Hoe je ogen mooier laten lijken? Deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Suus___

Re: Hoe je ogen mooier laten lijken? Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 12:19

Minerelized skin finish

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 23:00

ik heb een nieuw make up merk in italië ontdekt <3 Kiko make-up Milano... als ze naar nl verzenden, ga ik bestellen! heel veel pigment, houdt enorm lang en budget

vandaag geklooid met me nieuwe blauwe oogpotlood! http://imageshack.us/a/img818/4853/zs0u.png

geeft wel leuk effect vind ik!

helaas vervaagt oogpotlood bij mij redelijk snel (voor onder oog http://imageshack.us/a/img689/9439/l9kq.png) iemand idee voor een goede niet te dure?

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 00:26

Soft en Gentle is idd een super mooie highlighter! Het nadeel van MSF's is wel dat hij je porien groter doet lijken. Dus als je poriën zichtbaar zijn moet je geen MSF gebruiken want dan zijn je poriën nog duidelijker te zien.

Nelleke, Shy Girl is wel een mooi kleurtje. Ik ben alleen bang dat hij niet zo lang op mijn lippen blijft zitten. Lustre finish blijft ook maar een halfuur op mijn lippen zitten. En volgens mij lijkt creamesheen wel erg op lustre? Ik heb wel een mooie chubby stick die ik regelmatig gebruik maar ik vind een lip balsem ook wel lekker simpel :+

Djilna, ik gebruik eigenlijk alle kwasten en allemaal ergens anders voor :+ Die afgeplatte kwast is een duo fibre brush van Hakuhodo, ik heb zo een nog niet eerder voorbij zien komen. Deze kwast is van geiten haar en heeft 2mm synthetische haartjes die uit steken. Deze kun je voor alle soorten foundation gebruiken maar ook voor cream blush. Jij wil de MAC concealer in een tint lichter en ik wil hem nog in een tint donkerder haha :P

Gianti, Boozyshop verkoopt ook Milano make-up. Wel jammer dat de oogpotlood zo snel vervaagt. Ik ben zelf heel tevreden over de oogpotlood van Bourjois maar ik gebruik hem alleen op mijn onderste ooglid dus geen idee hoe hij op het bewegend ooglid blijft zitten. Mijn moeder heeft 2 potloden van Pupa die gebruikt ze op het bewegend ooglid en onderste ooglid en die blijft de hele dag goed zitten. Ze gebruikt geen primer of zo. Doordat hij zo goed blijft zitten is hij wel iets moeilijker te verwijderen. Maar de potloodjes van Pupa zijn wel een aanrader. Ik weet niet wat jij met een niet al te dure bedoeld. Deze potloodjes zijn ongeveer 11 euro.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 00:29

11 euro vind ik te doen, zal daar naar kijken! gaat om onderste ooglid! had even beter moeten verwoorden :P blauwe blijft echt geweldig zitten!

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 07:17

Ik vind kiko geweldige oogpotloden hebben :)
Bij mij t enige wat enigszins op m'n waterlijn blijft zitten

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 09:00

Kiko, heerlijk merk :j Neem al jaren wat uit portugal mee als ik er ben, want ze verzenden niet naar NL :n De nagellakjes zijn ook super trouwens!

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 09:18

ik heb verschillende kleuren meegenomen... behalve zwart :')

ooh echt jammer dat ze niet verzenden -O-

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 09:23

Glossi, ja :D Maar dan denk ik nu de mineral. Die was nu een fractie te licht, maar dat is perfect als ik zometeen weer iets minder bruin ben, maar nog te bruin voor de Estee Lauder concealer. En voor mengen gebruik je weer te weinig dus dan maar een kleurtje extra, heel vervelend O:)

Kiko ken ik niet, maar zo heb ik laatst wat spullen van Postquam gekocht. Kende het niet, maar was via zo'n aanbiedingensite. http://www.postquam.com/
Heb er een nachtcreme van die ik vooral 's winters gebruik als mijn huid droger is (en met 200ml doe ik wel even :') ) en nagelak, 2 blushers (sun en natural)+ lippotlood.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 09:29

als je ooit in buitenland komt... zeker waard om naar te kijken :))

vraagje, hoe zit het met foundation, blusher en bronzer en kwa bruin worden... wordje uberhaupt wel bruin en wel beetje effen?

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 09:32

Hangt er denk ik vanaf of je met SPF erin hebt of niet. Als ik weet dat ik de hele dag buiten in de zon ben doe ik naast dagcrème of evt zonbescherming hoogstens een mascara en gekleurde lipbalsem of lipgloss op wat make-up betreft.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 10:59

Sommige foundations hebben een lichte SPF. Maar die zullen niet de hele dag voldoende bescherming bieden, zeker niet met dit weer.
Ik zou gewoon geen foundation dragen met dit weer, je zweet het er immers in no time af... En als je overdag je gezicht nog een paar keer insmeert met een SPF (je wilt later immers geen rimpels of huidkanker!) is het gewoon niet handig als je foundation/blush/bronzer op hebt. Ik draag met dit weer minimale make-up. Wenkbrauwpotlood, oogpotlood en mascara.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 17:29

Hier ook wenkbrauwpotlood, factor 30 zonnebrand, waterproof mascara en een spf 15 lippenbalm met een kleurtje. Oh vandaag had ik ook een cremeblush op. :)

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 17:43

Ik draag nu ook alleen Spf 50, wenkbrauwpotlood en mascara.. Soms een eyeliner :)
Misschien is een bb Cream handig, als je toch dekking wilt?

