Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Dela schreef:mocht je niet de juiste dosering vinden, zal ik de combi met prozac gaan proberen, samen met de risperdal..
ik zie dat mijn cliënten hier veel baat bij hebben!
Tinkelbell schreef:Pff, ik heb een broertje met PDD-nos, ik begrijp hem écht niet, heb meerdere boeken over PDD-nos gelezen, ik kan gewoon niet met deze jongen omgaan, kan niet tot hem door dringen en ik heb gewoon geen 'broer' gevoel of hoe je dat noemt? Het voelt echt slecht..
IceBabY schreef:Dela schreef:mocht je niet de juiste dosering vinden, zal ik de combi met prozac gaan proberen, samen met de risperdal..
ik zie dat mijn cliënten hier veel baat bij hebben!
Woensdag moet ik weer bellen/langskomen om te vertellen hoe het is gegaan met die risperdal. Als risperdal dus niet goed werkt krijg ik prozac erbij. Fijn om te weten dat veel van jouw clienten er baat bij hebben, nu heb ik er wat meer vertrouwen in dat het allemaal weer goed gaat komen.
psvonv schreef:Interessant topic. Volgende maand ga ik met mijn zoontje naar de psychiater om uit te zoeken of hij misschien een vorm van autisme heeft. Eigenlijk hebben wij thuis helemaal geen last van raar gedrag, hij is juist erg gezellig. Zijn oren zijn regelmatig met vakantie, maar als je even doorzet maak je echt wel contact. Hij is wel heel bijzonder (maar wie vindt dat niet van zijn eigen kind?). Hij heeft echt unieke ingevingen, je smelt soms als je hoort hoe hij dingen uitlegt.
Maar op school liep het niet zo lekker en een observatie door de schoolbegeleidingsdienst gaf aan dat hij waarschijnlijk een vorm van autisme heeft. Nu had ik daar ook wel trekjes van gezien, dus helemaal verrassend was het niet. Vandaar dat we nu bij de psychiater terecht komen. Ik wil graag weten of er sprake is van autisme en in hoeverre andere factoren misschien ook een rol spelen. Hij heeft namelijk al vanaf dat hij 1,5 jaar was een lui oog wat hem echt beperkt heeft in zijn oriëntatie en ontwikkeling van zijn motoriek. Het valt niet mee je in een drukke groep kinderen te redden als je ogen de wirwar van bewegingen niet kunnen volgen. En de juffen op school hebben zijn 'lastige' gedrag ook lang afgedaan als 'niet-willen'. Daar zal hij ook niet zekerder, en dus niet gemakkelijker, van geworden zijn.
Ik ben benieuwd naar de diagnose. Autistisch of niet, hij is een heerlijk ventje. Maar je wil zo graag dat hij zich ook op school kan redden. Met de diagnose kunnen wij en de school hem daarbij vast beter helpen. Ik ga dit forum in ieder geval volgen.
Alwiene schreef:Risperdal (Risperidone) was het middel wat mijn psych mij ook voor wilde schrijven voor mijn asperger/adhd. Ik heb dat geweigerd en gekozen voor Ritalin. Ook nu ik meer lees over Risperdal ben ik nog steeds van mening dat dit voor mij niet een van de eerste keuzemiddelen is. Gewoon omdat de genoemde werking maar weinig aansluit bij mijn problemen. Toen ik een van jouw posts hierboven las dacht ik er wel meteen aan, en las daarna dus dat je het ook krijgt. Even een vraag, krijg je Risperdal of een generiek? Of is er geen generiek van Risperdal? Was je psych van mening dat het gebruikelijk is dat de effecten al zo snel verdwijnen? Is dit dan niet iets wat steeds terugkeert als de dosis hoger wordt tot je niet hoger kan?
Roane schreef:Hallo allemaal,
Ik zocht eigenlijk een topic over asperger, maar omdat het ook onder autisme valt (min of meer) hier even mijn vraag; hoe kun je uitvinden of je inderdaad een vorm van autisme, of asperger hebt?
Ik werd door iemand op asperger gewezen door bepaalde acties van mijn kant, en ook ikzelf begin te vermoeden dat ik niet 100% normaal ben (bij gebrek aan betere verwoording). Maar waar kun je dat nagaan?
Zelf analyse vind ik zo ehhh... onbetrouwbaar...
Ik wil later nog wel even uitleggen waar ik mee zit, maar heeft iemand een antwoord?