Hardlopen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 20:50

*\o/* *\o/* enorm lekker gelopen net! Heel de week al last van m'n benen en gewrichten tijdens t lopen en heel de dag voor pampus op de bank gelegen, dus dacht dat t niks ging worden terwijl we 9,6 km moesten. Maar t ging super! Iets last in t begin en had eigenlijk nog wel even door kunnen gaan, maar we waren thuis :p

Mooie tijd Wendy!

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 21:08

Hier ik ook weer eens even.
Lees wel mee hoor, maar weinig te melden en ik voel me soms enorm eenzaam tijdens het lopen/ na het lopen.
Mijn lieve hondje gaat wel mee hoor en ik loop in prachtige natuur, dus dat is het niet.
Het is geen optie om bij een hardloopclubje aan te sluiten en niemand in de buurt loopt hier hard.

Vanavond 3,5 km in 22.19 Best netjes volgens mij.

Wat blessures zag ik voorbij gaan en Arie en Lente die als een speer gaan. Willemijn die het Noorden rondcrosst en Wendy die gewoon even de 10 km loopt!

Anoniem

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 21:14

Hai Nektosha! Gaat gewoon niet zo lekker met je he? :(:)

Ik waardeer de rust van het alleen lopen enorm maar dat komt ook wel doordat ik op andere momenten steeds mijn kinderen om me heen heb :')

Is je aanmelden bij een sportschool geen optie? Wil ik morgen wel gaan doen en ik ben ook van plan om daar de loopbanden uit te testen :)

meganproperx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 21:16

Gister ipv de sportschool even hardgelopen, les 6 van evy!
Had mijn hond mee, en die was erg vervelend :+ de hele tijd trekken enzo (heb even een pauze met de hondentraining). En maar niet luisteren 8)7 . Dus redelijk over mijn eigen tempo gelopen met als gevolg even een steek. verder ging het fijn!

3,09 kilometer in 27 minuten :D

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 21:24

Ik vind de rust met hardlopen ook heerlijk. :) Maar ik ben ook wel een einzelgänger.

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 21:38

Het liefst loop ik buiten in de natuur en Karin, ik ben ook een einzelganger hoor.
Maar met iemand lopen die eens wat aanwijzingen geeft ofzo. Of ik goed loop en dergelijke, gewoon een beetje bevestiging denk ik.
De grap is, ik doe maar wat, haha. Heb Evy na les 5 (en het afhaken van mijn loopmaatje) teruggestuurd naar Belgie.
Ik neem op mijn telefoon de tijd op en kijk op www.afstandmeten.nl de afstand, vaak van te voren hoeveel de rondjes zijn.
Het plekje waar ik loop is mooi, dus dat is het punt niet. Mijn hond loopt mee en geniet van haar snuffelplekjes, dus ja, wat nu precies het probleem is?

Vanwege mijn baan die ik gelukkig nog wel heb, maar met 4 uur minder, moet ik echt op de centjes gaan letten, dus sportclubjes zitter er even niet in.
En weet je? Ik in de sportschool werkt vooral op je lachspieren :+

Komt vast goed, ik ga 9 juni voor de 5 kilometer tijdens de ladiesrun :)

Netjes meganproperx!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 21:45

O, bedoel je dat zo. :)
Ja, dat zou wl handig zijn misschien. Ik weet ook niet of ik een goede looptechniek heb, ik heb ook nog nooit met een loopgroep gelopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 21:51

Ik heb bij runnersworld wat tips gekregen aan de hand van het filmpje :) dat was maar een klein beetje maar is toch fijn :j

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 21:57

Volgens mijn fysio moet ik wel een goede manier van lopen hebben, anders zou ik met mijn lijf geen 22 km kunnen lopen... :))
Maar goed, ik zit nu wel verplicht op rust...

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 08:08

Wauw Wendy wat een mooie tijd zeg!! En mij lukt 5 km nog niet eens in 30 min! echt respect!!

Nektosha: ik heb ook geen idee of ik een goede looptechniek heb, na het aanmeten van schoenen heb ik nu wel schoenen die ietswat corrigeren, maar voor de rest geen idee? Probeer goed naar mn lijf te luisteren en zo nodig een extra dagje rust in te lasten, maar is tot nu toe maar 1 keer nodig geweest.
Ik heb de eerste 3 maanden alleen gelopen, bevalt eigenlijk goed. Nu 2 keer tussendoor met kennis gelopen, eerste keer was erg wennen, maar 2de keer ging al beter. Ik ben heel erg benieuwd hoe het gaat zijn met de cityrun volgende week. Is dan voor de eerste keer dat ik in een groep loop...

Freeconnect

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 09:19

Knap gedaan Wendy en Eline :j ! Mooie tijden.

Wat balen van je blessure Horse-xx.... ook ik zou je adviseren onmiddellijk te stoppen met lopen want de run nog meepakken vertraagt je herstel flink.

