Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
moonfish13 schreef:Peer, de Nuvaring veranderd de zuurgraad van je vagina wat schimmelinfecties kan geven.
Binnen 2 weken had ik er een, terwijl ik er nooit een gehad heb.
BarbaLala schreef:Een spiraal veranderd je vruchtbaarheid niet hoor, maar hormonen zijn eigenlijk nooit goed voor je lichaam.
En als je naar een rutgershuis of vrouwenhuis gaat werken er alleen maar vrouwen, en die zien echt wel meer vagina's dan die van jou dus die schaamte is echt niet nodig
Peer_hvj schreef:moonfish13 schreef:Peer, de Nuvaring veranderd de zuurgraad van je vagina wat schimmelinfecties kan geven.
Binnen 2 weken had ik er een, terwijl ik er nooit een gehad heb.
Ah okay, ook raar eigenlijk dat ze dat ding niet met de juiste zuurtegraad kunnen verkopen, je zal dan denk ik niet de enige zijn die hier last van heeft.
Goed punt om mee te nemen vrijdag.
Jolliegirl schreef:veerledec schreef:De spiraal zorgt er juist voor dat je baarmoeder constant ontstoken is. Dat is de werking van dat ding en de reden dat je niet zwanger wordt.
Geen volledige ontsteking. maar een reactie voor een ontsteking.
Ook hormonen spelen mee.
Cayenne schreef:Berdien schreef:Wat betalen jullie veel voor de pil! Ik betaal nog geen €8,- bij de apotheek voor de Mic20 voor 3 maanden. Of nou ja, de merkloze variant daarvan.
18 euro per 3 strippen, dus ongeveer 4 x 18 euro per jaar.
Ach, een kind is duurder
galley schreef:Dat is niet de bedoeling, de bedoeling is dat hij net als een inwendige pil hormonen af geeft en zo hetzelfde doet als de pil.
Citaat:De werking van een spiraal is als volgt: Door het plaatsen van een steriel voorwerp in de baarmoeder ontstaat er een chronische steriele ontstekingsreactie waardoor spermacellen niet meer in de baarmoeder kunnen overleven. Een Mirena scheidt ook nog eens hormoon uit waardoor het endometrium (baarmoederslijmvlies) dun blijft en er geen eisprong meer plaats vindt.
Jolliegirl schreef:galley schreef:Dat is niet de bedoeling, de bedoeling is dat hij net als een inwendige pil hormonen af geeft en zo hetzelfde doet als de pil.
Helaas geeft een spiraal weldegelijk ontstekingsreacties.
Alleen hier word door huisartsen en gyn's niets over vermeld.
Lees dit topic eens aandachtig door(Voornamelijk de berichten van TS)
[MW] Chronisch ziek v/d mirena spiraalCitaat:De werking van een spiraal is als volgt: Door het plaatsen van een steriel voorwerp in de baarmoeder ontstaat er een chronische steriele ontstekingsreactie waardoor spermacellen niet meer in de baarmoeder kunnen overleven. Een Mirena scheidt ook nog eens hormoon uit waardoor het endometrium (baarmoederslijmvlies) dun blijft en er geen eisprong meer plaats vindt.