Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 18:22

gribaldi schreef:
@Greetje63 waarom zou je onder de 50 willen wegen? Wat is je lengte?

Voor de mensen die 1x per week op de weegschaal gaan staan, probeer eens 1x in de maand op dat ding te gaan staan!

om sneller te kunnen lopen. Ik ben maar 157, bij een gewicht van 49,5 heb ik een bmi van 20 wat voor mijn gevoel prima voor mij is en waarbij ik ook nog eens sneller ben dan dat ik boven de 50kilo ben.
Op mijn leeftijd is het al moeilijk mijn snelheid te kunnen behouden, als ik ook nog aankom gaat het verval helemaal optreden.

Samiyah

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 18:33

Welkom Jolien :)

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 18:42

Kayla Itsines
heeft hele fijne workouts die echt voor resultaat zorgen!
*\o/*

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 20:11

Greetje63 schreef:
gribaldi schreef:
@Greetje63 waarom zou je onder de 50 willen wegen? Wat is je lengte?

Voor de mensen die 1x per week op de weegschaal gaan staan, probeer eens 1x in de maand op dat ding te gaan staan!

om sneller te kunnen lopen. Ik ben maar 157, bij een gewicht van 49,5 heb ik een bmi van 20 wat voor mijn gevoel prima voor mij is en waarbij ik ook nog eens sneller ben dan dat ik boven de 50kilo ben.
Op mijn leeftijd is het al moeilijk mijn snelheid te kunnen behouden, als ik ook nog aankom gaat het verval helemaal optreden.

oké duidelijk. Ik vond het al vreemd namelijk maar ik snap je punt nu :)
bmi van 20 is inderdaad prima :j

WenMLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 11:40

Oops, ik ben niet zo goed meer in topics bijhouden als een tijdje geleden..

IsaCalixa schreef:
Bah, wat een rotdag vandaag. Voelde me al niet zo vrolijk maar was toch maar even gaan paardrijden en dat maakte het alweer wat beter. Totdat iemand tegen me zei: Goh!! Wat ben jij aangekomen zeg! Jeeeetje! Dat kan toch niet?! Je moet er wel wat aan gaan doen hoor! En ze ging er maar over door. (Zeg liever niet wie).

Nou bedankt, dat maakt mijn dag echt beter. En bedankt voor het opmerken, dat wist ik nog niet zeg! Nu krijg ik nog meer het gevoel dat ik niet normaal in een topje rond kan lopen zonder aangekeken te worden.

Wil er ook wel mee bezig en verder gaan met hardlopen etc, maar met stress erbij maakt het het allemaal niet makkelijker op!

Sorry, moest dit ff van me af schrijven :(

wat een nare reactie is dat, vind 't ook vreemd dat iemand dat zomaar zegt! Proberen je niks van aan te trekken, en lekker je eigen dingetje blijven doen hoor!

Jolien, welkom! Ik schrok eerst ook van de 50 kilo maar je lengte verklaart een hoop haha :)

Bij mij gaat het niet zo geweldig de laatste dagen :+ Zit in de week voor mijn eindexamens, dus dat houdt in: veel stress, veel zitten en door de stress pak ik makkelijker even wat lekkers erbij ;p
Ik ben wel afgelopen weekend bij een paard gaan kijken die ik waarschijnlijk ga bijrijden, dus de spierpijn zit er lekker in! Ben zondag ook weer begonnen met elke dag 100 squats doen, de motivatie voor de lady-gaga kont is weer terug! 8)7 Doe er 50 als ik uit mn bed kom, en 50 voor ik er weer in ga.
Ik zit nog steeds erg te twijfelen wanneer ik ga beginnen met dat 12-weken fitness programma (voor thuis, haha). Ik wil wel erg graag maar vraag me af of het verstandig is met de examens op komst. Aan de andere kant; het is maar een halfuurtje per dag..

Ik hield ook altijd bij wat ik at op MyFitnessPal maar het schiet er steeds bij in. Ga nu weer een poging wagen, en ook om actief in dit topic deel te nemen want ik weet hoe motiverend het kan zijn!

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 11:55

Mag ik me hier ook melden? Ondanks dat ik wel een doel heb :+

Ik doe trouwens qua sport van allerlei programma's door elkaar, hardlopen met evy, jillian michaels, kayla, fitnessblender etc. ik maak gewoon mijn eigen schema's en doelen daarin :)

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 12:21

WenMLove, misschien is het wel goed om nu te beginnen met dat fitness programma. Op die manier heb je toch even afleiding tijdens het leren van de examens. Ik doe ook een aantal examens aankomende weken maar wil wel lekker blijven sporten, dan kan je je hoofd echt even leeg maken en daarna weer met frisse moed gaan leren :)

Welkom Jaime :)

Ik heb vanmorgen flink getraind in de sportschool, was kapot haha. Pittige krachttraining gedaan :) voelt daarna altijd wel heerlijk als je 's morgens al geweest bent :j

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 12:35

Heerlijk is dat he! Ik heb vaak in de ochtend ook een beter uithoudingsvermogen. En daarna heb je de hele dag een voldaan gevoel omdat je zo hebt geknald!

