Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Myrthe3 schreef:Wat een verhaal Warboel! Ik herken het stukje school, ook het onbegrip van hun kant. Heb destijds heel wat strijd gehad. Zit nu op een school die hier wel begrip voor heeft, dat maakt het wat makkelijker.
Kom ik meteen bij het volgende, want het gaat op moment gewoon weer k*t hier.
Op werk hartstikke druk, ik heb 2 banen maar heb die andere nu tijdelijk stop gezet. Ik weet ook niet goed of ik daar mee verder wil, liefst zoek ik wat anders maar kan nog niet echt wat vinden wat in mijn plaatje past (max 8 uur per week).
Maar goed, ik heb nu het uitzendbureau achter mij aan waarom ik nou weer afzeg bla bla.
School start weer maar heb nog niks voor mekaar.
Vanavond eigenlijk vergadering maar denk dat ik afzeg, het is hier hartstikke druk en ik heb totaal geen zin.
Ondertussen een paard staan die al een maand niet is gereden waar ik al behoorlijk commentaar op heb gehad...
Ik loop weer eens lekker vast dus.
Hoe plannen jullie alles in? Fulltime+ baan, 1 dag school (bbl) verzorging van 2 paarden en het rijden van 1, een vereniging die aandacht opeist de komende maanden voor een evenement en het huishouden. Ik kan het allemaal niet handelen en weet niet wat ik evt weg kan strepen. Probeer al minder tijd te stoppen in stallen uitmesten, deed eerst elke dag alles weg maar nu alleen nog de ene dag alleen de mest de volgende dag alles.
Ik word gek! Bovendien loop ik op moment financieel vast en dat frustreert mij ook heel erg.
Sorry voor deze negatieve uitspuwing, lucht wel weer even lekker op.
Avis schreef:Jeetje wat een verhaal Warboel... Ik vind het dapper dat je je afstuderen op deze periode wil richten, en hopelijk heb je er voor jezelf en je eigen ontwikkeling ook wat aan!
En inderdaad wat MarlindeRooz zegt, is zo gek nog niet volgens mij, Myrthe3. Dan kun je misschien weer iets meer gaan genieten in plaats van dat het voelt als een onoverkomelijk moeten. Succes!
Hier gaat het erg slecht, eigenlijk. De afgelopen weken hebben zowel depressie als eetstoornis ervoor gezorgd dat ik voor mijn gevoel heel hard achteruit gehold ben. Ik voel me op, wil niet meer. Deze week had ik op school weer voor het eerst sinds de vakantie echt gestructureerd les en ik vind mijn opleiding fantastisch, maar ik kon nergens energie voor opbrengen en had het gevoel dat ik 24/7 wilde huilen. Vorige week zijn we met z'n allen op studiereis geweest naar Berlijn, daar ben ik twee keer flauwgevallen onder toeziend oog van niemand minder dan de studieleider. Twee dagen terug kreeg ik van mijn tutor een mailtje dat zowel zij als mijn studieleider dus, zich zorgen maken. Maandag heb ik nu dus op school een gesprek over mezelf (?) en hoe haalbaar studeren dit jaar is. Ik voel me er heel rot over, wat zeer zeker averechts werkt. Anderzijds verkleint dat zij hun zorgen uitspreken de stap om zelf naar mijn tutor te gaan om te zeggen dat ik het niet meer trek, dus ergens ben ik er ook wel heel blij mee. Ontzettend dubbel.
Morgen heb ik een laatste, afsluitend gesprek bij de kliniek waar ik word behandeld voor mijn eetstoornis. Het voelt niet goed om daar weg te gaan, maar mijn traject is afgelopen. Dat wordt niet slapen vannacht, vrees ik.
WithinYuuri schreef:Ik kom me hier ook voorzichtig melden. Ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar wil wel zeggen dat iedereen die stappen maakt supergoed bezig is!
