Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 08:17

Wat wordt er hier raar gedaan over 20 gram oats? Mijn ontbijt bestaat tegenwoordig uit 70 gram oats. Word ik nu een dikke pad?

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 09:01

Als ik havermout eet is dat ook 50 tot 70 gram :')

Ik weeg na gisteren 500 gram zwaarder. Valt mee maar is wel extra motivatie om we weer goed tegenaan te gaan :)

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 10:11

Mijn lijstje voor vandaag

O: 200 gram magere kwark met chocolade-proteïne granola
T: banaan
L: twee volkoren wraps met zuivelspread en gerookte zalm
T: zakje Bites we love
A: meergranen rijst met chicken toninght en kipfilet
T: appel

Totaal van 1575 kcal

lisanne1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 10:25

Ik ontbijt met 30gr oats op rustdagen en 50gr oats op trainingsdagen, maar daarbij wel 350gr magere yoghurt en nog 20gr whey, ben altijd blij als ik dat op heb, toch een behoorlijk ontbijt! Ik ontbijt pas op het werk rond half 10/10uur, maar het komt regelmatig voor dat ik tegen 11uur nog niet alles op heb...
Merk wel dat ik steeds meer cravings krijg naar de 'simpele koolhydraten', zoals brood. Oeh, wat klinkt dat nu lekker :D

Gisteravond wraps gemaakt met wokgroenten en spicy falafelballetjes, even een keertje wat anders dan vis :Y)

Ben voor de verandering ook weer eens ongesteld, voor het eerst sinds een paar maanden (slik de pil regelmatig door), maar pff.. nu weet ik meteen weer waarom ik doorslik :')

Farjen, ik herken het gevoel, ik kan ook redelijk wat eten, en voel me ook nooit echt vol.. niet altijd handig, zeker niet als je op je eten aan het letten bent :=

Navatu, 2 vakanties nog wel!! Ben jaloers hihi. Waar ga je precies naartoe in Amerika?

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 10:47

Ik voel me ook bijna nooit vol, alleen als ik heel streng voor mezelf ben geweest met eten, dan heb ik dat wel.
Vanmorgen weer op de weegschaal gaan staan, en 2 kilo zwaarder dan zaterdag.. Echt heel naar. Heb ook wel slecht gegeten alleen 2 kilo is echt heel veel in die paar dagen.

Mijn lijstje van vandaag (1440 kcal):
O: -
L: 3 kleine liefde en passie donker volkoren boterhammen met Gelderse gekookte worst
T: 2 mandarijntjes, breaker high protein kokos, 2 bolletje ontbijtcrackers spelt-volkoren
A: sinaasappel-gember kipfilet met Thaise roerbakgroenten en een beetje miehoen, 2 glazen rode wijn

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 11:02

Kayleigh_ schreef:
Wat wordt er hier raar gedaan over 20 gram oats? Mijn ontbijt bestaat tegenwoordig uit 70 gram oats. Word ik nu een dikke pad?

Er word niet raar over gedaan... Ik vond alleen dat Farjen een breed ontbijt heeft. Even verder lezen ;)
Farjen kan dat gelukkig prima uitleggen :) En dat 'probleem' is al vervelend genoeg, ze denkt er echter wel goed over na!

Ik doelde er namelijk op dat ik met 35/40 gram havermout (droog uiteraard) al stampvol zit van m'n ontbijt.

Over echt vol voelen gesproken... Vinden jullie dat prettig dan? Ik ben nooit heel snel hongerig. Ja, gisteravond was wel een voorbeeld. Het na het eten niets meer gehad en toen ik om elf uur op bed ging kreeg ik het erg koud en had ik serieuze honger. (dan bedoel ik van het soort dat mijn maag doet knorren en verkrampen) Maar dan vind ik het te laat om nog te gaan eten en weet ik dat ik 's ochtends toch geen honger meer heb.

