Belachelijk? Max. min. Douche-tijd?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sarah_m

Re: Belachelijk? Max. min. Douche-tijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 14:51

7 minuten??? Soms sta ik wel 70 minuten onder de douche Schijnheilig

ok, dat is misschien een beetje overdreven maar toch zeker wel een half uur tot drie kwartier zo nu en dan

sarah_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 14:55

Cookies schreef:
Als geld de reden zou zijn, waarom mag TS dan niet wat bijbetalen? En als millieu de reden is, waarom dan wel in vredesnaam die vaatwasser 3 keer vol?

Dat was ook mjn tweede gedachten

mobick

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 14:55

sarah_m schreef:
7 minuten??? Soms sta ik wel 70 minuten onder de douche Schijnheilig

ok, dat is misschien een beetje overdreven maar toch zeker wel een half zo nu en dan

Ik heb een tv in mijn douche -stoomcabine en eerlijk gezegd heb ik gisteren nog de DVD van voetbalvrouwen zitten kijken onder de douche... Bloos

@ts: kan je niet een financiele bijdrage doen, zodat je wat langer gebruik kan maken van de douche?

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 14:58

Staat al veel eerder vermeld, dat willen de ouders niet.

Maar jeetje een hele dvd kijken onder de douche... heb je dan ook een stoel in je douchecabine ofzo gezet of hoe zie ik dat voor me?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 14:59

sarah_m schreef:
Cookies schreef:
Als geld de reden zou zijn, waarom mag TS dan niet wat bijbetalen? En als millieu de reden is, waarom dan wel in vredesnaam die vaatwasser 3 keer vol?

Dat was ook mjn tweede gedachten

omdat wij het verhaal van de ouders niet weten misschien?
Heel vaak gaan er in een gezin voordat er een nieuwe regel wordt ingevoerd dingen aan vooraf...

mobick

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 15:02

dutchy_ schreef:

Maar jeetje een hele dvd kijken onder de douche... heb je dan ook een stoel in je douchecabine ofzo gezet of hoe zie ik dat voor me?

oeps niet goed gelezen sorry!
nee is een tweepersoons cabine met bankjes en stralen aan alle kanten je kent ze wel die dingen.... heel relaxt.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 15:04

hmmm niet helemaal eerlijk dat iemand met lang haar dezelfde tijd krijgt als iemand met kort haar.
Ik zou het ook niet redden binnen 7 minuten... helemaal omdat je met shampoo zit en ook met creme spoeling wat ook nog eens moet intrekken.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 16:03

Kom net onder de douche vandaan. Moest ff snel douchen voor het werk.

Het kan hoor in zo'n korte tijd.. ik had mijn haar gewassen en lijf op precies 02.30 minuten. Geteld vanaf dat het water warm was dan hè Lachen

Ontspannen is anders maar goed.. je hebt dan nog 4,5 minuut over om relaxed te staan douchen.. dus op zich is 7 minuten misschien helemaal niet zo 'heel kort'. Of je wast je haren in een heeel langzame manier.

Ik geef ook de voorkeur aan langer (soms wel kwartier) maar het kan dus echt zo snel.

MissArianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 16:05

Pfff, dat vind ik wel een overdreven regel hoor!
Ik red het ook niet 7 minuten douchen.
Normaal sta ik er zo'n minimaal half uur onder!
Medelijden met je, hoor!

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 16:09

je hebt trouwens een hele handige cremespoeling/masker van fructis die moet je invrijven en gelijk uitspoelen je haar word er super zacht van dat scheel weer 5 min.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 16:29

EngeltjeS schreef:
De vaatwasser draaid denk ik zo'n 2 of 3x per dag.

Wow! Vind je het gek dat de waterkosten de pan uitrijzen! Vroeger bij ons thuis (gezin van 5) draaide de vaatwasser maximaal 1x per dag! En dan werden de borden en kopjes meestal toch echt maar 1x gebruikt. De afwas die een gemiddeld gezin dagelijks produceert kan makkelijk in 1x in de vaatwasser (tenzij je zo'n kleintje hebt, maar die koop je niet als je een gezin hebt lijkt me).

Lekker krom ook, dus omdat ze het nodig vonden een vaatwasser aan te schaffen en het waterverbruik van dat ding tegen valt moeten jullie maar op het douchen inleveren.

Op zich is een dergelijk maximum niet verkeerd (met het oog op het milieu), maar dat er dan geen compromis mogelijk is vind ik ook een beetje vreemd. Als jij om de dag 10 minuten zou douchen (wat mij voldoende lijkt) dan bespaar je ze zelfs nog meer dan wanneer je dagelijks 7 minuten zou douchen. En anders inderdaad wat ik al eerder hoorde, gewoon dagelijks 7 minuten dochen en de ene dag je haar wassen en de andere dag je lichaam.

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 18:49

Nouja ik vind het wel meevallen. Ik douche zelf ook elke dag. En dan mag ik 2/3 minuten douchen. Als ik mijn haar moet wassen 4/6 minuten.

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 21:22

Een goede vaatwasser gebruikt volgeladen minder water dan die afwas met de hand doen, zeker wanneer je het ook afspoelt.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 21:30

mobick schreef:
dutchy_ schreef:

oeps niet goed gelezen sorry!
nee is een tweepersoons cabine met bankjes en stralen aan alle kanten je kent ze wel die dingen.... heel relaxt.

die zijn idd relaxt ( is ook in het trotse bezit van Haha! )

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 21:34

Borg schreef:
Een goede vaatwasser gebruikt volgeladen minder water dan die afwas met de hand doen, zeker wanneer je het ook afspoelt.

