[Centraal] Diëten en afvallen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 09:53

suuzepuus schreef:
wiebke schreef:
ik wil ook frietjes...... maar ik mag ze niet van mezelf :D ik ben ook niet zo´n frietjes-fan... denk dat ik dan eerder voor zoetigheid ga..maar als ik dat doe dan is er één schaapje over de dam en volgen er meer!

Moet zeggen dat ik het alles mee vind vallen, dat gezonde eten en geen ´slechte´ dingen... ik voel me nu al fijner in mijn vel! Gisteren heb ik trouwens écht slecht gedronken....denk dat ik 3 bakken koffie heb gedronken en in de avond een icetea (ok, da´s ook niet best) *tuttert aan bidon met koud water*

Dan haal je een pakje koekjes of snoepjes voor de Zaterdagavond en eet die gewoon helemaal leeg. de volgende dag kun je geen nieuwe kopen en daarna ben je het weer vergeten!! je voelt je schuldig maar och...... de drang naar slecht eten is dan echt wel even weg hoor!!!

Dat werkt bij mij inderdaad ook super goed :) En zo lang je het niet te vaak doet... Ach heel goed zal het niet zijn maar het geeft je wel weer even een boost :P

Jojoju

Re: [Centraal] Diëten en afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 09:57

phoe, nou een zak snoep leegeten gaat hem écht niet worden! Vind ik eeeeeeeecht zonde!!

mijn lijstje van gisteren.. daar werd ik niet vrolijk van. maar 875 kcal in totaal! EN weinig gedronken! Ik had het zo gigadruk dat ik vergat te eten (en da´s me nou echt nog nooit gebeurd)

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 10:27

Vindt ik ook echt zonde om dan ineens zoveel te (vr)eten... Ben bang dat ik dan doorsla zeg maar..

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 10:28

Daarom zou ik dan ook gewoon 1 pak koekjes halen en die leegeten! dan is er verder niks meer in huis... (of 1 zak chips ofzo...)

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 10:29

Ja vind ik ook zonde. Vooral als je bedenkt dat je al een paar weken echt zuinig doet met eten en daarmee wat afvalt. Om dat er maar zo weer bij aan te vreten.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 10:30

ja dat zou ik toch ook niet doen! Athans, niet een hele zak chips of een heel pak koek....

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 10:31

Ik voelde me al schuldig toen ik 1 cracker met beleg meer nam, dan dat ik normaal doe. hihi. laat staan dat ik een zak chips zal leegvreten!

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 10:33

Ik plan mijn suiker-snacks altijd in. Ik mag van mezelf niet meer/minder dan 1400 calorieën, dan moet ik me misschien overdag inhouden, maar s avonds kan ik dan gewoon een stroopwafel nemen :)
Tevens kijk ik ook naar vetpercentages, dat moet er ook inpassen.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 10:34

Tja... maar als ik al een week of langer met een ongelooflijke behoefte loop kan ik daar ebter 1 keer aan toegeven dan dat ik er te lang mee doorloop. Het geluk heb ik dan wel weer dat ik geen kinderen heb ofzo. ik heb gewoon niks in huis!!! Maar een keer toegeven (en dan een dag en tijd afspreken ofzo) lijkt me beter dan als laatste red middel de pot pindakaas en chocopasta leeg gaan eten ofzo!!
Ik heb afgelopen weekend chips gegeten omdat ik visite had. ik wost dit al 2 weken en heb ernaar uitgekeken (had mezelf ook een broodje kaas beloofd maar dat viel me ff tegen zeg...)
Mn vriendje komt straks thuis vanuit Afganistan met verlof en tja... vanavond eten we patat en morgen gaan we lekker uiteten denk ik (anders zondag) dit weet ik ook al langer en hebb deze 2 weken ff een dieet pauze ingelast!!! op 800 gram na heb ik mn streef bereikt voor 1 feb...... best goed he!! ben 8 kilo kwijt en moet er straks nog 10!!! maar daar ga ik na zijn verlof mee verder en wil graag voor 1 mei op mn streef zijn!!

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 10:36

Sowieso moet je jezelf alles blijven gunnen Suuzepuus, als je van jezelf alles mag eten, heb je er veel minder trek in!
Nog 3 maanden voor 10 kilo dus? Dat moet wel te doen zijn.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 10:41

Goedemorgen dames :D!

