Rookverbod

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Abel

Re: Rookverbod

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 08:07

naadje24 schreef:
Nou dan zal het alleen wel in het "boerenland" zijn dat het mag vanaf zestien jaar want hier in de wijde omtrek is er geen 1 te vinden...

Of Purmerend een wereldstad is Haha! ze zijn daar zo boers dat ze de Nederlandse wet niet eens kennen. Haha! maar geloof me : ook in purmerend mag je echt wel in de kroeg als Je zestien bent.Er zijn daar niet voor niets zoveel verslaafdenOnder de jeugd.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 08:30

slimmerik schreef:
Dan hebben ze bij jullie hun eigen wetten maar in café 's is geen minimumleeftijd aan bezoekers. (denk maar eens aan die zuipende ouders die hun kroost meenemen naar een dampende kroeg)

Alcohol verstrekken mogen ze pas aan 16 jarigen en sterke drank (dus waar meer dan 15% in zit) bij 18 jaar. Kijk maar:

http://www.missethoreca.nl/1062304/Sect ... sDrank.htm

En om te zorgen dat ze geen moeite hoeven te doen om de leeftijden te schatten aan de bar, zijn de meeste kroegen voor 18 jaar en ouder.
Beetje jammer dat ze aan de deur blijkbaar nog wel steeds moeite blijken te hebben met inschatten. Haha!

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 09:59

Bij ons mag je op je 16e ook gewoon een café in om een biertje te halen. Je krijgt dan alleen idd geen sterke drank (of je moet er veel ouder uit zien natuurlijk).
En ik denk niet dat we met ruim 70.000 inwoners nog onder de categorie 'boerengat' vallen Knipoog

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 10:59

Ik ben echt superblij met het rookverbod. Alleen jammer dat Nederland zo'n achtergesteld land is op dit gebied. In andere landen van Europa waarvan ik dat juist niet gedacht had is het al veel eerder ingesteld.
En ook heel jammer dat we nu nog een half jaar erop moeten wachten.

Volgens mij is het verbod ook niet compleet. Ik meen dat het voor kroegen namelijk niet in gaat en alleen in restaurants.
Ook vraag ik me af hoe het bij concerten is. Ik zou nl. heel graag weer eens naar een concert toe willen gaan.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 12:13

Abel schreef:
Of [***] een wereldstad is Haha! ze zijn daar zo boers dat ze de Nederlandse wet niet eens kennen. Haha! maar geloof me : ook in [***] mag je echt wel in de kroeg als Je zestien bent.Er zijn daar niet voor niets zoveel verslaafdenOnder de jeugd.

dat het een wereldstad is heb je mij hier niet zien zeggen of wel soms Verward
je moet geen dingen gaan aanhalen die er niet gezegd zijn!
en wij boers ROFL
nou dametje, ongeveer 90 % is hier amsterdammer, het kan niet antiboerser!
En mag ik dan van jouw de officiele cijfers dat [***] meer verslaafden heeft onder de jeugd dan in een andere gemeente
want dat is jouw laatste uitspraak ,maar volgens mij kan je die niet hard maken
en wat betreft de leeftijdsgrens....dan kom je toch kijken...dan zal je het zelf zien
dat woerden nou kinderen in een kroeg toe laat...
onverantwoordelijk!

Elixir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 13:42

Hier in België gaat iedereen in de kroeg binnen, er wordt normaal enkel alcoholische drank geserveerd aan jongeren boven de 16, maar dit wordt ook gedaan bij jongeren onder de 16. En op fuiven mag je ook binnen onder de 16, enkel nachtclubs en discotheken inderdaad niet.. maar ook daar wordt soms een uitzondering gemaakt aangezien ze geen paspoorten vragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 15:37

Scum schreef:
Volgens mij is het verbod ook niet compleet. Ik meen dat het voor kroegen namelijk niet in gaat en alleen in restaurants.Ook vraag ik me af hoe het bij concerten is. Ik zou nl. heel graag weer eens naar een concert toe willen gaan.

