik zie mezelf nog niet midden in de nacht hardlopen eerlijk gezegd. :+ Met late diensten kan ik wel vooraf lekker rennen dus dan gaat het wel prima.

Sue, ah falen is wel heel streng voor jezelf. Gewoon even rust gehouden zeg je dan. ;)

Femke_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 08:54

Haha okee dan wordt het lastig. Al lijkt het me wel heerlijk rustig rond die tijd op straat ;)

Sue ik moet eerlijk zeggen dat ik woensdag niet heel lang geleden vind hoor. En rust houden is ook belangrijk natuurlijk!

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 09:00

Nel goed dat je al weer op je oude niveau bent, snel gedaan! Haha dat zou ik ook wel errug vroeg vinden. Het is wel lastig plannen allemaal rond je werktijden en het vliegen.
Ik ben wel van plan om beroepsmatig wat met het masseren te gaan doen ja, icm mijn instructeursdiploma en iets van een testservice/overstap begeleiding voor bitloos rijden. Maar dat is dan tzt gewoon naast mijn baan om te zien of het wat wordt.

Femke_Nikita goed dat je rustig opbouwt, lijkt me verstandig niet verder te gaan zolang nog wat last van je schenen hebt.

Sue vanavond herkansing, keer paar dagen niet lopen kan ook geen kwaad :)

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-16 09:07

Ik ben gister nog wel geweest, was er super weer voor!

5 km in 36 min. Ik was wel tevreden weer :-)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 09:38

Daan_O schreef:
Stil hier! Jullie zijn toch niet allemaal gestopt nu de zomer voorbij is :P

Ik had gisteren willen lopen maar besloot spontaan de stallen eens goed schoon te maken, uitspuiten etc dus daar lekker mee bezig geweest. Vanavond weer lopen :)

zeker niet gestopt! dit is juist zalig loopweer!

ik ben mijn dipje weer te boven denk ik. mijn lijf was gewoon moe van te veel doen qua trainen en vragen van mijn lijf. ben immers al 35! hahahaha
gisteren korte training gehad. was ook saai dit keer (zijn aan het uitbouwen naar de zevenheuvelen dus gingen een duurloop doen. tja, dat kan ik zelf ook). Was 4k op tempo en toen was de training al klaar. hebben er zelf met een clubje nog 5 aangeplakt.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 09:39

bienotje, keurig toch!

hmz, vliegen en sporten is dus niet zo'n gezonde combinatie eigenlijk nelleke. lijkt me knap lastig, want die aderdruk geldt natuurlijk voor alle sporten.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 20:42

Iedereen weer lekker aan het lopen, het is er ook lekker weer voor.

NELLEKE het is een ronde van 5km, ik loop maar 5 of 6 keer 2 of 3 minuutjes en de rest alleen maar wandelen. Verder nog geen last gelukkig. Hou er nou ook minimaal 3 dagen tussen soms 4 en dat gaat goed. Zolang dat goed gaat hou ik het zo nog even een poosje vol en over een maand ofzo is kijken als ik een dag minder rust.

Wat vervelend dat je er ff wat meer tijd tussen moet houden als je hebt gewerkt, en lopen voor je dienst word idd wel heel vroeg hihi.

DAAN nog gelopen vanavond?

pNg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 03:37

tijdje niks geschreven maar kom ook maar weer eens voorbij.
(tijdstip is misschien nogal vreemd maar zit in de nachtdienst dus vandaar.)

Gistermiddag was ik vrij en ben ik ook weer lekker gaan hardlopen.
had me doel ingesteld op 10km en dat is uiteindelijk 12km geworden omdat ik een stukje om moest lopen en had de slag zo lekker te pakken.
Ik ben geloof ik echt een dieseltje want de eerste 3 km had ik echt zoiets van..pff.
maar daarna ging het zo lekker soepel.

Heb vorige week nieuwe hardloopbroek en trui besteld bij. komen als het goed is morgen binnen.
Ben benieuwd. op het plaatje zag het er zo leuk uit dus we zullen zien ;-)

http://www.tchibo.de/thermo-kapuzen-lau ... 00801.html
(ik heb de lila kleurige besteld met die reflectie stippen.) kei grappig

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 08:03

Bienotje lekker gedaan weer!

Benangelique fijn dat je weer uit je dip bent :)

Hyawatta verstandig dat je zo rustig opbouwt hoor.

Png knap hoor nog even 2km extra gelopen. Leuk shirt! Lijkt me wel warm haha. Gisteravond bleek mijn shirtje achteraf toch ook nog aan de warme kant (icm 3/4 broek). Maar volgens mij heb ik het gewoon snel warm tijdens het lopen.

