[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 18:59

Peer, de Nuvaring veranderd de zuurgraad van je vagina wat schimmelinfecties kan geven.
Binnen 2 weken had ik er een, terwijl ik er nooit een gehad heb.

Peer_hvj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 19:25

moonfish13 schreef:
Peer, de Nuvaring veranderd de zuurgraad van je vagina wat schimmelinfecties kan geven.

Ah okay, ook raar eigenlijk dat ze dat ding niet met de juiste zuurtegraad kunnen verkopen, je zal dan denk ik niet de enige zijn die hier last van heeft.
Goed punt om mee te nemen vrijdag.

BarbaLala

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 19:27

Een spiraal veranderd je vruchtbaarheid niet hoor, maar hormonen zijn eigenlijk nooit goed voor je lichaam.
En als je naar een rutgershuis of vrouwenhuis gaat werken er alleen maar vrouwen, en die zien echt wel meer vagina's dan die van jou dus die schaamte is echt niet nodig :)

Peer_hvj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 19:38

BarbaLala schreef:
Een spiraal veranderd je vruchtbaarheid niet hoor, maar hormonen zijn eigenlijk nooit goed voor je lichaam.
En als je naar een rutgershuis of vrouwenhuis gaat werken er alleen maar vrouwen, en die zien echt wel meer vagina's dan die van jou dus die schaamte is echt niet nodig :)

Nee dat weet ik ;)
Maar het punt is meer dat een groot deel van de vrouwen niet meer ongesteld wordt. En het vrouwelijk lichaam wordt juist ongesteld om vruchtbaar te blijven, het houd de baarmoeder schoon.
Als je 5 jaar niet ongesteld wordt lijkt het me een vieze boel daarbinnen worden en dat bevorderd de vruchtbaarheid ook echt niet.

Ondertussen even snel gegoogled maar de enige vrouwenhuizen hier in de buurt zijn voor allochtonen vrouwen, dus hulpbiedend ipv ziekenhuis. Rutgershuis is echter weer te ver weg. Maar wellicht dat je een aanvraagje kan doen bij t ziekenhuis, zal vast niet de enige zijn.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 19:59

Nope, het uitblijven van ongesteldheid zorgt niet voor een 'vieze boel'. Dat zou ook niet kunnen, want dan krijg je onherroepelijk ontstekingen en andere ellende in je lijf. Als je geen hormonen gebruikt wordt er elke maand een soort van 'nestje' opgebouwd in je baarmoeder waarin een eicel zich kan nestelen waarna deze bevrucht kan worden. Vind geen bevruchting plaats dan wordt dat nestje weer afgebroken en naar buiten afgevoerd, dat is je menstruatie.
De pil, maar ook spiraal kan ervoor zorgen dat je minder of helemaal geen nestje meer opbouwt. Dan hoeft er dus ook niets (of minder) naar buiten, dan heb je dus geen menstruatie meer of in mindere mate. Je lijf is dan niet minder schoon als iemand met een normale cyclus :)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 20:04

Peer_hvj schreef:
moonfish13 schreef:

Ah okay, ook raar eigenlijk dat ze dat ding niet met de juiste zuurtegraad kunnen verkopen, je zal dan denk ik niet de enige zijn die hier last van heeft.
Goed punt om mee te nemen vrijdag.

Zal misschien niet veel zijn, maar voor mij was het in ieder geval genoeg..
Staat in ieder geval in de bijsluiter, schimmelinfecties.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 21:28

De spiraal zorgt er juist voor dat je baarmoeder constant ontstoken is. Dat is de werking van dat ding en de reden dat je niet zwanger wordt.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 21:31

veerledec schreef:
De spiraal zorgt er juist voor dat je baarmoeder constant ontstoken is. Dat is de werking van dat ding en de reden dat je niet zwanger wordt.

Geen volledige ontsteking. maar een reactie voor een ontsteking.
Ook hormonen spelen mee. :)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 22:09

Wat betalen jullie veel voor de pil! Ik betaal nog geen €8,- bij de apotheek voor de Mic20 voor 3 maanden. Of nou ja, de merkloze variant daarvan.

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 22:11

Berdien schreef:
Wat betalen jullie veel voor de pil! Ik betaal nog geen €8,- bij de apotheek voor de Mic20 voor 3 maanden. Of nou ja, de merkloze variant daarvan.