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 13:05

Mijn eyeliner gaat echt zwemmen met dit weer. Glijdt m'n hele gezicht over, arcadeboog in etc. Heb al allerlei primers geprobeerd, wil niet baten. Ik verander binnen no-time in een soort pandabeer.

Ik heb hidden eyelids die met dit weer vochtig worden. Is geen primer tegenop gewassen. Ook geen waterproof liners. Heb het opgegeven en hou het lekker bij mascara.

Heb net een major bestelling gedaan bij e.l.f. := 18 producten in totaal.

Palette de 10 ombres à paupières marbrées = Baked oogschaduwpallet NYC
Gel soins sourcils = wenkbrauw gel
Palette Terre de Soleil = Bronzer palette
Sépare-orteils = teenspreider voor nagellak
Baume à Lèvres SPF 15 = Lipbalsem naturelkleur met SPF
Blush Studio = NARS Albatros dupe
Rouge à lèvres minéral = lipstick in roze-achtig nude kleurtje
Poudre Haute Définition = HD poeder
Blush Studio = Blusher NARS orgasm dupe
Rouge à lèvres minéral = lipstick in nude kleurtje / MAC creme d'nude dupe
Spray fixant = fixeerspray
Préparation visage teint parfait = gezichtsprimer
Kabuki Studio = kabukikwast
Blush Studio = blusher in peach tintje
Stylo eyeliner waterproof = waterproof eyeliner pen
Faux cils naturels = nepwimpers
Crayon blanc = wit oogpotlood
Eyeliner liquide haute précision = liquid eyeliner

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 13:18

:D En het scheelt een hoop euri met NARS :P
Leuke aankopen!

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 14:28

Leuke bestelling
Ik heb de albatros dupe ook maar is niet gelijk hoor :n :=

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 19:02

Nee dat weet ik maar dat geeft niet. Wilde een highlighter in die trant maar vind die van nars gewoon te duur om 'even' erbij te hebben.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 15:46

_Nelleke_: Zo, flinke bestelling! :wow:

Ik vind Kiko ook een fijn merk, maar niet suuuuper ofzo. :P Heb er best wel wat oogpotloden van en koop ook altijd hun vloeibare eyeliner. En nagellak. :D Maar ik vind die winkels altijd vreselijk, keiharde muziek en als ie midden in een drukke winkelstraat staat ook nog eens loeidruk.

Ik heb eindelijk mijn Dior mascara, vind hem heel fijn. Krul blijft mooi in mijn wimpers zitten de hele dag en ze lijken echt langer.
En heb ook de RT kwasten binnen. Ik vind ze allemaal fijn en lekker zacht, alleen die oogkwasten set had eigenlijk niet zo gehoeven. Er zit geen normale platte oogschaduw kwast bij, alleen maar 2 kwasten die je beter voor blenden kan gebruiken, maar ze zijn best groot dus ook weer lastig om er precies mee te werken. Eentje daarvan is wel fijn om concealer aan te brengen en ook voor de Illusion d'Ombre oogschaduws van Chanel (of andere creme oogschaduws). Het schuinafgesneden wenkbrauw kwastje is véél te dik, en bij mij lopen de haren ook nog eens in een soort van half rondje dus kan er echt niks mee. De eyelinerkwast is ook geen succes, veel te dik. Bij de core collection zit trouwens een kwast die wel als platte oogschaduw kwast kan. Maar over de rest ben ik dik tevreden. :D

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 23:50

Heb zaterdag twee sleek pallets gekocht: snapshots en ultra matte V2 :) Duurt helaas wel 15 a 20 werkdagen om te bezorgen :\

Heeft elf fijne make up trouwens? Ben er best benieuwd naar en is goed betaalbaar!

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 06:49

Per product verschillend. Soms heel fijn soms niet :)
Sleek is super hè! Hebben ze dat niet in de afrowinkels bij jullie?

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 10:25

Ja, ze hebben zo'n mooie pallets! Er is hier in Maastricht geen afrowinkel voor zover ik weet :\ (ofja, geen die echt cosmetica verkoopt)

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 12:02

Met welke lippenstift zijn jullie trouwens begonnen (qua kleur)? Ik wil zoooo graag een rode lippenstift maar het staat me echt niet _O- Was aan het denken om een licht-roze/nude lipstick te kopen. :) Is altijd zo wennen als je nooit lippenstift draagt :\

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 12:15

Rood haha :D
Je hebt rood met diverse ondertonen hè :)
Allemaal geprobeerd?
De een staat een koelere beter (blauwig) en de ander warm (oranjeachtig)

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 13:21

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 13:35

Ik vind dat je aan rode lippenstift ook gewoon moet wennen, vooral als je verder nooit wat op je lippen hebt :j Dus ben je zeker dat de kleur je niet staat of kan het zijn dat de kleur wel goed is maar dat je zelf nog moet wennen aan de knalkleur? :)

Ik ben overigens met een gekregen rode lippenstift begonnen, maar die was wat te oranje (tanden leken gelig erbij :x) dus toen heb ik een meer kersenrode aangeschaft. Inmiddels heb ik er ook een roze rode (wat transparante) van mac bij, die is wat subtieler