Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sheran schreef:Succes allemaal!
Wat ik nu ga zeggen is absoluut niet vervelend bedoeld, hoor, maar ik vraag het me serieus af.
Omdat ik zelf een enorm probleem heb met aankomen en ik buikpijn krijg als ik teveel eet, denk ik altijd: hoe doen jullie dat toch, (te) veel eten? Is het een kwestie van je verstand uitzetten? Merk je het niet als je genoeg hebt? Voel je je eten niet 'liggen' nadat je het hebt gehad? Staat het op een gegeven moment niet tegen? Blijven vette dingen zo lang lekker? is het een kwestie van 'geen discipline' - en waarom dan niet? Ik heb zelf het gevoel dat ik ontzettend veel discipline moet opbrengen om aldoor nee te zeggen tegen dingen die ik heel erg lekker vind, maar waar ik buikpijn van krijg. Maar het lukt wel.
Ik hoop dat jullie mij duidelijkheid kunnen geven. Nogmaals: niet vervelend bedoeld.
Sheran schreef:Succes allemaal!
Wat ik nu ga zeggen is absoluut niet vervelend bedoeld, hoor, maar ik vraag het me serieus af.
Omdat ik zelf een enorm probleem heb met aankomen en ik buikpijn krijg als ik teveel eet, denk ik altijd: hoe doen jullie dat toch, (te) veel eten? Is het een kwestie van je verstand uitzetten? Merk je het niet als je genoeg hebt? Voel je je eten niet 'liggen' nadat je het hebt gehad? Staat het op een gegeven moment niet tegen? Blijven vette dingen zo lang lekker? is het een kwestie van 'geen discipline' - en waarom dan niet? Ik heb zelf het gevoel dat ik ontzettend veel discipline moet opbrengen om aldoor nee te zeggen tegen dingen die ik heel erg lekker vind, maar waar ik buikpijn van krijg. Maar het lukt wel.
Ik hoop dat jullie mij duidelijkheid kunnen geven. Nogmaals: niet vervelend bedoeld.
Sheran schreef:@ Cyntje: dat moet wel vervelend zijn, want als ik het zo hoor kun je ook niet goed afvallen omdat je anders gewoon niet genoeg binnen krijgt.
Dat verhaal van 'je maag wordt aldoor groter' heb ik inderdaad ook wel eens gehoord. Het klinkt wle heel waarschijnlijk.
@bergkraai: wat komt er precies vreemd over?
Sheran schreef:@ Cyntje: dat moet wel vervelend zijn, want als ik het zo hoor kun je ook niet goed afvallen omdat je anders gewoon niet genoeg binnen krijgt.
Dat verhaal van 'je maag wordt aldoor groter' heb ik inderdaad ook wel eens gehoord. Het klinkt wle heel waarschijnlijk.
bergkraai schreef:Sheran schreef:@ Cyntje: dat moet wel vervelend zijn, want als ik het zo hoor kun je ook niet goed afvallen omdat je anders gewoon niet genoeg binnen krijgt.
Hoe jouw stukje op mij over komt is: dat je vindt dat mensen die dik zijn geen discipline kunnen opbrengen.. Terwijl dit topic juist gaat over mensens die dik zijn, en dit vervelend vinden...
hiltje1973 schreef:Ik denk dat het voor iedereen weer anders werkt. SB zou voor mij nooit werken omdat ik erg van eten hou en van koken etc. Ik kan het dan niet uitstaan dat iemand anders bedenkt wat ik zal eten. Wil zelf bedenken wat me nu eens lekker lijkt.
(wel een stuk duurder overigens..........)
Cyntje schreef:Ik ben heel erg gedisciplineerd, haalde vroeger onwijs goede cijfers en leerde goed terwijl ik in mijn jeugd enorm veel voor mijn kiezen heb gehad
Mbt mijn gewicht is dat wel wat minder, maar ongedisciplineerd ben ik niet
Lui? tja wat is lui,... in sommige opzichten ben ik misschien wel lui,... maar ik ben gedisciplineerd genoeg om iedere dag zeker 20 minuten te crosstrainen
Enja ook hier is het een gevecht van 24upd, behalve als ik slaap dan :+
hiltje1973 schreef:Ik geloof dat ik nu pas 'normaal eet' , zoals heel veel slanke mensen doen..... altijd opletten en niet elke keer voor de bijl gaan..... Maar bij mij voelt dat niet 'normaal' maar als 'lijnen'.........