Ik heb mijn 2e 10km gelopen en eigenlijk met precies dezelfde snelheid als vorige keer haha. Paar seconde langzamer maar ook paar meter korter :+

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 09:35

Ondanks dat jullie al een vrij hecht clubje zijn hoop ik hier toch aan te kunnen haken :)

Lang niet gelopen door gescheurde meniscus, gescheurde enkelbanden en Pfeiffer (na elkaar.. 2 jaar verder) maar de kriebel blijft!

Wil de komende 3 maanden opbouwen naar 5 km en eind januari meedoen met de SafariRun bij Burgers Zoo! En ook weer de Stevensloop en de Marikenloop. Stokken achter de deur en 5 km is echt mega haalbaar, dat weet ik gewoon!

Ik ga eens even bij-/teruglezen :)

Femke_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 19:52

Bienotje mooie tijd!

Benangelique top dat je uit je dipje bent. Soms is rust gewoon de oplossing bij het opbouwen van iets.

Hyawatta leuke trui! Ik zoek ook nog iets om de winter mee door te komen. Heb wel een arterix jasje, maar dat is me toch net wat te warm.

pNg ik wil heel graag de 10km halen. Mag ik vragen in welke stappen jij bent opgeklommen?

Amaryllis leuk, al die plannen voor wedstrijden! Gaat die Safarirun gewoon dwars door de zoo?

Hier net mijn vaste rondje van 3.5km gedaan. Ik ben ook echt een diesel. Weer de eerste kilometer flink last maar aan het einde alleen gevoelig.
Ik ben wel tot de conclusie gekomen dat het naast jezelf zichtbaar maken voor anderen, het ook handig is om zelf iets te zien. Gevalletje gebrek aan lantaarnpalen op het platteland ;) iemand een goede tip? Zat zelf al te denken aan een klein zaklampje aan mijn pols oid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 20:25

Ook ik ben er weer na een flinke dip. Scheen deed echt zeer en 2 weken trainingen af moeten breken. Dus tempo omlaag en vandaag heeft dat weer wat opgeleverd. 3,12 km waarbij ik pas na 3 km echt last kreeg dus dat is weer vooruitgang.

Zie dat er meerderen aan het kwakkelen waren. Kneuzenclubje? :')

Hopelijk kan ik deze stijgende lijn vasthouden en weer op gaan bouwen...

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 21:21

Femke,qua zichtbaarheid loop ik met een led-vest. Als ik echt in t donker loop heb ik een hoofdlampje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 21:25

Oohja zichtbaarheid. Ik heb zo'n reflectie hesje en 3 led armbanden.

Femke_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 06:19

Ik droeg gisteren zo'n hesje, een reflectieband en zo'n lichtding voor achterop je schoen. Hier was het om half 8 echt pikkedonker helaas...

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 08:13

ik kan jullie echt een led-vest aanraden. je bent super-zichtbaar! je voelt het niet met dragen en dat vind ik persoonlijk prettiger dan iets om mijn arm.

gisteravond training gehad. rustige 8k met op iedere brug (en we hebben er heel wat gehad) versnellen omhoog. snelste km was 4:04, langzaamste was 6:16. Dat laatste moest het stabiele tempo zijn. liever nog iets langzamer, maar dat lukte niet :+
wel knie weer gevoelig na het lopen. die runnersknee speelt toch op blijkbaar bij aanzetten en sprinten. beetje jammer. direct na de training gekoeld en nu weer pijnvrij gelukkig. moet wel zo blijven want het zaterdag de ride&run van de knhs

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 08:23

Nou nou iedereen zichzelf uit dipjes of lappenmand aan het helpen :+

Amaryllis leuke wedstrijden op de planning!

Femke_Nikita ik heb goede ogen in het donker dus voor mezelf geen verlichting nodig. Draag om iedere arm zo'n bandje met lampjes maar wil nog wel kijken voor led verlichting om mijn schoenen.

Benangelique phoe klinkt wel zwaar een versnelling de brug op. Maar je snelste km in 4.04, dat is super snel!!
Gaaf dat je zaterdag de ride&run gaat doen, lijkt me heel leuk!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 09:18

4:04 is zeker snel, maar heb daarna echt een km nodig om weer bij te komen hahaha. dat hou ik geen 5k achter elkaar vol!
bruggen op versnellen is een onwijs goede training. dan rustig weer naar beneden en dit een keer of wat herhalen. Is een fijne interval!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 09:41

Wat een snelheden zeg :oo