maandverband of tampons?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maandverband of tampons?

maandverband
156 (26%)
tampons
422 (73%)

Totaal aantal stemmen: 578

Sientje

Re: maandverband of tampons?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 19:54

Sani schreef:
TSS bedoel je Sientje?
Dat is toch alleen als je tampons veeeel te lang inhoudt?

Yep, dat bedoel ik, en het hoeft uiteraard niet alleen door tampons te worden veroorzaakt. Maar feit is wel dat het klimaat dat door de tampons wordt geschapen, voor die bacterie erg aangenaam is.
Over dat veeeeeel te lang lopen de lezingen overigens uiteen, variërend van een paar uur tot een nacht. Vroeger was het risico groter dan nu, omdat ze de tampons hebben aangepast. Maar het risico blijft evengoed aanwezig, en mij persoonlijk is dat het niet waard.

Waarom ik het noemde is omdat het me is opgevallen dat ontzettend veel tampon-gebruikers überhaupt niet op de hoogte zijn van het bestaan van TSS, laat staan dat ze eventuele symptomen zullen herkennen.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 19:57

Unwritten schreef:
olala schreef:
vraagje voor de mensen die maandverband dragen?
waarom geen tampon eigenlijk?

omdat je niet durft?of omdat het er niet in schuift ofzo?

Mijn lichaam verdraagt ze niet, zodra ik tampons draag kan ik binnen het uur mijn benen niet meer normaal bewegen Nagelbijten / Gniffelen

roosje84 schreef:
Hier het zelfde...mijn lichaam accepteert geen tampons...

Kijk, daarom draag ik dus een cup. Tampons irriteren, vooral omdat ze absorberen en dat schuurt lekker bij het inbrengen en verwijderen.
Een divacup is gemaakt van siliconen en daar reageert bijna niemand op. Omdat het niet absorbeert, hoef je ook niet bang te zijn voor tamponziekte en kan je hem 12 uur achter elkaar inhouden. Ideaal, na de 1e dag (want dan is hij tussentijds nog wel eens vol) gooi ik hem alleen na het opstaan en 's avonds nog leeg, gewoon lekker in mijn eigen badkamer. Hoef ik buitenshuis niet meer zitten te frutsen!

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 20:10

Ik ga misschien toch maar eens kijken op de site !

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 20:30

ik heb ook gekeken op de site, maar die 15 nadelen maakte het voor mij niet zo aangenaam

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 20:32

poes schreef:
Uppojono schreef:
Een meisje dat ik wel ken, slikt altijd de pil door. Die krijgt heel snel cystes en het doorslikken van de pil helpt dat te voorkomen bij haar. Ze wilde wel graag kinderen, en is nu dus ook zwanger, maar je schijnt er dus niet minder vruchtbaar van te worden. Natuurlijk is het niet goed voor je hormoonhuishouding, je slikt extra hormonen en een vrouw hoort maandelijks ongesteld te zijn..

Om te zien of het allemaal nog werkt? Lachen Dat doet het sowieso niet echt als je de pil slikt Knipoog
Maar dit blijft een discussie uiteraard, en ik blijf erbij: elk moet doen waar hij zich prettig bij voelt Ja Bij mij is dat momenteel zelfs de bewuste keuze om helemaal geen pil te slikken.

Haha, ja eigenlijk wel.. Ik heb er geen wetenschappelijke argumenten voor.. Lachen. Ik heb het idee dat er elke maand toch weer baarmoederslijmvlies wordt opgebouwd en dat wanneer je steeds door blijft slikken dat het zich ophoopt in je lichaam.. Maar niet wetenschappelijk onderbouwd hoor.. Tong uitsteken. Maar wat je zegt dat het niet echt werkt als je de pil slikt, ik slik momenteel ook de pil niet, vind het onzin om hormonen te slikken als het niet nodig is (vrijgezel), maar is bij mij echt niet zo dat ik minder ongesteld ben..

