In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Phen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 19:09

Dankje :) Ik was er ook weer even helemaal mee aan. Vorige week donderdag had ik dat ook en toen liet ik mijn angstmonster winnen. Vandaag wilde ik dat niet maar het lukte gewoon niet om te winnen. Met dat steuntje in m'n rug en de juiste woorden van m'n psycholoog krijg ik genoeg kracht om het toch te doen. Vandaag dus toch naar stage geweest. Ik ben kapot maar ben blij dat ik gegaan ben.

Purny, lucht het op nu je het weet? Dat je er aan kan werken?

purny

Re: In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 19:14

Nou ja er schijnen ook nog meer dingen te spelen zoals faalangst, onzekerheid en afhankelijkheid. Ben aan de ene kant wel blij en het lucht op maar aan de andere kant weet ik niet wat ik moet verwachten nu...

Phen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 19:29

Ik snap dat je nu niet weet wat je moet verwachten. Maar dat zou ik de eerst volgende keer met je psycholoog overleggen. Ik denk dat je met hulp van je psycholoog en misschien je omgeving dat je er wel mee kan leren omgaan.

lovelady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 22:56

Hoi naar langerak tijdje meld ik mijn ook weer

Allemaal een grote dikke knuffel

Hebben jullie ervaring om voor een tijdje vrijwillig uit huis te gaan?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 21:06

Wie is er bekend met scores op psychischiatrisch niveau?

ikkkke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 22:42

purny schreef:
Wie is er bekend met scores op psychischiatrisch niveau?

Ik. Wat wil je weten ? (mag ook per pb uiteraard :) )

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 17:22

GAF-score bedoel je? Dan ik ook :)

lovelady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 22:26

lovelady1 schreef:
Hoi naar langerak tijdje meld ik mijn ook weer

Allemaal een grote dikke knuffel

Hebben jullie ervaring om voor een tijdje vrijwillig uit huis te gaan?

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 22:39

He, nee sorry..
Zit jij erover na te denken?

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 17:11

Ik heb gisteren mijn tweede bezoek aan mijn oude (ben 2 jaar geleden ook al behandeld) psychotherapeut gehad.
(Waarom zelfde psych?: Deze keer zal de aandacht op iets anders liggen, en het is fijn dat hij mij en mijn volledige achtergrond kent.)

Nu raadde hij mij haptotherapie aan. Weten jullie wat dit is? Om even kort de reden te geven waarom hij me dit aanraadde: ik heb geen contact met mijn lichaam en geen controle over mijn denken. Maar dat is wel heel kort gezegd :+
Ik ben opzoek naar mensen die ervaring hebben met, of enigzins kennis hebben van haptotherapie :)

ikkkke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 18:19

Ik heb hier zelf geen ervaring mee. Wel eens een topic gelezen hier op bokt van iemand die naar zo'n therapeut ging ipv naar een psycholoog. Ze leek me er wel tevreden van.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 17:42

Dinsdag aanstaande heb ik mijn intake gesprek bij MEE. Op dit moment loop ik met een luchtweginfectie, ben verkouden en zo ziek als een hond... vanmorgen was ik vanaf 5.45 wakker en om 8.00 gelijk de dokter gebeld die mij een kuurtje gegeven heeft. Lang leven de AB :D
Net privéles gehad op mijn stuiterbal. Het ging zo goed, ze liep helemaal ontspannen en op haar eigen beentjes :D Toppaard van me! Instructrice vertelde me al dat we heel erg vooruit gegaan zijn, dit gevoel had ik ook :D

lovelady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 23:37

Suusenmalvin schreef:
He, nee sorry..
Zit jij erover na te denken?

Ja ik heb er over na gedachte ,maar nu en iemand dat ik niet over begleidwonen na ga deken weten jullie er iets over te vertellen

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 10:25

Ik ben er klaar mee, eergister weer geweest. De psych wilde beelden uit het verleden ophalen die ik steeds voor mij zie. Komen daardoor zoveel emoties omhoog. Ben gister en vandaag echt emotioneel. Zit heel slecht in mijn vel. Ik weet niet of dit mij wel goed doet. Voel me zo rot.

Sorry voor mij echopost.

ikkkke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 10:54

Ik begrijp dat je je nu niet zo goed voelt. Ik heb het soms ook best moeilijk na een sessie waarin zo'n dingen besproken worden. Maar ik denk dat dat niet abnormaal is.
Denk je dat je het bespreekbaar kan maken bij je psycholoog dat je je zo slecht voelt na die sessie? Misschien is het ook wel een idee om iets op te schrijven over je gevoel van nu en dat dan aan de psycholoog te laten lezen... Ik denk dat het wel belangrijk kan zijn dat je psycholoog weet dat het nu niet goed gaat na die sessie. Jullie kunnen dan samen bekijken of jullie iets veranderen aan de aanpak of niet. Misschien wil ze sneller gaan dan voor jou haalbaar is, maar het zou ook een fase kunnen zijn waar je door moet.

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 10:56

Ash_ schreef:
Ik ben er klaar mee, eergister weer geweest. De psych wilde beelden uit het verleden ophalen die ik steeds voor mij zie. Komen daardoor zoveel emoties omhoog. Ben gister en vandaag echt emotioneel. Zit heel slecht in mijn vel. Ik weet niet of dit mij wel goed doet. Voel me zo rot.

Sorry voor mij echopost.

