[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 18:33

crystal1 schreef:
dan heeft jou kapper niet aan jou haar kwaliteit gedacht... het kan met veel minder

Ik heb er geen verstand van, dus hoop maar dat het goed gaat. Dit was de enige kapperswinkel in de buurt die advies wilt geven terwijl je het zelf gaat verven dus dan doe ik het er maar mee.. Volgende keer dan maar vragen om wat minder % :)

evaac

Re: Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 18:54

Hoi hoi, ik val even binnen, ik heb een vraagje, ik heb van mezelf blond haar, maar heb het al even bruin, laatste x geverfd is met oud&nieuw, foto in mn pf, die met het korte haar het recentst. Kan ik er nu blonde verf overheen gooien zonder dat het oranje word? Wat raden jullie aan?
Groetjes eva

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 18:57

Unoo: 6% was zat geweest, zonde :) maar voor de toekomst
Eva: wat voor bruintint is het?

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 18:58

@ Eva:
hmm dat blijft lastig.
bij mij werd het oranje, maar bij sommigen lukt het gelijk.
je kan altijd zilvershampoo erover doen en desnoods 2 keer verven.
blond spray werkt ook, maar dat is net als verven niet goed voor je haar.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 19:00

Wat raar een kapperswinkel die geen advies wil geven? Daar zijn die winkels toch voor. Maar echt doe alsjeblieft geen 12% in je haar dat is echt krulling voor je haar en hoofdhuid. Je leest ook overal op internet dat 12% zwaar wordt afgeraden. Van 9% krijgt je haar al een hele klap.

Edit: eva je kunt je haar niet blond verven. Om blond te worden zul je moeten blonderen of je kunt een hair colour remover gebruiken dat is minder schadelijk.

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 19:33

_Micha_ schreef:
Wat raar een kapperswinkel die geen advies wil geven? Daar zijn die winkels toch voor. Maar echt doe alsjeblieft geen 12% in je haar dat is echt krulling voor je haar en hoofdhuid. Je leest ook overal op internet dat 12% zwaar wordt afgeraden. Van 9% krijgt je haar al een hele klap.

Het is hier in de stad een beetje apart met alle kapperszaken. Er is één echte kapperswinkel waar ze alle toebehoren verkopen, maar die vrouw is altijd zo onaardig :\
Ik zal het wel zien, in ieder geval bedankt voor de tips. Ik heb ook nog 9% liggen als het goed is, dus dan zal ik daar wel mee gaan werken :)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 20:21

Ik had maar 6% met blonderen :)

Maar een foto met 'droog' haar, na één wasbeurt.

Afbeelding

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 20:35

Jammer dat ze zo onaardig zijn, hier zijn ze altijd heel aardig en willen je graag helpen.
Ik gebruikte eerst ook 6% maar laats per ongeluk 9% gekocht maar als die op is schakel ik weer over naar 6% dat vind m'n haar toch iets fijner.

Heel gaaf hoor denies!!

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 20:55

jeeetje mooi paars :wow:

crystal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 21:18

evaac schreef:
Hoi hoi, ik val even binnen, ik heb een vraagje, ik heb van mezelf blond haar, maar heb het al even bruin, laatste x geverfd is met oud&nieuw, foto in mn pf, die met het korte haar het recentst. Kan ik er nu blonde verf overheen gooien zonder dat het oranje word? Wat raden jullie aan?
Groetjes eva

Alleen de uitgroei wordt dan blond, de rest blijft dezelfde kleur, haar wat al gekleurd is krijg je niet licht met verf.
Als je heel je haar blond wilt, moet ontkleuren. Er zal zeer waarschijnlijk veel warmte vrij komen, en daarover moet weer een corrigerende kleur. Begin er zelf niet aan zou ik zeggen.

crystal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 21:19

Unoo schreef:
crystal1 schreef:
dan heeft jou kapper niet aan jou haar kwaliteit gedacht... het kan met veel minder

Ik heb er geen verstand van, dus hoop maar dat het goed gaat. Dit was de enige kapperswinkel in de buurt die advies wilt geven terwijl je het zelf gaat verven dus dan doe ik het er maar mee.. Volgende keer dan maar vragen om wat minder % :)

Kan je het niet met ruilen ?

