Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Flew

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 19:30

Doet er hier ook nog iemand mee aan de 1kride?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 09:15

Wat een rust hier :+

Fietsen wordt al wat minder en dat komt echt omdat het al eerder donker is en ik dus niet zo goed in het donker durf te fietsen.

Ik heb net dus maar even een mailtje naar de sportschool gestuurd en ik krijg een flinke tegemoetkoming van mijn werkgever, dus ik ga 1 of 2 keer in de week spinnen en dan op zondag proberen buiten zelf een rondje te doen.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 09:50

Doe je goed sakkia. Ik heb ook nog zoveel andere hobby's dat het er gewoon niet altijd van komt.
Vorige week een rondje gedaan met de racefiets, maar idd werd snel donker en valt dan toch tegen.
Koelde ook gelijk flink af en was daar niet op gekleed -O-

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 09:55

Nee ik moet echt even wat kleding gaan aanschaffen nu. Vooral mijn armen worden snel koud nu.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 13:34

Whoehoe! Weer 7 minuten van m'n rondje af gereden! *trots*

Afbeelding

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 14:04

Goedzo!! Ziet eruit als een mooi rondje

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 11:15

Ik heb afgelopen weekend de 1kride gereden. Leuk concept, zoveel mogelijk hoogtemeters in een rit, gewoon in Nederland. Er waren wel aardig wat verbeterpuntjes, met name in de bepijling. Ik hoop echt dat de organisatie dat goed oppakt, want dan staat er volgend jaar iets gaafs!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 15:30

Romyv schreef:
Nar, super knap!!! Ben je ook keihard naar beneden gegaan??

Even stoer doen, heb schandalig vette wedstrijd wielen gekocht vandaag: shimano RS81 C50 *\o/*

[ [url=m/lbKvyC.jpg]Afbeelding[/url] ]

So in love <3

Gesjeest!?!? Ik heb gevlogen *\%/*

Gave wielen hoor Romy!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 15:43

Ik ben rustig aan weer aan het opbouwen qua km en tempo, voor mijn lijf is het beter om de wegatletiek vaarwel te zeggen i.v.m. hypermobiliteit en voor het offroad rennen te gaan ook wel trailrunnen genoemd..

Ik loop nu bijna 2 weken met steunzolen en over vier weken moet ik weer terug komen bij de podoloog
en als ik dan nog klachten heb dan word er ook nog weer eens gekeken naar mijn houding op de racefiets...

Al met al op de goede weg aan het terugkomen op sportief vlak, ik blijf in mijn hart toch echt een hardloopster dat is toch echt liefde hahaha op paardengebied mest ik nog wel eens stallen uit voor mensen die op vakantie gaan of zo...al zou ik ook wel weer eens lekker willen knolhobbelen.. :o

Groetjes allemaal stelletje sportievelingen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 15:45

SAKKIA schreef:
Wat een rust hier :+

Fietsen wordt al wat minder en dat komt echt omdat het al eerder donker is en ik dus niet zo goed in het donker durf te fietsen.

Ik heb net dus maar even een mailtje naar de sportschool gestuurd en ik krijg een flinke tegemoetkoming van mijn werkgever, dus ik ga 1 of 2 keer in de week spinnen en dan op zondag proberen buiten zelf een rondje te doen.

IK vind het juist fijn om in het donker te fietsen, moet alleen opzoek naar een koplamp voor op de fiets mijn oude is van mijn helm afgestuiterd ;(

Zoals ik in het donker ren als een kerstboom zo fiets ik ook :')

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 21:23

Ha, hoe is het met jullie fietsactiviteiten?

Ik ben vandaag weer voor het eerst geweest sinds alle opnames, 15 km :') op de crosshybride. Maar het is een begin!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 21:52

Lekker, het was er ook prima weer voor.

Ik zit met m'n gipsvoet sinds vorige week weer elke dag een half uur op de Tacx. :)

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 22:20

Vorige week was het heerlijk fietsweer dus dat heb ik benut.

Twee keer een ATB route gedaan. Eentje van 23 km en eentje van 18 km. (iets minder lang, mijn vader knuffelde een boom en was daarna niet meer zo fanatiek)

Eind oktober voor het eerst mee doen aan een toertocht op de ATB. Dus daar train ik wel echt voor.
Morgen wil ik ook weer gaan fietsen, moet echt kilometers gaan maken. Wil de tocht van 25 km gaan doen namelijk. :D

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 21:27

ATB lijkt mij ook wel leuk, maar je kan niet alles hebben...