Hey, hier mag je lekker ego doen hoor ;) Komt me bekend voor. Het is ook vreselijk heftig! Maar het is wel nodig om die dingen te verwerken. En weet je, emotie heeft een piek en neemt daarna weer af. Bij sommigen duurt zo'n heftige emotie en dag, bij de ander een week en bij weer anderen duurt het nog langer. Maar er komt altijd een eind aan die heftigheid!! Probeert je daaraan vast te houden. En als je uit deze emotie brengt, mijn je waar nuchterder naar alles kijken en de situatie wat beter overzien. Iig heel veel sterkte :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 11:44

Ash_ schreef:

Sorry voor mij echopost.

Dat heb ik ook gehad, dat lijkt me redelijk gebruikelijk als je emoties toe laat die je al jren probeer weg te stoppen, dan gaat je lichaam in verzet. En ja dan komt alle pijn en frustratie en verdriet naar boven. Probeer dat toe te laten hoe naar het ook is, het moet eruit. Je zult je uiteindelijk lichter voelen als je hier doorheen gaat.

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 20:59

Ik sluit me helemaal bij bovenstaande aan!

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 17:16

Sluit ik mij ook bij aan.
Je moet er vaak even doorheen maar soms kan het ook te snel gaan. Gewoon even bespreken. Therapie is nou eenmaal niet licht en luchtig.

Ik mag maandag eindelijk weer naar de psych. 3 weken niet geweest, wel tussendoor nog even gebeld. Moet eigenlijk iedere week maar door vakantie psych en drukte is het 3 weken geworden. Daarna ga ik op vakantie en heb ik dus een maand geen sessie.
Ik merk echt dat dit veel te lang is dus ben wel een beetje huiverig of het wel goed gaat op vakantie.
Zal het wel even doorgeven of ik eventueel kan mailen.

Ik voel me nog wel verdrietig met periodes maar sinds twee weken lijkt mijn depressie wel weg.
Zit toch een verschil in, verdrietig zijn of echt depressief.
Ben blij dat het iets beter gaat maar heb geen idee waarom, heb juist alleen maar vervelend nieuws gehad en te weinig sessies...

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 20:31

hier gaat alles redelijk. leventje weer een beetje op de rails en gelukkig niet meer zo bang als in het begin, en dat te bedenken dat dat nog maar een klein half jaar geleden is! *\o/* besloten om door te gaan met mijn opleiding, en dus met toch wel een beetje angst naar een stage aan het zoeken. gister bij 3 bedrijven langsgegaan:) vanavond uit wat ik best nog wel spannend, vind maar gelukkig gaat een vriendin met me mee (beetje saai ook alleen)

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 08:06

SwitchShadow, wat fijn dat je verschil voelt/ziet!! En dat terwijl er zo'n tijd tussen de sessies zit. Die vakantie gaat ook goedkomen :j Hopelijk blijf je dit gevoel houden (en beter) en val je niet meer terug in het depressieve..

Claudiadvx, volgens mij vinden de meeste mensen het spannend hoor, om langs bedrijven te gaan. Dapper van je dat je het hebt gedaan! sllim om een vriendin mee te nemen.

Hier gaat het met z'n ups en downs. De ene dag voel ik me goed, de andere dag wil ik het liefst de hele dag op bed blijven liggen -O- Mag vrijdag pas weer naar psych.. Hier nu ook 3 weken tussen gezeten en net als jij SwitchShadow, daarna op vakantie. Vind ik ook wel spannend hoor.. ;)

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 10:23

Is moeilijk hè?
Ja hoop ook dat het stabiel blijft maar heb erg last van wisselingen dus ik verwacht ergens ook wel een beetje om terug te vallen. Kan ook bijna niet anders want moet nog een hele hoop verwerken en verwacht niet dat ik daar met twee vingers in de neus doorheen ga.

Probeer van je vakantie te genieten. Ga ik ook proberen ;)

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 20:50

Vandaag een simpel gesprekje bij de psych (laten we maar niet allemaal rommel omhoog halen vlak voor mn vakantie). Ik ben helemaal vergeten aan te kaarten dat ik zo bang ben voor die 4 weken.
Stom stom.

afbmchek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 00:16

Met mij gaat het momenteel weer erg slecht. Ik heb vandaag mijn derde gesprek gehad met de praktijkondersteuner maar ik hou (on)bewust gewoon gigantisch veel achter. Ik wil het telkens zeggen maar mijn lichaam houdt me gewoon volledig tegen. Vandaag er eindelijk voor uit gekomen dat ik op de basisschool altijd verschrikkelijk gepest ben waar 10 minuten hyperventileren, trillen en huilen op volgde. Ik heb toch het idee dat dit een stuk dieper zit dan wat ik eerst dacht :n . Dat de scheiding een druppel was die een emmer die al aardig vol zat over liet lopen en dat ik het voor mezelf als het ware allemaal daar maar op afschuif. Ik heb gewoon echt het gevoel dat ik me nooit beter zal voelen. :n

afbmchek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 00:25

SwitchShadow schreef:
Vandaag een simpel gesprekje bij de psych (laten we maar niet allemaal rommel omhoog halen vlak voor mn vakantie). Ik ben helemaal vergeten aan te kaarten dat ik zo bang ben voor die 4 weken.
Stom stom.

Neem jezelf dat niet teveel kwalijk... Het is al goed dat je voor jezelf toegeeft dat je bang bent voor die 4 weken. Ik weet zeker dat je die weken echt wel doorkomt :) De 3 weken waren ook lang maar dat is ook goedgekomen toch?
Probeer lekker van je vakantie te genieten... Je merkt al verschil, dus wees trots op jezelf. Ondanks vervelend nieuws en te weinig sessies is er toch dat verschil. En dat verschil heb je zelf gemaakt.