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 16:01

Suus, hoe heb jij het lichter verven aangepakt?

Ben nu dus knalrood, maar wil graag terug naar donkerblond/lichtbruin. Is het te doen om zelf met blondeermiddel aan de slag te gaan? Of kan ik toch beter naar de kapper gaan?

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 16:36

ik heb hetzelfde. ik had knalrood haar en ik wilde het weer blond.
Later heb ik dat toch niet gedaan, omdat het erg slecht voor je haar is. en ik wist eigenlijk al wel dat mijn haar niet in 1 keer blond zou zijn. dat wordt vaak wel 2 keer verven, en dan is het oranje.
ik heb het er eerst een beetje uit laten gaan, dat gaat met mijn haar heel snel. toen heb ik er een goud/blonde kleur over gedaan en nu is het koperrood. dat vind ik een erg mooie kleur.
Ik denk dat ik het een tijd zo laat, tot ik de uitgroei te lelijk vind en dan ga ik het toch blond doen, maar dan wel echt naar de kapper. ook al hebben sommige kappers geen zin om van rood naar blond te verven, omdat dat echt heel lastig is.
Ik zou dus even naar de kapper, misschien wil die het niet doen, dan kan je het zelf proberen, maar er is een grote kans dat het oranje wordt.

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 18:05

Ik ben weer blond :D
Ik heb vorige week geblondeerd en als blond erin toen was ik rossig
Nu nog ns met blondeer en een astint en ik ben weer blond, het is nog wel warm blond maar dat wilde ik ook, dus ben helemaal blij

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 00:58

Hoi allemaal :) ,
Ik heb donkerbruin haar en wil het heel graag ombre kleuren, maar is dat veel duurder dan gewoon kleuren?
dit is dus hoe ik het zou willen:
Afbeelding

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 00:59

Kan je ook gewoon zelf doen! :D

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 01:06

xDenies schreef:
Kan je ook gewoon zelf doen! :D

ja dat heb ik geprobeerd en ik denk dat ik het nu maar aan een professional overlaat. :') :j

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 01:06

Ooh, oops :P

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 13:16

bij een vriendin van mij kostte het 104 euro... Maar het ziet er ook echt super uit! Maar ik denk dat dit wel een beetje een extreme prijs was hoor

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 14:28

Ik ga het ook laten doen en hier kost het max €42,50. Afhankelijk van de lengte van je haar en of je het in alle lagen wil etc.

ivda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 16:10

Heeft er iemand hier ervaring met de ombre haarkleuring van loreal ?
Ik heb lichtblond haar, zou hetd an ook werken?

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 00:42

ivda schreef:
Heeft er iemand hier ervaring met de ombre haarkleuring van loreal ?
Ik heb lichtblond haar, zou hetd an ook werken?

Ik ga dit binnenkort bij iemand doen. Meisje heeft lichtbruin haar en gaat ook de ombre kleuring van Loreal kopen. Ik ga dit in haar haar aanbrengen dus daarna kan ik je vertellen hoe het product bevalt qua aanbrengen en qua resultaat. Ik weet niet in hoeverre het op lichtblond werkt dat hankt af van de blonderingssterkte die je koopt.

ikke129

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 11:51

na weer een beetje rondstruinen op internet kwam ik blogs tegen over pro: voke..(touch of silver lijn) iemand bekend hiermee en waar je t kan halen? en iemand al de argan olie van adrelon geprobeerd?

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 13:50

Wauw gave kleuren komen hier weer voorbij! :wow:

Ik gebruik pure argan olie als serum voor mijn haar. Die lijn van Andrelon heb ik ook in huis maar daar wordt mijn haar zo ontzettend vet van!

TessaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 14:07

Wauw die kleuren op de foto van stoof! Mooi!