Dat klopte, net mijn ontbijt gehad en zit nu vol op een manier dat ik het eten in mijn maag voel zitten. Misschien door de koude jus d'orange. Maar dit is nog wel te doen.
Soms eten we op zaterdagavond pizza. Gewoon diepvriespizza, minimaal 1 hele pizza per persoon. Als we gewone pizza bestellen ook 1 per persoon. En als ik dan na die tijd ga rijden.. Nou dat hoef ik gewoon niet te doen. Echt niet leuk... Doet pijn :')

Dus ik heb een hekel aan echt vol zitten. Overdag heb ik eigenlijk nooit honger, maar wel vaak trek. Gewoon zin in iets.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 11:05

Maanlicht schreef:
Ik voel me ook bijna nooit vol, alleen als ik heel streng voor mezelf ben geweest met eten, dan heb ik dat wel.
Vanmorgen weer op de weegschaal gaan staan, en 2 kilo zwaarder dan zaterdag.. Echt heel naar. Heb ook wel slecht gegeten alleen 2 kilo is echt heel veel in die paar dagen.

Mijn lijstje van vandaag (1440 kcal):
O: -
L: 3 kleine liefde en passie donker volkoren boterhammen met Gelderse gekookte worst
T: 2 mandarijntjes, breaker high protein kokos, 2 bolletje ontbijtcrackers spelt-volkoren
A: sinaasappel-gember kipfilet met Thaise roerbakgroenten en een beetje miehoen, 2 glazen rode wijn

Dat getal kan je toch niet serieus nemen... Echt heel raar...
Batterij van je weegschaal bijna leeg?
2 kilo is praktisch onmogelijk... Staat volgens mij ongeveer voor 14.000 kcal teveel...

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 11:06

Ik zit alleen echt vol als ik teveel gegeten heb. Maar als ik gewoon netjes volgens schema eet, heb ik ongeveer na 2 uur weer trek :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 11:08

Ik wilde vanochtend/zonet ook op de weegschaal gaan staan.
Buk me om dat ding te pakken, ligt hij er niet... Heeft m'n vader 'm mee om te klussen :')
oliebol... :+

Omdat ik gisteren +0,4 had, gesport heb en vandaag best spierpijn heb, was ik erg benieuwd hoe het er voor zou staan... :(

O: Overnight oats met cacao en zoetstof, glas jus d'orange
T: ?
L: Drie boterhammen, 1 met gerookte osseworst, 1 met smeerkaas en 1 met hagelslag
T: ? Fruit denk ik
A: Vlees, aardappels met jus en groente en yoghurt na
T: Gebak geloof ik...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 11:09

Dilan93 schreef:
Ik zit alleen echt vol als ik teveel gegeten heb. Maar als ik gewoon netjes volgens schema eet, heb ik ongeveer na 2 uur weer trek :)

Maar is dat trek of echt een krampende maag?

Want eigenlijk heb ik aaaaltijd wel trek :')
Ben & Jerry's lust ik ook nog wel na een pizza denk ik :')

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 11:22

Eerst gewoon trek. Even later begint mn maag te knorren :')

Had ik gisteren geen last van. Maar heb toen ook de hele dag door lopen proeven van stands op de huishoudbeurs :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 11:29

Was het leuk daar??? :D

Wat irritant dat je dan zo snel je maag hoort zeg... Dat lijkt me echt vreselijk irritant!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 11:45

Ik vond het heel leuk :j aantal dingen waren ook echt leuk geprijsd.

Wil volgend jaar weer gaan. Ga dan alleen wel met de auto. Trein is aan de ene kan heel relaxed en goedkoop (blokker voordeelkaartje). Maar aan de andere kant is het wel GIGANTISCH druk. Zeker om half zeven, als iedereen terug wil en je gewoon de trein niet meer in kan omdat ie vol zit. Nee dan betaal ik volgend jaar wel wat meer en ha met de auto. Ook makkelijker met alle tassen vol proefmonsters en gekochte spullen

En tsjah, ik ben ook niet blij met mijn snelle lege maag. Maarja valt weinig aan te doen. Gewoon zorgen dat ik netjes 6x per dag iets eet, dan heb ik er het minste last van :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 11:55

Ik heb Farjen d'r ontbijt bekeken en zo groot vind ik dat niet. Haar volledige dag is helemaal niet zoveel kcal volgens mij.

