De mijne is goed begonnen, heb eindelijk weer mn eigen paardje naar de wei kunnen brengen, ik loop nu wel stabiel genoeg! En bij fysio gister gehoord dat we meer oefeningen op 1 been gaan doen en gaan beginnen met wat sprongoefeningen enzo, zodat ik straks kan joggen/hardlopen

Wat betreft dat eraf vallen: dat ken ik erg goed. Nu ben ik nooit bangig geweest, en ben dat no steeds niet. Ben er al wel vaak afgevallen maar sinds mijn knie maar 1 keer. Toen wel gelijk een week lang een dikke knie gehad maar dat had ik toch om de kleinste dingen al. Af en toe denk ik er wel aan, tijdens bokken ofzo (het manegepaard waar ik altijd op reed bokt nog wel eens) Wel loop je meer risico met een kapotte band. Als je namelijk erop terecht komt, komt de klap op je "passieve" stabilisatie terecht, dus op de banden en kapsel e.d. ipv je spieren. Als hier wat aan mankeert loopt je meer risico dat tijdens de val je knie verschuift en dus nog meer kapot maakt. Jammergenoeg lopen we gewoon meer risico

Ik hoefde trouwens helemaal niet af te vallen, terwijl ik toch wel overgewicht heb. Misschien omdat bijna alles bij mn buik zit, en ik geen dikke benen heb maar juist veel spiermassa had. Heb ook totaal geen last van mn gewicht. Fysio haalde weinig uit dus hebben we tot opereren besloten!
Die angst voor de operatie ken ik hoor!! Ik riep de dag ervoor nog dat ik niet meer wilde, kon wel zonder... Volgens mij doet iedereen dat, het is gewoon erg spannend! Diep blijven ademhalen en doorgaan is het enige wat je nu even moet doen!