Verward Was dat maar waar, mss dr even in verdiepen Scum, maar als je dit topic had gelezen hebben ze het voornamelijk over het roken in de kroegen hoor Knipoog
Concerten wordt het ook verboden voor, alleen als je ech tniet tegen rook kan zou ik niet heengaan, want de rookmachines worden niet verboden en de artiesten mogen ook lekke rblijven paffen tijdens hun werkzaamheden, want wees nu eerlijk muziek zonder rook, dat is net zoiets als een supermarkt zonder klanten.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 15:38

Waarom zou muziek zonder slechte rook niet meegaan, blijft hetzelfde muziek hoor Lachen Als mensen zich niet zonder rook end rank kunnen amuseren, vind ik dat maar raar hoor Bloos

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 15:43

katiavl schreef:
Waarom zou muziek zonder slechte rook niet meegaan, blijft hetzelfde muziek hoor Lachen Als mensen zich niet zonder rook end rank kunnen amuseren, vind ik dat maar raar hoor Bloos

true true...

maar denk je nou echt dat die favoriete rokende rockster gaan stoppen voor zijn fans? of iig niet rookt on stage? nope forget it

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 15:46

Chiqa schreef:
Scum schreef:
Volgens mij is het verbod ook niet compleet. Ik meen dat het voor kroegen namelijk niet in gaat en alleen in restaurants.Ook vraag ik me af hoe het bij concerten is. Ik zou nl. heel graag weer eens naar een concert toe willen gaan.

Verward Was dat maar waar, mss dr even in verdiepen Scum, maar als je dit topic had gelezen hebben ze het voornamelijk over het roken in de kroegen hoor Knipoog
Concerten wordt het ook verboden voor, alleen als je ech tniet tegen rook kan zou ik niet heengaan, want de rookmachines worden niet verboden en de artiesten mogen ook lekke rblijven paffen tijdens hun werkzaamheden, want wees nu eerlijk muziek zonder rook, dat is net zoiets als een supermarkt zonder klanten.

Die rookmachines daar werken ze niet allemaal mee. En als ze het doen is dat alleen op het podium. En dat is ook niet de rook waar ik allergisch voor ben. Ik heb toen ik nog wel naar concerten kon gaan nog nooit een rokende artiest op het podium gezien gelukkig.
Muziek zonder rook dat lijkt me - eerlijk gezegd - heerlijk Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 15:53

naadje24 schreef:
maar denk je nou echt dat die favoriete rokende rockster gaan stoppen voor zijn fans? of iig niet rookt on stage? nope forget it

Idd weet wel zeker dat ze di tniet laten voor hun fan's het hoort immers bij het totaal beeld, het image wat muziek heeft......Bladmuziek en songteksten zijn worden doordrenkt van rook en drank als ze worden gecomponeerd, is dat meteen het antwoord op jou vraag Katia Lachen

Scum schreef:
Ik heb toen ik nog wel naar concerten kon gaan nog nooit een rokende artiest op het podium gezien gelukkig.

O ik alleen maar....Wat voor concerten bezoek jij, kinderen voor kinderen? Haha!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 16:00

Chiqa schreef:
O ik alleen maar....Wat voor concerten bezoek jij, kinderen voor kinderen? Haha!

hahah beetje ongepast maar wel geweldig verzonnen ROFL

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 16:05

Was ok als grapje bedoeld hoor Naadje Lachen Kan me namelijk geen concert zonder rook voorstellen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 16:10

Chiqa schreef:
Was ok als grapje bedoeld hoor Naadje Lachen Kan me namelijk geen concert zonder rook voorstellen.