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 20:49

Ik slik de pil tegen het krijgen van babies, die hoef ik echt -nog- niet Nagelbijten / Gniffelen En dus tegen hevige menstruatie en krampen, maar daar werkt het nog niet echt voor Nagelbijten / Gniffelen

Zo'n cup.. never nooit niet. Dat lijkt me echt drie keer niks. Als mijn lichaam al alles doet om zo'n tampon eruit te werken, dan wil ik niet weten hoe dat gaat met zo'n cup.
Daarnaast:
Citaat:
Pijn bij het verwijderen als het vacuüm niet is verbroken;

Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen
*beelddenker*
Hoor je dan echt zo'n *plop* en schiet dat ding dan los? Oh boy Huilen van het lachen

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 20:56

en dan vliegt ie er ineens heel hard uit, valt ie om.. bloed overal. Lijkt me trouwens ook lastig want je moet m steeds schoonmaken.. hoe doe je dat op school dan?? dan ga je niet je hokje uit en m onder de kraan houden.. of moet t gewoon met een wc papiertje ofzo?

x_liesje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 21:19

tampons!
maandverband:
- vies
- je voelt het lopen (ja ik ook als ik gewoon optijd verwissel)
- je voelt het zitten (veel te dik, en dunner kan niet want dan moet je te vaak verwisselen)
- als het verkeerd zit als je bijv. in de stad bent kun je het niet rechtdoen en dat is zeeeer iritant

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 21:22

Ik voel mijn maandverband niet zitten. Maar ik heb dan ook altijd Always, iets anders moet ik niet Tong uitsteken
Grote nadeel is wel het scheef zitten, en dat het er dan langs druipt. Iehl iehl iehl.
Misschien dat de pil nou wel kan, nu ik aan de pil ben.

Hahahaha ja pinuts, dat zie ik ook voor me ROFL
Al kun je het dus lang in laten zitten, tot 8 uur. Dan zou je dus, als je het een beetje handig aanpakt, niet hoeven wisselen.

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 21:48

Tja helaas maandverband en tampons alleen als het echt moet...die dingen zitten gewoon echt niet bij mij hoor, vreselijk.
Tampons of mv...vind t eigenlijk allebei maar smerig, dat hele gedoe alleen al maar goed moet maar Tong uitsteken

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 18:07

tis heel natuurlijk hoor:) Het lijkt wel of mensen hier ervan walgen, maar het komt uit je eigen lichaam.. en uiteindelijk zijn het maar een paar daagjes.

Marshaha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 18:10

na mijn bevalling kan ik -nog- geen tampons verdragen

Baal ik van als een stekker

ik vind maandverband zoooooo vies Bloos

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 22:08

Nou, ook al komt het uit mijn eigen lichaam en is het 100% van mij, ik ben er alsnog niet blij mee hoor Nagelbijten / Gniffelen Tong uitsteken Van mij mag het gerust afgeschaft worden *LOL*

Overigens vloei ik nou gewoon niet genoeg voor een tampon, ja of je moet zo'n iniminiding doen. Maar die vind ik niet wat. Een niet-volle tampon eruit zien te krijgen is níet fijn, en nou moeten ze te lang zitten voor ze vol zijn. Dus maar weer een Alwaysje erbij gepakt *LOL*

Marlies94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 16:40

Ik gebruik gewoon mv, Ik vindt het niet echt fijn als er iets in je lichaam ziet etc. Ik heb het al meerdere keren geprobeert maar ik vindt het niet echt fijn. Óke het is mischien wel smerig maar ach je kunt je wassen en ik verschoon het best wel vaak Bloos.. Maar ik voel het wel lopen enzo maarja niks aan te doen.
Maar ik ben het nu wel voor de 2e keer in 3 weken (eigenlijk 2 wand die ene week is toch wel de rotste Clown)

_Gargamel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 17:50

ik heb ook altijd always maandvermand
bij mij gaat het ook nooooit plakken,stinken,schuren
ik ben het ook nooit zo erg. verschoon het dan ook vaak
ik vind heb tampons wel een paar keer gebruikt toen ik in de zomervakantie in Turkije was.
met 46 graden dan.. (is dan écht niet fijn als je dan ongesteld bent )
maar ik vond dat echt niks.
Laatst bijgewerkt door _Gargamel_ op 21-05-08 17:53, in het totaal 1 keer bewerkt

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 17:51

ik gebruik altijd tampons. vind ik veel schoner dan maandverband. in de nacht moet ikhet allebei gebruiken omdat ik heel regematig doorlek met tampons, ook als ik super plus gebruik.

