Make-up topic: deel 5!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 18:42

_Friemel schreef:
Ik had net die red lip bag in m'n winkelmandje maar doe het toch maar niet...

Ik heb een vraag en hoop dat er ervaringen zijn. Ik had een nieuwe dagcreme en kreeg ineens overal jeuk in m'n gezicht , ik ging er gelijk vanuit dat het m'n nieuwe dagcreme was alleen ik heb eigenlijk jeuk over m'n hele lijf, ik heb huismerk pods gebruikt met een paar wasjes waar ik dus niet tegen kan. Kan t zijn dat m'n gezicht ook daar op reageert ondanks dat ik geen "kleding" over m'n gezicht draag? Anders moet ik een vol potje Olaz rimpel crème weg doen :')

Nou, kan op zich wel, maar dat hoor je niet vaak. Paar dagen stoppen met je creme en dan weer opnieuw proberen?

En die rode lipstick uit de red lip bag is wel heel mooi heb ik vandaag gezien :D

Djilna

Re: Make-up topic: deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 18:46

Linoleum en Michelle, leuk om te zien hoe jullie het hebben staan :D Opmaken voor de tv lukt mij dus echt niet. Ik doe het altijd in de badkamer zodat ik een grote spiegel en veel licht heb :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 18:47

Ik zal deze week ook eens mijn hoekje op de foto zetten :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 18:48

Ik wilde Oh Darling Djilna!
Maar overal uitverkocht en ik was al blij dat ik Evening toch nog had, thanks to Friem :')

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 18:51

Hier was die dus ook uitverkocht. Stond om kwart voor 9 's morgens gewoon een rij voor de deur!
Nou ja, als ik morgen dus besluit dat ik Oh darling toch niet wil kan ik hem aan jou kwijt begrijp ik :D

Edit: in de winkel heeft ze hem even bij me op gedaan en hij is idd erg mooi hoor. Ik zie hem zelfs nu in het woonkamerraam weerspiegelen op mijn gezicht 8-)
Laatst bijgewerkt door Djilna op 08-11-15 18:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 18:52

Euh, ja, absoluut!
:D

BelleTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 19:03

Wow de swatches ervan zijn mooi!

Degene die vroeg waarom bepaalde kwasten fijn zijn; haha ja persoonlijk ook. 217 is zacht maar toch stevig. Je kan m gebruiken om aan te brengen en te blenden.
Heb er ook 1 van Hema maar die vind ik iets te stug maar hun poeder kwast wel.

Nu ik MAC Viva Glam 3 heb wil ik meer :') potlood Brick is alleen al echt mooi, misschien ga ik zo'n kleur ook als lipstick zoeken. Zie dat daar geen lipstick van is.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 19:17

Wauw wat een kwasten haha! :wow: Ik heb er maar 3 :P Een oogschaduw kwast met blender aan andere kant, blush kwast en poeder kwast :)

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 19:19

Oh darling is allemaal nieuw op marktplaats te koop haha vele advertenties zijn gisteren geplaatst

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 19:28

Ik denk ook dat je pas merkt wanneer kwasten écht fijn zijn, als je de betere gewend bent.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 19:31

Maar zeker hoger dan de winkelprijs?

De Benefit browbar waxing was trouwen zeer naar tevredenheid. En kreeg er ook nog gratis verven bij :D

En ik stond bij de Hema (ook) naar lipsticks te kijken toen iemand een paarsig lippotlood had en daar een lipstick bij zocht. Was druk aan het zoeken en toen adviseerde ik een kleur. Die leek op de huls nl veel bruiniger, maar ik heb hem en is echt een meer paarsige tint. Die vrouw helemaal blij, was de perfecte kleur :D

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 19:31

Niniane schreef:
Ik denk ook dat je pas merkt wanneer kwasten écht fijn zijn, als je de betere gewend bent.

Jaa dat denk ik ook wel, vraag me dan alleen af wat er zo fijn is. Heb geen grote bankrekening dus om zo maar even een dure kwastenset kopen om het te proberen vind ik zonde.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 19:32

Jemig ze vragen er op op MP 60 euro voor?? Die zijn gek!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 19:42

Jemig :=

Mijn favo kwasten zijn van de Mercadona in Spanje. Schijnen vergelijkbaar te zijn met Real Techniques. Ga er in juni weer meer halen :D

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 19:45

BelleTessa schreef:
Leuk!!