Eerlijk gezegd heb ik ook nog geen gezien Bloos en kinderen voor kinderen ben ik net uitgegroeid of komen die ook nog op rock werchter. Haha!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 16:12

Heerlijk dat rookverbod voor de horeca! Haha!
Kan ik eindelijk eens uit sinds 3 jaar! (om medische redenen moet ik rook vermijden)

Ik ben geen roker Knipoog

Milou90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 16:15

Ik vind het wel goed zo.
Ik rook niet, maar heb nooit last gehad van rokers bij het uitgaan. Ik ben kennelijk een van de weinige niet-rokers die prima tegen rooklucht kan Huilen van het lachen Maar ik begrijp heel goed dat het voor anderen vervelend is/was, dus houd die horeca maar lekker rookvrij Lachen

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 16:16

Abel schreef:
Of Purmerend een wereldstad is Haha! ze zijn daar zo boers dat ze de Nederlandse wet niet eens kennen. Haha! maar geloof me : ook in purmerend mag je echt wel in de kroeg als Je zestien bent.Er zijn daar niet voor niets zoveel verslaafdenOnder de jeugd.

Zelfs in Amsterdam heb je plaatsen waar je als 16+ in mag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 16:20

katiavl schreef:
of komen die ook nog op rock werchter. Haha!

Ze wilden een comback maken met de electische sigaret, maar ze waren strafbaar Clown

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 16:21

Chiqa schreef:
katiavl schreef:
of komen die ook nog op rock werchter. Haha!

Ze wilden een comback maken met de electische sigaret, maar ze waren strafbaar Clown

Komen ze niet gewoon terug op markt na dat ze goedgekeurd zijn?

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 16:31

Ik heb het hele topic niet doorgelezen, maar wil wel reageren. Lachen

Rookverbod, wat valt daaronder? Alleen het roken van sigaretten/shag in café's, restaurants en uitgaansgelegenheden of ook het gebruik van rookmachines in discotheken? [aangezien daar evenveel rook uit komt als van 120 sigaretten..]

Ik rook zelf ook, ik vind het heerlijk om na het eten in een restaurant nog een sigaretje na te roken. Maar ik kan ook prima begrijpen dat andere mensen daar last van hebben.
Maar in discotheken zou ik erg balen als je niet meer mag roken. Ten eerste omdat je de hele tijd naar buiten moet, ten tweede heb je geen goede smoes meer om een praatje aan te knopen met de-leuke-jongen-die-wel-een-vuurtje-voor-je-heeft. Knipoog

Erg lastig om tot een conclusie te komen, dit besluit heeft 2 heel duidelijke kanten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 16:39

Ik heb geen idee Katia, boeit me ook niet zo eerlijk gezegt, heb een keer een trekkie genomen wat een onzin, kauwgompie is nog lekkerder.

Plien91 schreef:
Alleen het roken van sigaretten/shag in café's, restaurants en uitgaansgelegenheden of ook het gebruik van rookmachines in discotheken? [aangezien daar evenveel rook uit komt als van 120 sigaretten..]

Nee er komt geen verbod op rookmachines, vervelend kunnen de mensen die dr zo'n last van
hebben dus nog steeds niet uit Verward
En de auto's krijgen ook geen verbod om hun uitlaatgassen voor jou neus uit te braken,
dus wat schieten we dr mee op? Niets.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 16:41

1 nadeel van een rookverbod: hoewel het binnen rookvrij is, moet je eerst door een rookhaag van buiten rokende mensen heen om naar binnen te komen Clown

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 16:44

Ja je kunt natuurlijk niet alles hebben. Clown

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 16:45

Welshcobfan schreef:
1 nadeel van een rookverbod: hoewel het binnen rookvrij is, moet je eerst door een rookhaag van buiten rokende mensen heen om naar binnen te komen Clown

ja idd , je kan natuurlijk overal over blijven miepen....je hebt je zin toch? en vele met jou? binnen mag je niet meer roken....en wij kunnen nergens anders heen dan buiten

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 16:47

Op autos zijn ook veel wetgevingen, en zullen nog strenger worden ook. De bevolking moet op het milieu letten en betalen, maar de bedrijven die de vervuilers zijn. Moeten dat niet hahah wetgevingen steken goed in elkaar

Ik heb geen problemen mee de rookhaag