brittje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 18:04

vroeger maandverband gebruikt. Maar vond het zo goor. Je voelt het gewoon druipen, je staat een beetje snel op en het lijkt net of je in je broek piest, en die vieze klodders van eicellen die niet opgezogen worden en er gewoon opliggen, je hele zooitje daar beneden onder het bloed zo kan ik nog wel ff doorgaan. Voor mij zijn die dingen echt niet weg gelegt. Geef mij maar een tampon Tong uitsteken

Dat over de pil door slikken de opbouw in je buik gaat gewoon steeds veder. Ken mensen die het regelmatig door slikken voor rustig een half jaar die buik blaast helemaal op Tong uitsteken Als je echt het proces stil wil zetten moet je de prikpil nemen dit stopt het echt word je ook niet ongesteld. Tenminsten dit is wat ik hoorde dan Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 22:32

brittje88 schreef:
vroeger maandverband gebruikt. Maar vond het zo goor. Je voelt het gewoon druipen, je staat een beetje snel op en het lijkt net of je in je broek piest, en die vieze klodders van eicellen die niet opgezogen worden en er gewoon opliggen, je hele zooitje daar beneden onder het bloed zo kan ik nog wel ff doorgaan. Voor mij zijn die dingen echt niet weg gelegt. Geef mij maar een tampon Tong uitsteken

Dat over de pil door slikken de opbouw in je buik gaat gewoon steeds veder. Ken mensen die het regelmatig door slikken voor rustig een half jaar die buik blaast helemaal op Tong uitsteken Als je echt het proces stil wil zetten moet je de prikpil nemen dit stopt het echt word je ook niet ongesteld. Tenminsten dit is wat ik hoorde dan Tong uitsteken

? Scheve mond

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 09:43

Tampons en 's nachts allebei. Zoals bijna iedereen is maandverband gewoon gooor Clown

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 10:27

Maandverband vind ik echt goor, dus tampons.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 10:35

Berdien schreef:
Nou, ook al komt het uit mijn eigen lichaam en is het 100% van mij, ik ben er alsnog niet blij mee hoor Nagelbijten / Gniffelen Tong uitsteken Van mij mag het gerust afgeschaft worden *LOL*

Overigens vloei ik nou gewoon niet genoeg voor een tampon, ja of je moet zo'n iniminiding doen. Maar die vind ik niet wat. Een niet-volle tampon eruit zien te krijgen is níet fijn, en nou moeten ze te lang zitten voor ze vol zijn. Dus maar weer een Alwaysje erbij gepakt *LOL*

*grijns* als je het al erg vind dat dat 100% van jezelf is zal ik je maar niet herinneren aan 't feit waar je zelf vandaan gekomen bent? Haha!

Ikzelf gebruik ook alleen tampons heb wel eens maandverband gehad (in heb begin) maar báh.. dat voel je gewoon lopen dan.. jakkes Huilen van het lachen

AnjaKos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 10:43

Tampons mini, gelukkig ben ik maar licht ongesteld.

Maandaverband vind ik niet fris, ik loop de hele dag op mijn werk en ik ben als de dood dat ik dan doorlek. Verder vind ik het niet prettig zitten.
Tampons kun je redelijk lang inhouden als je geen tijd hebt om deze te wisselen en ben er nog nooit mee doorgelekt.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 11:01

Ik gebruik al vanaf jongs af aan tampons, Toen was het even wennen maar ideaal. Ik heb maandverband altijd al vies gevonden. Ik heb een tijdje maandverband moeten gebruiken en vond dat echt vreselijk. Ik heb een spiraaltje laten zetten en word nu bijna niet meer ongesteld dus dat is nog beter. Maar mijn voorkeur gaat dus naar tampons.

brittje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 11:52

_Tessaa schreef:
? Scheve mond

haha, ja soms komt er gewoon iets uit wat wat dikker is dan de rest en niet zo opgezogen word door maandverband. Heb dat al vanaf het begin, hoorde ook dat dat vrij normaal was Tong uitsteken

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 11:59

ik gebruik altijd tampons, vind maandverband vies. en ik slik ook door (op aanraden van mn huisarts) en ben ook 1 x per 3 maanden ongesteld. meer dan genoeg!!