Zo, ik ben weer helemaal bij gelezen..
Zit te twijfelen of ik vanavond misschien maar een keer ga zondigen en een pizza ga eten.
Heb hard nagedacht over waar ik mezelf het meest mee blij zou kunnen maken, en dat zou dan toch echt pizza zijn.
Ben er nog niet helemaal zeker van, dus moet het nog maar even bekijken :+.

Zoals jullie weten, heb ik een hekel aan sporten die ik doe om te sporten (dus dat het een verplichting is).
Nu lag er gisteren ijs, en toen ben ik lekker wezen schaatsen. Dus sporten omdat ik het leuk vind, niet om het sporten :D

Misschien vandaag maar weer!

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 10:50

Als ik nu echt snaaihonger heb, probeer ik gewoon wat gezonds te eten en dat helpt echt goed. Waar ik voorheen een hele zak chips leeg at, pak ik nu bijvoorbeeld druiven (mijn snack nr. 1 op dit moment :9 ). Zorg dat ik die altijd in huis heb!

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 11:17

Wat ik ook echt heul lekker vind om te eten zijn gezouten zonnebloempitten! Mjam!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 11:48

Mooi resultaat al suuzepuus, de rest gaat ook wel lukken hoor!

Die tip van een hele zak snoep leeg eten zou ik dan weer niet doen :o Haal dan één lekkere koek bij de bakker of één vruchtenschelp ofzo. Dan hou je het nog binnen de perken en heb je toch ff wat lekkers.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 11:49

wat kun je nou het ´beste´ op een feestje als gebak eten? een vruchtenvlaaitje lijkt me minder slecht dan een slagroomtaartje....

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 11:50

wiebke schreef:
wat kun je nou het ´beste´ op een feestje als gebak eten? een vruchtenvlaaitje lijkt me minder slecht dan een slagroomtaartje....

Gewoon geen gebak :Y).
Even een kwartiertje volhouden, en dan denk je 'nou, anders had ik nu een paar honderd kcal meer in mijn buik gehad'
Denk dat in vruchtenvlaaitjes ook heel veel suikers zitten

Ik ga sporten op de wii :P
Sporten voor de fun, en niet sporten om te sporten *D

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 11:51

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 11:56

Mars schreef:
Mooi resultaat al suuzepuus, de rest gaat ook wel lukken hoor!

Die tip van een hele zak snoep leeg eten zou ik dan weer niet doen :o Haal dan één lekkere koek bij de bakker of één vruchtenschelp ofzo. Dan hou je het nog binnen de perken en heb je toch ff wat lekkers.

Ja maar dan ook gewoon 1!!! en niet een zak... een voor morgen en een voor overmorgen... dat gaat bij mij niet!!

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 11:57

Vruchtenvlaai is vaak afgespoten met een gelei. Waar ontichelijk veel suiker in zit! Dat is ook wel een ware caloriebom. Dan kan je nog het beste een eigengemaakte appeltaart eten. ( heb het manlief eens gevraagd, die is namelijk bakker)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 11:59

Volgens het schema heeft een vruchtevlaai 170 calo's, dat vind ik best nog wel meevallen :j

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 12:00

Dan heb je er geen gele room op zitten, maar puur een bodem en vruchtjes en that's it. maar dat komt in praktijk niet voor. Want zulke vlaaien verkoop je niet. Dat smaakt ook nergens naar.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 12:01

Och... gewoon geen gebakje maar lekker wat rookvlees met ei of een toastje met filet. Of Iets later binnen komen zodat het geabak al gegeten is!!

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 12:02

Ik eet ook geen gebakjes. Zelf niets op mijn eigen verjaardag. Zondag word mijn zoontje 1. Maar ook dan geen gebak voor mij hoor.

Inderdaad neem ik dan wat komkommertjes. stukje rode paprika in een plakje kipfilet gerold en dat soort dingen.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 12:04

Nou.. géén gebakje eten op een verjaardag is ook weer zo .. zo... neej. Mijn oma is zondag jarig en ik ga zelf ook een boltaart bekleed met suikerpaste maken.. ik mag van mezelf een klein stukje van die taart :) en dan is het weer braaf zijn en goed opletten. Denk dat ik beter een gebakje met een verjaardag kan eten dan iedere week een pak koekjes!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 12:05

Nou, ik vind een stukje taart wel érg lastig te weerstaan hoor :o
Mijn favoriet is MonChou, maar laat dat nou weer net één van de slechtste keuzes zijn op taartgebied.