Vrijdag is m'n gips eraf gegaan en is er een CT-scan van m'n voet gemaakt.
Morgen krijg ik, als het goed is, de uitslag. Ik knijp hem wel een beetje... Zoals het nu voelt is het niet fijn, maar aan een evt operatie zitten ook nadelen. Maar is maar afwachten of en wat er vastzit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 13:22

Ik heb mijn eerste ritten op de mtb er al weer opzitten. Erg leuk, ik gebruik de winter om aan mijn basisconditie en traptechniek te werken mtb helpt daar bijzonder goed bij, ik rij op een 26'er en moet soms wat harder trappen om de rest bij te houden maar verder gaat het wel prima, mijn schouder speelde wel weer wat op de afgelopen dagen, zo erg zelfs dat ik een mtb tocht van 60 km moest afbreken :\

Heb er tijdens hardlopen ook last van dan dus dan hou ik mij maar rustig dat lijkt nog het meest te helpen ipv al die fysio's en hun therapieën die ik inmiddels heb versleten 8)7

Binnenkort nieuwe dravers inlopen, in december de adventurerun op Ameland(vijf km) en de oliebollenloop(6,5 km) in Gorredijk lopen een mooie start dacht ik zo..
En daarbij hoop ik volgend jaar aan de slachte mee te kunnen lopen(42 km wandelen)
genoeg plannen iig :D

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 13:02

Wat een stilte hier? Wordt er niet meer gefietst?

Ik heb toevallig van het weekend een klein rondje op de racefiets gedaan. 30km.
Dag ervoor had ik een hardloopwedstrijdje gehad, dus kon niet al te veel/lang aan de gang!
Het was zulk mooi weer dat ik ook niet binnen wilde zitten!

Verder heb ik 2 weken terug mijn nieuwe mtb frame binnen gekregen.
Ondertussen komen ook allerlei verschillende onderdelen binnen en is het opbouwen begonnen.
Samen met vriendlief ben ik dus bezig om mijn eigen fiets op te bouwen, zoals ik 'm wil hebben.
Echt heel gaaf *\o/*

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 22:37

Ik zit elke dag een half uur op de Tacx. Buiten is het me nu te koud.

Vrijdag ga ik onder het mes omdat m'n voet nog steeds niet genezen is en daarna mag ik nog eens weer voor 6 weken in het gips. :roll:

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 09:36

Ik zondag toevallig mee gedaan aan een uurtje spinnen (in het kader van een spinningmarathon), maar heel veel verder gaat het fietsen niet momenteel :o

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 10:15

Oh Karin, dat klinkt heel vervelend. Sterkte maar weer dan.. :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 14:20

Ik heb een paar keer gewielrend, maar mijn vriend doet het voornamelijk. Hij doet ook wedstrijden enzo, en daardoor ben ik me er ook in gaan interesseren! :)

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 14:31

Hoe is het je de eerste keren vergaan Resistance? Vond je het leuk, of viel het je tegen? ;)

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 20:50

Leuk, het topic leeft weer! Ik moet eerlijk bekennen dat ik al een tijd niet gefietst heb, maar ben toevallig deze week weer heel geïnspireerd geraakt om het weer op te pakken op mooie dagen (ik heb het tijdschrift Pedala in handen gekregen, fijn blad! Dus nu weer helemaal zin). Ik heb geen mountainbike en om te wielrennen wil ik wel goed weer :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 20:58

MuSLi schreef:
Hoe is het je de eerste keren vergaan Resistance? Vond je het leuk, of viel het je tegen? ;)

Erg leuk! Was met een vriendin, echt heerlijk! Ik fiets op mijn normale fiets sowieso belachelijk hard (mijn vriend zegt vaak dat ik op een racefiets wel de 40 km/h zou halen :') ), dus dit vond ik ook leuk! Wel even anders op zo'n racefiets... :+

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 23:15

Ik moet toegeven dat het fietsen op een laag pitje staat. Heb de afgelopen maand geen enkele keer gefietst.
Veel routes zijn te nat of teveel bladeren naar mijn zin.
Ik ben een recreant dus rij voornamelijk met mooi weer. o:)

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 08:27

Resistance schreef:
MuSLi schreef:

Erg leuk! Was met een vriendin, echt heerlijk! Ik fiets op mijn normale fiets sowieso belachelijk hard (mijn vriend zegt vaak dat ik op een racefiets wel de 40 km/h zou halen :') ), dus dit vond ik ook leuk! Wel even anders op zo'n racefiets... :+

Het is inderdaad even wennen, maar als je de smaak eenmaal te pakken hebt dan scheelt het niet veel van 'gewoon' fietsen. Je moet soms alleen iets meer opletten met bochtjes, aangezien je toch wat dunnere bandjes hebt en dus ook iets minder grip (zeker op grind :') )

SdaphneS, jammer dat het fietsen op een laag pitje staat. Maar ik begrijp het wel hoor.
Het is de laatste tijd inderdaad erg nat buiten! Mountainbike of racefiets? Of allebei?

Ik ben in afwachting van mijn stuur/stuurpen en zadelpen. Dan kan ik mijn nieuwe MTB afbouwen.
Maar ik ben bang dat die pas begin volgend jaar geleverd gaan worden, dus geduld >;)
En dat heb ik niet, want ik wil zo graag een rondje doen op m'n nieuwe fiets :):)