Diabetes voor het leven!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lovebonney

Re: Diabetes voor het leven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 11:23

Hihi! ik heb net gebeld, en heb de One Touch Ultra Easy Roze besteld gratis! Ik bestel altijd bij diabetes direct maar ik mocht ook van deze actie gebruik maken! Cool, gewoon een roze bloedglucosemetertje! Haha!

rebble

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 12:09

Klinkt wel hip!! Ja

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 18:42

ja ik was aan t twijfelen tussen rose en groen, heb uiteindelijk de groene

Afbeelding

lovebonney

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 18:49

maar het is dus echt gratis?
Kijk je bent natuurlijk verzekerd voor die lancetten en de test strips en als actie was deze er gratis bij...

Ik begon later toch wel te twijvelen of het nou echt gratis was...Ik hoop dat hie morgen binnen is! Ik vind het zo cool!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 19:46

Er worden bij dit soort acties vaker meters weggegeven hoor. De fabrikanten willen gewoon heel graag dat je hun meter gebruikt, want de winst zit op de stripjes en de lancetten. Vooral op de strips en ze geven graag een gratis meter weg om jou op hun merk strips te laten overstappen Haha!

Je krijgt van je verzekeraar over het algemeen 1 x per 3 jaar een nieuwe meter en elke 2 jaar een nieuwe prikpen (ook zo raar, dat verschil). Maar door dit soort acties of het bezoeken van informatiebijeenkomsten e.d. kan je vaak veel eerder al een nieuwe meter krijgen.

lovebonney

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 21:18

Maar ik heb mijn meter net een jaar en nog wat maanden? Moet ik hem dan straks ook niet evengoed betalen?

rebble

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 00:11

Ik heb idd al twee keer een nwe meter gekregen met zo'n testdag op het ziekenhuis... Heb Accucheck compact en ben er wel heel gelukkig mee; geen geklooi met losse teststrips! Zag ik dus vandaag op de site dat daar ook weer nwe versie van is..

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 09:22

lovebonney schreef:
Maar ik heb mijn meter net een jaar en nog wat maanden? Moet ik hem dan straks ook niet evengoed betalen?

nee dit is een actie, die los staat van je tegoed, je betaald alleen toch de strips?

ja alles blijft vernieuwen en doen, is maar goed ook!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 09:50

Nee, je hoeft die niet te betalen, je moet wel even doorgeven aan het verzendhuis waar je je strips bestelt dat je een andere meter gebruikt en dus ook ander stripjes nodig zal hebben.

De actie voor de One Touch staat trouwens nu ook achterop Diabc, rechtstreeks te bestellen bij Lifescan.

Enne, de nieuwe Accu Chek Compact ziet er strak uit, maar hij blijft wel groot, helaas.

rebble

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 10:16

Ja idd wel groot (helemaal vergeleken met die One touch Ultra..), maar ook alles bij elkaar en geen gepruts met losse strips...

lovebonney

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 11:19

Zo ben net terug uit het ziekenhuis. Was naar de internist. Me gemiddelde was 6.8! Die had ik echt niet verwacht zo, aangezien me waardes wat rommelig en hoger waren geworden.

De internist denkt dat mijn alvleesklier het langzamerhand op begint te geven. kmoet ook meer eenheden gaan spuiten. Ik moet er meer mee gaan spelen, omdat hie zo wisselend is!

Hier is een topic van mijn en Jean!
[HAW] Jean Paul Gaultier @ Work + Filmpjes!!

lovebonney

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 14:30

heheh! Yes, ik heb me roze metertje binnen! Ik vind hem echt nice! Ik zal er wel aan moeten wennen dat ik geen lichtje er meer op heb zitten. Dit vond ik altijd nogal makkelijk voor in de kroeg enzo. Voor de duidelijkheid, ik had altijd de freestyle mini!

Je kan deze ook aansluiten op de pc.. Als je die software en die kabel wil hebben, zal je daar ook voor moeten betalen?

Ik zei al, nu kan ik mooi af en toe omruilen van meter, blijft het nog een beetje leuk Tong uitsteken

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 23:02

Wel opletten he, vaak mag je maar van een merk strips tegelijk bestellen. Je kan dus niet altijd zomaar van meter blijven wisselen.

@ Rebble: dat is inderdaad het voordeel van de Accu Chek Compact, geen losse stripjes

Ik heb heel veel meters geprobeerd (krijg altijd demomodellen van de fabrikanten), maar ik zweer nog altijd bij de Freestyle. Op dit moment gebruik ik de Freestyle Lite, de opvolger van de Mini. Handig, klein en mét lampje.

rebble

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 23:57

Dat wel handig met die demo modellen; weet je iig waar je het over hebt!! Zal ook weer es wat uitgebreider info kijken als ik het aan een nieuwe toe heb!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 08:23

Dat ik bij de Freestyle zweer, wil niet zeggen dat het de beste is hoor. Wij vergelijken meters altijd maar met auto's. De een wil een snelle lage, de andere wil een stoere hoge en weer een derde heeft liever een bestelbus;-) Een meter is heel persoonlijk!

