Fitness Beginners gezocht

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamy

Re: Fitness Beginners gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 20:55

Ik ben sinds gisteren ook weer begonnen met fitness en wil me graag hier melden!

Heb gisteren 15 minuten warmgelopen, toen uitleg gehad over de apparaten en deze ook gedaan in setjes van 3 x 15 (biceps 2,5 kilo, de rest van de armen 20 kilo, benen 30 kilo, crunshes 50 kilo en schuine buikspieren 30 kilo) en daarna nog even uitgelopen.
Vandaag heb ik 20 minuten crosstrainer gedaan, buikspieren nog eens herhaalt en nog 20 minuten gefietst.
Morgen wil ik weer de totale body work-out doen.

Ik ga hier vooral meelezen voor voedingstips en motivatie :j

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 20:56

RusselNuwell schreef:
Ben sinds een paar dagen bezig mijn voedingswaarde te checken via myfitnesspall. Maar kwam er achter dat ik schrikbarend weinig calorieën binnenkrijg. Gisteren zat ik op 900, vandaag tot nu toe op 800, maar moet nog wel proberen om wat naar binnen te krijgen. Moet daarbij wel zeggen dat ik normaal een broodje meer eet op een dag, maar dat ik me vandaag gewoon echt niet goed voel.
Ik moet op 1200 per dag gaan zitten minimaal. Duss... Iemand hier ideeën voor gezonde tussendoortjes waarmee ik mijn eetpatroon meer op kan vullen?

En je weet zeker dat dat klopt/dat je dat goed bijhoudt? 2 volkoren boterhammen zijn al 160/170 calorieën, tel daar nog je beleg bij op en je gaat gauw richting 300/400 caloriëen. Dan nog avondeten en alle bijbehorende olie/boter waarin je bakt. Een normaal mens eet echt wel makkelijk minimaal 1000 calorieën weg op een dag hoor. Avondeten alleen al zit al gauw rond minimaal 600 calorieën.

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 20:59

Russel ;
Kwark, griekse yoghurt o.i.d. met honig en banaan of ander fruit,? Volkoren cracker met smeerkaas of filet american en komkommer? Fruit/groente? Handje ongebrande en ongezouten noten.
1200 is wel weinig hoor....volgens mij staat hij bij die app standaard op 1200. Heb het zelf uitgerekend wat ik binnen moet krijgen en handmatig ingevoerd .

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 21:01

Ik zou om 0,5 kilo per week af te vallen volgens MFP en andere berekeningen 1950 calorieën moeten eten (en ik ben 1.60)... maar heb dit zelf omlaag geschroefd naar 1650, omdat ik te weinig resultaat boekte. Dus ik vind 1200 ook héél weinig. Maargoed, dat moet ieder voor zich weten natuurlijk.

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 21:01

Dreamy schreef:
Ik ben sinds gisteren ook weer begonnen met fitness en wil me graag hier melden!

Heb gisteren 15 minuten warmgelopen, toen uitleg gehad over de apparaten en deze ook gedaan in setjes van 3 x 15 (biceps 2,5 kilo, de rest van de armen 20 kilo, benen 30 kilo, crunshes 50 kilo en schuine buikspieren 30 kilo) en daarna nog even uitgelopen.
Vandaag heb ik 20 minuten crosstrainer gedaan, buikspieren nog eens herhaalt en nog 20 minuten gefietst.
Morgen wil ik weer de totale body work-out doen.

Ik ga hier vooral meelezen voor voedingstips en motivatie :j

Goed bezig! :)

tofferuiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 21:10

Wow wat weinig russel!

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 21:21

Ik heb vandaag eindelijk weer goed kunnen sporten! Helaas is mijn gewichtmaatje er nooit meer en heb ik dus ook geen spotter meer met bench pressen. Daarom durf ik daarbij niet op mijn max te liften. :(
Door ziek zijn/vreten als een varken ben ik volgens mij weer terug bij stap 1. Dus weer opnieuw netjes aan de calorieënteller.

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 21:23

Heb je geen safety bars tijdens het benchen dan? Als je die goed instelt kan er niets gebeuren.

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 21:27

Drunksheep schreef:
RusselNuwell schreef:
Ben sinds een paar dagen bezig mijn voedingswaarde te checken via myfitnesspall. Maar kwam er achter dat ik schrikbarend weinig calorieën binnenkrijg. Gisteren zat ik op 900, vandaag tot nu toe op 800, maar moet nog wel proberen om wat naar binnen te krijgen. Moet daarbij wel zeggen dat ik normaal een broodje meer eet op een dag, maar dat ik me vandaag gewoon echt niet goed voel.
Ik moet op 1200 per dag gaan zitten minimaal. Duss... Iemand hier ideeën voor gezonde tussendoortjes waarmee ik mijn eetpatroon meer op kan vullen?