Mac 217 is indd erg fijn.

MAC 217 is mijn favoriet. De Zoeva 227 is dupe daarvan. Werken precies hetzelfde alleen is Zoeva iets prikkeriger.

Heb veel Zoeva. Maar wil eigenlijk grotendeels over naar MAC. Maar dat kan wel kwast voor kwast.

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 19:49

Kunnen jullie mij het gebruik en de werking van verschillende kwasten uitleggen? Ik heb er wel geteld 3 voor mijn hele make up. 1 poeder (?) kwast waar ik poeder en blush mee doe, 1 oogschaduw kwast (rechte met haartjes) en 1 lipkwast (punt met haartjes)

Zou er graag wat meer over leren!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 19:50

Als je op blogs zoekt kun je er wel veel over vinden. Zit zelf nu op telefoon. Kan morgen wel even wat uitgebreider doen als iemand anders dan nog niet heeft gedaan.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 19:51

daisssx schreef:
Niniane schreef:

Jaa dat denk ik ook wel, vraag me dan alleen af wat er zo fijn is. Heb geen grote bankrekening dus om zo maar even een dure kwastenset kopen om het te proberen vind ik zonde.

Dan zou je kunnen investeren in een kleine set. Als je bijvoorbeeld weinig doet met foundation etc. maar wel met je ogen aanzetten, zou je een set kunnen kopen waarin alleen de belangrijkste kwasten zitten en uitproberen.. Zoeva en RT hebben allebei kleine en grotere sets.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 19:52

Welke highliter vinden jullie fijn?
Ik heb gisteren 1 gekocht van estee lauder
Maar moet nog even proberen

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 19:58

linoleum schreef:
Als je op blogs zoekt kun je er wel veel over vinden. Zit zelf nu op telefoon. Kan morgen wel even wat uitgebreider doen als iemand anders dan nog niet heeft gedaan.

Dat zou fijn zijn Linoleum :j Zal ook even wat gaan zoeken op blogs!

Biscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 20:16

Biscuitje schreef:
roxiie schreef:
Zag op de website van de DA dat ze de 'starters set' van Ecotools in de aanbieding hadden :) Biscuitje.

Het fijne van Ecotools vind ik dat er geen dierlijke haren ( of andere dingen/delen) van dieren in verwerkt zitten :)

Bedankt! Dan ga ik op zoek naar een DA in de buurt!

Edit: Of ik ga lui zijn en ze via internet bestellen. :D

Vet jammer, het setje heeft geen blendingkwast. Het duurt toch nog even voor de Sint er weer is dus kan ik nog even rustig uitzoeken wat ik wil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 20:20

Ik moet een goede lippenceel want die van L'Óreal is waardeloos :=

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 20:57

Niet normaal hoeveel er daar nu al van op MP staan.. Gewoon handel dit :')

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 21:44

Uitleggen is idd mobiel wat lastig..

Mijn kwasten, in de zwarte potjes die ik vaak gebruik en die andere zijn ehh ja gebruik ze soms en sommige zijn extra :=
Afbeelding
Afbeelding

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 22:11

Ik heb ook veel hema kwasten gebruikt. Maar merkte op een gegeven moment dat ik minder tevreden werd over de blending kwast. Toen verder gaan kijken. Ook ivm mijn bruiloft (meest fantastische excuus om los te gaan op make up en accessoires, ja schat maar dit heb ik echt nodig voor mijn make up met trouwen!)
Heb eerst een paar losse kwasten van zoeva aangeschaft. Vnl qua prijs, mac en sigma vind ik echt te duur. Misschien tzt af en toe een kwast. Toen na lang wikken en wegen de bamboo set gekocht en nu als aanvulling de taupe set.

Merk echt verschil in aanbrengen, het blenden is zoveel makkelijker. Door de fijne kwasten is het al erg mooi geblend dat ik amper met de blending kwast nog moet werken.

Ik zal morgen ook wel de nummers opzoeken van welke kwasten ik erg fijn vind. Heb ik gelijk een leuke afleiding haha

Wat bizar van die mp advertenties.