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-08 08:34

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 11:12

Hydra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 19:51

* Meldt zich.

Heb nu 5 jaar diabetes. Is er hier iemand met bijkomende aandoeningen?
Ik weet sinds kort dat ik Autoimmune gastritis heb, wat staat voor een chronische maagontsteking waardoor mijn lichaam geen ijzer meer kan opnemen. Dus moet ik om de vier maand een infuus ijzer hebben..

Amulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 19:55

MoniqueT schreef:
Ik heb heel veel meters geprobeerd (krijg altijd demomodellen van de fabrikanten), maar ik zweer nog altijd bij de Freestyle. Op dit moment gebruik ik de Freestyle Lite, de opvolger van de Mini. Handig, klein en mét lampje.

Wat is het verschil tussen de mini en de lite? Ik heb de mini en vind het echt een ideaal ding! Hiervoor heb ik twee keer een ??? (zo'n donkerblauwe, groot scherm) gehad, eentje is kapot gegaan en de ander ben ik verloren op de veluwe. Die mini's heb ik gratis gekregen bij een actie van farmadomo geloof ik, daar bestel ik eigenlijk altijd mijn troepjes.

Hoi Hydra! Jeetje, van die complicatie heb ik nog nooit gehoord! Vervelend! Heb je daar verder nog last van? Buiten dat infuus?

Hydra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 23:43

Last, in de zin dat ze al van november aan het zoeken zijn wat het kon zijn (mijn lichaam reageerde niet op ijzerpillen, hoeveel ik er ook nam). Ik heb alle onderzoeken gehad, maag, echo, scanner, nog eens maag. Doorverwezen naar een ander ziekenhuis, omdat ze ons daar met die apparatuur niet konden helpen. Daar nog een keer maag onderzoeken. Uiteindelijk bleek het dus auto immune gastritis te zijn (zoals vermeld) en niet meer te genezen. Je bent daar enorm moe van, dat is iets wat je uitput tot je erbij neervalt.. Mijn ijzerpeil stond echt zeer zeer laag, ik ben in november flauwgevallen en lag meer dan een half uur te rillen.. Allemaal enge ervaringen, maar sinds een drietal weken weet ik wat het is.. het was geen pretje te horen, vooral als je weet dat 1procent van alle type I patienten extra aandoeningen hebben aan hun maag/darmen/...
Kun je nagaan hoe weinig mensen er dan zijn daarmee?

rebble

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 10:31

Heftig Hydra! Hoe nu verder dan? 'Gewoon' mee leren leven? En infuus maakt je minder moe?
Toen ik net diabets had bleken mijn nieren minder te functioneren; hoorde ik half jaar na vaststellen diabetes. Was mega klap toen; laat nog stuk van je lijf je in de steek. Tijd medicijnen voor gehad, maar gaat nu zo goed dat dat niet meer hoeft. Gelukkig....

Hydra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 13:41

Jaa, inderdaad. Mee leren leven, en af en toe een pilletje tegen maagpijn is de boodschap! Lachen Verder levenslang om de zoveel tijd een infuus met ijzer, om het ijzer dat niet aangemaakt wordt door het lichaam toch op één of andere manier binnen te krijgen.

Die gastritis is de laatste in een lange rij complicaties (al dan niet) gelinkt aan mijn auto-immuunsysteem.. Heb verder nog vitiligo, astma, allergieën aan fruit en bepaalde groenten. Het ziet er naar uit dat mijn schildklier het ook zal laten afweten, kunnen ze nu al zien in mijn bloed. Maar ach, ik ben 18, en ik ben niet echt van plan mijn jeugd te laten verknallen door zoiets.
Het is telkens weer een klap, maar ik ben er zeker van dat het me sterker maakt.
Laatste keer had ik problemen met mijn ijzer in de examens, 2x in het zh in 1 maand. Nu doen we er alles aan om dat volgende examenperiode te vermijden...
What don't kill you makes you stronger, zeker?

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 14:23

nou zat complicaties; gebit lijdt eronder, carpale tunnel syndroom en het het mijn algehele groei geremd

rebble

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 15:10

What don't kill you makes you stronger, zeker?

Mooie opmerking Hydra!

Dat gebit ook idd... Ja Is net weer stuk van kies afgebroken en was maand geleden ook al bij tandarts!

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-08 15:33

ik heb ook wel dat me gebit minder goed is geworden, niet dat er stukken afbrokkelen.
maar als je 's nachts laag zit moet toch weer wat zoets eten/drinken, en dan zegt mijn tandarts wel: dan moet je daarnaar gaa poesten hoor! nou sorry dan heb ik echt geen zin 's nachts(terwijl je al zo moe bent) me tanden te poesten Verward