En je weet zeker dat dat klopt/dat je dat goed bijhoudt? 2 volkoren boterhammen zijn al 160/170 calorieën, tel daar nog je beleg bij op en je gaat gauw richting 300/400 caloriëen. Dan nog avondeten en alle bijbehorende olie/boter waarin je bakt. Een normaal mens eet echt wel makkelijk minimaal 1000 calorieën weg op een dag hoor. Avondeten alleen al zit al gauw rond minimaal 600 calorieën.

Ik heb geen idee, ik dacht inderdaad dat ik met avondeten vast wel rond de 600 zou zitten. Maar als ik het uitreken kom ik op 208 uit, wat me belachelijk weinig lijkt. (Olie overigens niet meegerekend, maar dat gebruik ik amper). Moet daar wel bij zeggen dat ik geen vlees eet, dus dat scheelt wel heel veel in calorieën. Af en toe eet ik wel een vleesvervanger, maar omdat dat loze calorieën zijn met vrij weinig bruikbare stoffen sla ik die vaak over.
Het brood is volgens de app 46kcal per sneetje, en ik zou zelf ook denken dat dat aan de lage kant is.
Bedenk me wel net dat ik nog een glaasje magere melk had, dus dat ik die er nog bij moet rekenen. :o

Maar bedankt voor de tips voor tussendoortjes! Ik zal de app niet te nauw gaan nemen (Vooral gezien ik me ook niet hongerig voel o.i.d.), maar ik denk wel dat ik af en toe iets extra moet eten.

Simoonzel, zou je niet een werknemer van de sportschool kunnen vragen om te helpen?

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 21:36

Nee safety bars hebben we niet. Degene die me normaal hielp was een werknemer maar die is er nu nooit meer, nu zit er meestal maar 1 iemand achter de balie en die moet mensen helpen die binnen komen dus daar houdt het dan al op. :P
Maar misschien is het goed om juist zelfstandig uit te bouwen, dan leer ik beter in balans te blijven.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 21:47

Brussel wat eet je nu? Want dar is echt TR laag!!

Ik ga Wright gainers bestellen... Ben weer afgevallen en helemaal zat

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 22:00

Op een dag zoals die vandaag verloopt zou ik normaal (als ik dus me gewoon fit zou voelen) eerst een glas water drinken, dan ontbijten met twee broodjes en een kop (zwarte) koffie. Tussendoor een stuk fruit, of iets van crackers. Zit wel vaak al na een half pakje crackers vol. Dan middageten met 2 broodjes, tussendoor weer iets van fruit of crackers. Avondeten, meestal vrij laat (7-8 uur) probeer ik een koolhydratenbron (bv. aardappelen) en groentes te eten. Vandaag had ik geen middagtussendoortje, maar een broodje rond 1 uur en een krentebol rond 3 uur (ook een soort tussendoortje eigenlijk :P )
Naar mijn weten klinkt het ook allemaal niet zo ongezond, dus het is voor mij ook een beetje moeilijk voorstellen dat het daadwerkelijk zo weinig calorieën bevat. Ik denk dat ik 's middags een extra tussendoortje zou moeten nemen.
Ik weet dat het inderdaad echt te laag is. Ik wil ook niet stagneren qua afvallen omdat ik te weinig eet.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 22:05

Lukt het niet om eerder avond te eten? Vind dat je best weinig eiwitten hebt als ik zo lees.. Zou iets van yoghurt/kwark toevoegen!eet je geen vlees?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 22:08

1200 calorieen vind ik ook behoorlijk weinig als ik eerlijk mag zijn.. ik geloof dat mfp zowiezo veel te laag zit qua calorieën die je mag eten.

Hier weer een uurtje kickfun gedaan. Was een fijne les weer :D alleen jammer dat mijn sok dubbel was gaan zitten en ik nu een blaar onder mijn voet heb ter grootte van een euro munt.

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 22:15

RusselNuwell schreef:
Op een dag zoals die vandaag verloopt zou ik normaal (als ik dus me gewoon fit zou voelen) eerst een glas water drinken, dan ontbijten met twee broodjes en een kop (zwarte) koffie. Tussendoor een stuk fruit, of iets van crackers. Zit wel vaak al na een half pakje crackers vol. Dan middageten met 2 broodjes, tussendoor weer iets van fruit of crackers. Avondeten, meestal vrij laat (7-8 uur) probeer ik een koolhydratenbron (bv. aardappelen) en groentes te eten. Vandaag had ik geen middagtussendoortje, maar een broodje rond 1 uur en een krentebol rond 3 uur (ook een soort tussendoortje eigenlijk :P )
Naar mijn weten klinkt het ook allemaal niet zo ongezond, dus het is voor mij ook een beetje moeilijk voorstellen dat het daadwerkelijk zo weinig calorieën bevat. Ik denk dat ik 's middags een extra tussendoortje zou moeten nemen.
Ik weet dat het inderdaad echt te laag is. Ik wil ook niet stagneren qua afvallen omdat ik te weinig eet.