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 13:44

Ben ik de enige die naar de sportschool gaan echt niet leuk vind?? :=
Zou willen dat ik daar wat meer motivatie voor had... maar helaas. Ik hou t wel gewoon bij paardrijden...

Nou vandaag

O: magere kwark met muesli
L: 2 boterhammen met boter en salami, 1 met pindkaas
T: appel en peer
A: maaltijdsalade kip ketjap van de ah :9 (tenminste als mn moeder de goede heeft meegebracht _O-)
T: cracker ofzo denk ik :)

Zit dan rond de 1600 kcal.. is prima denk ik zo :j

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 13:45

Nee hoor ik heb mijn abbo op de sportschool opgezegd. Hardlopen gewoon in de frisse lucht :j

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 13:49

Nee Yonker, je bent zeker niet de enige. Ik ben sinds zaterdag weer begonnen met paardrijden, en heb daar weer flinke spierpijn van. Als mn conditie weer wat beter is ga ik weer met vriendinnetje naar de sportschool, zij is heel erg gemotiveerd en gaat vaak op vaste dagen en tijden. Da's de enige manier waarop ik ga :+ Als ik er eenmaal ben valt het trouwens wel mee, maar ik bedenk gewoon niet uit mezelf om er heen te gaan. Vind lessen (virtueel) ook leuker dan gewoon op de apparaten.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 13:51

Hmm ja ik ging dus een tijdje met vriendin maar dat mocht ook niet baten := Begin dan heel fanatiek maar dat hou ik nooit lang vol... moet mijn sportschool abbo nog opzeggen.

Hardlopen heb ik ook tijdje gedaan, maar kreeg last van mn enkel. Misschien als ik wat gewicht kwijt ben dat ik dat wel weer op ga pakken :j Maar adn moet ik eerst ff ook betere schoenen kopen en die zijn zo duur :=
Maar fijn dat ik niet de enige ben :')

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 13:56

Ik vind de sportschool heerlijk! Voornamelijk omdat ik daar gemotiveerd wordt door mn coach haha.

O: 3 volkoren crackers philadelphia/ei/kipfilet
T: /
L: banaan en 2 kaiserbroodjes
T: blokje chocolade
A: slavink en rode kool
T: magere kwark

WenMLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 14:00

_Lisanne schreef:
WenMLove, misschien is het wel goed om nu te beginnen met dat fitness programma. Op die manier heb je toch even afleiding tijdens het leren van de examens. Ik doe ook een aantal examens aankomende weken maar wil wel lekker blijven sporten, dan kan je je hoofd echt even leeg maken en daarna weer met frisse moed gaan leren :)

hm ja, dat is waar..! Toch maar doen dan denk ik :j Heb nu nog ongelofelijk veel spierpijn van de eerste keer paardrijden na ruim een jaar, en de 100 squats van gisteravond :') Morgen weer naar dat paard toe, dus donderdag maar beginnen :)

Mn lunch heeft echt alles weer verpest :+
O: yoghurt met stukjes (vers) fruit
T: -
L: 2 boterhammen met witte hagelslag en boter, 1 met duo penotti :(

Straks nog maar een appeltje oid pakken denk ik, en nog geen idee wat we vanavond eten.

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 14:05

Ik vond de sportschool eerst ook super saai maar nu word ik echt gek als ik een week niet kan sporten :')
Ik train ook bijna nooit alleen, vaak met m'n zus of vriendin samen. Dan kan je elkaar gewoon motiveren. Ook doe ik 2 keer in de week een groepsles (boksen), daarbij word je ook gemotiveerd door een trainer.
En regelmatig laat ik een schema opstellen door een personal trainer, dan train ik 1 keer met hem en daarna zelf aan de slag met het schema. Na 6 weken ongeveer krijg ik dan weer een nieuw schema :).
Dit gaat echt super, train toch vaak 4 keer in de week, ideaal !

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 14:35

Ik vind aan de sportschool voor- en nadelen zitten, grootste nadelen vind ik de prijs, en dat het me toch een stuk meer tijd kost dan thuis trainen. Daarnaast sport ik op de meest rare tijdstippen waarop sportscholen in mijn directe omgeving niet eens geopend zijn :') Daar hoef ik op deze manier geen rekening mee te houden, wat ik wel heel fijn vind aan de sportschool is o.a. de loopband, kan je goed intervallen op doen en een helling instellen, en sommige groepslessen. Maarja die voordelen wegen voor mij niet op tegen de nadelen.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 15:30

@Yonker, nee je bent niet de enige, ik vind het ook niks aan. Heb het wel een paar keer geprobeerd, maar het gaat me na een tijdje zo tegenstaan daar heen te gaan dat ik op een gegeven moment gewoon niet meer ga.

