ADD??

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: ADD??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 13:02

N.a.v dit topic: [LZP] Concentratie probleem ben ik hier terecht gekomen.
Ben even gaan zoeken op ADD en ik herken mezelf in alle kenmerken.
Nu vroeg ik me dus af hoe het dan verder in zijn werk gaat.
Hoe wordt zoiets vastgesteld, en als je het hebt, hoe wordt het dan behandeld?

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-08 13:39

Ik ben langs de huisarts gegaan en mijn verhaal gedaan. Zij heeft mij toen doorverwezen naar het GGZ waar ik woensdag mijn onderzoek krijg.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 16:00

Wat voor opties zijn er naast Ritallin? Ik heb deze voorgeschreven maar mag deze niet omdat deze gluten bevat Boos!

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-08 16:02

Concerta is geloof ik in dit topic ook vaak naar voren gekomen.
Verder heb ik er geen verstand van maar de rest hier wel denk ik!

bitchy92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 17:00

Ik vind het behoorlijk eng...
want mijn karakter lijkt behoorlijk op die lijst.... Sigaar

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-08 18:40

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 09:26

Horse_ schreef:
Wat voor opties zijn er naast Ritallin? Ik heb deze voorgeschreven maar mag deze niet omdat deze gluten bevat Boos!

Dixarit

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-08 10:11

Nou mensen over iets meer dan een uurtje heb ik mijn onderzoek....
Moet om half 12 daar zijn...
Vind het aardig spannend moet ik eerlijk zeggen en weet ook helemaal niet wat ik kan verwachten...
pfffffff

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 10:13

Spannend Lau!

Het zal je vast meevallen! Lachen

Veel succes!

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-08 10:21

Hoe lang duurde bij jou het onderzoek Rock. Ik weet namelijk echt niet wat ik kan verwachten...

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 10:30

Heel veel succes Lau!

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 10:45

Succes lau!

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 10:56

Help
Ik herken mij hier volledig in.
Heb niet het hele topic gelezen dwaalde een beetje af.
Heb ook de test gedaan die hierboven in een link staat
had 85 van de 110 antwoorden met ja beantwoord. En vaak twijfel omdat ik niet wist wat het precies inhield.
Ik had al langer vermoeden dan er iets met mij was wat niet normaal was zeg maar.
Ik moet echt heel veel moed verzemelijk om de huisarts hierover te bllen. Normaal al moeite met bellen naar m dus ja en zo vaak bel ik niet.
Voel me beetje raar nu na deze ondekking ga hier goed over nadenken. En wat ik hiermee ga doen

Laulau veel succes met het onderzoek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 12:30

laulau85 schreef:
Hoe lang duurde bij jou het onderzoek Rock. Ik weet namelijk echt niet wat ik kan verwachten...

Vijf minuutjes of zo Clown Mijn psychiater is een geval apart. Hij gelooft niet in ellenlange vragenlijsten, maar in wat hij ziet en wat hij tijdens een gesprek te horen krijgt Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 12:31

ecyoj schreef:
Help
Ik herken mij hier volledig in.
Heb niet het hele topic gelezen dwaalde een beetje af.
Heb ook de test gedaan die hierboven in een link staat
had 85 van de 110 antwoorden met ja beantwoord. En vaak twijfel omdat ik niet wist wat het precies inhield.
Ik had al langer vermoeden dan er iets met mij was wat niet normaal was zeg maar.
Ik moet echt heel veel moed verzemelijk om de huisarts hierover te bllen. Normaal al moeite met bellen naar m dus ja en zo vaak bel ik niet.
Voel me beetje raar nu na deze ondekking ga hier goed over nadenken. En wat ik hiermee ga doen

Laulau veel succes met het onderzoek.

Begrijpelijke reactie. Diagnose is niet leuk Maar het is héél fijn om hulp te krijgen als je inderdaad AD(H)D hebt... Kijk eens in het topic in mijn onderschrift, we kunnen wel weer wat leven gebruiken Knipoog

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 12:42

Beetje jammer dan mijn zus en vader me toch nooit geloven. had voorheen onwijse stemmings wisselingen en dan deed ik erg grof. volgens hun moest ik normaal doen en maar is met een psycholoog gaan praten en weet k t wat. naja wel gedaan maar das niks voro mij hoor. Ben met vriendin mee gegaan en 2 maanden in frankrijk gaan werken. Ook ff weg daaro vriend had t ook net uitgemaakt door dat ik hem helemaal afzeek en een ander moment weer erg hard nodig had.
Ga t maar is met me vriend over hebben die staat wel open voor dat soort dingen.
Ja had t topic gezien maja zolang ik t niet zeker weet kan ik niet echt mee doen met dat topic toch.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 12:57

Jawel hoor, herkenning is ook belangrijk Knipoog Vind ik zelf tenminste.