Mijn oats/Brinta is ook droog gewogen. 70 gram + 400 ml melk + 15 gram honing. 425 kcal.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 12:30

Ik ga naar Orlando (Florida) Lisanne! Pretpark paradijs <3 Die spicy falafel balletjes klinken goed!

Zal wel een groot deel vocht zijn Maanlicht. Ik was vorige week ook in 1x 3 kilo zwaarder, inmiddels is dat er weer af + een extra kilo.

Haha Janine misschien maar beter dat je weegschaal weg is want dat loopt zo'n vaart niet.. sterker nog het komt vaak voor dat je ietsje zwaarder bent als je spierpijn hebt omdat je spieren dan extra vocht vast kunnen houden :P

denbine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 12:50

Dat herken ik wel, ten opzichte van voor t weekend was ik ook bijna 2 kg zwaarder.
Eigenlijk ook de reden dat ik niet iedere dag op t monster moet gaan staan .

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 13:23

Op het monster haha geweldig _O-

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 13:51

Janine1990 schreef:
Dat getal kan je toch niet serieus nemen... Echt heel raar...
Batterij van je weegschaal bijna leeg?
2 kilo is praktisch onmogelijk... Staat volgens mij ongeveer voor 14.000 kcal teveel...

Het staat er toch echt.
Misschien dat het morgen al minder is, maar ik schommel altijd ontzettend.
Heb geen 14.000 kcal teveel binnen gekregen uiteraard, maar afgelopen dagen wel veel te veel vet eten gehad (pizza, hamburger, enchilada, chips, stokbrood met brie etc.).

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 13:53

Zou goed vocht kunnen zijn hoor. Als ik veel vet en zout eet, hou ik altijd veel vocht vast. Zie dat ook heel goed aan mn buik, die staat dan ook bol.

denbine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 14:05

Tyrcanol schreef:
Op het monster haha geweldig _O-

Toen mijn personal trainer vroeg of ik op de weegschaal wilde staan zei ik" ik ben claustrofobisch durf niet op kleine dingen te staan"
Zo hou je de lol er een beetje in he ;)

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 14:06

Ik zou graag m'n maaltijden voorgekauwd krijgen zeg maar (leuke woordspeling) maar wat is een goed boek/dieet? Iemand die lijstjes verzint, dat heb ik nodig, ik heb de neiging om veel te weinig te eten, waarna ik vreetbuien krijg en zo kom ik niet aan en val ik niet af. Ben even de draad kwijt. Mag ook via pb uiteraard :)

denbine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 14:07

Dilan93 schreef:
Zou goed vocht kunnen zijn hoor. Als ik veel vet en zout eet, hou ik altijd veel vocht vast. Zie dat ook heel goed aan mn buik, die staat dan ook bol.

Maar ook zo snel dan? Ik merk dat inderdaad ook snel aan m'n buik. Vooral als ik brood of veel vezels gegeten heb

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 14:14

denbine schreef:
Dilan93 schreef:

Maar ook zo snel dan? Ik merk dat inderdaad ook snel aan m'n buik. Vooral als ik brood of veel vezels gegeten heb

Meestal de dag erna bij mij

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 14:28

_sharonnn schreef:
Ik zou graag m'n maaltijden voorgekauwd krijgen zeg maar (leuke woordspeling) maar wat is een goed boek/dieet? Iemand die lijstjes verzint, dat heb ik nodig, ik heb de neiging om veel te weinig te eten, waarna ik vreetbuien krijg en zo kom ik niet aan en val ik niet af. Ben even de draad kwijt. Mag ook via pb uiteraard :)

Ik zou het eigenlijk niet weten, behalve Sonja Bakker.
Lijkt me trouwens echt super leuk om dat als werk te gaan doen :D

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 14:35

Op internet is toch heel veel te vinden :o?

Ligt er maar net aan wat voor soort dieet/boek je wilt volgen Sharon.

Maar dacht dat het zo goed ging?