In plaats daarvan ga ik nu veel zwemmen, heb een abonnement waarmee ik onbeperkt kan zwemmen (buiten en binnen) tot eind augustus. Vind het veel leuker dan de sportschool, vooral in het buitenbad. Heerlijk in de frisse lucht! En krachttraining doe ik gewoon lekker thuis, heb een halter met verschillende gewichten waar ik ook oefeningen mee doe. :)

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 15:39

BobbieLover schreef:
Kayla Itsines
heeft hele fijne workouts die echt voor resultaat zorgen!
*\o/*

Ik ga 1 Juni ermee beginnen! :D Moet alleen nog de boeken bestellen, ben benieuwd!

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 15:51

Grote voordeel van hardlopen is dat je het overal kunt doen. In principe van niemand afhankelijk bent.
zelf doe ik er wel veel corestabilty en evenwichtsoefeningen bij ter ondersteuning.
Ben nu 4 dagen op vakantie en naast veel fietsen en wandelen dus ook gewoon de hardloopschoenen ondergebonden. Man van het wat minder dat ik er vanmorgen alleen op uit trok voor een pittige trail hier in de Eifel. Maar ik heb de weg naar het hotel weer teruggevonden. Maar ik ben dus echt helemaal niemand tegengekomen. Nu is dat tijdens mijn rondje bos thuis wel vaker maar daar ga je vanuit dat er in de loop van de dag nog wel iemand langskomt. dat is hier nog maar de vraag.

Heb me hier netjes aan mijn eet regiem kunnen houden ook al zal het ontbijt wat uitgebreider zijn. het avond eten is daarintegen minder dan ik gewend ben. En het verbruik ligt hier toch wel hoger dan normaal. (althans als ik mijn voeten mag geloven).
Hier ook even geen verleiding om op de weegschaal te staan.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 15:54

Weet je zeker dat je die boeken gaat bestellen? Iedereen heeft ze tegenwoordig van internet.
Stuk goedkoper lijkt mij ;)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 15:55

Ik kan helaas niet intensief hardlopen door mijn slechte knie en de sportschool waar wij zitten is 20 minuten fietsen, niet motiverend zegmaar :Y)
Nu ik paard- en hondloos ben, wandel ik ook veel minder. Zondag ga ik wel kijken bij een paard om te verzorgen/bijrijden :D

Ik probeer thuis work-outs te doen (zoals 30-day challanges), en van de zomer ga ik proberen meer met mijn moeder te wandelen, we hebben wel een mooi groot wandelgebied vlak achter ons huis.

WenMLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 16:34

Sportschool ben ik nog nooit geweest om eerlijk te zijn :+ vriendlief probeert me af en toe subtiel mee te krijgen maar 't is 'm nog niet gelukt haha. Misschien als ik wat minder onzeker ben over mn lichaam dat ik me dr wel aan 'durf' te wagen. Hardlopen wil ik ook graag maar ik heb erg zwakke knieën (banden zijn te losjes, hierdoor kan mn knieschijf uit de kom..) ik heb wel hardloopschoenen aan laten meten bij Runnersworld vorig jaar, maar tot nu toe nog geen gebruik van gemaakt. Bij het programma dat ik ga doen is het de bedoeling dat je 3x per week cardio doet, misschien dan toch maar aan 't hardlopen gaan :p het is alleen heel afhankelijk van hoe mn knie 'voelt', heb bv de laatste week weer wat meer last dan normaal.

Ondertussen ben ik ook aan het kijken voor een goed springtouw, ik hou er toch wat meer van als ik het lekker 'veilig' thuis kan doen :+

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 00:16

gribaldi schreef:
Weet je zeker dat je die boeken gaat bestellen? Iedereen heeft ze tegenwoordig van internet.

Ja klopt, heb ze nu via dit topic van een bokker gekregen. :D

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 00:35

Mies schreef:
gribaldi schreef:

Ja klopt, heb ze nu via dit topic van een bokker gekregen. :D

Nou ja omdat dat natuurlijk wel gewoon stelen is, eigenlijk :')

Ik zit echt in een dip nu ik niet kan sporten :+

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 08:06

Oke, ik twijfel nu een beetje aan de geloofwaardigheid van mfp. Gisteren 300 gram aardbeien gegeten en hij geeft aan dat ik geen vitamine c binnen heb gekregen. Als ik op voedingscentrum en andere sites kijk, staat daar juist op dat aardbeien er bomvol mee zitten. Beetje vreemd toch? Hebben jullie ook wel eens zoiets gehad?