Met een psycholoog praten is zeker wel verstandig Ja ik doe het nu ook, is onderdeel van mijn behandeling. Maar het is wel fijner als je dat gericht kan doen.

Overigens ligt borderline ook tegen het ADHD spectrum aan... Maar goed, er zijn zoveel verschillende dingen... Praten met een psycholoog is de eerste stap. Bij GGZ zit alles onder een dak, dus met een doorverwijzing van de huisarts naar GGZ kom je al een heel eind! Ja

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 14:48

Ik zag toen en nu nog steeds niet in waarbij zij mij kon helpen.
Ben niet zn prater en dan nog met een vreemde ook je problemen vertellen. nee dat zag ik toen niet zitten

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 14:53

Ik deed net een test
uitslag: welkom bij de club je hebt waarschijnlijk ADD
Beetje raar om zo de uitslag te geven :"welkom bij de club"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 15:15

Ach ja, dat is bij al dat soort dingen zo joh! In het begin is het slikken, maar als je met een heleboel AD(H)D'ers bij elkaar zit, is het wel ontzettend gezellig hoor!

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 15:19

zal erg druk zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 15:24

Mwah, online valt dat wel mee... We praten alleen af en toe langs elkaar heen omdat we het geduld niet hebben om grote lappen tekst te lezen Nagelbijten / Gniffelen

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-08 15:36

Haha hoe kom je daar nou bij Rock! Tong uitsteken

Nou ik was dus ook binnen half uurtje klaar maar het begon al goed. Kom binnen vraagt die vent: Oh konden je ouders er niet bij zijn? Ik dus: Huh als ik het had geweten had het zeker gekund mijn moeder heeft me net gebracht.
Waren ze dus even vergeten te vermelden.

Daarna met die vent gepraat en allerlei vragen beantwoord. Tot nog toe pas ik precies in het plaatje (maarja daar was Rock ook al achter Tong uitsteken hihi)
Nu twee vragenlijsten meegekregen van 8 en 10 kantjes!!!!
Iedere pagina bevat dan iets van 30 stellingen. Heb ze net zitten maken en werd er helemaal knetter van...
18x30= 540 STELLINGEN!!
Degene die die vragenlijst bedacht heeft is volgens mij even vergeten dat het om mensen met een CONCENTRATIESTOORNIS gaat. pfffffffffffffffff.

Heb ze ingevuld maar ondertussen; drinken gehaald 2x, mn vriend gebeld 1x, mn moeder gebeld 2x, met de kat gespeeld (tel kwijt), en de olympische spelen gekeken (na iedere stelling zo ongeveer haha)

Maarja moet nu 1 oktober weer terug en dan met mijn moeder....en de vragenlijsten vooraf opsturen.

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 15:38

540 stellingen jeetje mina zeg.

Die moet je dan weer inleveren en dan?????

Skwoesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 15:38

Hallo,
Na delen gelezen te hebben ook maar eens hier reageren.
Ik ben 24 en al meerdere jaren aan het zoeken naar oorzaken voor mijn slaapproblemen (heb parasomnie: slaapwandelen) dat ik al mijn hele leven heb. Ik ben hiervoor bij het slaap/waak centrum van Kempenhaeghe (Heeze, NB) Aangezien neurologisch niets gevonden kon worden moest ik maar aan de medicatie, anti epileptica om me te laten slapen. Daar voelde ik niets voor, aangezien dan het gevolg, maar niet de oorzaak behandeld wordt. Ze weten namelijk nog steeds niet waar het vandaan komt.
Mijn neuroloog stuurde me dus naar een psycholoog van Kempenhaeghe, deze constateerde dat ik toch wel een kenmerken van AD(H)D heb, waarbij slaapproblemen ook kunnen voor komen. Dus daar wordt ik binnenkort voor getest. Ik heb volgende week een intakegesprek met een andere psycholoog (die zijn aandachtsgebied bij ADD heeft liggen) daar en dan wordt gekeken of ik een hele dag of een halve dag testen krijg. Weet iemand wat voor testen dat dan zijn??
Ik zie er wel een beetje tegenop en maak mezelf er weer veel te zenuwachtig voor vrees ik...