Dat snap ik echt niet he, er gaat zo weinig water in een afwasbak kan nooit geloven dat het afwasmachine volgeladen daarmee borden kan kuisen.

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 21:41

katiavl schreef:
Borg schreef:

Dat snap ik echt niet he, er gaat zo weinig water in een afwasbak kan nooit geloven dat het afwasmachine volgeladen daarmee borden kan kuisen.

Hmm als ik afwas gebruik ik meer dan 1 teiltje... Clown
Als het echt gaat om water besparen vind ik het wel een beetje raar... Ik vind water niet zo duur maja je ouders kunnen het natuurlijk anders zien... Ik kan ook echt niet zo snel mijn haar wassen, heb dik lang haar en doe er echt lang over voordat ook de shampoo op mijn hoofdhuid is...

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 21:49

Sjonge, wat een onzin..
7 minuten.. wat een tijd Huilen van het lachen
Neem dan gewoon 10 of zo..

Maar goed, het is niet anders!
Je moet er mee omgaan..

Ik heb super dik, krullen haar..
En dat was ik ook maar 1 keer,, en ik douche maar hooguit 10 minuten!
2x wassen vind ik echt overdreven en onnodig..

Tja wat jij wil, maar je zult echt een ritme moeten vinden dan,, om je haar 2x te wassen dan in die 7 minuten..
(Moet makkelijk lukken vind ik)

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 22:50

in 7 minuten red je het gemakkelijk.
vandaag heb dit gedaan in deze tijd:

- wassen
- benen scheren ( met schuim
- bikini lijn
- oksels
- haren wassen
- creme spoeling
- met koud water na spoelen

04.32

dus dat wil zeggen dat jij enorm traag bent met douchen.
en ik haast mij niet, want wanneer ik zou haasten, dan zat mijn been onder sneeen. en ik heb een hoop muggenbulten en een groot litteken. daar moet ik dus voorzichtig scheren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 22:52

hihi, is iedereen hier nu aan het klokken? Haha!
Wat jij allemaal doet haal ik niet in die tijd, dat geef ik toe.
Maar haren wassen en creme spoeling en lichaam was wel met gemak in 7 min.
Oke nog lang na relexen niet... maar het is niet zo dat ik dan in die tijd staat te jagen om het te halen.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 22:58

runningkawa schreef:
hihi, is iedereen hier nu aan het klokken? Haha!
Wat jij allemaal doet haal ik niet in die tijd, dat geef ik toe.
Maar haren wassen en creme spoeling en lichaam was wel met gemak in 7 min.
Oke nog lang na relexen niet... maar het is niet zo dat ik dan in die tijd staat te jagen om het te halen.

oke ik geef toe, ik heb hierin geoefend. thuis heb ik altijd onbeperkt tot er op de deur geklopt word,
maar bij vriend thuis niet, die kraan is ook na een tijdje op. dan krijg je koud water.
wij hebben een boiler, dus dat is redelijk veel warm water. maar ik zoek dat niet. mijn haren kunnen daar niet zo goed tegen.
dus hup er in en er meteen weer uit Haha!

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 23:46

TS heeft wel wat teweeg gebracht, iedereen die nu gaat douchen gaat in de gaten houden hoelang hij erover doet.

Ik kan binnen 7 minuten ook makkelijk mijn haren wassen met shampoo en cremespoeling en mijn lichaam wassen en oksels scheren, benen scheren enzo heb ik misschien iets langer voor nodig, maar dat zal ik morgen even timen... misschien haal ik dat ook wel in 7 minuten.

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 09:31

Ik heb even getimed...

Ik heb eerst mijn haar gewassen met shampoo en terwijl dit introk mijn lichaam gewassen en mijn oksels geschoren. Daarna uitgespoeld en cremespoeling in mijn haar en terwijl dit introk mijn benen en bikinilijn gedaan. Daarna mijn haar uitgespoeld en nog even relaxed onder de warme straal gestaan, daarna nog de douchecabine getrokken (zeg je dat zo... Nagelbijten / Gniffelen met een trekker die wand droogmaken) en dat heb ik gedaan in welgeteld 8 minuten...

Maar heb echt op mijn gemak gedaan, dus het kan makkelijk in 7 minuten. En bij het schoonmaken van de douchewand is de kraan al uit, dus die tijd gaat er eigenlijk nog af Clown

Nog meer mensen die getimed hebben?

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 09:31

Ik heb het geprobeerd!!
Een snelle douchebeurt met alleen het hoognodige kan ik sneller dan 7 min...
voor een uitgebreide douchebeurt heb ik wel meer tijd nodig.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 09:35

Ik heb net in noorwegen gezeten, ik kan het in vijf minuten, en relax in 7 minuten. Heb heel dik krullend haar en gebruik conditioner.
Daar kon je klagen over geld 2,5 euro voor 3 minuten Nagelbijten / Gniffelen

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 10:14

ik heb het ook ff geprobeert gister in 7 min, maar dat lukte toch echt niet. (heb wel haar tot me kont he) 11 min incl benen en bikinilijn. oksels had ik geen zin in.

Maar toen ik nog thuis woonde ging bij ons de kookwekker ook op 10 min, vanaf het moment dat je de deur achter je dicht deed, dus uitleden, douche warm stellen. (en dat ging heel lastig met dat ding) wassen scheren ed. afdrogen en weer aankleden. Dat vond ik ook wel achterlijk. En waarom, ja dat weet niemand, er werd ook geen antwoord op gegeven.