Collega's lopen Tweede Pinksterdag de Ooyse Landloop, zie http://www.ooyselandloop.nl
Had me super leuk geleken, heb daar jaren gewoond (inmiddels al ruim 13 jaar een Brabo) maar ik kom die dag terug van de opleiding. Leuke omgeving!
Net ook weer 3 dagen opleiding gehad en straks de loopschoenen aan voor week 9 met Evy, les 25.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 10:15

Bloodymary schreef:
Ariebombarie schreef:
Lente ren je morgenochtend 9.30 mee met Run2Day? die zitten op de Overtoom. ik wel iig :D

He Arie, ben je weer aan het rennen? Gaat het goed? Je had toch last van je knieen eerst (in dat andere hardlooptopic dat is verwaterd).

Ben zelf ook nog steeds lekker bezig. Zat voor de winter op 8 km, maar ben een koukleum en ben pas sinds een paar weken weer intensief bezig. teruggevallen naar 4, zit nu weer op 5km. Wil nu wel flink doorgaan trainen tot langere afstanden. Hardlopen is zo lekker en verslavend!

jep! knieën zijn genezen, rug is nog steeds niet goed maar blijft zo, dus weer lekker aan het lopen :D
leuk te lezen dat jij ook nog steeds loopt +:)+

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 10:22

Eliine schreef:
Klinkt wel heel leuk zo'n triatlon training! Maar idd wel tijdrovend als je alle disciplines echt fanatiek wilt trainen.

Doe mij ook zo'n sportschool Hannahfrouk :D

Vandaag mn eerste hardloopwedstrijd gelopen! 5 km. Vond het erg spannend, was bang mezelf 'op te blazen' maar dat viel reuze mee. Uiteindelijk zelfs binnen het half uur over de finish *\o/*
29:45 min, gem snelheid: 10,29 km/h . Het liep wel echt heel lekker mee zo in zo'n grote groep, krijg je toch een lekkere energyboost van! Absoluut voor herhaling vatbaar. Mn zus en ik vonden het bijna jammer dat we zo snel waren gegaan, voor we het wisten waren we al over die finish :))

wauw super!! +:)+ +:)+ +:)+ snel een volgende run plannen dus :D

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 10:24

Lente schreef:
Ik heb bij runnersworld wat tips gekregen aan de hand van het filmpje :) dat was maar een klein beetje maar is toch fijn :j

daaro m moet je met mij mee op zaterdag, was echt een supertraining :j

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 10:25

KarinvdM schreef:
Volgens mijn fysio moet ik wel een goede manier van lopen hebben, anders zou ik met mijn lijf geen 22 km kunnen lopen... :))
Maar goed, ik zit nu wel verplicht op rust...

:D :(:)
hoe lang nog?

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 10:26

i kheb zaterdag dus met Run2day training gelopen, en was echt een hele fijne les :j interval en opeens stond er toch weer 7km op de teller :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 10:32

Ik ga binnenkort eens met je mee Arie :j

Vandaag naar de sportschool geweest en op Eem band gelopen. Trainer vond dat 8 km/u wel erg snel zou zijn dus begon op 3,5. Grapjas! _O-

Maar goed het loopt toch anders op zo'n band en wilde rustig aan doen dus ik heb het grootste deel 7 gelopen en een stukje 8. Daarna nog wat spiergroepen getraind dus ik ben weer blij :)

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 10:41

was namelijk ook echt iemand bij die nog nooit had hard gelopen, en voor haar was het ook te doen :j en ik werd flink uitgedaagd door de gevorderde lopers. en we waren maar met 6, dus heerlijk klein groepje :)

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 10:42

Ik heb altijd het idee dat een loopband makkelijker loopt als buiten op asfalt of door bos.

De beweging die je maakt op een loopband is ook net wat anders als buiten en de weerstand ook...

De eerste keer dat ik buiten rende was ik kapot na 5 min! terwijl ik op loopband rustig 20 min kon joggen...

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 10:48

ik haat lopen op de band :=

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 10:51

Ik zou nog wel eens willen kijken of me dat lukt... maar heb sport abbo opgezegd en buiten rennen bevalt ook veel beter! :D

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 10:53

Je moet de loopband ook niet vlak laten als je gaat lopen, je moet een hellingshoek instellen om een beetje het buiten lopen na te bootsen.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 10:59

Ik wilde vanmiddag eigenlijk nog gaan lopen maar toen ik net een sprintje naar de trein moest trekken had ik direct weer zo'n pijn in m'n kuiten. Wacht dus nog even tot woensdag, als ik dan tijd heb en anders van het weekend weer.

Loopband heb ik nog nooit op gelopen. Wil ik wel een keer doen.

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 11:03

Toch besloten om te lopen gisteren en geen spijt van gehad :D niet veel last gehad gelukkig alleen na de 5 km.
Heb de 8,1 km gelopen in 38 min.

Besloten om nu twee weken rust te houden en als ik er geen last meer van heb daarna op zachte ondergrond weer langzaam op te bouwen.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 11:08

Loopband vind ik ook vreselijk! Veert totaal niet mee en t is zo eentonig..
Horse ik zou zeker 3 tot 4 weken rust houden als je echt shin splints heb is dat zelfs aan de korte kant.
Eline ook nog gefeliciteerd met je tijd!
Hier een rustdagje vandaag :-)