Sorry, maar volgens alles wat ik hier lees zit je zonder avondeten al rond minimaal 600 calorieën, 4 broodjes met beleg en 2 stukken fruit zijn echt al iets van 700/800 hoor. En dat je avondeten maar 208 calorieën bevat is al helemaal onzin :=

En vleesvervangers die weinig bruikbare stoffen bevatten? Het heet niet voor niets vleesvervanger, kijk eens naar alle eiwitten die erin zitten! Is echt geen onzin om een vleesvervanger te eten :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 22:15

:') :')
Afbeelding

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 22:24

Drunksheep schreef:
RusselNuwell schreef:

Sorry, maar volgens alles wat ik hier lees zit je zonder avondeten al rond minimaal 600 calorieën, 4 broodjes met beleg en 2 stukken fruit zijn echt al iets van 700/800 hoor. En dat je avondeten maar 208 calorieën bevat is al helemaal onzin :=

En vleesvervangers die weinig bruikbare stoffen bevatten? Het heet niet voor niets vleesvervanger, kijk eens naar alle eiwitten die erin zitten! Is echt geen onzin om een vleesvervanger te eten :n

Daar hoef je echt geen sorry voor te zeggen. Ben juist blij om te horen dat het meer is dan mfp aangeeft. :=
Ik haal mijn eiwitten liever uit andere dingen, door bijvoorbeeld af en toe een eitje op brood te doen of door de groentes te kiezen waar eiwitten veel inzitten. Ik heb veel niet al te beste reacties gelezen over veel vleesvervangers. Lees ook goede dingen als geroosterde kikkererwten als tussendoortje, die natuurlijk ook veel eiwitten hebben. Vorige week voor het eerst gemaakt, en dat vond ik wel erg lekker.
Ik heb geen last van een eiwittekort, durf ik haast met zekerheid te zeggen, omdat ik al jaren geen vlees meer eet, maar over het algemeen een goed immuunsysteem heb en ook snel spierweefsel opbouw en dit ook goed behoud. Maar op een dag als vandaag eet ik inderdaad (zeer zeker) te weinig eiwitten.
De 1200kcal is wat mfp aangeeft, maar ook wat veel sites als minimum aanhouden bij een lichte levensstijl (waar die van mij onder valt). Vandaar dat ik die ook zelf maar als uitgangspunt heb genomen.

Renee, ik zou er zeker geen probleem mee hebben als hij even langskomt in de sportschool! :o
Denk dat ik er op dagen als vandaag extra op moet letten. Zou een gekookt ei wellicht een goede aanvulling zijn als tussendoortje?

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 23:45

Even snel een reactie tussendoor, russel: ik eet ook amper vlees (1-2x pw kip en vis, ben je wel eens bij bv de ekoplaza geweest voor je vleesvervangers? Veel meer 'Puur' :) die troep van valess enzo eet ik ook niet..

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 23:56

Voor eiwitten kan je ook tofu/tahoe nemen.. Leuke gerechten mee te bedenken, of bijv gewoon uitbakken met beetje ketjap te eten

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 08:52

oeeh Renee zo wil ik ook wel squaten haha!

Ik eet ook als ik niet snoep/of ongezond eet op een dag rond de 1200 maar...
En als ik aan het werk ben kom ik ook onder de 1000 uit.
Vandaag gaat mn vaste contract in bij de horeca dus wordt nu ook half jaar lastig op letten met wat ik eet.
Maar heb besloten dat ik zelf een graanreep mee neem voor tussendoor en thuis me fruitje klaarmaak en meeneem dat ik dat tussendoor kan nemen!

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 09:31

Zelfs als je wil afvallen is onder de 1000 echt te laag

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 09:50

Ik probeer ook max rond de 1500 kcal te zitten per dag, niet meer.

Gisteravond een plan opgesteld met een instructeur. Mijn doelstelling is om op 12 juli (mijn verjaardag) onder de 70 kg te zitten (ben nu 76,5 :oo ).

Tussentijdse doelstelling na 6 weken is 2% vet percentage omlaag.

Welkom Dreamy! :)

HAHA grappig, die 1 april grap met die smileys *\o/* _/-\o_
Laatst bijgewerkt door Maris89 op 01-04-15 10:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 09:58

Oh nu vraag ik me wel iets af, als ik jouw bericht zo lees, Maris89. Ik moet namelijk iedere week op de weegschaal in de sportschool, maar als het vetpercentage niet zo snel daalt, zie ik dan wel verandering? Want de instructrice zei dat het vetpercentage het belangrijkst was en dat het gewicht en zo dan later wel goed kwam.

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 10:06

De instructeur vertelde mij dat de vetpercentage gemiddeld 1 tot 2 % omlaag gaat per 6 weken. Duurt vrij lang dus voordat je écht resultaat gaat zien.

[edit]

Denk dat je na 3 à 4 weken wel resultaat aan je lichaam merkt maar het echte afvallen zal pas na die periode zijn, vandaar dat ik ook mijn streefdatum op mijn verjaardag heb gezet. Hij zei dat het over het algemeen wel sneller gaat bij jongere mensen maar dit is het gemiddelde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 10:11

Ah oke, thanks. Vraag me dan af waarom ik iedere week op de weegschaal moet, en niet bijvoorbeeld eens per vier weken.