Nu dan waarom ik me hier wil melden. Ik heb nu enkele maanden last van somberheid, ontzettend moe zijn en daarnaast slechter slapen en weinig eetlust. Ook voel ik me ontzettend slecht over mezelf en voel ik me vaak zonder aanwijsbare reden angstig of wanhopig. Het komt enkele keren per week voor dat ik ‘s avonds op mn kamer zit te huilen. Ik heb al wel enkele jaren dat het een beetje met ups en downs gaat, maar de downs worden steeds erger. Ik kan me de laatste keer dat ik oprecht gelukkig was niet meer herinneren.
Nu heb ik woensdag een afspraak bij de huisarts staan, maar ik vind het allemaal heel eng. Ik bedoel, wat moet ik tegen hem zeggen als ik daar zit en straks denkt hij dat ik me aanstel (aangezien ik dat meestal ook van mezelf denk). Ik dacht, hier zijn vast mensen die ook ooit die stap naar de huisarts hebben gemaakt en misschien tips hebben wat ik het best kan zeggen ofzo
Citaat:Nu dan waarom ik me hier wil melden. Ik heb nu enkele maanden last van somberheid, ontzettend moe zijn en daarnaast slechter slapen en weinig eetlust. Ook voel ik me ontzettend slecht over mezelf en voel ik me vaak zonder aanwijsbare reden angstig of wanhopig. Het komt enkele keren per week voor dat ik ‘s avonds op mn kamer zit te huilen. Ik heb al wel enkele jaren dat het een beetje met ups en downs gaat, maar de downs worden steeds erger. Ik kan me de laatste keer dat ik oprecht gelukkig was niet meer herinneren.
Fleury schreef:Dank je
Vrijdag komen er bij mij 2 mensen langs van Crisis care: https://www.ggze.nl/organisatieonderdel ... risis-care
Ik heb proberen te zoeken naar ervaringen maar vind werkelijk niets meer dan alleen deze pagina. Mijn psycholoog kon mij ook niet meer dan dit vertellen.
Heeft iemand hier ervaring mee? En waar kunnen zij nou eigenlijk precies mee helpen? Vind het erg vervelend dat de psycholoog hier ook niet in kan helpen (en ook een beetje raar) dus daarom hier de vraag.
Fleury schreef:Misschien in overleg gaan met iemand over de mogelijkheden, de voor en nadelen zodat je het goed kunt afwegen?
Janneke2 schreef:Fleury schreef:Misschien in overleg gaan met iemand over de mogelijkheden, de voor en nadelen zodat je het goed kunt afwegen?
...wat mijn orthomoleculaire arts zei: als je uitgeput bent
(veel mensen worden depressief tijdens of na een periode met veel stress)
dan werken SSRI's niet of nauwelijks: je lichaam gebruikt de pillen om het basale niveau aan stresshormonen te blijven aanmaken.
coldsummers schreef:Hoi, ik meld me weer, het ging twee maanden goed; en nu is alles weer drie keer zo slecht en zie ik wederom elke week mijn psycholoog. Dinsdag krijg ik meer te horen, ze denkt toch aan een persoonlijkheidsstroonis omdat mijn depressie etc. terugkomen en nooit echt wegzijn. Ik voel me echt zo rot en naar en ben gestopt met sporten, mijn paard is kreupel en het gaat ook niet goed met hem, ik heb nergens zin in, maar ik werk wel nog full-time en ga elke dag naar mijn paard voor zijn medicatie, maar het liefste wil ik in mijn bed blijven liggen en huilen en niets doen.
Ik heb tegen mijn pyscholoog veel verteld, ben eerlijk geweest en ze schrok, ik was alles aan het weglachen vrijdag en ze zag dit wel, ze erkende het en vroeg hoe ik me echt voelde, toen brak ik bijna.
Ik weet het momenteel gewoon niet en ik wil dit niet heel mijn leven houden zo, helaas is dit wel het geval (hoogstwaarschijnlijk) en ik zie het gewoon niet meer zitten.