30 euro per half jaar :')

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 09:40

Berdien schreef:

Omdat de standaaard pil is.
Die andere zijn allemaal een stuk duurder

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 10:31

Ik betaal helemaal niks, gaat direct door naar mijn verzekering :). Ik heb een pakket waarbij de pil gewoon vergoed wordt :D. Vorig jaar betaalde ik nog rond de 20 euro voor 6 maanden.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 11:11

Jolliegirl schreef:
veerledec schreef:

Geen volledige ontsteking. maar een reactie voor een ontsteking.
Ook hormonen spelen mee. :)

Dat is niet de bedoeling, de bedoeling is dat hij net als een inwendige pil hormonen af geeft en zo hetzelfde doet als de pil.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 11:13

Berdien schreef:

18 euro per 3 strippen, dus ongeveer 4 x 18 euro per jaar.
Ach, een kind is duurder :P

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 11:18

Cayenne schreef:
Berdien schreef:

18 euro per 3 strippen, dus ongeveer 4 x 18 euro per jaar.
Ach, een kind is duurder :P

Dat is wat ik nu maar in mijn achterhoofd houd met die spiraal :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 11:23

Ik betaal 18 voor 6 strippen.. en dan heb ik de trigynon, niet echt een standaardpil. :+

En ik betaal het alleen als ik nog niet door het ER heen ben. Waar ik volgens mij al lang weer overheen zit dit jaar :')

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 11:30

galley schreef:
Dat is niet de bedoeling, de bedoeling is dat hij net als een inwendige pil hormonen af geeft en zo hetzelfde doet als de pil.

Helaas geeft een spiraal weldegelijk ontstekingsreacties.
Alleen hier word door huisartsen en gyn's niets over vermeld.

Lees dit topic eens aandachtig door(Voornamelijk de berichten van TS) :)
[MW] Chronisch ziek v/d mirena spiraal

Citaat:
De werking van een spiraal is als volgt: Door het plaatsen van een steriel voorwerp in de baarmoeder ontstaat er een chronische steriele ontstekingsreactie waardoor spermacellen niet meer in de baarmoeder kunnen overleven. Een Mirena scheidt ook nog eens hormoon uit waardoor het endometrium (baarmoederslijmvlies) dun blijft en er geen eisprong meer plaats vindt.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 11:33

Jolliegirl schreef:
galley schreef:

Helaas geeft een spiraal weldegelijk ontstekingsreacties.
Alleen hier word door huisartsen en gyn's niets over vermeld.

Lees dit topic eens aandachtig door(Voornamelijk de berichten van TS) :)
[MW] Chronisch ziek v/d mirena spiraal

Citaat:
De werking van een spiraal is als volgt: Door het plaatsen van een steriel voorwerp in de baarmoeder ontstaat er een chronische steriele ontstekingsreactie waardoor spermacellen niet meer in de baarmoeder kunnen overleven. Een Mirena scheidt ook nog eens hormoon uit waardoor het endometrium (baarmoederslijmvlies) dun blijft en er geen eisprong meer plaats vindt.

Dat topic heb ik wel degelijk gelezen, daarom mijn huisarts ook nog extra naar de ontstekingen gevraagd.
Hij zei dat hij in zijn 30 jarige cariere nog nooit klachten van die aard mee had gemaakt..
Mijn enige andere optie is de nuvaring, en die zie ik niet zitten...

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 11:36

Ik heb ook geen ontstekingsklachten hoor. Heb ik ook gemeld in het topic, dat ik erg blij ben met Mirena.

Alleen nu komen dr wat dingen om de hoek, maargoed.. ik geef het nog even de tijd.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 12:16

Je hoeft er ook geen klachten van te krijgen, maar het is wel degelijk de werking van de spiraal (koper en mirena). Mirena vult dat dan inderdaad nog aan met hormonen.

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 13:41

Nou, lekker zulke verhalen, ik heb net een afspraak gemaakt om morgen een Mirena spiraal te laten plaatsen. :') :D

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 13:42

Veirl schreef:
Nou, lekker zulke verhalen, ik heb net een afspraak gemaakt om morgen een Mirena spiraal te laten plaatsen. :') :D

Ik heb volgende maand een afspraak, die eendenbek heb ik al eens mogen testen van de week met dat uitstrijkje dus ik zie wel xD

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 16:10

Mag je, als je al 1 hele strip af hebt geslikt(en geen stopweek hebt gedaan), na ongeveer 10 pillen van de 2de strip een stopweek inlassen?
Dat je dus in totaal 31 pillen hebt geslikt en dan een stopweek doet, ipv 42 pillen en dan een stopweek?
En dan gewoon aan een nieuwe strip beginnen.
Dit ivm timing :+
Laatst bijgewerkt door DaisyDarling op 20-03-13 16:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 16:11

Als je meteen doorgeslikt heb wel.

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 16:13

Jans schreef:
Als je meteen doorgeslikt heb wel.

Ja, ik heb doorgeslikt.
Dankjewel :)